Naomi voor thuis...?

Zoals iedereen weet en kan zien, is Sega de grootste uitgever van Arcade games. In dit forum gaat het alleen maar over de mooie kasten die in de arcade's te vinden zijn.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Naomi voor thuis...?

Postby Donny K. » 24 Mar 2005, 13:11:08

Hi PPLZ Ik zit eraan te denken om een naomi unit aan te schaffen. Is dat te doen voor thuisgebruik? Hoe zit het met de naomi discs (Ja, Ik wil een NAOMI GD unit) Is daar een beetje makkelijk aan te komen en is het dan ook een beetje betaalbaar? Is er hier iemand die dat gedaan heeft?

Ik ben benieuwd. Alvast bedankt.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Xizor » 24 Mar 2005, 13:18:44

ik heb er laatst ook aan gedacht,maar vind het nogal prijzig om te doen; je moet rekening houden dat het geen standaard JAMMA is etc.

Ik kwam geloof ik alles bij elkaar rond de 1000 euro uit, en dan had ik nog niet echt veel...

check anders http://www.coinopexpress.com maar eens voor prijzen van de naomi en de gd-unit en cabinets
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Donny K. » 26 Mar 2005, 19:11:34

Damn, dat zijn pittige prijzen inderdaad. Toch nog maar een paar nachtjes over slapen. Thanx voor de site iig. Kan ik meteen ff kijken hoeveel een LA machinegun kast kost (die gaat voor)
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Loempiavreter » 26 Mar 2005, 19:35:18

http://www.arcaderick.de

Daar zijn de verzendkosten iig cheaper, + die lui hebben hun leven gebeterd.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Fonzi » 26 Mar 2005, 21:21:09

Vraag ook eens aan Niels. Ik dacht dat hij ook van plan was om een Naomi board te kopen (of hij heeft er intussen al één?).
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby music_maniac1965 » 28 Mar 2005, 23:51:38

is naomi en dreamcast dan niet hetzelfde ?

als het antwoord op mijn vraag ja is, dan ben je toch beter af met een dreamcast (2ehands vast nog wel tegen leuke prijs te vinden).

zo nee, dan zou ik er wel erg hard over na moeten denken voor ik daar zoveel geld aan uit zou geven. een echte crazy taxi kast thuis lijkt mij wel wat, en neemt niet al te veel ruimte in.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby Robert » 29 Mar 2005, 09:01:12

music_maniac1965 wrote:is naomi en dreamcast dan niet hetzelfde ?

als het antwoord op mijn vraag ja is, dan ben je toch beter af met een dreamcast (2ehands vast nog wel tegen leuke prijs te vinden).

zo nee, dan zou ik er wel erg hard over na moeten denken voor ik daar zoveel geld aan uit zou geven. een echte crazy taxi kast thuis lijkt mij wel wat, en neemt niet al te veel ruimte in.

een naomi is de dreamcast variant, met meer geheugen en overal krachtiger.. het heeft ook een aantal games die nooit het licht gezien hebben op de dc... dus een naomi is zeker een gave toevoeging.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby BDT » 29 Mar 2005, 18:04:16

Ik heb een NAOMI 1 moederbord + Sega I/O

Ik heb allleen nog geen power supply dus ik ben een capcom i/o aan het kopen. Wat ik verder nog moet hebben is controllers.

Maar met een GD-ROM unit( en DIMM board die dan nodig is) betaal je aardig wat. Reken op 500 euro voor een moederboard+sega I/O+DIMM baord+GD-ROM unit. Dan heb je nog geen supergun om de NAOMI op aan te sluiten. Let ook op dat je een power supply nodig hebt om een GD-ROM unit te poweren.

Games zijn via eBay wel te doen. Ik heb nu Outtrigger als cart en Virtua Striker 3 voor de NAOMI2 GD-ROM. Ik wil binnenkort hier VS2 en Virtua NBA aan toevoegen.


Reken met een game + supergun(om het te kunnen spelen op een TV) op wel een eurootje of 800 en je zit te spelen op je NAOMI. Gelukkig hoef ik nog maar een euro of 200 tot 300 en ik kan spelen...
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Juul » 08 Aug 2005, 18:04:20

EDIT: ok, de meeste antwoorden op m'n vragen heb ik inmiddels kunnen vinden dus daar val ik jullie dan ook maar niet langer mee lastig :)

Vraagje wel nog, als je een cabinet koopt, bijvoorbeeld zo'n "Universal Naomi Cabinet" is deze dan normaal mét alle electronica en bedrading zoals het moederbord, powerunit e.d. of is dit enkel en alleen de "buitenkant". Ik wil zeggen, als je een cabinet koopt zoals op http://www.arcaderick.de/machines.html zijn die dan meteen aan te sluiten en te spelen (indien je natuurlijk een GD-rom of PCB hebt)?

Alvast bedankt
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby Guest » 11 Aug 2005, 12:59:47

Juul wrote:EDIT: ok, de meeste antwoorden op m'n vragen heb ik inmiddels kunnen vinden dus daar val ik jullie dan ook maar niet langer mee lastig :)

Vraagje wel nog, als je een cabinet koopt, bijvoorbeeld zo'n "Universal Naomi Cabinet" is deze dan normaal mét alle electronica en bedrading zoals het moederbord, powerunit e.d. of is dit enkel en alleen de "buitenkant". Ik wil zeggen, als je een cabinet koopt zoals op http://www.arcaderick.de/machines.html zijn die dan meteen aan te sluiten en te spelen (indien je natuurlijk een GD-rom of PCB hebt)?

Alvast bedankt


Ja de universal Naomi Cabinets zijn meteen te gerbuiken met de Naomi, helas zijn deze als ik het goed heb niet compatible met de Jamma standaard, hier ul je dan een verloop stukje voor nodig hebben. Opzich zijn de orginele Naomi-cabinets wel mooi, bovendien bieden ze het voordeel dat ze handiger zijn als je bijvoorbeeld Money Ball of Virtua Golf erop wil spelen, gezien deze een andere bediening paneel vereisen.
Guest
 

Postby Juul » 11 Aug 2005, 13:04:05

Kun je ook bv F355 op een zo'n universal Naomi spelen? Ik heb namelijk gelezen dat de arcade versie met 4 schermen 4 Naomi units vereist. Maar heb je een F355 GD-rom/cartridge, kan je deze dan ook gewoon in zo'n Naomi kast steken?
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby am2 » 24 Aug 2005, 18:17:16

Ik moet nog eens rondgooglen hoe het zit om de VGA out te gebruiken, ik heb namelijk niet zo'n trek om m op lage res te gebruiken op mn supergun. Iemand die toevallig weet of het makkelijk is om zo'n ding gewoon op VGA aan te sluiten?
am2
 
Posts: 8
Joined: 24 Aug 2005, 17:05:18

Postby jdrijgas » 24 Aug 2005, 18:23:42

Robert wrote:
music_maniac1965 wrote:is naomi en dreamcast dan niet hetzelfde ?

als het antwoord op mijn vraag ja is, dan ben je toch beter af met een dreamcast (2ehands vast nog wel tegen leuke prijs te vinden).

zo nee, dan zou ik er wel erg hard over na moeten denken voor ik daar zoveel geld aan uit zou geven. een echte crazy taxi kast thuis lijkt mij wel wat, en neemt niet al te veel ruimte in.

een naomi is de dreamcast variant, met meer geheugen en overal krachtiger.. het heeft ook een aantal games die nooit het licht gezien hebben op de dc... dus een naomi is zeker een gave toevoeging.


is er een site van die games die nooit op de dc zijn uitgekomen ??
User avatar
jdrijgas
 
Posts: 1518
Joined: 08 Aug 2004, 11:21:23
Location: gorinchem

Postby F-zero » 25 Aug 2005, 06:31:56

http://www.system16.com --> Sega museum --> Naomi Games list. Zitten wel wat titels tussen die niet op de DC zijn.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby jdrijgas » 25 Aug 2005, 12:48:48

oke dankje,
staan best mooie dingen tusse,

bv virtua golf
jambo safari
User avatar
jdrijgas
 
Posts: 1518
Joined: 08 Aug 2004, 11:21:23
Location: gorinchem

Next

Return to 6. Arcade

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group