Speelhallen in Nederland en België: De stand van zaken

Zoals iedereen weet en kan zien, is Sega de grootste uitgever van Arcade games. In dit forum gaat het alleen maar over de mooie kasten die in de arcade's te vinden zijn.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby blackdragon » 10 Aug 2005, 21:05:54

Hey Juul bedankt voor de site ga over 2 weken naar Almere nu weet ik teminste welke kasten ze hebben iig.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Sen » 11 Aug 2005, 08:20:58

Haha sorry ik zie dat er hier nog iemand is geweest! In zo'n gat van een dorpje...
pheww...


In een klein dorpje in West Vlaanderen(de Westhoek) genaamd West-Outer.

Inwoners heb je er amper, maar er is op een bergje (zwarte berg geloof ik) een winkelcentrum met een mooie arcade. Ik was echt verrast toen ik die vond, ik was daar met de universiteit op veldwerk. Het is een honderd meter van de franse grens. Ik ha natuurlijk even niet meer zo'n zin in enqeteren, dus ik ben een aantal keren lekker naar die arcade gegaan.

De kasten waren 50 cent per play of 1 euro voor de echt nieuwe kasten.

Ze hadden uit mijn hoofd:

Virtua Tennis 2
Outrun 2
Virtua striker 3
2x Daytona USA
Crisis Zone
Time Crisis 2
House of the dead 2
House of the dead 3
Sega Rally 2
Manx TT
F355 Challenge
een aantal kasten van een voor mij onbekend spaans merk...

Het was er wel heel rustig. Er komen vooral Fransen, maar het is een vlaamse arcade.

En er zijn nog heel veel gok dingen natuurlijk...
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Arcade

Postby Immovable Mind » 11 Aug 2005, 13:20:12

Damnn, staan er dan nergens in Nederland/Belgie een kast met Street Fighter meer!

Arcades in NY, ja die weet ik wel. Ga gewoon naar 42e street, het liefst de afslag vanaf Times Square, daar zitten er wat. Je moet een pasje halen die je kan opwaarderen op die manier verlies je je geld niet in kapotte automaten, maar ik denk dat het komt omdat de Amerikan geen dollar muntjes hebben :twisted:

Het is een goede arcade, 2 verdiepingen met boven alleen fighters. Als je van Times Square komt dan is het aan je linkerhand! Vlak na en voor de grote bioscoop. En pssst, de bios aan de overkant is iets goedkoper en gezelliger!

Succes! :idea:
Image
User avatar
Immovable Mind
 
Posts: 89
Joined: 10 Aug 2005, 17:49:46
Location: Almelo

Re: Arcade

Postby kevin » 11 Aug 2005, 13:22:16

Immovable Mind wrote:Damnn, staan er dan nergens in Nederland/Belgie een kast met Street Fighter meer!




in de bios hier staat sf2 :P
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Immovable Mind » 11 Aug 2005, 20:51:03

Binnenkort een pokke eind naar Roosendaal af gaan, en dan ook nog een stom kaartje kopen voor de bios :P
Image
User avatar
Immovable Mind
 
Posts: 89
Joined: 10 Aug 2005, 17:49:46
Location: Almelo

Postby F-zero » 14 Aug 2005, 11:27:55

Er stond jaren lang een SF2 in de snackbar in de wijk.. ownage!!!! Helaas is ie weg.. buuhuhuhu.

Damn hier in Groningen zijn alle arcades op de schop gegaan.. er is vrijwel geen enkele kast meer... misschien nog een Sega Rally 2 oid in een snookerbar maar daar houd het mee op.. Het suckt echt.. I envy places with arcades!

Ik ging trouwens wel vaak een weekie naar Ameland in de zomer (vorige zomer nog) en geloof het of niet maar daar staat een redelijke Arcade en die wordt ook jaarlijks geupdate! Ze hadden vorige zomer oa HotD3, Crazy taxi 3, Daytona 2 (2 player), Scudrace (4 player geloof ik), Tekken Tag Tournament, 18 wheeler, time crisis 3, Virtua tennis 2, Virtua Striker 2, en ook Starwars EP1 Racer van Sega (hikaru board) en die had ik zelf nog nooit gezien. Helaas weer geen fokking street fighter. Echt bereikbaar is t niet voor iedereen maar kom je er eens terecht dan weet je 't.. :P
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby kevin » 14 Aug 2005, 13:24:48

Immovable Mind wrote:Binnenkort een pokke eind naar Roosendaal af gaan, en dan ook nog een stom kaartje kopen voor de bios :P

zal es vragen ofzem verkopen, willer 1 hebben :lol:
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Immovable Mind » 14 Aug 2005, 14:02:27

kevin wrote:
Immovable Mind wrote:Binnenkort een pokke eind naar Roosendaal af gaan, en dan ook nog een stom kaartje kopen voor de bios :P

zal es vragen ofzem verkopen, willer 1 hebben :lol:


You basterd :lol: !
Binnenkort in Almelo weer de kermis, staat een Third Strike kast, ik ga vragen of ik die kast kan kopen :twisted:
Image
User avatar
Immovable Mind
 
Posts: 89
Joined: 10 Aug 2005, 17:49:46
Location: Almelo

Postby ManoRevolver » 14 Aug 2005, 14:05:26

Ja, een kermisexploitant zal graag een kast waar hij inkomsten door ontvang verkopen...
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Cyberbeast » 14 Aug 2005, 16:29:32

Sen wrote:Haha sorry ik zie dat er hier nog iemand is geweest! In zo'n gat van een dorpje...
pheww...


In een klein dorpje in West Vlaanderen(de Westhoek) genaamd West-Outer.

Inwoners heb je er amper, maar er is op een bergje (zwarte berg geloof ik) een winkelcentrum met een mooie arcade. Ik was echt verrast toen ik die vond, ik was daar met de universiteit op veldwerk. Het is een honderd meter van de franse grens. Ik ha natuurlijk even niet meer zo'n zin in enqeteren, dus ik ben een aantal keren lekker naar die arcade gegaan.

De kasten waren 50 cent per play of 1 euro voor de echt nieuwe kasten.

Ze hadden uit mijn hoofd:

Virtua Tennis 2
Outrun 2
Virtua striker 3
2x Daytona USA
Crisis Zone
Time Crisis 2
House of the dead 2
House of the dead 3
Sega Rally 2
Manx TT
F355 Challenge
een aantal kasten van een voor mij onbekend spaans merk...

Het was er wel heel rustig. Er komen vooral Fransen, maar het is een vlaamse arcade.

En er zijn nog heel veel gok dingen natuurlijk...


Idd, ik ga er elke vrijdag naartoe. Deze arcade staat trouwens in deze topic gelist door mij. De F.A die je op OutRun2 ziet, ben ik. Ik ben ook naar OOstende geweest, ik heb er enkele foto's gemaakt. Helaas niet helemaal gelukt maar ik ga ze binnenkort hier wel posten.
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Sen » 14 Aug 2005, 18:47:57

Ja heb ik gezien ja, je had lekkere records. Als het goed is staat er ook bij een paar spellen wel een Sen in ;) maar niet zo hoog als jij, had niet echt veel tijd...
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby twisted » 14 Aug 2005, 20:26:29

carnevil is een cool spel 8) jammer dat ie niet zo bekend is
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Immovable Mind » 15 Aug 2005, 09:47:43

ManoRevolver wrote:Ja, een kermisexploitant zal graag een kast waar hij inkomsten door ontvang verkopen...


Niemand maar dan ook niemand speelt erop (in Almelo :P ), proberen waard toch ^_^
Image
User avatar
Immovable Mind
 
Posts: 89
Joined: 10 Aug 2005, 17:49:46
Location: Almelo

Postby F-zero » 15 Aug 2005, 12:14:01

Een third strike kast zou heel vet zijn... maar CPS3 heeft wel suicide :/

Maar wat voor buttons heeft die kast want alle SF's die ik ben tegengekomen hadden allemaal die gare pizza layout.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby SeGaFrEaK » 19 Aug 2005, 18:16:43

Afgelopen week in Frankrijk GHost Squad gespeeld. Zeker wel een aanrader..hopelijk komt in Almere ook dan kan ik verder op mn save card.
<SeGaFrEaK>

"Like I told you, Im the REGULAR''
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

PreviousNext

Return to 6. Arcade

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group