EA Peilt

Discusieer hier over de gebeurtenissen op de E3, TGS, GamesCom en meer, maar vooraf natuurlijk over de verwachtingen van de aankomende shows.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Evil_cloud » 31 May 2005, 19:45:13

Most Interested Next Generation Console
1. Nintendo Revolution - 42.2%
2. Sony PlayStation 3 - 39.8%
3. Microsoft Xbox 360 - 18.0%

Why do you like Revolution?
- Compact design, typical Nintendo style
- Able to download Famicom (NES), SFC (SNES) and Nintendo 64 games
- Possible innovative / new designs in Revolution
- Confidence in the hardware

Why do you like PlayStation 3?
- Outstanding technical specifications, standout against other next generation consoles
- Downward compatibility with PSone and PlayStation 2
- Cell processor and Bluray support are unique to the console
- Like the design of the console (but the controller design is crazy)

Why do you like Xbox 360?
- Developer support is splendid, especial people like Akira Toriyama and Sakaguchi.
- Square Enix supports the console
- Positive console design, color, technical specs and software lineup
- Console can stand vertically
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby eYe-Ball » 31 May 2005, 19:51:02

Evil_cloud wrote:Why do you like Revolution?
- Able to download Famicom (NES), SFC (SNES) and Nintendo 64 games


Image Image Image
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby Evil_cloud » 31 May 2005, 20:08:12

eYe-Ball wrote:
Evil_cloud wrote:Why do you like Revolution?
- Able to download Famicom (NES), SFC (SNES) and Nintendo 64 games


Image Image Image


Mmm nu ik ipv NES en SNES, Famicom en Super Famicom zie staan denk ik dat er wel eens een immens rijke schat aan retro goodness onze kant zou op kunnen gaan. Alle Japanse Nintendo games die hier nooit zijn uitgebracht, zoals Advance Wars, Marvelous: Treasure Island, Ogre Wars,... Ik zou hier echt wel voor willen betalen. Nu als ook de N64DD wordt ondersteund... :)

Zoniet, dan koop ik me ook een Japanse Revolution. Volgend jaar studeer ik Japanologie dus op termijn zal dat geen probleem mogen opleveren (tenzij de dienst niet wereldwijd verkrijgbaar is).
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby kevin » 31 May 2005, 20:49:09

erg vet ja, ik haal revo... heerlijk al die ouwe nintendo klassiekers
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby smithers » 04 Jun 2005, 21:23:19

WithAttitude wrote:
blackdragon wrote:Tot nu toe had ik dit niet verwacht, vooral omdat de meeste Nintendo fans niet zo EA achtig zijn eerlijk gezegd.

Nintendo heeft gewoon veel meer fanboys die altijd overal de polls en peilingen domineren omdat ze altijd ongeacht wat dan ook op Nintendo stemmen.
Dat merk ik overal.


Je hebt mijn woorden opgegeten en uitgepoept....
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby Xizor » 04 Jun 2005, 21:24:48

eYe-Ball wrote:
Evil_cloud wrote:Why do you like Revolution?
- Able to download Famicom (NES), SFC (SNES) and Nintendo 64 games


Image Image Image


Ja erg leuk, om een nieuwe console te kopen om oude games tegen betaling (want geloof je nu echt zelf dat dit gratis zal zijn...?) te downloaden en te spelen...wat een goede feature.... :roll: :roll: :roll:

Microsoft probeert dit nu ook met xbox live arcade; spellen zijn fokkin' duur en niet eens interessant (gelukkig kun je een demo spelen alvorens je je geld door de plee spoelt)
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby music_maniac1965 » 08 Jun 2005, 22:49:54

het is al eerder gezegd, maar ook ik kijk de kat uit de boom voor ik tot aanschaf overga. ik wil ze allemaal naast elkaar kunnen vergelijken voor ik mijn zuur verdiende centjes aan zo'n console ga spanderen. voorlopig eerst mijn nieuwe hobby (zie sig) wat gaan uitbreiden (3e versterker erbij, compo setje voor in de voordeur, en een powerconvertor zodat ik mijn keyboard en andere apparatuur ook in/om de auto kan gebruiken voor bij demo's) dus ik ben wel even zoet.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby General Wong » 09 Jun 2005, 10:07:47

kevin wrote:hmmm Xbox360 komt er gewoon niet bij mij.... hebbut wel gezien met microsoft. Enigste reden dat mensen een Xbox kochten was volgens mij puur omdat het de ''krachtigste'' was... aangezien veel van die mensen waarschijnlijk graphichoeren zijn gaan die nu voor de playstation 3... Vaste Nintendo aanhangers blijven bij Nintendo en vaste playstation aanhangers bij sony.... dat denk ik dan

Xbox = doomed


Jezus, dit is volgens mij de eerste echte flame die ik tegenkom op dit forum. Wat een onzin, de Xbox was voor mij en velen anderen gewoon verruit de beste console qua games en daarnaast ook nog eens de beste Sega games die erop uitkwamen (noem een PDO, JSRF, Otogi).
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby Loempiavreter » 09 Jun 2005, 10:47:11

Wou net zeggen Xbox had z'n exclusiefe SEGA games, en genoeg goede spellen (N.U.D.E). Betere Homebrew Scene. (hierbij wil ik niet zeggen dat ik een Xbox fan ben, maar het is onzin dat de XBOX doomed is)
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby kevin » 09 Jun 2005, 10:58:13

General Wong wrote:
kevin wrote:hmmm Xbox360 komt er gewoon niet bij mij.... hebbut wel gezien met microsoft. Enigste reden dat mensen een Xbox kochten was volgens mij puur omdat het de ''krachtigste'' was... aangezien veel van die mensen waarschijnlijk graphichoeren zijn gaan die nu voor de playstation 3... Vaste Nintendo aanhangers blijven bij Nintendo en vaste playstation aanhangers bij sony.... dat denk ik dan

Xbox = doomed


Jezus, dit is volgens mij de eerste echte flame die ik tegenkom op dit forum. Wat een onzin, de Xbox was voor mij en velen anderen gewoon verruit de beste console qua games en daarnaast ook nog eens de beste Sega games die erop uitkwamen (noem een PDO, JSRF, Otogi).


nja kijk, voor jullie zijn sega games belangrijk... maar voor de rest niet.... uiteindelijk draait het toch wel om de games, maar ik vind dat als je puur naar games kijkt de xbox echt veel minder is dan zn concurenten, ikzelf heb altijd het idee dat Xbox echt iets is voor pc geeks, die willen stoefen met der ''krachtigste'' console, maargoed we zullen wel zien.
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Loempiavreter » 09 Jun 2005, 11:08:05

Ik geef niet alleen om SEGA games. Ik hou van Arcade games. En daar zijn er meer van op de xbox en playstation 2 dan op de gamecube. Ik vind de gamesassortiment op de xbox wel oke ik kijk nooit naar console specs maar altijd naar de games die er op uit komen en volgens mij ken je alleen alle populaire xbox shit, maar er zitten genoeg sleeper hits tussen (N.U.D.E, Phantom Dust, Dinosaur Hunting, Gun Valkyrie, Metal Wolf Chaos), (eveneens als de andere console's elk console heeft z'n spellen). Ik mis alleen de tijd dat alles 2D was, daar zaten echt toppers tussen. De Tijd van SEGA, NEC, SNK en Nintendo vond ik beter dan nu (Microsoft, Sony, Nintendo).
Last edited by Loempiavreter on 09 Jun 2005, 11:13:02, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby General Wong » 09 Jun 2005, 11:12:04

kevin wrote:
nja kijk, voor jullie zijn sega games belangrijk... maar voor de rest niet.... uiteindelijk draait het toch wel om de games, maar ik vind dat als je puur naar games kijkt de xbox echt veel minder is dan zn concurenten, ikzelf heb altijd het idee dat Xbox echt iets is voor pc geeks, die willen stoefen met der ''krachtigste'' console, maargoed we zullen wel zien.


Je denkt dat er 20 miljoen mensen PC geeks zijn? NIW, ga mijn tijd niet verder verkwanselen aan iemand die nog nooit de moeite heeft genomen om de brede catalogus van Xbox games door te nemen en toch denkt er een mening over te moeten spuwen...
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby Loempiavreter » 09 Jun 2005, 11:14:08

En dan moet je vooral in de Japanse Xbox catalogus kijken, daar zitten echt toppers tussen, maar die komen nooit hier :(, terwijl het de xbox het daar toch erg slecht doet.

Ik kan wel snappen dat die Kevin zo'n Nintendy fan is (Zelda en Mario shit en natuurlijk nostalgische waarden aan de snes). Maar mijn favoriete Nintendo franchise hebben ze met Metroid Prime 1/2 verneukt, sorry hoor maar zae hebben de sfeer uit de voorgaande delen helemaal weg geknald. Alles ziet er zo saai en levenloos uit. Van mij moet Retro Studio ophouden met Metroid franchise.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby General Wong » 09 Jun 2005, 11:22:21

Loempiavreter wrote:Maar mijn favoriete Nintendo franchise hebben ze met Metroid Prime 1/2 verneukt, sorry hoor maar zae hebben de sfeer uit de voorgaande delen helemaal weg geknald. Alles ziet er zo saai en levenloos uit. Van mij moet Retro Studio ophouden met Metroid franchise.


Dacht dat ik de enige was die er zo over dacht. Destijds speciaal voor Metroid Prime een Cube gekocht, viel erg tegen :(.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby eYe-Ball » 09 Jun 2005, 15:39:00

Xizor wrote:Ja erg leuk, om een nieuwe console te kopen om oude games tegen betaling (want geloof je nu echt zelf dat dit gratis zal zijn...?) te downloaden en te spelen...wat een goede feature.... :roll: :roll: :roll:


Ja ik vind dit een goede zet van hun, uiteraard niet gratis. :roll: Ik zou wel fijn met een nieuw apparaat zelda 1 willen spelen, ipv een nes eerst te moeten reanimeren. En dan moet je ook nog eens die toffe nes games hebben. Ik heb ook liever the real thing natuurlijk, maar vind dit een goede oplossing. Sommige nes toppers zijn gewoon zo rare of te duur (lees:populair) dat je nooit alles in je bezit kan hebben. En bovendien kan je zo ook eens een nes game proberen voordat je 'm van ebay trekt. Niet iedereen heeft elke nes game van 'toen' gespeeld of in besit. Dit soort dingen vind ik weer juist extra pluspunten voor de Revolution. Ook omdat nintendo weer nintendo uithangt (anders dan de rest ;) ) en er geen HD inzet maar een 512 MB interne flashgeheugen. Met een sd poort achterop als ik me niet vergis. Hierdoor kan je die games ook ruilen, meenemen naar anderen, whatever. Uiteraard is die interne flashgeheugen niet alleen voor deze shit maar ook voor de save games en demo's etc etc. :lol:


kevin wrote:
nja kijk, voor jullie zijn sega games belangrijk... maar voor de rest niet.... uiteindelijk draait het toch wel om de games, maar ik vind dat als je puur naar games kijkt de xbox echt veel minder is dan zn concurenten, ikzelf heb altijd het idee dat Xbox echt iets is voor pc geeks, die willen stoefen met der ''krachtigste'' console, maargoed we zullen wel zien.


Nou ik vind dit dus gewoon bs hoor! Dacht je soms dat de huidige sega games bedoeld is voor de sega-freaks van vroeger en nu??

En dat de xbox minder goede titels heeft dan zn concurrenten is ook maar jou mening. Ik ben geen fanboy, nergens van. Maar titels zoals Halo 1 of PGR2 kun je niet onder stoelen of banken schuiven. Ok, de GT reeks op de Sony's is echt super. Maar nintendo heeft überhaupt geen race serie, dus waarom is de Xbox dan minder? en wat versta je btw onder de rest ?? De mainstream ofzo? :roll:

Ik sta nou niet tegen nintendo aan te schoppen maar ik geef gewoon aan dat jou stelling krom is.
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

PreviousNext

Return to 7. Game beurzen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group