Voor welke 'next-gen' console ga jij?

Discusieer hier over de gebeurtenissen op de E3, TGS, GamesCom en meer, maar vooraf natuurlijk over de verwachtingen van de aankomende shows.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Voor welke 'next-gen' console ga jij?

Sony Playstation 3
13
27%
Microsoft X-box 360
15
31%
Nintendo Revolution
20
42%
 
Total votes : 48

Postby blackdragon » 19 May 2005, 16:38:05

Tsja het is nog niet helemaal zeker maar denk dat ik voor de Revolution ga. Anders de Playstation 2.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby ricepuppet » 19 May 2005, 16:59:19

blackdragon wrote:Tsja het is nog niet helemaal zeker maar denk dat ik voor de Revolution ga. Anders de Playstation 2.


Waarom voor iets gaan waar je nog niks over weet - besides dat ie zwart is en een blauw lampje heeft -
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby twisted » 19 May 2005, 19:18:17

uhm..... kweet niet.... zelda mischien
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby ricepuppet » 19 May 2005, 19:19:26

twisted wrote:uhm..... kweet niet.... zelda mischien


Nogmaals.:

Waarom voor iets gaan waar je nog niks over weet - besides dat ie zwart is en een blauw lampje heeft -
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby twisted » 19 May 2005, 19:23:59

je snapt het gewoon niet, voor mij zijn de zelda games stuk voor stuk toppers geweest, en gegarandeerd dat er een zelda game op de revolution komt, en ik weet toch bijna wel zeker dat ik deze leuk ga vinden. Graphics en al die andere fratsen doen mij er weinig aan toe. Ja zeker, de spellen die getoond werden door sony en ms zagen er mooi uit, maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik ze leuk ga vinden (doa4 uitgezonderd). Dus om je even tegen te spreken, de nintendo geeft me op dit moment meer zekerheid dan de andere twee (ik ga vast wel een keer 1 van de 2 of beide kopen, maar dat komt later).
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby ricepuppet » 19 May 2005, 19:34:04

Natuurlijk Zelda zal best gaan verkopen, en zal zeker een trekker zijn voor de Revolution (alsmede een Super Mario, F-Zero en alle standaard Nintendo franchises) daarbij ligt het natuurlijk aan het feit tot hoeverre je bereid bent om voor verfrissende innovaties te kiezen. Nintendo schreeuwt dan al jaren van de bovenste plank dat ze dat zijn, maar stellen wel teleur daarin. Hoeveel Zelda / Mario games moeten er nog uitkomen? Hoeveel games moeten er nog naar alle handhelds gepoort worden?

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik niks tegen Nintendo heb, maar dit zijn ook feiten die hard zijn.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby twisted » 19 May 2005, 19:40:31

het gaat erom dat je me vraagt waarom ik ergens voor ga waar ik niks van weet. ik geef gewoon m'n antwoord. het heeft niks te maken met het feit dat nintendo roept dat ze innovatief zijn of whatever. dat zeg jij er bij.
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby ricepuppet » 19 May 2005, 19:44:19

twisted wrote:het gaat erom dat je me vraagt waarom ik ergens voor ga waar ik niks van weet. ik geef gewoon m'n antwoord. het heeft niks te maken met het feit dat nintendo roept dat ze innovatief zijn of whatever. dat zeg jij er bij.


En dat was mijn uitgebreid antwoord.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby music_maniac1965 » 19 May 2005, 20:50:19

ik heb nog niet gestemd, want ik wil eerst de consoles echt zien, en bespelen. mijn voorgevoel zegt mij echter dat de xbox360 wel wat heeft wat mij bevalt. onder anderen de verbeterde controller type s, waarvan ze de zwart/wit button omhoog hebben verhuist. dat is wel fijner.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby kevin » 20 May 2005, 09:02:28

ricepuppet wrote:
twisted wrote:het gaat erom dat je me vraagt waarom ik ergens voor ga waar ik niks van weet. ik geef gewoon m'n antwoord. het heeft niks te maken met het feit dat nintendo roept dat ze innovatief zijn of whatever. dat zeg jij er bij.


En dat was mijn uitgebreid antwoord.


hmm net alsof er al zo gigantisch veel meer bekend is over ps3 en xbox360 ?


Voor mij is het simpel:

Nintendo komt zoiezo wel ! Waarom ?? Misschien weet ik niet wat er precies in het kastje gaat zitten.. tsja, so ?

Hier zijn mijn Redens om de Revolution te halen:

1: De Franchises van Nintendo, Ik ben zoiezo wel gek van games als mario, luigi, metroid prime, etc... dus dit is 1 reden.

2: De ervaring van Nintendo, Nintendo speelt al erg lang mee in de gamingwereld en ik heb dan ook vertrouwen erin.... De Kwaliteit van Nintendo games ligt voor mij nog ver boven elke andere GameDevoper.

3: ZELDA ! aangezien er een nieuwe Zelda game in de maak is, is dat voor mij al reden genoeg om een Revolution in huis te halen.

4: Wifi/Internet optie, nes, snes, N64, games downloaden/ gratis Internet ( iig gratis op alle games die Nintendo zelf uitgeeft ! ) en dan nog eens spellen die al aangekonding zijn als SuperSmash Bros. ONLINE ! en Final Fantasy ONLINE ! ... wat wil ik nog meer ? :lol: 8)

En zo kan ik nog wel even door gaan met redenen om de Revolution zoiezo te halen, ook al zijn er geen specificaties bekend en geen controller beelden.

Nogmaals dit hoeven voor jou geen redenen te zijn om de Revolution te kopen, maar nu kan jij misschien begrijpen dat DIT voor adneren wel genoeg is om een console te kopen !
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby ricepuppet » 20 May 2005, 09:09:32

Er is al meer bekend over de andere consoles dan de Revolution hoor. Of volg je het allemaal niet meer?

Ik weet het niet hoor, maar als ik een auto ga kopen, dan kijk ik niet alleen naar de buitenkant.

Dialoog.:

(We staan buiten naar een auto te kijken)

- 'O dat is een mooie auto!'
- 'Jaaa.. kopen?'
- 'Ok, hier is het geld.'
- 'Ok, dag! Veel plezier ermee...' *loopt weg* ..

Dus ik ernaar toe lopen, zitten er geen stoelen, geen motor en geen stuur in.

Je kan wel zeggen over Wifi en internet opties, de Cube heeft daar tot nu toe weinig van gebakken (alsmede de PS2) Wat ik hiermee wil zeggen, is dat je nu al niet moet gaan hypen, omdat Nintendo wat aankondigt. Ik vraag me af hoe jij je leven leid, constant elke hype volgen. Krijg je niet op den duur een hartaanval?
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby kevin » 20 May 2005, 09:20:55

ricepuppet wrote:Er is al meer bekend over de andere consoles dan de Revolution hoor. Of volg je het allemaal niet meer?

Ik weet het niet hoor, maar als ik een auto ga kopen, dan kijk ik niet alleen naar de buitenkant.

Dialoog.:

(We staan buiten naar een auto te kijken)

- 'O dat is een mooie auto!'
- 'Jaaa.. kopen?'
- 'Ok, hier is het geld.'
- 'Ok, dag! Veel plezier ermee...' *loopt weg* ..

Dus ik ernaar toe lopen, zitten er geen stoelen, geen motor en geen stuur in.

Je kan wel zeggen over Wifi en internet opties, de Cube heeft daar tot nu toe weinig van gebakken (alsmede de PS2) Wat ik hiermee wil zeggen, is dat je nu al niet moet gaan hypen, omdat Nintendo wat aankondigt. Ik vraag me af hoe jij je leven leid, constant elke hype volgen. Krijg je niet op den duur een hartaanval?


Nu kom je weer met zon rare reactie, geloof me, ik weet wel dat er wat meer over Xbox en playstation bekend is dan over Revolution, nogmaals, jij wil blijkbaar niet begrijpen dat WAT er NU bekend is voor mij al genoeg is.... die internet op de revo komt echt wel goed hoor ! en nee ik ben geen hypeboy, anders ging ik wel op een xboxstand op mn knieen zitten en Halo 3 !!! schreeuwen, nee dank je.

Wat jij zegt over die auto vind ik wel grappig....
waar koop je een console nou uiteindelijk voor ?
Jij denkt blijkabar dat de inhoud an die auto de ''specs'' zijn... dat heb je mis !
Voor mij is de inhoud van de auto juist de GAMES ! en dan weet ik zoiezo dat ik goed zit bij Nintendo. Verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken, dit is mijn mening en mijn keuze, of je het nou leuk vind of niet :wink:
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby ricepuppet » 20 May 2005, 09:27:04

Dude, wil niet lullig doen hoor :D

Maar als jij de inhoud van een auto vergelijkt met games, dan zit je echt fout. Dat zou betekenen dus dat je op (hoe gaar het ook lijkt deze vergelijking) onderdelen gaat zitten wachten om je auto op te starten, omdat er geen reet inzit.

Als ik een auto koop, dan moet ik wel weten wat erin zit. Ik ga toch geen auto kopen zonder te weten wat de inhoud is? De verkoper kan ook tegen mij zeggen dat in een Daihatsu Cuore een Ferrari motor zit, gechip-tuned met zuiger en al. Dan ga ik toch eerst kijken wat eronder ligt, i.p.v. gelijk te kopen.

Wat is er nou bekend? Wat plaatjes en wat specs in de vorm van wat tekst.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby klz_98 » 20 May 2005, 10:22:49

Ik zal vast wel weer een nieuwe console aanschaffen.
Welke het gaat worden weet ik nog niet. Bij de lauch zullen ze waarschijnlijk toch te duur voor me zijn dus kijk ik even de kat uit de boom.
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby kevin » 20 May 2005, 11:05:58

ricepuppet wrote:Dude, wil niet lullig doen hoor :D

Maar als jij de inhoud van een auto vergelijkt met games, dan zit je echt fout. Dat zou betekenen dus dat je op (hoe gaar het ook lijkt deze vergelijking) onderdelen gaat zitten wachten om je auto op te starten, omdat er geen reet inzit.

Als ik een auto koop, dan moet ik wel weten wat erin zit. Ik ga toch geen auto kopen zonder te weten wat de inhoud is? De verkoper kan ook tegen mij zeggen dat in een Daihatsu Cuore een Ferrari motor zit, gechip-tuned met zuiger en al. Dan ga ik toch eerst kijken wat eronder ligt, i.p.v. gelijk te kopen.

Wat is er nou bekend? Wat plaatjes en wat specs in de vorm van wat tekst.


nja... los van het auto verhaal, wat je niet wil snappen :P

ik weet ook wel dat er veel minder info is over revo dan over de adnere 2 consoles... maar ach, dat boeit mij niet... wat bekend is, is voldoende.... de specs intereseren me eerlijk gezegd niet, zolang die maar beter wordt dan de cube, wat die ook zeker wordt.....
Naast de plaatjes is er meer bekend dan jij denkt... er is al veel verteld over de funties die het apparaat zal hebben ( denk aan; downloadbare Retro games ! ) dat vind ik dus heel tof... ook dat SuperSmash op de release uit zal komen spreekt mij zeer erg aan... en dat hij online gaat nog meer !
maargoed, ik heb nu geen zin meer om in discussie te gaan, want iedereen heeft gewoon zijn eigen mening, dit was dan ook mijn laatste post in dit topic :P ( denk ik :lol: )
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

PreviousNext

Return to 7. Game beurzen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group