HP wil de games-markt veroveren

Ook de PC laat Sega tegenwoordig niet met rust. Met games als Warhammer Online in het vooruitzicht en games als Worms 3D, Sonic Adventure DX en meer is er voldoende te beleven voor Sega fans op de PC. Maar ook andere games kunnen natuurlijk aan bod komen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

HP wil de games-markt veroveren

Postby markdegeweldenaar » 05 Apr 2007, 16:43:03

http://www.webwereld.nl/articles/45827/ ... veren.html

Het onderzoekscentrum van HP ontwikkelt technologie die kan worden geïmplementeerd in een nieuwe generatie pc's, waarmee interactieve videospellen kunnen worden gespeeld. Tijdens een congres in San Francisco heeft het bedrijf prototypes laten zien. De afdeling van HP die zich bezighoudt met het maken van de game-pc's heet 'Game On'.

Zo waren er onder de prototypes van computers te vinden met een gekromd scherm, zodat spelers van race-games niet alleen vooruit, maar ook opzij kunnen kijken.

Toch zal het een lastige klus zijn voor HP, aangezien de verkopen voor consoles in 2006 met 33 procent groeiden en die van game-pc's slechts met 1 procent, zo staat in een rapport van de NPD Group.
Klik Hier!

De stap van HP komt niet geheel onverwachts, aangezien het bedrijf in het vierde kwartaal van 2006 game-pc-maker Voodoopc heeft overgenomen.

Analist Rob Enderle van de Enderle Group denkt dat de stap van HP weleens een 'game-changing move' kan zijn. Aan de andere kant stelt hij dat het tegelijk een risicovolle onderneming is. "Het kan zijn dat de consument het product niet wil hebben, dat is het risico", aldus Enderle. "Je gokt waar de markt heengaat en zorgt dat je er als eerste bij bent. Als je verkeerd gokt, dan sta je alleen."


Wordt dat wat? Op zich zijn er voldoende mensen die hun pc alleen upgraden voor de laatste spellen en er ook diep voor in de buidel willen tasten, maar het gaat toch nu toch prima zonder speciale techniek? Ik wil natuurlijk best zo'n tof halfrond scherm, maar die moet dan wel groot en dus duur zijn.

Ik denk dat het enige bestaansrecht van een game pc voort zal moeten vloeien uit de prijs. Technisch kan een pc al concurreren met de ps3 en de xbox 360, maar qua prijs is de verhouding zoek.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby WithAttitude » 05 Apr 2007, 17:05:10

Zolang pc's zo duur blijven lijkt dit me kansloos. Een pc is een pc en geen spelcomputer. De prijs moeten ze wat aan doen.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Frankhulscher » 05 Apr 2007, 17:07:49

Zo'n gekromd game-scherm heeft denk ik wel mogelijkheden. Helemaal omdat je die ook op je console aan kunt sluiten.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby WithAttitude » 05 Apr 2007, 18:23:09

Oh ik dacht dat het ging om game pc's en niet om accesoires.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby markdegeweldenaar » 05 Apr 2007, 20:54:57

Frankhulscher wrote:Zo'n gekromd game-scherm heeft denk ik wel mogelijkheden. Helemaal omdat je die ook op je console aan kunt sluiten.


Maar op dit moment zit ik zo'n 50 cm met mijn ogen bij de monitor vandaan. Als ik halve circel aan scherm wil, zodat ik ook naast me kan kijken, moet de diameter minstens een meter zijn en de de breedte meer dan 1,5 meter. Zoiets zal met de huidige stand der techniek duizenden euro's kosten.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Madman » 11 May 2007, 21:07:50

HP betreed wil een hele erge moeilijke markt bereiken.
Die-hard Gamers die liever pc's gebruiken boven een console zijn meestal mensen die liever zelf hun pc samenstellen.
De doelgroep bedraagt naar schatting 5 Procent.

Oftewel 5 van de 100 gamers wil de pc gebruiken voor die-hard games en wil of weet niet z'n eigen pc daarvoor geschikt te maken.

Hele kleine markt dus...

Ik ben benieuwd hoe HP dit gaat proberen.
Aan de andere kant vind ik ook dat als je eenmaal een pc koopt en daar elke 3 jaar 500 euro aan verbouwt, dat je dan telkens altijd wel de nieuwste games goed kunt spelen. (in vergelijking; er komen vaker per 3 jaar nieuwe consoles uit)
je bent dus altijd met een pc goedkoper uit.

Nogmaals: ik ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken :)

Ik ben overigens zelf een die-hard-pc-gamer.
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven


Return to 5. PC CD-ROM en DVD

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group