Me want Mac

Ook de PC laat Sega tegenwoordig niet met rust. Met games als Warhammer Online in het vooruitzicht en games als Worms 3D, Sonic Adventure DX en meer is er voldoende te beleven voor Sega fans op de PC. Maar ook andere games kunnen natuurlijk aan bod komen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Me want Mac

Postby Ophyr » 14 Jan 2007, 22:42:35

Originele artikel is hier te vinden :)

From: Jim Allchin
Sent: Woensdag 7 januari 2004
To: Bill Gates, Steve Ballmer
Subject: We raken de weg kwijt

Dit is een uitval. Het spijt me.

Ik weet niet hoe het zover is gekomen dat het bedrijf het zicht kwijt is geraakt op wat het belangrijkste is voor onze klanten (zowel zakelijke als thuisgebruikers). Onze teams weten niet meer wat bugvrij betekent, wat veerkracht, volledige scenario's, veiligheid en prestaties betekenen, hoe belangrijk actuele applicaties zijn, en het daadwerkelijk begrijpen van de belangrijkste problemen waar onze klanten mee te maken hebben. Ik zie allemaal willekeurige features en fantastische visie, maar dat vertaalt zich niet in fantastische producten.

Als ik niet bij Microsoft zou werken, zou ik vandaag de dag een Mac kopen. Als je het equivalent van Virtual PC op een Mac draait, dan krijg je toegang tot alle Windows-applicatiesoftware (behalve de hardware dan). Bij Apple zijn ze de weg niet kwijt. Je moet de video hieronder eens bekijken. Dit laat misschien niet zozeer iets zakelijks zien, maar ik heb het dan ook over de filosofie die Apple hanteert. Ze denken in termen van scenario's. Ze houden het simpel. Ze denken snel. Ik weet dat er hier niets ontzettend diepgaands in zit.

http://www.apple.com/ilife/video/ilife04_32C.html
[NB: link werkt niet meer - red.]

Ik moet jullie alles vertellen dat mijn gevoel zegt dat we moeten doen, en wat ik gisteren plan B noemde. We hebben een eenvoudig en snel opslagsysteem nodig. Longhorn [codenaam voor Vista - red.] is verschrikkelijk en het biedt naar mijn idee geen oplossing voor dit probleem. Als we de uitdaging waar Linux en Apple ons voor hebben gesteld, met glans willen doorstaan, moeten we de les 'scenario, eenvoud, snelheid' ter harte nemen.

Jim
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Giel » 15 Jan 2007, 12:04:53

Geweldig, en al die achteraf praat over dat het overdreven is geloof ik niks van =D . Vind de reactie van Jobs ook goed.
Segaforum's official Safari slut!
User avatar
Giel
 
Posts: 697
Joined: 19 Apr 2005, 14:32:43
Location: Amsterdam


Return to 5. PC CD-ROM en DVD

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group