Commandos: Strike Force

Ook de PC laat Sega tegenwoordig niet met rust. Met games als Warhammer Online in het vooruitzicht en games als Worms 3D, Sonic Adventure DX en meer is er voldoende te beleven voor Sega fans op de PC. Maar ook andere games kunnen natuurlijk aan bod komen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Commandos: Strike Force

Postby Lan Di » 19 Feb 2006, 04:10:52

De demo van Commandos strike force is uit, haal m hier op max download snelheid: http://www.fragland.be/news.php?id=13248
650 mb ofzo

Ik ben Commandos fan van het eerste uur. Ben lang met het eerste deel bezig geweest maar vond het helemaal geweldig, echt vet, het zat heel goed in elkaar, al die verschillende specialiteiten van de verschillende commandos, én daarbij de erg hoge moeilijkheidsgraad. Heb het 1e deel, de uitbreiding, deeltje 2 en 3 helemaal uitgespeeld. Helaas werd de serie steeds slechter, steeds meer actiegericht en simpeler omdat de massa het spel te moeilijk en saai vond..... deel 2 was erg leuk, maar vergeleken met deel 1 makkelijk. Deel 3 was belachelijk, alleen maar actie, totaal geen rond sneaken meer.

Nu is er dus Commandos: Strike force, het eerste 3d spel van de serie, en speelt als FPS met een tactische insteek. Het aantal commandos is verminderd naar 3, de green beret, sniper en spy vormen nu je team. Er zitten 2 levels in de demo, 1 training level met de spy en 1 actie level met de green beret + sniper.

Positieve punten:
- Wat vet is gedaan is het "hot swappen" of hoe je t ook wilt noemen, met de tabknop kan je dus gelijk schakelen tussen de teamleden.
- Als een van je commandos neer wordt geschoten, dan is die ipv gewoon dood 'wounded' en blijft die daar liggen tot je met je andere commando met medipack hem weer healt, vet gedaan.
- het bollen van de scope van de sniper rifle.
- Het speelt een beetje als MOHAA, de wapens voelen en klinken ook goed.


Negatieve punten:
- Het oude commandos gevoel lijkt verdwenen
- Je loopt in de demo en waarschijnlijk ook vaker met een resistance force rond, die advancen zonder dat ik het wil en lopen vervolgens in een ambush.
- Hierbij gelijk ook mijn volgend punt, dat je gedwongen wordt om naar voren te lopen en te 'quaken'. Het tempo wil ik zelf kunnen bepalen.
- Het sneaken is er dan ook nogal uitgehaald geloof ik, ik zoek gewoon commandos 1 of 2, maar dan 3d, zoals t nu lijkt is dat het niet geworden.

Ik ben zowieso benieuwd naar de volledige versie die 7 maart uit komt.
Wat vinden jullie ervan?
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby WithAttitude » 19 Feb 2006, 04:32:42

Ik vind het toch erg jammer dat het niet meer de commando's was die het eerst was. Toen was het echt een uniek spel en nog een goeie ook, nu valt het eigenlijk gewoon weg in de massa van matige games.
Toegegeven ik heb hem nog niet gespeeld maar als ik het zo lees en de zeer matige screenshots bekijk, terwijl de eerste 2 delen echt hele mooie graphics hadden, dan vrees ik het ergste.

Erg jammer want ik had toch het idee dat eerste 2 delen redelijk verkochten maar schijnbaar was dat toch niet genoeg en werd het op een EA achtige manier uitgemolken.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby ricepuppet » 19 Feb 2006, 07:25:52

Had gister de demo gedownload, maar op een of andere vage manier was hij maar 150 mb. Fout dus, moet hem opnieuw downloaden.

Het viel me al op dat het niet echt meer de oude game was.. opnieuw downloaden en dan kom ik terug met een goede mening.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Lan Di » 19 Feb 2006, 18:58:17

check dan ff die link bovenaan, goede mirror!
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby ricepuppet » 03 Mar 2006, 20:19:53

Ok, nu de demo goed gedownload, geinstalleerd en gespeeld.

Was in eerste instantie enthousiast - behalve over het feit dat de resolutie met geen mogelijkheid aan te passen is - maar het was wel een geinig, maar zeer kort level. Was er binnen 6 min. door heen.

Het Commando's gevoel zal in het volledige spel er wel in zitten, maar in deze demo is het ver te zoeken. Het was idd meer keihard ertegen aan gaan en iedereen afmaken. De route die je moest doorlopen was ook zeer karig. Je mag nog geen 100 meter verzetten ofzo.

In 1 klap afgelopen, en dat was het. Damn, zo kort.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38


Return to 5. PC CD-ROM en DVD

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group