Frankhulscher wrote:Ik had bij rainbow six 3 ook vaker het gevoel dat ik mijn teammembers eerder moest beschermen dan kon gebruiken, in ieder geval in de latere missies. Alhoewel ze soms wel goed dekken of tegenstanders uit onverwachte hoeken uitschakelen. Ik het lockdown nu een keer gespeeld (op de xbox, maar dat maakt vast niet zoveel uit) dus weet nog niet echt hoe het daar zit.
Dat heb ik ook altijd gehad bij de rainbow six serie. Ik ging altijd in me eentje kamers clearen enzo voordat het team erdoor heen moest. Ik had altijd in mijn planning go-points ofzo neergezet voor elk critical point, stonden ze daar te wachten vanuit een sniperachtige positie want ze hadden wel tering onrealistische accuracy, terwijl ik alle kamers ging clearen, want dat konden ze weer niet..... En hoe goed je planning van te voren ook is, het loopt nooit zoals je wilt, misschien wel realistisch maar tot op zekere hoogte, anders is het ver van gewenst.
In deel 2 zat een missie waarbij je een olieplatform van 3 verdiepingen bom en terrorist vrij moest maken. Ik had een plan gemaakt met 3 teams, verschillende entry points en alles sloot naadloos op elkaar aan, dat plan was perfect en heeft dan ook echt uren van trial en error gekost. het ene team zorgde voor dekking van de ene gang, de andere van boven zodat het 3e team kon clearen bij elk kritiek punt. Helaas was het zo, dat de ene keer alles met maximaal resultaat werd gehaald en de keer erop dat alles en iedereen doodging, lopen ze als een stel mongolen een voor een door een deur opening waar ze een voor een worden afgeschoten, niet geflanked ofzo, maar gewoon vanuit een vaste positie...echt belachelijk. Traplopen was ook iets wat ze niet konden, daar moest ik ook altijd ingrijpen.
Naar mijn idee is het met de verdere delen er ook niet beter op geworden, ik heb deel 3 nog een tijd gespeeld maar dat zat nog slechter in elkaar. De AI is echt gruwelijk slecht in de rainbow six spellen waardoor je t gevoel hebt als babysitter rond te rennen in plaats van getrainde proffesionals.