Apple Computers

Ook de PC laat Sega tegenwoordig niet met rust. Met games als Warhammer Online in het vooruitzicht en games als Worms 3D, Sonic Adventure DX en meer is er voldoende te beleven voor Sega fans op de PC. Maar ook andere games kunnen natuurlijk aan bod komen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby WithAttitude » 26 Aug 2005, 03:01:38

Is het beste niet gewoon een combi van the best of both? Een 'normale' pc met linux ?
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Donny K. » 26 Sep 2005, 08:01:18

Dat wilde ik net zeggen. Ik heb met veel besturingssystemen gewerkt. Linux is verreweg het meest flexibele OS dat ik ooit heb mogen aanschouwen. Zeer grote keuzevrijheid. Superstabiel en zeer gebruikersvriendelijk. (Alle mensen die roepen dat Linux alleen voor computer experts is weggelegd, moeten zich eens beter laten informeren. Dat zijn waarschijnlijk ook de mensen die nog steeds beweren dat gamecube schijfjes de andere kant opdraaien)

Mac werkt ook lekker. Daar heb ik mee gewerkt op m'n opleiding en in de studio. Werkt perfect! De software is zeer goed op elkaar afgestemd. Video editen gaat vele malen lekkerder op een mac dan op een pc. De G5 mag dan wel trager zijn voor games en applicaties. Voor video editing gaat het perfect. Normale huis, tuin en keuken handelingen moet ook geen probleem zijn. (in mijn ogen makkelijker dan onder windows) Microsoft office heb je ook voor de mac. Dus incompatibiliteit lijkt mij heel erg sterk. Browserkeuze zat. Safari is zeer goed. Bevalt het je niet, neem je toch lekker firefox of internet explorer voor de mac? Ik ben daarom ook erg benieuwd om welk bedrijf dat ging. Je moet namelijk wel erg incompetent zijn als je niet eens met dezelfde software kan werken op een andere computer. aan de andere kant. Ik heb genoeg migraties meegemaakt. Er zitten altijd wel sukkels en zeurpieten tussen. Heeft het nieuwe icoontje een iets andere kleur? Dan is het meteen kut! Als het aan die mensen lag, werkten we nog met DOS, Dbase, Framework en Word perfect.

Windows, Tja. Daar zal ik maar niet teveel woorden aan vuil maken. Vroeger was het een ramp. Nu windows xp uit is, gaat het wel iets beter. Ik heb alleen het gevoel dat het absoluut niet flexibel is. Windows wil het altijd voor je doen. Als je het daar niet mee eens bent, jammer. Dan mag je flink gaan stunten met third party software. Over de stabiliteit en de veiligheid laat ik mij niet uit. Daar is inmiddels al genoeg over gezegd. Als je genoeg verstand hebt van computers, het is overginds best veilig te krijgen.

Wat gebruiksvriendelijk betreft. Iedereen denkt dat windows gebruiksvriendelijk is. Dat valt best mee. Omdat de mensen inmiddels gewend zijn aan windows denken ze dat het gebruiksvriendelijk is. Ik ken genoeg personen die zijn begonnen met een mac of met linux en die vinden de windows indeling onlogisch. Maar goed, over smaak valt nou eenmaal niet te twisten.

Om een lang verhaal kort te maken. Het hangt er puur vanaf wat je wil doen. Wil je alleen een beetje internetten, films kijken, officen en gebruik maken van design software (macromedia en adobe software) Neem een MAC. (Kan ook onder windows, maar mac is toch wat stabieler en heeft een beter geheugenmanagement)

Wil je gamen? Neem windows (je hebt geen keus wat dat betreft) Internetten en officen kan natuurlijk ook. Alleen moet je de boel wel eerst heel goed dichttimmeren en met een andere mentaliteit op het internet gaan (IE raad ik af).

Wil je internetten, films kijken, officen en geef je niet zoveel om gamen op de pc (en des te meer om veiligheid en stabiliteit + keuzevrijheid) Neem Linux.

Zo, Da's toch weer een flink verhaal geworden.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Previous

Return to 5. PC CD-ROM en DVD

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group