The Matrix Online

Ook de PC laat Sega tegenwoordig niet met rust. Met games als Warhammer Online in het vooruitzicht en games als Worms 3D, Sonic Adventure DX en meer is er voldoende te beleven voor Sega fans op de PC. Maar ook andere games kunnen natuurlijk aan bod komen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

The Matrix Online

Postby Soulo » 02 Mar 2005, 19:01:54

Niet beta-testers die het spel eens willen spelen, kunnen een week meedoen aan de 'stress test' van the Matrix Online die vannacht is begonnen.
Voorwaarde is wel dat je een credit card nummer op moet geven tijdens de registratie. Ik heb zelf die van m'n vader gebruikt.
http://www.fileplanet.com/betacenter/mxo_stage/signup/
Als je het wilt downloaden kun je dat via 2 manieren doen, via fileplanet, maar dan moet je in een lange wachtrij, of eerst registreren via de MXO site en dan direct een kleine client download die op je computer het hele spel binnenhaalt.

Ik ben zelf net klaar met downloaden, ga zo beginnen met het aanmaken van een character. Wil nog ff eerst de beta guide doornemen.
Tijdens het opstarten kwam trouwens mooi het "SEGA" logo groot in beeld, ik wist niet eens dat zij hier ook aan hebben meegewerkt.
Soulo
 
Posts: 42
Joined: 25 Feb 2005, 13:01:56
Location: Ridderkerk

Postby Soulo » 02 Mar 2005, 22:18:40

Nou ik heb een tijdje gespeeld, maar ben er niet van onder de indruk.
Net zoals in alle MMORPG's mag je hier ook quests doen, deze quests zijn vaak vrij simpel van aard (maak zoveel monsters af, ga met die en die praten, ga zus of zo halen), maar in MXO wordt het niet op een 'uitnodigende' en leuke manier gebracht (waar bijv. WoW wel erg goed in is geslaagd). Je gebruikt je GSM om iemand te bellen die je een opdracht geeft, vervolgens ren je van het ene gebouw naar het andere om te zoeken naar bepaalde contactpersonen om mee te praten, of moet je een item vinden en mag je af en toe wat domme slechterikken afmaken. Dit mag je keer op keer doen, met kleine variaties, zo'n spel verlliest dan al gauw mijn aandacht, omdat ik meer het gevoel heb dat ik mijn tijd verdoe. De verhaaltjes rond de quests zijn namelijk zo saai en niet boeiend, ik kreeg al snel het gevoel dat ze gewoon 'ff vlug' zijn verzonnen om maar enigszins inhoud te geven aan de simpele quests.
Over de 'wereld' waar je in speelt ben ik ook niet te spreken. Alles ziet eruit als 1 grote saaie lelijke stad en voelt heel leeg aan. Hier en daar staan er wat NPC's die niks boeiends te melden hebben en door de stad heen kom je verschillende groepen slechterikken tegen.
Het vechtsysteem vind ik wel leuk bedacht, close combat is dus helemaal gericht op martial arts en de moves zien er gewoon vet uit. Toch vind ik het niet helemaal goed. Bij het vechten speelt geluk namelijk ook een grote rol, er zit een soort papier-schaar-steen systeem in, dat spreekt me niet zo aan. Ipv papier-schaar-steen, heb je dus 3 verschillende basis aanvallen (+ blok), die elk tegen een andere aanval wel of juist niet effectief is, maar je weet van te voren dus niet wat de vijand doet.
Soulo
 
Posts: 42
Joined: 25 Feb 2005, 13:01:56
Location: Ridderkerk

Postby Bammetje » 11 Apr 2005, 18:57:52

Toen ik de screenshots zag vond ik het ook een nogal kale omgeving, terwijl een stad juist heel levendig is. Het zou leuker zijn geweest als er een zooi voetgangers in liepen en auto's reden, net als een echte stad.

Ik blijf wel bij WoW :)
User avatar
Bammetje
 
Posts: 12
Joined: 14 Dec 2004, 22:17:18

Postby Robert » 11 Apr 2005, 19:06:31

sega heeft de game uit gegeven, het was ook sega's big suprise op de E3 van vorig jaar :( dat was echt een enorme teleurstelling snif snif.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby The Matrix » 19 Apr 2005, 16:11:39

Na lange tijd komt MxO eindelijk ook in Nederland uit. Van velen heb ik gelezen dat het spel echter niet voldoet aan de verwachtingen.. :(

Toch ben ik erg benieuwd hoe het spel is en zal het dan ook zeker kopen. Bij Bol.com heb ik het sinds 28 feb. besteld en sindsdien wacht ik erop. Bol.com geeft aan dat het spel 15 april in het assortiment is en dat het 5 á 7 dagen duurt voordat je 'm binnen hebt..

Nog twee dagen wachten en dan zijn deze 7 dagen voorbij... Ik ben benieuwd of Bol.com zich aan de deadline houdt... Wie heeft hier ervaring mee of weet toevallig wanneer het spel écht in de winkel ligt?
Have you ever had a dream that you were so sure it was real?
User avatar
The Matrix
 
Posts: 6
Joined: 19 Apr 2005, 16:05:35
Location: Amstelveen

Postby fenix » 20 Apr 2005, 17:50:58

zag hem liggen vandaag :roll:
ik was fenix
fenix
 
Posts: 44
Joined: 03 Apr 2005, 08:04:38

Postby The Matrix » 20 Apr 2005, 19:11:23

Ik heb hem inderdaad vandaag binnen gekregen van Bol.com... Alleen is er één probleem:

Ik heb geen creditcard en hier vraagt MxO om voordat je kunt spelen... Ik had wel gezien dat er Prepaid kaarten te koop zouden zijn om te kunnen spelen. Namelijk 60 dagen voor 30 euro...

Wie heeft MxO en heeft een oplossing om toch te kunnen spelen? Er zit namelijk 30 dagen gratis speelplezier op...
Have you ever had a dream that you were so sure it was real?
User avatar
The Matrix
 
Posts: 6
Joined: 19 Apr 2005, 16:05:35
Location: Amstelveen

Postby Xizor » 20 Apr 2005, 19:13:27

probeer dit fake nummer eens:

Mastercard: 5100 1111 2222 3301
exp. date in de toekomst zetten
CVC-code , 3 cijferig bijv 124

Dit nummer wordt wel eens gebruikt voor testdoeleinden; misschien accepteert ie het.
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby The Matrix » 21 Apr 2005, 06:58:29

Helaas, ik heb dit geprobeerd maar The Matrix trapt er niet in :roll:

Ik ga toch maar op zoek naar die prepaid kaarten. Al heb ik deze (nog) niet gezien.. Jammer, want zonder kun je het spel dus niet spelen (tenzij je een creditcard hebt)
Have you ever had a dream that you were so sure it was real?
User avatar
The Matrix
 
Posts: 6
Joined: 19 Apr 2005, 16:05:35
Location: Amstelveen

Postby Evil_cloud » 21 Apr 2005, 08:43:58

Ik heb enige tijd de closed-bèta zitten spelen. Als je ziet waar het spel was en nu staat dan is het werkelijk een wereld van verschil. Akkoord, het staat nog altijd niet op punt, maar ze werken er wel aan. Vergeet niet dat MMO's vaak gerushed worden en nog een hele hoop bugfixing voor de boeg hebben. Mxo heeft best wel een aantal goede kanten, vooral als je voorbij level 10 en ook level 20 zit. (Hyper Jump oa)

De meeste meerwaarde zit hem voorlopig echter in het lachen met de talloze bugs.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby ricepuppet » 21 Apr 2005, 10:52:59

The Matrix wrote:Helaas, ik heb dit geprobeerd maar The Matrix trapt er niet in :roll:

Ik ga toch maar op zoek naar die prepaid kaarten. Al heb ik deze (nog) niet gezien.. Jammer, want zonder kun je het spel dus niet spelen (tenzij je een creditcard hebt)


Wallie - verkrijgbaar bij boekenhandelaren (Bruna etc.) en de FRS.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby The Matrix » 22 Apr 2005, 12:43:22

Ik heb inderdaad ook gedacht aan de Wallie Kaart... Maar deze kun je niet selecteren bij de registratie van MxO..

Alleen Visa, Mastercard, Discovery, enz en die Game Card zijn te kiezen uit een drop-down box :cry:

Op Bol.com staan overigens nog meer reacties dat zij niet kunnen spelen zonder Game Card. Veel zijn dan ook niet van plan met een creditkaart te betalen en wachten liever op de Prepaid Game Card
Have you ever had a dream that you were so sure it was real?
User avatar
The Matrix
 
Posts: 6
Joined: 19 Apr 2005, 16:05:35
Location: Amstelveen

Postby Hellboy » 24 Apr 2005, 15:36:43

Probleem...

Wallie is Faiieet gegaan... keine wallie wallie meer
Remember, remember the 5th of November.
The gunpowder, treason, and plot.
I know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot.

V
User avatar
Hellboy
 
Posts: 2794
Joined: 14 Apr 2002, 21:06:25
Location: Haarlem

Postby The Matrix » 02 May 2005, 08:52:31

Bol.com heeft prepaid kaarten te koop... Duurt alleen wel 2 á 3 weken voordat je 'm binnen hebt... :idea:
Have you ever had a dream that you were so sure it was real?
User avatar
The Matrix
 
Posts: 6
Joined: 19 Apr 2005, 16:05:35
Location: Amstelveen


Return to 5. PC CD-ROM en DVD

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group