Sonic & SEGA All-Stars Racing

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Sonic & SEGA All-Stars Racing

Postby blackdragon » 10 Jul 2009, 22:16:32

Soms heb je van die games die de creativiteit uit je zuigen, gewoonweg omdat de game zelf zo getuigt van weinig creativiteit. Sonic & SEGA All-Star Racing komt voor mij nu al in aanmerking voor ‘meest inspiratieloze titel van 2009’: een uitgerangeerd personage rijdt rond in een maf wagentje met dito wapens en zorgt al scheurend over fantasierijke banen voor genoeg chaos. Overigens betekent inspiratieloos niet per definitie ook gelijk slecht, want Sonic & SEGA All-Star Racing heeft genoeg kwaliteiten in zich om uit te groeien tot een positieve verrassing.

Wat dat betreft helpen de personages toch wel mee, want hoe je ook mag denken over Sonic, hij is het meest herkenbare personage na Mario en kornuiten. Op het moment dat je met Knuckles een afgrond in dondert en de commentator zegt dat Knuckles achter ligt, dan geeft dat toch net dat beetje extra motivatie om jezelf weer naar voren te knokken met behulp van allerlei maffe wapens. Hierbij kun je denken aan gevaarlijke raketten of supersnelle schoenen waardoor je flink naar voren schiet.

Het racen zelf is momenteel nog weinig spectaculair te noemen en iets waar nog flink aan gewerkt moet worden. Het sturen werkt naar behoren, maar het driften voelt nog wat onwennig. Af en toe eindigt de drift op onverwachte punten waardoor je onbedoeld tegen een kant scheurt en schuurt. En het schuren tegen kanten en karts voelt nog niet solide aan. Het gevoel dat je de bovenste laklaag van je kart afschraapt ontbreekt doordat de karts nog niet aanvoelen als veredelde botswagentjes. Je blijft half in de kant hangen zonder dat je terug de baan op gestuiterd wordt.

Toch heb ik het gevoel dat we hier te maken gaan krijgen met een erg leuke game die menigeen nog wel eens zou kunnen verbazen. Vooral op de PlayStation 3 en Xbox 360 ontbreekt het momenteel nogal aan partyracers en Sonic & SEGA All-Star Racing kan deze lacune prima opvullen, vooral omdat het de beproefde ingrediënten van Mario Kart lekker hergebruikt: mooi aangeklede racebanen, herkenbare personages, maffe wapens en (hopelijk) een prima racegevoel.

Bron: Insidegamer.nl
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Sonic & SEGA All-Stars Racing

Postby music_maniac1965 » 11 Jul 2009, 18:29:44

Toch heb ik het gevoel dat we hier te maken gaan krijgen met een erg leuke game die menigeen nog wel eens zou kunnen verbazen. Vooral op de PlayStation 3 en Xbox 360 ontbreekt het momenteel nogal aan partyracers en Sonic & SEGA All-Star Racing kan deze lacune prima opvullen, vooral omdat het de beproefde ingrediënten van Mario Kart lekker hergebruikt: mooi aangeklede racebanen, herkenbare personages, maffe wapens en (hopelijk) een prima racegevoel.


ik hoop het wel, ik vond crash team racing op de playstation one ook erg leuk, ook al was dat ook een mariokart rip off :-) maar die nieuwere crash race spellen waren weer minder geinspireerd. de eerste crash team racing game vond ik toch het meeste crash bandicoot sfeer hebben.

maar ik wijk weer af, de nieuwe sega sonic racer lijkt mij wel leuk, maar dan moeten ze wel die sonic sfeer ook in de levels zien te creeren.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Sonic & SEGA All-Stars Racing

Postby Stepz » 11 Jul 2009, 21:32:39

MarioKart ripp-off's zijn vaak best wel bruut hoor!
Konami Krazy Racers, Street Racer, Diddy Kong Racing... Allemaal hele leuke games, dus dit zou best wel een vermakelijke game kunnen worden!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Sonic & SEGA All-Stars Racing

Postby blackdragon » 11 Jul 2009, 23:05:46

Als ze ervoor kunnen zorgen dat de gameplay goed is dan gaat het iig leuk worden om te spelen. Maar hoop wel dat ze buiten goed naar Mario Kart kijken ook wat van hun eigen erin hebben gestopt.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Sonic & SEGA All-Stars Racing

Postby General Wong » 24 Aug 2009, 14:08:14

Prima titel om voor zo'n 30 euro'tjes of minder op te pikken.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Re: Sonic & SEGA All-Stars Racing

Postby music_maniac1965 » 24 Aug 2009, 15:29:36

ik ben benieuwd wat de release prijs gaat worden. maar ik ben bang dat dat toch zo rond de 50 a 60 euro's gaat worden.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Sonic & SEGA All-Stars Racing

Postby General Wong » 26 Aug 2009, 09:23:20

music_maniac1965 wrote:ik ben benieuwd wat de release prijs gaat worden. maar ik ben bang dat dat toch zo rond de 50 a 60 euro's gaat worden.


Sega Superstar Tennis werd volgens mij ook gereleased voor 50/60 euro. Denk niet dat het bij deze titel veel anders zal zijn. Zijn er de laatste tijd uberhaubt budget Sega games uitgekomen buiten de laatste Virtua Tennis, die voor 45 euro in de meeste schappen lag?
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Re: Sonic & SEGA All-Stars Racing

Postby music_maniac1965 » 27 Aug 2009, 17:05:36

ach, wat voor prijs hij ook gaat worden, als het spel leuk word vind ik het toch wel leuk om hem in mijn collectie te hebben.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands


Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group