SEGA liefhebbers opgelet

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

SEGA liefhebbers opgelet

Postby Robert » 28 Apr 2009, 15:57:49

Beste SEGA liefhebbers, zoals jullie ongetwijfeld hebben gemerkt is in de afgelopen jaren de populariteit van het Segaforum en ServiceGames website enorm afgenomen. Ook wordt er helaas steeds minder en minder over SEGA gepost. Nu snap ik dat sommige hier blijven posten uit sentimenteel oogpunt en dat wil ook niemand afnemen. Maar ik wil wel graag onder de aandacht brengen:

In Nederland is SEGA klein vertegenwoordigt én er is nog maar één echte plek overgebleven waar je veel nieuws/artikelen over SEGA kan lezen in het Nederlands en dat is SegaOnline.nl. Hier vind je recensies en nieuws over de nieuwste SEGA titels, maar ook van de classics. We hebben direct contact met SEGA Nederland, ook hebben we vaak wereld primeurs! Natuurlijk is er een forum aanwezig, helaas is deze nog niet aangeslagen onder de Nederlandse SEGA liefhebbers.

Nu kan ik begrijpen als een moderator dit topic op slot gooit omdat dit als verkapte reclame wordt gezien. Welnu dat is het niet, aan SegaOnline werken diverse échte SEGA liefhebbers vrijwillig. [Update: oke foute keuze van woorden, het is reclame maar wordt niet bedoeld als commerciële reclame. Wij verdienen niks met de website, we doen dit puur om de SEGA liefhebbers te informeren] Uiteindelijk willen wij allemaal het zelfde en dat is over SEGA praten/discussiëren/communiceren. Sterker nog wij hebben contact opgenomen met Niels/BDT om de mogelijkheden te bespreken van een mogelijke migratie of het overkopen de domeinen segaforum.nl & servicegames.nl. Waarop we van het laatste nog steeds op een antwoord wachten.

Dus ben jij een SEGA-liefhebber en wil je op de hoogte gehouden worden van alles wat SEGA is bezoek dan SegaOnline.nl en het bijbehorende forum SegaOnline Forum.

-------
Voorbeelden van SegaOnline's exclusieve content:

SegaOnline Video Podcast HD
Nederlandse SEGA geschiedenis 1990 - 2008
Foto’s van de Sumo Digital ontwikkelstudio
Sonic & Knuckles (& lock-on functionaliteit) naar XBLA
Last edited by Robert on 07 May 2009, 09:13:40, edited 3 times in total.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Re: SEGA liefhebbers opgelet

Postby markdegeweldenaar » 28 Apr 2009, 18:33:55

Het is geen verkapte reclame, omdat het gewoon reclame is.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: SEGA liefhebbers opgelet

Postby Robert » 28 Apr 2009, 18:42:36

Reclame of geen reclame, al had ik niks met SegaOnline te maken had ik alsnog de website aangeraden aan mede SEGA liefhebbers. Dat is ook de hele insteek van dit topic, men er op attent maken. Nu is het van mij misschien een ongelukkige woordkeuze geweest, maar de boodschap moge duidelijk zijn.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Re: SEGA liefhebbers opgelet

Postby kevin » 28 Apr 2009, 20:14:51

vind het maar een kutsite/forum,

los van dat kennen de meeste hier de site ongetwijfeld al.
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: SEGA liefhebbers opgelet

Postby Robert » 28 Apr 2009, 20:20:34

Zonde dat je er zo over denkt, maar goed als dat je mening is prima....

Ben het wel met je eens dat ongetwijfeld veel SegaOnline al kennen, maar wellicht zitten er toch nog wat leden die dit niet weten en wel interesse in SEGA hebben. Dan is het de moeite waard geweest.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Re: SEGA liefhebbers opgelet

Postby ReinieR » 29 Apr 2009, 06:56:53

Ik vind het ook niet echt een site waar ik graag kom.. Daarbij komt het dat ik hier al enkele jaren zit en iedereen hier 'ken' en het nog steeds gezellig vind.
Overigens vind ik dat er steeds weer reclame voor Segaonline gemaakt word op dit forum..
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: SEGA liefhebbers opgelet

Postby Robert » 29 Apr 2009, 07:36:18

ReinieR wrote:Ik vind het ook niet echt een site waar ik graag kom.. Daarbij komt het dat ik hier al enkele jaren zit en iedereen hier 'ken' en het nog steeds gezellig vind.
Overigens vind ik dat er steeds weer reclame voor Segaonline gemaakt word op dit forum..

Ik snap wat je bedoeld, zelf ben ik een oud segaforum veteraan en ik was voor geen goud weg te krijgen. Het is ook niet mijn bedoeling om de "digitale familie" uit elkaar te drijven. Maar slechts om diegene die nog graag over SEGA praten (eerlijk is eerlijk dat gebeurt hier nog zeer nihil) die op de hoogte te stellen van SegaOnline.

Tot slot kan ik je gerust stellen als jij je irriteert aan de SegaOnline promotie, ik zal binnen dit topic blijven en daarna nooit en dan ook nooit meer iemand op dit forum "lastig" vallen.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Re: SEGA liefhebbers opgelet

Postby Gameholic81 » 29 Apr 2009, 07:40:19

Jammer dat men hier allemaal zo geïrriteerd op reageert. We hebben toch allemaal één gezamenlijke hobby/passie met elkaar gemeen?

En Kevin:

kevin wrote:vind het maar een kutsite/forum,

los van dat kennen de meeste hier de site ongetwijfeld al.


Zo zo .. wat een goede onderbouwing .. Nee dit forum is om over naar huis te schrijven. Fantastische layout, hoogstaande topics en veel scoops (NOT!). Segaforum was voor mij 'vroeger' ook de place to be voor alle SEGA-discussies en de fantastische Sega Markt. Maar daar is helaas niets van over.

Maar goed, ik ga me niet mengen in deze onzinnige discussie. Als nieuwe initiatieven niet gewaardeerd worden .. SO BE IT. Ik lig er iig niet wakker van.
Image
User avatar
Gameholic81
 
Posts: 879
Joined: 25 May 2005, 07:41:22
Location: Antwerpen

Re: SEGA liefhebbers opgelet

Postby Stepz » 29 Apr 2009, 09:54:18

Ik zit ook op SegaOnline. Probeerde eergisteren weer in te loggen, maar dat ging niet helemaal...
Zal er vanaaf nog ff naar kijken.

Jongens, laten we niet gaan flamen. Robert is een oude bekende die hier al langer komt dan menig ander segaforummer.
Laten we eerlijk zijn, hij maakt wel reclame, maar dat doen meer mensen wel vaker.

Als je je registreert op SegaOnline wil het nog niet zeggen dat je hier nooit meer hoeft te komen. Je kunt ook op beide sites posten natuurlijk.

De nieuwtjes zijn vaak erg interessant en het wordt goed bijgehouden.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: SEGA liefhebbers opgelet

Postby blackdragon » 29 Apr 2009, 09:58:29

Wordt wel erg agressief gereageerd zeg hierop, bedoel als het nou iemand was die we amper kennen, maar ook Robert kennen we hier van het Segaforum en heeft hier ook genoeg gedaan op het forum. Dat iemand daar dan niet heen gaat oke, moet iedereen zelf weten, maar sommige reactie's gaan wel erg ver vind ik persoonlijk. Zoals kut forum vind ik nergens opslaan natuurlijk aangezien het ook gewoon netzo als dit PHP3 is en alleen een ander uiterlijk heeft. Maar goed het is hier toch al vaak zo dat er wat overdreven heftig wordt gereageerd en waarom geen idee.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: SEGA liefhebbers opgelet

Postby ReinieR » 29 Apr 2009, 13:57:31

Robert wrote:
ReinieR wrote:Ik vind het ook niet echt een site waar ik graag kom.. Daarbij komt het dat ik hier al enkele jaren zit en iedereen hier 'ken' en het nog steeds gezellig vind.
Overigens vind ik dat er steeds weer reclame voor Segaonline gemaakt word op dit forum..

Ik snap wat je bedoeld, zelf ben ik een oud segaforum veteraan en ik was voor geen goud weg te krijgen. Het is ook niet mijn bedoeling om de "digitale familie" uit elkaar te drijven. Maar slechts om diegene die nog graag over SEGA praten (eerlijk is eerlijk dat gebeurt hier nog zeer nihil) die op de hoogte te stellen van SegaOnline.

Tot slot kan ik je gerust stellen als jij je irriteert aan de SegaOnline promotie, ik zal binnen dit topic blijven en daarna nooit en dan ook nooit meer iemand op dit forum "lastig" vallen.


Ook ik snap wat jij bedoeld, ik ken je ook nog wel uit de 'gouwe ouwe tijd' hier op het forum. Maar goed, ik zal het nog eens een poging wagen om er eens langs te komen, misschien heb ik het niet lang genoeg een kans gegeven.
Overigens is dit niet mijn forum, maar volgens mij is het hier wel een regel dat je niet zo maar mag spammen.
Maar goed, over dit forum ook, ik zou best wat leuke dingen willen fixen hier, zoals een quickreply, leuk logo er in zetten en die brakke smileys willen fixen. Overigens moet het forum ook weer geupdate worden, aangezien ik de laatste paar dagen weer heel wat spam heb verwijderd. Maar goed, dat is natuurlijk de taak aan BDT om mij hiervoor meer rechten te geven.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: SEGA liefhebbers opgelet

Postby zendar » 29 Apr 2009, 16:35:39

Hoe je het ook went of keert, dit is reclame.
Maar aan de andere kant, bang hoeven we er niet voor te zijn, want leden zullen er niet door weggaan.
De mensen die nog hier komen, zijn de diehards die geen afstand kunnen doen van het Segaforum, dus die blijven wel.
En ik kan ook niet anders zeggen dat er op Segaonline tenminste nog nieuwtjes te lezen zijn over Sega.
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: SEGA liefhebbers opgelet

Postby music_maniac1965 » 29 Apr 2009, 17:37:21

sega online had ook al snel goede kwaliteit filmpjes van outrun online arcade, en die ook op youtube gezet. ik vind het geen slechte site hoor, zo af en toe kijk ik wel eens, want ik ben en blijf sega fan in hart en nieren.

en weg gaan van hier omdat er een andere sega site is ? nee, daar hoeven jullie niet bang voor te zijn, want een ieder forum heeft zo zijn eigen gebruikers, en zijn eigen sfeer. ook al is het af en toe stil, zodra er weer iets gepost is, of als ik weer eens wat leuks of nieuws te vermelden heb dan is er toch zo af en toe leven in de brouwerij.

en waarom zou het erg zijn dat er nog een fansite over sega online is ? ik zou zeggen, hoe meer sites, hoe meer kans je hebt dat andere gamers toch ook nieuwschierig worden, en sega games misschien een kans geven. de komst van outrun online arcade, en nu deze woensdag virtual on zijn al goede voorbeelden hoe het wel moet :-) het is makkelijk om commentaar te geven, maar het schijnt moeilijker te zijn om constructieve opmerkingen te plaatsen en om meningen duidelijk te onderbouwen, en dat komt helaas de sfeer niet ten goede.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: SEGA liefhebbers opgelet

Postby Robert » 07 May 2009, 09:16:19

Ik ben blij om te horen dat er uiteindelijk toch positieve reacties zijn gekomen, immers doen we het ook daarvoor.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Re: SEGA liefhebbers opgelet

Postby pokerboy » 08 May 2009, 12:45:06

heb ook een accountje aangemaakt, metteen wat spellen in de verkoop gedaanop het forum
pokerboy
 
Posts: 51
Joined: 01 Dec 2008, 03:51:31

Next

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group