Sega denkt na over 2D Sonic

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Sega denkt na over 2D Sonic

Postby blackdragon » 13 Oct 2008, 12:30:18

Binnenkort komt Sonic Unleashed uit en de Wii krijgt ook nog eens Sonic and the Black Knight. Meestal zijn de driedimensionale Sonic-games niet zo'n succes en verlangen de fans vaak naar een ouderwetse tweedimensionale Sonic-game. Misschien komt deze er wel volgens Producer Akinori Nishiyama.

Hij ziet dit zeker als een mogelijkheid. Natuurlijk wisten de 2D Sonic-games voor de DS het al goed te doen, maar wellicht komt er ook één naar de consoles. Ze denken erover om de versies van de Gameboy Advance na te maken, of een geheel nieuwe Sonic. Deze moet de stijl bij zich gaan dragen van de oude Sonic Games. Het is een beetje vergelijkbaar met Capcom, dat onlangs Megaman 9 uitbracht.


Kijk dat wil ik wel zien een nieuwe Sonic gewoon in 2d netzo als Capcom heeft gedaan met Megaman. Alleen dan moeten ze wel 16 bit minstens doen of helemaal de sprites aanpassen naar hd.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Sega denkt na over 2D Sonic

Postby Stepz » 13 Oct 2008, 18:47:49

Weet je wat ik hoop, dat ze Warioland Shake It kijken. Dat ziet er ook zo gaaf uit. 2d, maar volledig nieuwe animatie!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Sega denkt na over 2D Sonic

Postby blackdragon » 13 Oct 2008, 19:08:38

Ja dat zou nog het mooiste wezen, maar gewoon netzo als Capcom met Megaman 9 heeft gedaan is natuurlijk het goedkoopst en het verkoopt dat toch wel goed. En denk dat Sega dan toch de makkelijkste weg kiest.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Sega denkt na over 2D Sonic

Postby markdegeweldenaar » 13 Oct 2008, 19:52:11

Wat de neuk? Ik wil geen opgekalefaterde 16 bit sonic spelen. Het is geen 1991 meer.

2D sonic is iets voor handhelds of het verleden. Nostalgie vergiftigt de creativiteit. Developers moeten vooruit kijken in plaats van achteruit. Er zijn al zoveel 2D sonics dat een nieuwe nog maar heel weinig toe zou voegen. Een leuk aardigheidje, een tussendoortje voor de hardcore fans totdat er weer echt iets goeds uitkomt.

Ik heb geen zin in het zoveelste slappe aftreksel van een oeroud concept. Sega is groot geworden doordat ze vernieuwend en origineel waren en dat is ook waarom ik Sega spellen altijd gewaardeerd heb. Alles wat sega nu met sonic niet meer is. Dat ergens een blauwe egel in zit zie ik dan ook meer als een nadeel dan een voordeel. Zeker als het 2D gaat worden.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Sega denkt na over 2D Sonic

Postby blackdragon » 13 Oct 2008, 19:54:56

Liever een goede Sonic in 2d dan die 3d meuk wat totaal niet werkt.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Sega denkt na over 2D Sonic

Postby markdegeweldenaar » 13 Oct 2008, 19:57:18

Maar nog liever een geheel nieuw, leuk en origineel spel in plaats van WEER een (2D) Sonic.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Sega denkt na over 2D Sonic

Postby Loempiavreter » 13 Oct 2008, 20:07:17

markdegeweldenaar wrote:Maar nog liever een geheel nieuw, leuk en origineel spel in plaats van WEER een (2D) Sonic.


+1 liefst iets nieuws in 2d ;), maar laten we niet vergeten dat de naam "Sonic" verkoopt.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Sega denkt na over 2D Sonic

Postby blackdragon » 13 Oct 2008, 20:15:14

Loempiavreter wrote:
markdegeweldenaar wrote:Maar nog liever een geheel nieuw, leuk en origineel spel in plaats van WEER een (2D) Sonic.


+1 liefst iets nieuws in 2d ;), maar laten we niet vergeten dat de naam "Sonic" verkoopt.


Ja grappig is dat, iedereen loopt altijd op Sonic af te geven, maar toch verkoopt het nog steeds erg goed. Sommige games blijven gewoon door de naam goed verkopen hoe slecht de game ook is.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Sega denkt na over 2D Sonic

Postby markdegeweldenaar » 13 Oct 2008, 20:16:20

blackdragon wrote:
Loempiavreter wrote:
markdegeweldenaar wrote:Maar nog liever een geheel nieuw, leuk en origineel spel in plaats van WEER een (2D) Sonic.


+1 liefst iets nieuws in 2d ;), maar laten we niet vergeten dat de naam "Sonic" verkoopt.


Ja grappig is dat, iedereen loopt altijd op Sonic af te geven, maar toch verkoopt het nog steeds erg goed. Sommige games blijven gewoon door de naam goed verkopen hoe slecht de game ook is.


Ik mag toch hopen dat wij van segaforum.nl ons niet het hoofd op hol laten brengen door een naam?
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Sega denkt na over 2D Sonic

Postby blackdragon » 13 Oct 2008, 20:19:10

Ik niet koop nooit op naam, kijk alleen of de gameplay voor mij geschikt is en als ik er plezier aan kan beleven zonder frustratie en ergenis. Daarom dat ik ook geen Sonic in 3d meer koop tot het tegendeel is bewezen dat het wel goed kan zijn in 3d en denk dat dit dus nooit gaat gebeuren. De hoop op een echte goede Sonic in 3d heb ik na de 360 versie wel opgegeven heb toen het nog eens geprobeerd op de Wii en ook dat was een teleurstelling, dus voor mij geen Sonic meer in 3d of het moet worden bewezen dat een nieuwe 3d Sonic wel echt goed is.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Sega denkt na over 2D Sonic

Postby ReinieR » 16 Oct 2008, 09:34:32

Eens met Blackdragon, ik hoop dat ze een 16-bit sonic uitbrengen via het download systeem op verschillende consoles! Ik hoop sowieso dat bedrijven dit vaker gaan doen met games.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: Sega denkt na over 2D Sonic

Postby Donny K. » 16 Oct 2008, 21:36:50

Het lijkt mij ook heel fantastisch. Sega heeft bewezen met Sonic advance 2 en Sonic rush 1 dat ze het nog best kunnen. Als ze iets als Sonic advance 2 maken met HD sprites of graphics a la Street fighter 4, ben ik down. Sonic unleashed schijnt wel ok te zijn (behalve het weerwolf gebeuren) en Sonic & the black knight sla ik direct over aangezien deze tegen de principes van Sega zelf ingaat (Sonic + wapen)
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Re: Sega denkt na over 2D Sonic

Postby Cyberbeast » 22 Oct 2008, 17:56:44

2D sonic ga ik helemaal akkoord. Maar dan mss met 3D achtergronden en 2D gameplay, beetje als Unleashed. Of gewoon high res sprites.
16 bit graphics enzo zijn niet meer van deze tijd. Megaman was leuk maar daar mag het gerust bij blijven.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Re: Sega denkt na over 2D Sonic

Postby music_maniac1965 » 27 Oct 2008, 08:59:34

van mij mogen ze bij sega hetzelfde doen als wat capcom bij de nieuwe street fighter doet. 3D graphics met vernieuwd design met de ouderwetse gameplay. ik zie sonic al in zo'n strakke style voor mij ! in dergelijk soort graphics zijn de tussen filmpjes dan ook nog eens interesant om te zien, al was het maar voor de animatie en graphics als het verhaal niet veel voorsteld :P
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Sega denkt na over 2D Sonic

Postby blackdragon » 27 Oct 2008, 17:32:20

Als het maar de snelheid gaat krijgen die Sonic hoort te hebben en dat is natuurlijk in 2d gewoon meer dan mogelijk. Een stijl zoals Street Fighter zou leuk wezen, maar weet niet of het wel echt zou passen bij Sonic. Gewoon hi-res zoals die PC versie waar een aantal studenten mee bezig zijn lijkt me al mooi genoeg.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Next

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group