kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby master360 » 14 Apr 2008, 19:19:25

ok ik ben eigenlijk wel gek dat ik hier nog op in ga
maar alles wat je daar ziet kun je opzoeken op google of wikipedia ok dat van die atari racer had ik fout dat geef ik toe.
wacht even ik zal je verder helpen maar we gaan zo wel heel erg off topic maat.

master360 wrote:
wat jammer dat mijn argument wel klopt natuurlijk staat YAKUZA 3 niet meer bovenaan in JAPAN maar jij zei SEGA domineert de charts niet meer en dat klopt niet want er is op de feiten getoetst dat YAKUZA 3 in 1 week 180.000.000.000 keer verkocht is en YAKUZA 1 en YAKUZA 2 zijn beide al +- 290.000.000.000 keer over de toonbank gegaan in JAPAN.

Bron? kun je vinden op google en gamespot ook geeft famitzu magazine hier zeer veel details over, type bij google gewoon in: Ryu ga gotoku kenzan chart in.

master360 wrote:
Ja idd SEGA is hier minder bekend dan in JAPAN dat geef ik toe maar dat wil nog niks zeggen over het feit dat de b.i.j.v gefaalde SEGA Saturn meer is verkocht in JAPAN dan Playstation 1 en de Nintendo 64 bij elkaar opgeteld

Bron? stond in het guinness book of records 2008 gamers edition.

master360 wrote:
sorry maar ik denk dat SEGA wel degelijk capaciteiten beschikt om een comeback te maken. want door wie anders is EA zo groot geworden? goed zo de consoles van SEGA.

Bron? EA heeft in totaal meer games uitgebracht op SEGA consoles dan op andere consoles bij elkaar (behalve op de dreamcast) bron is Gamespot zie profiel EA lijst van games (is best wel een klus om te tellen hoor)

master360 wrote:
oh en wie had de eerste 3d racing game gemaakt? goed zo SEGA ridge racer kwam daarna pas.

Hard Drivin' van Atari was de eerste. ok hier had je gelijk ik heb did ook opgezocht in het guinness book of records gamer edition 2008 en idd het was:Hard Drivin

master360 wrote:
wat was het groote voorbeeld en voorloper voor de 3d GTA series? oh ja Shenmue en van wie is Shemue oh ja SEGA.

Bron? logiesch nadenken GTA 3 is de eerste 3d GTA game, GTA 3 kwam op Release Date: Oct 22, 2001 (bron gamespot) en Shenmue kwam op: Release Date: Nov 7, 2000 (bron gamespot)

master360 wrote:
ik denk dat SEGA het anders best aardig heeft gedaan sinds 1940 tot nu en ik denk dat nog lang niet over is.

Ok. Mag ik vragen hoe oud jij bent? ja dat mag ik ben 28 jaar oud

anders nog iets want ik wil eigenlijk terug naar het onderwerp: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console? en wil graag ook meningen en gedachten van andere hier over horen.
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby markdegeweldenaar » 14 Apr 2008, 19:53:50

Je bent 28, typt zo, kijkt jetix en denkt dat er 180 miljard exemplaren van Yakuza 3 zijn verkocht?
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby master360 » 14 Apr 2008, 20:06:28

pardon ik kijk geen Jetix dat doet mij kleine broertje. Ik vind dat nu wel ver gaat want JIJ voreg hoe oud ik was en aangezien dat mij geen ene mallemoer scheelt vind ik wel dat je een beetje redelijk had kunne reageren.

ik heb de bronnen vermeld en nu pak je gewoon iets anders om mij maar te pakken op iets wat je zelf niet geheel weet.
met GTA en gran turismo had jij gelijk en ik over Shenmue had ik gewoon gelijk geef dat dan gewoon toe
maar ik zal even dat van YAKUZA 3 opzoeken.

de chart staat op dit moment in JAPAN zo

1. Yakuza 3: Kenzan (PS3) 180.000.000.000
2. Super Smash Bros Brawl (Wii) 75.000.000.000
3. Wii Fit (Wii) 45.000.000.000
4. Gundam Musou Special (PS2) 30.000.000.000
5. Metroid Prime 3: Corruption (Wii) 10.000.000.000
6. Wii Sports (Wii) 5.000.000.000

keer verkocht.
7. Soma Bringer (DS)
8. Doraemon: Nobita and the Green Giant (DS)
9. Musou Orochi (PSP)
10. Everyone's General Knowledge Training TV (Wii)
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby mayu-kun » 14 Apr 2008, 20:50:28

ok guys, time out.
het ging hier over eer nieuwe console & niet over een nieuwe oorlog tussen leden :lol: :lol:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby markdegeweldenaar » 14 Apr 2008, 20:59:20

Er staat 180 MILJARD! oftewel, 30 exemplaren voor elke aardbewoner.

http://www.gamequarter.be/?p=news&nid=14400
Hier staat hij met 181 DUIZEND bovenaan. Maar hela, wat staat er nog meer: "Deze week domineert Nintendo de lijst echter wel weer. Maar liefst zeven van de tien titels zijn exclusief voor de Wii of DS." Zoals ik al zei, 1 spel bovenaan is geen dominantie. Nintendo lijkt het per saldo een stuk beter voor elkaar te hebben.
Ik zie juist dat deze chart van maart is. Na die eerste 180 duizend zijn er niet veel meer van verkocht. In de chart van de gehele maand maart (http://vgchartz.com/japmonthly.php?mont ... &boxartz=1) staat hij op nummer 3 en in april staat hij pas op nummer 34.

En wat Shenmue betreft: Een spel dat uitgebracht is voor een ander spel betekent niet direct dat het eerdere spel 'het grote voorbeeld en voorloper' is van het latere spel. Als de ontwikkelaar van GTA 3 expliciet stelt dat Shenmue hun grote voorbeeld was en de voorloper van GTA 3 kunnen we pas stellen dat het zo is. Daarnaast heeft GTA 3 veel meer weg van Driver, dat nog eens een jaar voor Shenmue is uitgebracht. Ten slotte snap ik niet precies wat het zou bewijzen als Shemmue het grote voorbeeld en de voorloper van GTA 3 zou blijken te zijn. Dat Sega bijna 10 jaar geleden innovatief was? Daar hebben ze nu niet zo veel meer aan. Niet in de laatste plaats omdat de Shenmue serie zo slecht verkocht en zo kostbaar was om te produceren dat hij niet eens is afgemaakt.

En nu ik toch weer bezig ben: http://vgchartz.com/worldcons.php.
De Saturn heeft bijna 6 miljoen exemplaren verkocht in Japan. De Nintendo 64 iets minder. De Playstation 21,59 miljoen. Volgens deze bron (http://www.26econ.com/pdf/InvisibleEngines.pdf) zijn er wereldwijd 17 miljoen Saturns verkocht. Zelfs dat is minder dan de 21,59 miljoen van de Playsation. De Playsatation is wereldwijd een enorm succes geweest en hoewel de Saturn het in Japan prima heeft gedaan - stukken beter dan in de rest van de wereld - heeft hij het daar uiteindelijk ook moeten afleggen tegen de Playsation. De Playsation heeft zo ontzettend veel beter verkocht dan de Saturn, dat daar geen twijfel over kan bestaan.

Wat Electronic Arts' opmars betreft: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_be ... .2FGenesis.
Bij de best verkochte spellen op de mega drive zit geen een EA spel. Als je echter bij de Playstation 2 kijkt zul je zien dat er daar heel wat meer tussen staan. Electronic Arts mag dan wel veel spellen voor de Mega Drive hebben uitgebracht en daar ook succes mee hebben behaald, de echte groei kwam hierna pas, toen gamen meer en meer mainstream werd.

En ook hier geldt: Wat is je punt? Hoe is dat relevant voor de onderhavige discussie over de vraag of Sega een comeback kan maken met een nieuwe console? Iedereen hier weet dat Sega vroeger volledig de bom was, maar daar hebben ze vandaag de dag niet zo heel veel meer aan.
Last edited by markdegeweldenaar on 15 Apr 2008, 07:07:14, edited 1 time in total.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby master360 » 15 Apr 2008, 05:16:49

ja hallo zo kunnen we bezig blijven maat en ik wil hier nog maar een paar dingen over kwijt en dan gaan we maar eens terug naar het onderwerp
Er staat 180 MILJARD! oftewel, 30 exemplaren voor elke aardbewonder.

maat er leven wel meer als dat op deze aardbol en zelfs in de ntsc regio.

Hier staat hij met 181 DUIZEND bovenaan. Maar hela, wat staat er nog meer: "Deze week domineert Nintendo de lijst echter wel weer. Maar liefst zeven van de tien titels zijn exclusief voor de Wii of DS." Zoals ik al zei, 1 spel bovenaan is geen dominantie. Nintendo lijkt het per saldo een stuk beter voor elkaar te hebben.
Ik zie juist dat deze chart van maart is. Na die eerste 180 duizend zijn er niet veel meer van verkocht. In de chart van de gehele maand maart (http://vgchartz.com/japmonthly.php?mont ... &boxartz=1) staat hij op nummer 3 en in april staat hij pas op nummer 34.


he maat dat zijn de preorders als de games pas uitkomen daar redeneren deze sites altijd op
ik kan je ook vertellen dat onder die 181.000 preorders ook bundels met consoles zitten.

En wat Shenmue betreft: Een spel dat uitgebracht is voor een ander spel betekent niet direct dat het eerdere spel 'het grote voorbeeld en voorloper' is van het latere spel. Als de ontwikkelaar van GTA 3 expliciet stelt dat Shenmue hun grote voorbeeld was en de voorloper van GTA 3 kunnen we pas stellen dat het zo is. Daarnaast heeft GTA 3 veel meer weg van Driver, dat nog eens een jaar voor Shenmue is uitgebracht. Ten slotte snap ik niet precies wat het zou bewijzen als Shemmue het grote voorbeeld en de voorloper van GTA 3 zou blijken te zijn. Dat Sega bijna 10 jaar geleden innovatief was? Daar hebben ze nu niet zo veel meer aan. Niet in de laatste plaats omdat de Shenmue serie zo slecht verkocht en zo kostbaar was om te produceren dat hij niet eens is afgemaakt.


hier heb je idd voor een deel gelijk maar over dat de makers van GTA 3 niks van Shenmue hebben geleerd dat klopt niet want de concurentie kijkt echt wel naar elkaar en zeker take two of rockstar

En nu ik toch weer bezig ben: http://vgchartz.com/worldcons.php.
De Saturn heeft bijna 6 miljoen exemplaren verkocht in Japan. De Nintendo 64 iets minder. De Playstation 21,59 miljoen. Volgens deze bron (http://www.26econ.com/pdf/InvisibleEngines.pdf) zijn er wereldwijd 17 miljoen Saturns verkocht. Zelfs dat is minder dan de 21,59 miljoen van de Playsation. De Playsatation is wereldwijd een enorm succes geweest en hoewel de Saturn het in Japan prima heeft gedaan - stukken beter dan in de rest van de wereld - heeft hij het daar uiteindelijk ook moeten afleggen tegen de Playsation. De Playsation heeft zo ontzettend veel beter verkocht dan de Saturn, dat daar geen twijfel over kan bestaan.


jij bekijkt het vanuit nu maar deze generatie is meer dan 12 jaar terug en in die tijd had SEGA de vele reclame spots met segata shanshiro, die erg in de smaak vielen bij het japanse publiek en in die tijd heeft de saturn meer verkocht dan n64 en ps1 bij elkaar

Wat Electronic Arts' opmars betreft: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_be ... .2FGenesis.
Bij de best verkochte spellen op de mega drive zit geen een EA spel. Als je echter bij de Playstation 2 kijkt zul je zien dat er daar heel wat meer tussen staan. Electronic Arts mag dan wel veel spellen voor de Mega Drive hebben uitgebracht en daar ook succes mee hebben behaald, de echte groei kwam hierna pas, toen gamen meer en meer mainstream werd.


hierbij gaat het niet over de verkoop maar de ervaring die EA heeft opgedaan dankzij de hardware van SEGA ook wil ik vermelden dat je idd vanwege het feit (dat gamen 20 jaar terug nog niet mainstream was) games minder verkopen als dat ze nu doen idd met de ps2 dus.

En ook hier geldt: Wat is je punt? Hoe is dat relevant voor de onderhavige discussie over de vraag of Sega een comeback kan maken met een nieuwe console? Iedereen hier weet dat Sega vroeger volledig de bom was, maar daar hebben ze vandaag de dag niet zo heel veel meer aan.


als ik het goed heb zit jij er al een hele tijd als een stoor zender tussen. Ik zou ook veel liever hebben dat mensen met hun meningen en gedachten hier over konden uitspreken maar jij zit het hier een beetje te verknallen met het feit dat je mijn topic zit te bevuilen nog maals het gaat hiet niet over een nieuwe console of game van: rockstar, EA, Sony, microsoft, nintendo maar een nieuwe console van SEGA
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby Sen » 15 Apr 2008, 05:28:20

Sorry hoor master 360. Ik weet dat je het goed bedoelt. Mark is misschien soms wel een zwartkijker, maar dit keer heeft hij echt gelijk.

Het doet me trouwens pijn om te zien dat je een zo extreem verkeerd beeld hebt van de wereldbevolking (ik ben geograaf). Er zijn ongeveer 6 miljard inwoners op de wereld en dat ze er plenty, mind you. 180 miljard zou de wereld uberhaupt nooit aan kunnen.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby mayu-kun » 15 Apr 2008, 06:48:18

master360 wrote:ja hallo zo kunnen we bezig blijven maat en ik wil hier nog maar een paar dingen over kwijt en dan gaan we maar eens terug naar het onderwerp
Er staat 180 MILJARD! oftewel, 30 exemplaren voor elke aardbewonder.

maat er leven wel meer als dat op deze aardbol en zelfs in de ntsc regio.


ImageImageImage
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby master360 » 15 Apr 2008, 07:06:14

ik zal het hier dan maar bij laten als we nu het onderwerp van dit topic weer kunnen volgen ok
alles vergeven we elkaar natuurlijk (altans ik wel)

OK mansen kom op met je mening over hoe SEGA een comeback kan maken met een nieuwe console.
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby SNKy » 15 Apr 2008, 07:37:57

Mijn mening is dat een comeback van SEGA met een nieuwe console net zo kansloos is als dit topic.
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby Hadouken » 16 Apr 2008, 16:22:57

SNKy wrote:Mijn mening is dat een comeback van SEGA met een nieuwe console net zo kansloos is als dit topic.


Verdomme! Die reply in combinatie met die avatar met het hoofd van Joost Prinsen laat mij m'n ballen uit m'n broek lachen.

En master360, de topictitel is toch echt "KAN SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?". markdegeweldenaar geeft z'n mening en zegt van niet en legt dat duidelijk en helder uit, jij bent het niet met hem eens, gooit je geloofwaardigheid ten grabbel door o.a. met het idee te strooien dat er in Amerika en Japan bij elkaar alleen al meer dan 180 Miljard mensen wonen. Mijn vraag is eigenlijk: "Wat wil je precies bereiken met dit topic? Eén en al lofzang voor Sega?
Ik hoop trouwens ook wel dat Sega met een nieuwe console komt, maar ik zie het eerlijk gezegd ook niet (zo gauw) meer gebeuren.
Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen!
User avatar
Hadouken
 
Posts: 131
Joined: 08 Feb 2007, 16:29:24
Location: Westland

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby music_maniac1965 » 17 Apr 2008, 11:38:52

master360:
kan SEGA een comeback maken met een NEXT-GEN console en dan heb ik het over een generatie verder en niet deze huidige.


kijk, als SEGA fan hoop ik het natuurlijk wel. maar zoek eens rond op internet. als sega een console in de maak zou hebben, zouden ze dit echt wel aan de fan's laten weten. op het internet is het akelig stil, dus ik zelf vermoed dat het in ieder geval niet gaat gebeuren binnen een jaartje of 2, en wie weet daarna ook niet :( maar hopen is nooit verkeerd....

master360:
kijk naar de ps3 die is geflopt want sony kwam vele beloftes niet na zoals de 2 ethernet en 2 hdmi aansluitingen die je nu niet kunt terug vinden


wtf ? ps3 nu al geflopt ? waar haal je dit vandaan ? dat sony niet zo snel is gestart wil nog niet zeggen dat het afgelopen is. blu ray is niet zo lang geleden als overwinnaar uitgeroepen (stond in de veronica, en zal vast wel ergens anders ook te vinden zijn), en sinds de prijsverlaging gaat het al steeds beter. zelf wil ik er op den duur ook wel een, maar ik wacht netjes op een gamepack waar de dualshock 3 bij zit inbegrepen. trouwens, sony's consoles sterven nooit zo snel, zelfs niet na de release van een nieuwe. dat was met de xbox wel anders, die hebben ze de nek omgedraait toen de 360 het licht zag.

master360:
maar nog veel meer microsoft doet het degelijk


ik ben erg blij met mijn xbox 360's, ja, een comma en dan een S, dus ik heb er 2, omdat ze het zo degelijk doen (red ring of death gehad met mijn premium, dus maar een elite gekocht zodat ik meteen ook 1080p kon draaien, omdat mijn tv dat alleen via hdmi ondersteund). kortom, ff wat meer research want zo degelijk zijn die xbox 360 consoles dus niet. trouwens, dat krassen op je cd/game maken, is dat dan zo dergelijk ?

master360:
en nintendo doet het nog steeds net zo als ze altijd al hebben gedaan kortom slechter als de oude sega vs nintendo tijd


net zoals altijd ¿?¿? volgens mij was de SNES een success, ook al werd de megadrive meer verkocht in europa (bron: EDGE), de nintendo 64 ging techniesh en qua gameplay verder dan de concurentie, ook al werd dat niet echt in verkoopcijfers omgezet. na de gamecube hebben ze zich, net zoals met de DS, gefocussed op nieuwe gameplay ipv betere graphics. voor nintendo werkt dit, want de wii is nog steeds de onbetwiste winnaar qua verkoop cijfers (bron: kranten, diverse internet sites, winkeliers) sterker nog, ik snap eigenlijk niet helemaal wat je nou eigenlijk bedoeld met die zin, maar positief voor nintendo klonk het in ieder geval niet.

master360:
ik bedoel de SEGA magie in de games is nog steeds aanwezig en ze zijn de nr1 software producent met het voordeel dat ook het meeste verstand hebben van hardware


ja, de magie is in sommige games zekers aanwezig. ik zelf ben erg content met sega superstars tennis. maar om ze meteen ff tot nummer 1 software producent te bombarderen gaat te ver. begrijp mij niet verkeerd, ik ben gek op sega, en heb zojuist nog even anderhalf uur outrun 2 en outrun 2006 coast to coast zitten spelen op mijn 360, maar let maar op: zodra bijvoorbeeld de nieuwe grand theft auto IV uit is, dan staat die qua verkoop lang op de 1e plaats, in iedergeval bij de playstation 3 en xbox 360 lijsten (staan in veronica bij de game recenties)

het klinkt een beetje aanvallend misschien wat hier boven staat, maar zo bedoel ik het niet. ik ben een sega fan in hart en nieren, en ook ik hoop op een comeback. maar die zit er (helaas) gewoon niet in. en om ze dan meteen maar ff king of the software en hardware te bombarderen (outrun 2 draait op xbox hardware met meer geheugen, dus dat was al niet een eigen moederboard zoals bij daytona usa, of de eerdere virtua racing) terwijl op service games juist staat te lezen dat er weer arcade hallen worden gesloten, en sega medewerkers op straat komen te staan, dan wijst juist alles de tegenovergestelde richting op. toch heb ik er vertrouwen in dat sega wel zal blijven bestaan. en zo niet, dan blijven ze wel bestaan in mijn hart.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby ManoRevolver » 18 Apr 2008, 23:27:40

master360 wrote:mijn vraag aan jullie is kan SEGA een comeback maken met een NEXT-GEN console en dan heb ik het over een generatie verder en niet deze huidige
kijk naar de ps3 die is geflopt want sony kwam vele beloftes niet na zoals de 2 ethernet en 2 hdmi aansluitingen die je nu niet kunt terug vinden maar nog veel meer microsoft doet het degelijk en nintendo doet het nog steeds net zo als ze altijd al hebben gedaan kortom slechter als de oude sega vs nintendo tijd maar de vraag is kan SEGA na een generatie overslaan terug komen ik bedoel de SEGA magie in de games is nog steeds aanwezig en ze zijn de nr1 software producent met het voordeel dat ook het meeste verstand hebben van hardware en tegenwoordig is hun marketing helemaal goed kijk maar eens naar JETIX daar wordt reclame na reclame blok een sega game gepromote dus wat denken we hier over


Ik nomineer je voor fun-post van het jaar!
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby master360 » 19 Apr 2008, 01:57:40

ik heb nog maar een ding te zeggen over jullie controversieel commentaar en dat is niet altijd van je eigen mening uitgaan maar ook jezelf verdiepen in een ander
topic gesloten.
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby markdegeweldenaar » 19 Apr 2008, 07:55:36

master360 wrote:ik heb nog maar een ding te zeggen over jullie controversieel commentaar en dat is niet altijd van je eigen mening uitgaan maar ook jezelf verdiepen in een ander
topic gesloten.

Ik denk dat hoe meer wij ons verdiepen in jou, hoe minder we er van zullen begrijpen.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

PreviousNext

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group