kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby master360 » 19 Apr 2008, 08:55:53

doe dat dan niet wil alleen zeggen dat jullie geen inlevings vermogen hebben ik heb de reactie's bekeken en daarop met een normale manier op gerageert
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby Hadouken » 19 Apr 2008, 18:56:16

master360 wrote:doe dat dan niet wil alleen zeggen dat jullie geen inlevings vermogen hebben ik heb de reactie's bekeken en daarop met een normale manier op gerageert


Normaal misschien, maar in ieder geval weinig zinnig. Door het topic te willen sluiten (en daarmee de discussie) sluit jíj de discussie en sta jíj dus niet open voor andermans mening.

Kijk, dat je ergens een mening over hebt is allemaal leuk en aardig, maar probeer het dan ook op feiten te laten ondersteunen die ergens op slaan.
Er is hier trouwens niemand (denk ik, niet onderbouwd :roll: ) die geen nieuwe console van Sega zou willen zien, of het in ieder geval erg vind als Sega wel met een nieuwe console zou komen, in het geval je dat zou denken.
Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen!
User avatar
Hadouken
 
Posts: 131
Joined: 08 Feb 2007, 16:29:24
Location: Westland

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby Remco K. » 24 May 2008, 11:24:05

Een interessant artikel op CNET:

Sega is in trouble. According to its latest filing in Japan, the company incurred a loss $501 million during its 2008 fiscal year and its video games division lost about $56.3 million. And as the company was quick to point out, something needs to be done on the video game front.

"As rebuilding our consumer video game business is crucial, we now need to review our game title strategy more flexibly to adapt ourselves to changes in the trend of the market," said Koichiro Ueda, head of Sega's public relations department.

Of course, Sega did what it could to downplay the news of its impending failure on the video game front and said that it thinks it can turn things around, but I just don't see how that's possible with just games. Let's face it -- the company's once proud Sonic franchise is floundering and there's no indication that it's really that valuable on Microsoft, Sony, or Nintendo platforms. Beyond that, the company has done poorly with other titles it has released and aside from a lingering desire for the return of the Shenmue series, few people even think about the developer any more.

With that in mind, Sega needs to change its strategy and turn things around. And the only way it can do that is to release its own video game console.

As soon as you read that, I'm sure it immediately conjured up thoughts about the Saturn and Dreamcast and the failure that both of those consoles were. And while you may be right in having doubts about Sega's ability to create an extremely popular console, I'm starting to think that we're ready for it.

Depending on the study you read, the average gamer is anywhere between 30-35 years old. Because of that, it's safe to assume that the vast majority of gamers remember the days of Sega console gaming and there is still a huge group of Sega zealots in the wild that long for another Dreamcast.

Realizing that, I think it's safe to assume that Sega should be able to capitalize on those that are still keen on using a Sega-branded console and through the use of some serious hype and a far better hardware strategy than it formally employed, it could become a major hit.

Of course, the plan doesn't quite end there.

There's no debating the fact that Sega has been a relative failure in the software space. Since its decision to drop out of the hardware game, the company has had a few minor hits, but nothing has been developed that we can classify as a blockbuster. And in an environment where we're seeing a significant push towards consolidation, the company really only has two options: sell the company to the highest bidder or develop a console.

And considering the fact that there are a slew of more attractive developers out there with better franchises, I just don't see too many large firms going after Sega. And it's for that reason that it needs to find a way to differentiate itself and take a stab at the hardware market.

In order for Sega to truly keep its game division afloat, it'll need to develop hardware that's both forward-thinking and inexorably tied to the online space. Beyond that, it'll need to repair the issues it may still have with retailers and some other developers and endeavor to build a console that can compete on the same level with the Xbox 360 and the Playstation 3.

But it's the relationships with developers that will truly matter to Sega. Due to the expected high price of the hardware, Sega will need to sell the console at a loss and (hopefully) make up for it through deals with third-parties. In order to do that, it'll need to establish itself as the "real third console" that developers should expect to sell games on. After all, third-parties are having trouble selling games on the Wii and if they believe that they can turn an even greater profit by selling games on three consoles, the deals should start to build up.

After forming the deals with developers, Sega will need to build the hype machine up as much as possible. Instead of following the faulty plan of years ago, it needs to show off a console that's both more powerful than anything available, offers a Blu-ray drive, and has the kind of online component we're only seeing in the Xbox 360. The company also needs to play by the rules: it shouldn't announce the console and release it on the same day and it should take as much time as it needs to ensure all of its ducks are in a row before it launches it.

More than anything though, the return of Sega should be the centerpiece of its entire campaign. I truly believe that there are millions across the globe that would invite Sega back into the hardware business and as long as the games were plentiful, even those who have never played a game on a Sega console may want to get in on the action.

Although it's risky, I simply don't see any other way Sega can revive its business. With slow growth and losses each year, how can the company truly expect to compete in this increasingly competitive market without some sort of action?

Sega should be a hardware company. It's as simple as that.
Bron: Don Reisinger op CNET

Als je de reacties op dit artikel leest, zijn de meeste mensen het niet met Don eens (en dat is nog zacht uitgedrukt! ;)), maar als de feiten kloppen over het verlies dat Sega maakt, dan heeft hij wel een punt: er moet actie ondernomen worden. Dan nog lijkt het logischer dat ze eens goed gaan kijken naar de software die ze maken, voordat ze zich uberhaupt aan de hardwaremarkt gaan wagen.

Als een old school Sega-fan zeg ik: "Een nieuwe Sega console? Graag!"
Maar als realist zeg ik: "Pas op! Riskant gebied! Een nieuwe Sega console moet wel met hele sterke argumenten komen om een succes te worden."

Ik zie het in de komende jaren in iedergeval niet gebeuren.

Een Sega handheld zie ik echter meer zitten. Op de handheld markt is Nintendo nu zo'n beetje de leider. Nintendo DS is behoorlijk populair. Maar echt concurrentie hebben ze niet. Hier zie ik ik wel een mogelijkheid liggen voor Sega. Als ze het voor elkaar kunnen krijgen om een handheld te ontwikkelen die kan concurreren met de Nintendo DS, dan heeft het kans van slagen.
Remco K.
 
Posts: 3
Joined: 24 May 2008, 11:01:37

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby music_maniac1965 » 17 Jun 2008, 22:45:06

Remco K. wrote:Als een old school Sega-fan zeg ik: "Een nieuwe Sega console? Graag!"
Maar als realist zeg ik: "Pas op! Riskant gebied! Een nieuwe Sega console moet wel met hele sterke argumenten komen om een succes te worden."


riskant ? dat op zeker. ik weet ook wel dat als je toch al niet veel geld te spenderen hebt, je ook niet genoeg kan investeren in het ontwikkelen van een console die met de rest van de markt mee kan komen. en als ik de hoeveelheid sega fan's zie, zal de userbase van ons alleen niet groot genoeg zijn om die ontwikkelingen en de console weer terug te verdienen. toch blijf ik stiekem hopen dat de tijden keren, en we toch kunnen uitkijken naar een nieuwe sega console.

Remco K. wrote:Ik zie het in de komende jaren in iedergeval niet gebeuren.[/edit]

nee, helaas ik ook niet. jammer.

Remco K. wrote:Een Sega handheld zie ik echter meer zitten. Op de handheld markt is Nintendo nu zo'n beetje de leider. Nintendo DS is behoorlijk populair. Maar echt concurrentie hebben ze niet. Hier zie ik ik wel een mogelijkheid liggen voor Sega. Als ze het voor elkaar kunnen krijgen om een handheld te ontwikkelen die kan concurreren met de Nintendo DS, dan heeft het kans van slagen.


oh ? bestaat de PSP niet meer dan ? dat de DS een stuk meer verkoopt is wel duidelijk, maar ik ben maar wat blij met zowel de DS als de PSP. toch zal sega hier idd meer kans van slagen hebben, omdat in een handheld de ontwikkel kosten volgens mij lager liggen (als ik dit verkeerd hebt, dat kan kunnen, want ik heb eigenlijk geen bron kunnen vinden of het wel of niet zo is)
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby blackdragon » 02 Jul 2008, 20:02:57

De PSP doet het zo slecht niet en begint juist nu weer te lopen. Een console van Sega zie ik nu niet zitten dat zou wel eens hun doodvonnis kunnen wezen. Hetzelfde met een handheld eigenlijk om nu tegen de DS en de PSP te gaan opboxen zou een verkeerde strategie wezen. Laat ze eerst maar eens bij de top 10 ontwikkelaars weer zitten met hun spellen en hun verkoop en dat volhouden dan zouden ze eventueel altijd nog eens kunnen kijken. Maar denk dat Sega zich niet meer gaat wagen aan een console.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby F-zero » 03 Jul 2008, 17:57:32

mayu-kun wrote:
master360 wrote:ja hallo zo kunnen we bezig blijven maat en ik wil hier nog maar een paar dingen over kwijt en dan gaan we maar eens terug naar het onderwerp
Er staat 180 MILJARD! oftewel, 30 exemplaren voor elke aardbewonder.

maat er leven wel meer als dat op deze aardbol en zelfs in de ntsc regio.


ImageImageImage


Ik zie dit nu pas, maar HOLY SHIT :D :D :D
En die NTSC regio's, VS + Japan zou dat al moeten overtreffen..? Die komen samen nauwelijks op 0,5 miljard. 180 miljard jongen... dan mogen we wel heel wat afneuken.

ManoRevolver wrote:
master360 wrote:mijn vraag aan jullie is kan SEGA een comeback maken met een NEXT-GEN console en dan heb ik het over een generatie verder en niet deze huidige
kijk naar de ps3 die is geflopt want sony kwam vele beloftes niet na zoals de 2 ethernet en 2 hdmi aansluitingen die je nu niet kunt terug vinden maar nog veel meer microsoft doet het degelijk en nintendo doet het nog steeds net zo als ze altijd al hebben gedaan kortom slechter als de oude sega vs nintendo tijd maar de vraag is kan SEGA na een generatie overslaan terug komen ik bedoel de SEGA magie in de games is nog steeds aanwezig en ze zijn de nr1 software producent met het voordeel dat ook het meeste verstand hebben van hardware en tegenwoordig is hun marketing helemaal goed kijk maar eens naar JETIX daar wordt reclame na reclame blok een sega game gepromote dus wat denken we hier over


Ik nomineer je voor fun-post van het jaar!


Damn true!! :D :D

Jetix = doorslaggevend voor miljoenensales aight? En Sega moet het qua 3rd party leverancier doen met een wat is het, 6e plaats? In ieder geval een straatlengte achter op Activision, Ubisoft en EA. Je wereldje is behoorlijk klein, hoewel.. met 180 miljard fucking gigantisch! :P
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby kevin » 07 Jul 2008, 00:41:37

master360 is mijn favoriete forummember.
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby Xizor » 07 Jul 2008, 07:59:28

kevin wrote:master360 is mijn favoriete forummember.


Image
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby WithAttitude » 07 Jul 2008, 17:05:08

Best raar hoe het gegaan is, SEGA had toffe consoles met supertoffe games. Maar omdat de consoles niet goed verkochtten werd er ook weing van de games verkocht waar de winst hoort te liggen.

Toen hebben ze het console gebeuren opgegeven en zijn ze 3rd party developer geworden om juist veel games te verkopen en niet de kosten van die consoles te hebben en nu verkopen ze crap games die alsnog amper verkopen.

Zijn die lui nou echt zo dom daar bij SEGA?!
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby Stepz » 07 Jul 2008, 17:28:35

WithAttitude wrote:Zijn die lui nou echt zo dom daar bij SEGA?!

Behoorlijk. Ik bedoel, als je 't na bijna 20 jaar nog niet snapt en wij wel, dan doe je toch iets verkeerd hoor...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby F-zero » 08 Jul 2008, 20:09:26

Veel Sega games zijn nu best wel crap maar ze verkopen gewoon behoorlijk.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby WithAttitude » 09 Jul 2008, 12:19:09

F-zero wrote:Veel Sega games zijn nu best wel crap maar ze verkopen gewoon behoorlijk.

Volgens mij zijn de alleen de verkopen enigzins aanzienlijk van de pas gekochte franchises. Total war, Football manager e.d. en natuurlijk Sonic vs Mario op de nintendo's.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby ManoRevolver » 10 Jul 2008, 15:50:36

Remco K. wrote:Een Sega handheld zie ik echter meer zitten. Op de handheld markt is Nintendo nu zo'n beetje de leider. Nintendo DS is behoorlijk populair. Maar echt concurrentie hebben ze niet. Hier zie ik ik wel een mogelijkheid liggen voor Sega. Als ze het voor elkaar kunnen krijgen om een handheld te ontwikkelen die kan concurreren met de Nintendo DS, dan heeft het kans van slagen.


Als Sega echt kon concureren op het gebied van handhelds was er al lang een 3e of 4e generatie aan Game Gear's te koop.
Niet dus.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby Stepz » 10 Jul 2008, 16:33:24

ManoRevolver wrote:
Remco K. wrote:Een Sega handheld zie ik echter meer zitten. Op de handheld markt is Nintendo nu zo'n beetje de leider. Nintendo DS is behoorlijk populair. Maar echt concurrentie hebben ze niet. Hier zie ik ik wel een mogelijkheid liggen voor Sega. Als ze het voor elkaar kunnen krijgen om een handheld te ontwikkelen die kan concurreren met de Nintendo DS, dan heeft het kans van slagen.


Als Sega echt kon concureren op het gebied van handhelds was er al lang een 3e of 4e generatie aan Game Gear's te koop.
Niet dus.

Ben ik het wel mee eens. Xie nog eerder een console op de markt komen... En dat zie ik sowieso niet gebeuren, laat staan een handheld.
Denk wel dat ze meer kans maken met een handheld, maar SEGA heeft nog nooit logisch nagedacht over dat soort dingen en daarom zie ik eerder een console komen.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby Loempiavreter » 10 Jul 2008, 17:25:40

WithAttitude wrote:
F-zero wrote:Veel Sega games zijn nu best wel crap maar ze verkopen gewoon behoorlijk.

Volgens mij zijn de alleen de verkopen enigzins aanzienlijk van de pas gekochte franchises. Total war, Football manager e.d. en natuurlijk Sonic vs Mario op de nintendo's.


Ik vind het echt jammer dat SEGA Japan zo weinig van hun laat horen op de console's. Ik zie alleen maar dat SEGA westerse bedrijven omkoopt om spul uit te geven wat mij bijna niet boeit (The Club na dan). Dan vind ik die Platinum games deal een stuk meer SEGA, dan Condemned, Total War of Football Manager. Maar ik vraag me af waar de echte SEGA titels zijn? Waar is Shinobi? Bare Knuckle/Streets of Rage? Panzer Dragoon? Jet Set Radio? "Echte" Shining Force? En dan niet outsourcen zoals Golden Axe, Shining-franchise of Sonic op de Nintendo Portable's. Desnoods een nieuwe franchise van een van de studio's onder SEGA Japan.

Bij SEGA's arcade divisie is het nog niet zo heel slecht gesteld maar toch Virtua Cop 4, een nieuwe Spikeout als Nagoshi een keer klaar is met Ryu Ga Gotoko, desnoods begin je aan HOTD 5 ipv een goedkope spin off als HOTD EX? En waar blijven de console ports? Ik kan me Virtua Cop 3 goed voorstellen op de Wii (ze zijn ons eigenlijk een Virtua Cop Trilogy set schuldig..)? HOTD 4+Special port naar PS3 (en gooi HOTD 1 arcade perfect erbij dat zijn ze ons ook nog verschuldigt)?

Maar goed ook Capcom, Konami en Namco heeft hier last van vind ik.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

PreviousNext

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group