kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby master360 » 13 Apr 2008, 16:26:08

mijn vraag aan jullie is kan SEGA een comeback maken met een NEXT-GEN console en dan heb ik het over een generatie verder en niet deze huidige
kijk naar de ps3 die is geflopt want sony kwam vele beloftes niet na zoals de 2 ethernet en 2 hdmi aansluitingen die je nu niet kunt terug vinden maar nog veel meer microsoft doet het degelijk en nintendo doet het nog steeds net zo als ze altijd al hebben gedaan kortom slechter als de oude sega vs nintendo tijd maar de vraag is kan SEGA na een generatie overslaan terug komen ik bedoel de SEGA magie in de games is nog steeds aanwezig en ze zijn de nr1 software producent met het voordeel dat ook het meeste verstand hebben van hardware en tegenwoordig is hun marketing helemaal goed kijk maar eens naar JETIX daar wordt reclame na reclame blok een sega game gepromote dus wat denken we hier over
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby mayu-kun » 13 Apr 2008, 17:07:16

moest sega het geld hebben denk ik dat ze nog steeds zouden meedoen in de consolebusiness, maar aangezien ze dit niet meer hebben, komt er (jammer genoeg) geen nieuwe console.

ik denk dat ze alleen het risico zouden nemen, als 1 van de 3 anderen eruit zou vallen
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby master360 » 13 Apr 2008, 18:27:03

ik heb dit eerder gelezen van jou maar heb jij dit ook puur op je eigen mening geformeerd of heb je serieus mijn topic gelezen en even nagedacht want sega heeft geld en support van genoeg bedrijven en de wil en kennis om console hardware te kunnen verkopen wat ze idd moeten doen is zoals ik al zei wachten op de volgende NEXT-GEN wave en geloof mij als ik even deze generatie bekijk zeg ik bij voorbaat al dat of sony of nintendo ons gaat verlaten microsoft heeft nou eenmaal een oneindig budget en ik denk dat sega kan terug komen maar nu alleen nog niet ze zijn opweg naar een volgende generatie ook wil ik vermelden dat sega laatst nog verkondigt heeft dat men een herstruktuering gaat doen over vijf jaar en ja dat nieuws is van dit jaar 2 maanden geleden maar 5 jaar wil zeggen zo'n beetje het einde van deze generatie en dus een kans pakker voor sega
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby zendar » 13 Apr 2008, 18:32:43

Zeg master360, zou je iets meer gebruik kunnen maken van punten en komma's?
Als je iets post leest het als 1 grote zin, en daar is bijna geen touw aan vast te knopen.
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby master360 » 13 Apr 2008, 18:36:48

is goed. ik zal er voortaan op letten
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby master360 » 14 Apr 2008, 05:33:01

kom op laat je stem horen. Zo erg is het helemaal niet gesteld met sega hoor.
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby Sen » 14 Apr 2008, 06:08:27

Ok dan, ik denk dat het best zou kunnen, dat er echt wel ruimte op de markt is. Ook zou ik het heel erg leuk vinden, ik heb nu een onbevredigend gevoel bij alle 3 huidige consoles.

Maar ik verwacht echt niet dat Sega er weer in gaat stappen. Niets wijst er op dat ze plannen in die richting hebben. De software verkoop van Sega loopt op het moment wel goed, Sega is haar marktaandeel aan het vergroten. Ik denk dat je het van Sony ook te donker voorstelt, de ps3 is echt niet geflopt. Hij had misschien een slow start en zal vast niet meer zo'n groot succes worden als de ps2. Maar tussen het succes van de Ps2 en een flop zit nog heel wat ruimte.

Ik had eerder gehoopt dat mensen de wii niet zouden kopen. Die hardware stelt echt niets voor.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby mayu-kun » 14 Apr 2008, 08:42:41

zware hardware maakt niet noodzakelijk goeie gameplay, iets wat ze bij nintendo blijkbaar wel doorhadden & ze zijn uiteraard vr gameplay gegaan
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby markdegeweldenaar » 14 Apr 2008, 14:48:12

Sega heeft teveel krediet verspeeld om ooit nog succes te hebben als consolefabrikant. Sega heeft het altijd van zijn eigen spellen moeten hebben en die stellen de afgelopen 5 jaar grotendeels teleur. De franchises die eens zo populair waren zijn nu uitgemolken met middelmatige spellen.

Ik denk dat de markt voor een nieuwe sega console net zo groot is als de markt voor een nieuw sonic spel, want enkel de meest verstokte sega-fan zal zijn geld aan zoiets uitgeven.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby master360 » 14 Apr 2008, 15:57:27

ja ik dus en heel veel andere SEGA gamers ook, ik wil niet rottig doen maar tird party support lekte enkel bij de Dreamcast en deels met de 32X en saturn.
ik weet zeker dat er echt wel games de moeite waard waren de afgelopen vijf jaar. voorbeeld ik heb een ps3 gekocht (8 april 2007) met een reden om als een van de eerste Virtua fighter 5 te kunnen spelen. dat feit laat natuurlijk niks uit dat ik niet heb verteld. Dat ik dat jaar precies dezelfde dag een X360 had gekocht en daarvoor ook Virtua fighter 5 heb gekocht, vanwege online modus en ben wel tevreden aangezien ik de lands kampioen van australie heb verslagen.

maar even terug op het onderwerp een Nintendo console koop je toch omdat het gros van de games van Nintendo zijn?
een sony console koop je toch omdat het gros van de games stok vaste sony platform games zijn?
een SEGA console koopt men dus ook omdat het gros van de games SEGA games zijn.
en ik moet zeggen in de tijd dat SEGA nog consoles maakte was elke game die uit kwam, een hit of in iedergeval de moeite waard.
voorbeeld hiervan is ik heb bekampt bijna elke SEGA console die er is behalve: 32X en de Saturn, en ik kan jullie vertellen dat ik ook een ps2 heb en ook een X360 en ook een PS3 en ook een Nintendo 64.
maar die kunnen geen van alle tippen aan de ervaring en de lol die je hebt met SEGA game consoles, zoals ik al zei het SEGA magie in de games, ofwel het spreekt gewoon heel veel mensen aan.
en als ze ooit weer een console uitbrengen dan ligt het succes aan waar ze mee komen.
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby markdegeweldenaar » 14 Apr 2008, 16:17:35

master360 wrote:ja ik dus en heel veel andere SEGA gamers ook, ik wil niet rottig doen maar tird party support lekte enkel bij de Dreamcast en deels met de 32X en saturn.

Met andere woorden: de afgelopen 14 jaar.

master360 wrote:ik weet zeker dat er echt wel games de moeite waard waren de afgelopen vijf jaar. voorbeeld ik heb een ps3 gekocht (8 april 2007) met een reden om als een van de eerste Virtua fighter 5 te kunnen spelen. dat feit laat natuurlijk niks uit dat ik niet heb verteld. Dat ik dat jaar precies dezelfde dag een X360 had gekocht en daarvoor ook Virtua fighter 5 heb gekocht, vanwege online modus en ben wel tevreden aangezien ik de lands kampioen van australie heb verslagen.

Ok, dat is 1 verkocht exemplaar. Wie heeft het nog meer gekocht? http://kotaku.com/gaming/virtual-fighte ... 235276.php
Niet zo heel veel mensen blijkbaar. Virtua Fighter 5 mag dan nog zo de bom zijn, je verkoopt er geen consoles mee. GTA verkoopt consoles. Of Mario. Of Gran Turismo.

maar even terug op het onderwerp een Nintendo console koop je toch omdat het gros van de games van Nintendo zijn?
een sony console koop je toch omdat het gros van de games stok vaste sony platform games zijn?
een SEGA console koopt men dus ook omdat het gros van de games SEGA games zijn.
en ik moet zeggen in de tijd dat SEGA nog consoles maakte was elke game die uit kwam, een hit of in iedergeval de moeite waard.
voorbeeld hiervan is ik heb bekampt bijna elke SEGA console die er is behalve: 32X en de Saturn, en ik kan jullie vertellen dat ik ook een ps2 heb en ook een X360 en ook een PS3 en ook een Nintendo 64.
maar die kunnen geen van alle tippen aan de ervaring en de lol die je hebt met SEGA game consoles, zoals ik al zei het SEGA magie in de games, ofwel het spreekt gewoon heel veel mensen aan.
en als ze ooit weer een console uitbrengen dan ligt het succes aan waar ze mee komen.

Maar jij bent niet iedereen. Er zijn niet zovel sega-fans meer. Sega heeft zijn naam de laatste jaren te grabbel gegooid. De paar toptitels die ze hebben uitgebracht compenseren niet voor de enorme hoeveelheid teleurstellingen die ze op de markt hebben gebracht.

Vroeger was een nieuwe sonic of een port van een arcade-topper een happening waar men naar uitkeek, maar tegenwoordig haalt men de schouders op bij een nieuwe sonic. Wanneer is er voor het laatst een hype geweest rond een sega spel, zoals die geweest is rond, bijvoorbeeld, Gran Turismo Prologue of Grand Theft Auto IV. En wanneer was de laatste keer dat een segaspel de charts heeft gedomineerd? Ik kan het me niet herinneren.

Je denkt heel erg vanuit je eigen beleving van Sega, maar jij bent een hardcore sega-fan, en 99% van de gamers is dat niet. Sega kan geen console ontwikkelen als jij en Sen de enigen zijn die het ding kopen.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby master360 » 14 Apr 2008, 17:13:02

sorry maar dat kun je niet relativeren met jou mening. Eehhmm even denken hoor wanneer was het de laatste keer dat een SEGA titel de charts domineerde even denken hoor NU in japan slimpie!!!

Ryu ga gotoku kenzan ofwel YAKUZA 3 he jij zei niet waar mag jou vertellen dat in de eerste week 180.000.000.000 en nee dat is niet overdreven want dit melde famitzu magazine vlak na de week van release.
ook zei ik al kijk maar voor half uurtje naar JETIX bijna elk reclame blok vliegen de SEGA games je om de oren. er zijn wel degelijk SEGA fans overgebleven een kan je vertellen dat er nog 45% van de oude SEGA garde nog steeds fan zijn. oh en een vraagje wat doe je hier? heb je de titel van deze website niet gelezen? even kijken in de adresbalk og ja SEGAFORUM.NL, mischien wel bedoeld voor stok vaste SEGA fans zoals ik en sen. en ik denk trouwens dat jullie het topic maar half lezen, ik bedoel dus dat eerst de meningen van iedereen moet doot lezen en dan met goede argumenten moet komen om je verhaal te bevestigen.
mishien heb je dit al gedaan maar kom dan met een beter excuus. je weet best dat SEGA het goed doet even de top titels afgaan hoor (SEGA rally, SONIC and the secret rings doet het goed, Nights journey into dreams ook, virtua tennis 3 ook, Outrun 2006 coast 2 coast ook (zelfs in de arcade hallen die er nog zijn), Virtu fighter 5 dus, crazy taxi fare wars, SEGA superstars tennis, crazy taxi 3 heeft het ook redelijk gedaan en virtua fighter 4 ook ik zal maar niet verder doorgaan want ook al hebben ze deze titel niet zelf gemaakt Condemned doet het ook uit de kunst en dan heb ik het nog niet over The club gehad.
sorry maar hier kunnen gran turismo en grand theft auto echt niet aan tippen. oh ja de reden dat er bijna (volgens jou) geen hype meer ontstaat onder SEGA games is omdat ze geen eigen console hebben om het echt te ondersteunen qua marketing zitten ze echt wel goed. maar ze moeten gewoon in de komende vijf jaar naamsbekentheid opbouwen zodat de mensen warm zijn gedraaid voor hun eventuele console uit komt.
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby markdegeweldenaar » 14 Apr 2008, 18:32:25

master360 wrote:Ryu ga gotoku kenzan ofwel YAKUZA 3 he jij zei niet waar mag jou vertellen dat in de eerste week 180.000.000.000 en nee dat is niet overdreven want dit melde famitzu magazine vlak na de week van release.

180 miljard?

Je berichtjes zijn erg moeilijk te lezen. Misschien moet je ze nog eens doorlezen voordat je ze plaatst, want het is gewoon een rommeltje. Rare grammatica, ontbrekende leestekens en woorden, etc.

Hoe dan ook, check hier de verkoopcijfers van 2007:
http://en.wikipedia.org/wiki/2007_in_vi ... ware_sales
en hier van 2006:
http://en.wikipedia.org/wiki/2006_in_vi ... game_sales
Er zitten wel een paar Sega spellen tussen, maar het zijn er heel weinig.

Hier een ander leuk lijstje:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_be ... f_all_time
De top 20 console spellen aller tijden (qua verkoop).
3 GTA spellen en 3 Gran Turismo spellen. Alle zes samen hebben ze bijna 80 miljoen verkopen. (dat is een 8 met 7 nullen). Daar komen alle sega spellen die jij in jouw bericht noemt samen nog niet bij. Zelfs niet als je alle sequels en prequels er bij telt.
Check http://vgchartz.com/ trouwens ook eens. Een mooie site met veel verkoopgegevens. (volgens welke Yakuza 3 trouwens niet bovenaan staat)

Bovendien zijn er recentlijk voldoende spellen geweest die wel een redelijke hype hebben gekend, maar niet direct gelieerd zijn aan een specifieke console. Spellen die zowel door de pers als het publiek zo lovend zijn ontvangen dat men er niet over uitgepraat raakte. Assassin's Creed en Mass Effect zijn recente voorbeelden. Dat Sega geen eigen console heeft is dan ook geen argument.

Ik denk dat het bovenstaande voldoende goede argumenten bevat om mijn punt te ondersteunen. Sega is gewoon niet meer de grote speler die het vroeger was. Misschien dat ze dat ooit nog wel eens worden, maar dan hebben ze eerst wel een heleboel puin te ruimen en dan kun je net zo goed de stelling poneren dat Ubisoft met een eigen console moet komen.

Misschien kun je wat van je eigen argumenten onderbouwen? Waar haal je bijvoorbeeld die 45% vandaan, wat zijn de verkoopcijfers van de spellen die je noemt, wat maakt Sega tot de nr. 1 software-producent en hoe kom je er bij dat ze het meeste verstand hebben van hardware?
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby master360 » 14 Apr 2008, 18:50:41

wat jammer dat mijn argument wel klopt natuurlijk staat YAKUZA 3 niet meer bovenaan in JAPAN maar jij zei SEGA domineert de charts niet meer en dat klopt niet want er is op de feiten getoetst dat YAKUZA 3 in 1 week 180.000.000.000 keer verkocht is en YAKUZA 1 en YAKUZA 2 zijn beide al +- 290.000.000.000 keer over de toonbank gegaan in JAPAN. Ja idd SEGA is hier minder bekend dan in JAPAN dat geef ik toe maar dat wil nog niks zeggen over het feit dat de b.i.j.v gefaalde SEGA Saturn meer is verkocht in JAPAN dan Playstation 1 en de Nintendo 64 bij elkaar opgeteld sorry maar ik denk dat SEGA wel degelijk capaciteiten beschikt om een comeback te maken. want door wie anders is EA zo groot geworden? goed zo de consoles van SEGA. oh en wie had de eerste 3d racing game gemaakt? goed zo SEGA ridge racer kwam daarna pas.
wat was het groote voorbeeld en voorloper voor de 3d GTA series? oh ja Shenmue en van wie is Shemue oh ja SEGA.
ik denk dat SEGA het anders best aardig heeft gedaan sinds 1940 tot nu en ik denk dat nog lang niet over is.
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby markdegeweldenaar » 14 Apr 2008, 19:03:29

Ik lijk wel gek dat ik hier nog op in ga, maar vooruit.

master360 wrote:wat jammer dat mijn argument wel klopt natuurlijk staat YAKUZA 3 niet meer bovenaan in JAPAN maar jij zei SEGA domineert de charts niet meer en dat klopt niet want er is op de feiten getoetst dat YAKUZA 3 in 1 week 180.000.000.000 keer verkocht is en YAKUZA 1 en YAKUZA 2 zijn beide al +- 290.000.000.000 keer over de toonbank gegaan in JAPAN.

Bron? 1 weekje bovenaan staan is trouwens niet gelijk aan domineren.

master360 wrote:Ja idd SEGA is hier minder bekend dan in JAPAN dat geef ik toe maar dat wil nog niks zeggen over het feit dat de b.i.j.v gefaalde SEGA Saturn meer is verkocht in JAPAN dan Playstation 1 en de Nintendo 64 bij elkaar opgeteld

Bron? (hint: http://vgchartz.com/worldcons.php)

master360 wrote:sorry maar ik denk dat SEGA wel degelijk capaciteiten beschikt om een comeback te maken. want door wie anders is EA zo groot geworden? goed zo de consoles van SEGA.

Bron?

master360 wrote:oh en wie had de eerste 3d racing game gemaakt? goed zo SEGA ridge racer kwam daarna pas.

Hard Drivin' van Atari was de eerste.

master360 wrote:wat was het groote voorbeeld en voorloper voor de 3d GTA series? oh ja Shenmue en van wie is Shemue oh ja SEGA.

Bron?

master360 wrote:ik denk dat SEGA het anders best aardig heeft gedaan sinds 1940 tot nu en ik denk dat nog lang niet over is.

Ok.

Mag ik vragen hoe oud jij bent?
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Next

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group