kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby F-zero » 10 Jul 2008, 20:22:03

Die games die jij wilt zien hebben allen hun kans gehad en zijn totaal niet door de consument opgepikt. Sega had na JSR1 al kunnen kappen, want die flopte al. De opvolger was een geweldige game, ziet er nog steeds geweldig uit (op 480p!), maar geen hond die het speelde. Die 2 Shinobi's verkochten ook niet goed, maar die vond ik eerlijk gezegd ook niet echt geweldig. Hetzelfde geld voor Gun Valkyrie en Panzer Orta. Dat waren fantastische games, Sega zoals ik ze wil zien, maar niemand kocht ze.

Ze zien simpelweg meer brood in Total War, Condemned en Football Manager dan in een nieuwe Streets of Rage. En ze hebben helaas ook gewoon gelijk. Games zijn tegenwoordig niet meer goedkoop om te maken, tenzij het de Wii betreft maar daarop komen ze dan ook nog wel met typische projectjes als Nights en Ghost Squad.

Namco verdient overigens wel wat respect, TC4 en RR7 behoren tot mijn favoriete Ps3 games en die blijven behoorlijk trouw aan hun roots. Ze zijn zeker niet mainstream. Een niche serie als Ace Combat zetten ze ook gewoon door, en straks komt SC IV uit. Dan heeft Namco gewoon een goede next-gen lineup so far.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Re: kan SEGA nog een comeback maken met een nieuwe console?

Postby Loempiavreter » 10 Jul 2008, 22:15:19

Ik vond Shinobi Ps2 anders geweldig en 1 van de weinige spellen die ik er vandaag de dag nog eens regelmatig speel. Nightshade is een ander verhaal, maar dat had te maken met een groffe designfout.

Het ging mij er eigenlijk om wat al die internal SEGA studio's nu doen? Een grote winterslaap ofzo? Maar ik zie liever dat ze proberen een nieuwe Bare Knuckle op de markt te brengen door de leden van Overworks die bij SEGA WOW zitten samen met hulp van Ancient (als zij nog bestaan) en in de verkoop floppen, dan dat ze niets doen.

Als ik bijvoorbeeld het nieuwe aangekondige SEGA console RTS, Stormrise, heb ik toch echt niet het idee dat die meer gaat verkopen dan iets onder de naam van Streets of Rage/Bare knuckle.

En tjah Namco, ik vond Time Crisis 4 verschrikkelijk duidelijk niet op het niveau van TC 1 of 3. Het is onmogelijk om bullet collision te ontwijken (en ik prefereer zowiezo de accuracy bonus shots, boven kill chainen of de timer based score system uit deel TC1). Na SCIII heb ik geen vetrouwen meer in Namco's Soul-franchise en met al die crossover tafeverelen hoeft het van mij niet meer. VI kreeg toch geen arcade release? Bovendien vind ik de serie een beetje overschat (vooral op gameplay gebied).

Ace Combat en Ridge Racer zijn niet mijn ding.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Previous

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group