Shenmue 3???

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby F-zero » 04 Sep 2006, 15:59:20

Vixion wrote:Als het goed is word op de What's Shenmue disc (of was het Project Berkley?) duidelijk gemaakt dat elke game 4 chapters heeft. We zitten nu dus op chapter 8 (mits je Shenmue II al heb uitgespeeld, ik nog steeds /niet/).


Dat klopt niet. Shenmue 1 is 1 chapter; in japan heet de game ook Shen Mue: Chapter 1 Yokosuka. Maar dit was het plan in de heyday van de DC en in de dagen dat Shenmue wel ff een kaskraker zou worden. Een jaar later zag het er plots al minder rooskleurig uit voor zowel de console als de game en hebben ze besloten om in Shenmue 2 meteen 3 of 4 chapters te stoppen. En eerlijk gezegd is het ook wel best zo.. Ik zou er niet aan moeten denken; 16 games en dan allemaal zo traag als Chapter 1? Nee dank je..

Chapter 2 is weggescheurd, op de Boot zou ook nog het 1 en ander gebeurd zijn oa met dat meisje en die moeder die je om voor ons onduidelijke reden bedanken na de bootreis. Dat kale ventje (Chai?) zou op die boot geklauterd zijn ofzo..
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby smithers » 04 Sep 2006, 19:45:16

Jezus dat van die boot wist ik niet....wat een gezeik! Krijg opeens een vet leeg gevoel:S Wil weten wat er op die boot gebeurd is!!!

Ik vind het verder wel prima dat er geen deel 3 is met magie en shit....de charme van deel 1 en 2 zat hem in het 'realisme': het feit dat mensen hun ding deden en je echt het idee had dat de steden leefden! Wat een heerlijk spel is het toch....ik krijg nu nog steeds rillingen van die torenhoge creepy flats in Kowloon...
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby 3style » 04 Sep 2006, 20:25:48

smithers wrote:Jezus dat van die boot wist ik niet....wat een gezeik! Krijg opeens een vet leeg gevoel:S Wil weten wat er op die boot gebeurd is!!!

Ik vind het verder wel prima dat er geen deel 3 is met magie en shit....de charme van deel 1 en 2 zat hem in het 'realisme': het feit dat mensen hun ding deden en je echt het idee had dat de steden leefden! Wat een heerlijk spel is het toch....ik krijg nu nog steeds rillingen van die torenhoge creepy flats in Kowloon...


Ik pak deel 2 twee binnekort ff weer op. Op die berg ben ik ergens gebleven... :D
User avatar
3style
 
Posts: 572
Joined: 17 Jul 2002, 12:42:38
Location: Arnhem

Postby Lan Di » 04 Sep 2006, 20:54:59

3style wrote:
smithers wrote:Jezus dat van die boot wist ik niet....wat een gezeik! Krijg opeens een vet leeg gevoel:S Wil weten wat er op die boot gebeurd is!!!

Ik vind het verder wel prima dat er geen deel 3 is met magie en shit....de charme van deel 1 en 2 zat hem in het 'realisme': het feit dat mensen hun ding deden en je echt het idee had dat de steden leefden! Wat een heerlijk spel is het toch....ik krijg nu nog steeds rillingen van die torenhoge creepy flats in Kowloon...


Ik pak deel 2 twee binnekort ff weer op. Op die berg ben ik ergens gebleven... :D


dat is de moeite niet eens meer waard, is zeg maar een interactief filmpje
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby DSfanboy » 05 Sep 2006, 07:26:54

absoluut wel de moeite waard imo ^^ ik zou het niet erg alsshenmue 3 een grote interactieve film wordt overigens. beter iets dan niets ; ;
DSfanboy
 
Posts: 9
Joined: 04 Sep 2006, 17:00:47

Postby SNKy » 05 Sep 2006, 07:59:31

Hier een stukje leesvoer over chapter 2;

http://shenmue.planets.gamespy.com/foru ... hp?t=12943

It seems few people here know about that chapter, I decided to give you this translation.
In the Dori-Maga, formerly the Dreamcast Magazine, issued on Sept. 7, 2001,
there's this interview with Yu Suzuki and voice actors of Ryo, Ren and Shenhua.
Among the interview, Yu-san and Masaya Matsukaze, the voice and motion actor of Ryo
were talking about the missing chapter on the boat. And Takumi Hagiwara, the Ren's
voice and motion actor adds some comments on the scenes that were cut eventually.

BTW, the interview was held on the completion of Shenmue II.
Remember the releasing date of Shenmue II in Japan was Sept. 6, 2001.


Q: I heard there used to be "Chapter 2 - the Boat" between "Chapter 1 - Yokosuka" and
"Shenmue II," but actually, II begins with the scene Ryo disembarks from the boat.
There, the mother with a girl mentions something on the boat, doesn't she?

Yu-san: Yes. "Chapter 2 - the Boat" included in the original scenario has disappeared
completely.
Masaya: Yeah, that's right. The Boat! In fact, Chai reappears. He's survived being
knocked off into the sea at Yokosuka harbor, and fights with Ryo as an unseen opponent
on the boat. There was a scenario like that.

Q: Was the scene shot?

Masaya: Yes! We shot it pretty flamboyantly. In fact, some people Ryo meets on
the boat were supposed to see him again in the later scenario, saying like "ah, you're
the one on that boat...," and the story would expand from there.
Yu-san: Confronting Chai was a nice situation. We've finished the designs of the boat
completely, including the height of the deck, the length of the rails, and every thing.
The escaping route was arranged, too. Some spectacular action scenes were planned
to be unfolded, you know.
Masaya: All the motions were captured, too. I opened the door of the cabin and then
the story went so theatrically!

Q: Then, you had to cut those scenes tearfully?

Yu-san: Well... I cut them rather plainly. "Impossible to fit? OK, cut it," just like that.

Q: There must be plenty of scenes that had to be cut eventually, or motions weren't
used. Especially, as the motions of Ren are really wonderful, I honestly wanted to see
them more.

Takumi: I guess there should be tons of them, if we include detailed motions, too.
We shot quite a lot of fighting scenes that were cut.


Uit de sidestory comics van de xbox versie;

Image
Image
Image
Image
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

Postby F-zero » 05 Sep 2006, 08:56:14

Lan Di wrote:
3style wrote:
smithers wrote:Jezus dat van die boot wist ik niet....wat een gezeik! Krijg opeens een vet leeg gevoel:S Wil weten wat er op die boot gebeurd is!!!

Ik vind het verder wel prima dat er geen deel 3 is met magie en shit....de charme van deel 1 en 2 zat hem in het 'realisme': het feit dat mensen hun ding deden en je echt het idee had dat de steden leefden! Wat een heerlijk spel is het toch....ik krijg nu nog steeds rillingen van die torenhoge creepy flats in Kowloon...


Ik pak deel 2 twee binnekort ff weer op. Op die berg ben ik ergens gebleven... :D


dat is de moeite niet eens meer waard, is zeg maar een interactief filmpje


Disc 4 was op zijn minst een grafisch hoogstandje. Het was een soort pauze na al dat gebattle op disc 3. Want waar Shenmue 1 te weinig actie had, zat deel 2 er echt boordevol mee. Jammer van die first person fights later in het spel.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Sen » 05 Sep 2006, 09:40:00

Ik vond juist disc 3 van shenmue 2 de slechtste shenmue disc. Veel te veel suf gemep, irritant gedeelte in de gebouwen, ik heb het liever episch. De vierde vond ik dan veeel beter.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby smithers » 05 Sep 2006, 10:12:49

Ik vond hem iig de meest creepy disk van het spel.... Was erg blij toen er vanaf was en ik vervolgens lekker rustig kon genieten van disk 4....Ik herinner me trouwens echt weinig van disk 4! Heb ook geen één save ervan dus kan het niet nog een keer beleven zonder het hele spel weer op te starten...

Heeft iemand hem per ongeluk nog (sorry voor de off-topic)
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby blackdragon » 05 Sep 2006, 10:54:11

Sen wrote:Ik vond juist disc 3 van shenmue 2 de slechtste shenmue disc. Veel te veel suf gemep, irritant gedeelte in de gebouwen, ik heb het liever episch. De vierde vond ik dan veeel beter.


Ja dat vond ik nou ook, vond de nadruk bij disc 3 teveel ineens op het vechten leggen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby F-zero » 05 Sep 2006, 11:26:16

Het vechten vond ik juist cool; daarvoor leerde je in Shenmue 1 en 2 ook alle moves (en daarom moet je gewoon de DC versie van deel 2 hebben)! Maar dat 1st person opeens, dat haalde het nut van alle move inputs weg. Dat is zonde.

Je kon trouwens wel dood in disc 4, als je de QTE's over de watervallen niet juist deed.

Maar Shenmue 2 wist wel iets bij mij te raken, een kenmerk van een absoluut meesterwerk. Vooral toen Ryo afscheid nam van al zijn HK vrienden en alleen verder ging naar mainland China. Het spel is niet zo extreem lang, maar die personages groeiden wel en ik begon aan ze te hechten. Vooral Xuiying en Joy waren geweldige personages. Ik vond de band met Shenhua eigenlijk veel minder boeiend, maar wellicht was dat over de hele Saga gezien wel versterkt. Wel was het zo dat het lot hun echt bij elkaar had gebracht, dat is wel goed neergezet.

Shenmue 2 is dan ook wel de betere game, al moet ik zeggen dat Shenmue 1 toch wel een onovertroffen sfeer heeft, zijn eigen huis met die Saturn (waarom geen mastersystem :P), de arcade.. etc. Shenmue 2 was echt the lost boy in the big evil city.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby 3style » 05 Sep 2006, 12:12:33

F-zero wrote:Het vechten vond ik juist cool; daarvoor leerde je in Shenmue 1 en 2 ook alle moves (en daarom moet je gewoon de DC versie van deel 2 hebben)! Maar dat 1st person opeens, dat haalde het nut van alle move inputs weg. Dat is zonde.

Je kon trouwens wel dood in disc 4, als je de QTE's over de watervallen niet juist deed.

Maar Shenmue 2 wist wel iets bij mij te raken, een kenmerk van een absoluut meesterwerk. Vooral toen Ryo afscheid nam van al zijn HK vrienden en alleen verder ging naar mainland China. Het spel is niet zo extreem lang, maar die personages groeiden wel en ik begon aan ze te hechten. Vooral Xuiying en Joy waren geweldige personages. Ik vond de band met Shenhua eigenlijk veel minder boeiend, maar wellicht was dat over de hele Saga gezien wel versterkt. Wel was het zo dat het lot hun echt bij elkaar had gebracht, dat is wel goed neergezet.

Shenmue 2 is dan ook wel de betere game, al moet ik zeggen dat Shenmue 1 toch wel een onovertroffen sfeer heeft, zijn eigen huis met die Saturn (waarom geen mastersystem :P), de arcade.. etc. Shenmue 2 was echt the lost boy in the big evil city.


deel 1 heeft inderdaad een wat huiselijke sfeer, zakgeld krijgen, een beetje gamen :D
User avatar
3style
 
Posts: 572
Joined: 17 Jul 2002, 12:42:38
Location: Arnhem

Postby Sen » 05 Sep 2006, 12:47:26

Ik vind deel 1 leuker, meer bijzonder. Alles was zo mooi tot in de puntjes verzorgd, en je was nu een keer niet bezig als een soort Rambo door een game te ploegen. Leuk huiselijk en idd. erg bijzonder in de shenmue games hoe erg je verbonden raakt met de personages.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby F-zero » 05 Sep 2006, 20:59:23

Wat deel 1 vooral beter deed was het 'FREE' systeem. Je kon vrijwel alles oppakken en bekijken. Maar goed het was vaak wel nutteloos dus aan de andere kant zou je weer kunnen zeggen dat het geen pluspunt was. Die chocola en blikjes enzo hadden ook geen nut, behalve dat je een lot mocht trekken.

ook was S1 volgens mij minder scripted dan S2, er gebeurden bepaalde dingen op bepaalde tijdstippen.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Stepz » 10 Oct 2006, 08:31:16

Ik weet het niet... vond Shenmue best leuk hoor, MAAR OM NOU ELKE F*CKING AVOND WEER NAAR HUIS TE MOETEN GAAN!!! Daar kon ik echt niet tegen. Je kan toch niet zo maar een avondje op blijven? Of wel? Ik werd er helemaal geflipt van en heb de game ergens in een hoekje geflikkerd...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

PreviousNext

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group