Sega

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Evil_cloud » 17 Apr 2005, 17:06:44

Fonzi wrote:Ik ben alvast blij om te horen dat er nog mensen zitten te wachten op de nieuwe Sega games op dit forum.

Ik weet ook niet wat Sega allemaal van plan is op de E3 maar voor mij mag Sega een mix uitbrengen van originele games, goede sequels en wat er uit te melken valt, uitmelken aangezien ze daar financieel beter van worden.

Ik heb al in een andere tread gezegd dat het momenteel wat stil is rond de interne ontwikkelingsteams van Sega en verwacht binnenkort (E3 hopelijk) terug wat meer nieuws. Wat weten we al zeker:

VF5 is absoluut in ontwikkeling voor het nieuwe Sega arcadeboard en ik verwacht voor de komende generatie consoles wel een conversie (één VF game per generatie, los van de updates zoals VF4 en VF4 evo, past perfect in de VF traditie).

Verder weten we dat Sega Rally 2005, Condemded, Sonic Jewel Collection, Shenmue Online, Super Monkey Ball3, Shadow the Hedgehog, PSU en Gunstar Super Heroes in ontwikkeling zijn. Verder zijn er nog een aantal patentaanvragen geweest zoals Carbondale en Wonderboy.

Wat ik vermoed is dat Amusement Vision (om nog maar eens in termen van de oude Sega Teams te spreken) bezig is met een nieuw racespel, verwacht ik een nieuwe House of the Death en het al lang aangekondigde Trigun Spel. Voor de rest is het me wat onduidelijk. Ik weet niet hoe groot Digital Rex is en kan dus ook niet inschatten of ze naast Shenmue Online nog met een ander project in de weer zijn. Ik weet ook niet wat Rieko Kodama en haar team uitvreten maar een vervolg op Skies of Arcadia zou leuk zijn. Sonic Team heeft alvast nog minstens één Sonic game in de maak.

Evil Cloud zal wel meer weten maar mag natuurlijk de beans niet 'spillen'.


Shenmue Online wordt meer door Sega's Koreaanse partner ontwikkeld, dan door Digital Rex. Sega verleent eerder financiële steun, samen met een handvol eigen mensen die op het project zitten.

Volgens mij is de werkelijke reden waarom er zo weinig AAA titels zijn, gewoon omdat Sega momenteel achter de schermen een enorm aantal titels aan het klaarstomen is. Een deel daarvan kennen we al (Condemned, Virtua Fighter 5, Super Monkey Ball 3,...), maar je mag er zeker van zijn dat dat nog maar het topje van de ijsberg is, althans mijn overtuiging, er zijn redenen genoeg voor. ;)

Akkoord, ze leggen hun accenten nu ook wat meer op hun arcade business, maar als je kijkt wat er 'openbaar' allemaal is al gebeurd kan je alleen concluderen dat ze een geleidelijke strategie hebben naar een bepaald groot doel: hervormingen van studio's in 2003 en 2004 met omvorming van individuele financiering naar algemeen budget voor de gehele Sega divisie, Sega Europe samenvoegen met Sega of America, nieuwe impuls tot opkopen developers (Creative Assembly), nieuwe impuls tot oprichten eigen teams buiten Japan (UK Racing Studio,...), oprichting Sega Germany (met later nog meer lokale departementen in Europa), localiseren van ANIMANIUM tools voor Westerse developers (met meer op komst, eventuele eigen middleware package), de verkoop van Visual Concepts samen met de sluiting van Sega's Chinese studio (met Altered Beast dat dan snel door Reiko Kodama en haar team moest worden 'gered'), MMO-titels publishen (The Matrix Online, PSO: BB), bredere rol als publisher spelen (denk aan From Software, Monolith, Sports Interactive, Team 17, 'High Noon Studios',...) en in de toekomst nog meer, en natuurlijk Sammy's uitspraak dat ze nummer één willen worden in de videogame industrie (heb ik nog zelf gehoord tijdens een interview, gold ook voor de film en muziek industrie hoewel dat minder haalbaar is ;)).

Onderschat Sammy absoluut niet, met hun Pachinko machines halen ze misschien wel de hoogste inkomsten van eender welk entertainment bedrijf in Japan. Tussen de periode 2005 - 2009 lijkt me er serieus wat op stapel te staan. :)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby blackdragon » 17 Apr 2005, 17:21:04

Ja zo kan je het ook zien :)
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Fonzi » 17 Apr 2005, 18:57:03

Evil_cloud wrote:Shenmue Online wordt meer door Sega's Koreaanse partner ontwikkeld, dan door Digital Rex. Sega verleent eerder financiële steun, samen met een handvol eigen mensen die op het project zitten.

Volgens mij is de werkelijke reden waarom er zo weinig AAA titels zijn, gewoon omdat Sega momenteel achter de schermen een enorm aantal titels aan het klaarstomen is. Een deel daarvan kennen we al (Condemned, Virtua Fighter 5, Super Monkey Ball 3,...), maar je mag er zeker van zijn dat dat nog maar het topje van de ijsberg is, althans mijn overtuiging, er zijn redenen genoeg voor. ;)


Als Digital Rex niet zelf aan Shenmue Online werkt, betekent dat ze met een ander spel bezig zijn. Ben erg benieuwd om te horen aan welk project ze dan wel bezig zijn. Uiteindelijk hebben ze nog niks van zichzelf laten horen buiten Shenmue Online. Hoe groot is Digital Rex eigenlijk ?

Wat je voor de rest zegt, kan ik me helemaal in vinden. Los van wat heel wat mensen denken hebben we over het algemeen weinig titels gehad van de interne Japanse Sega teams (en het middelpunt van al het talent imo) omdat heel wat games die de laatste tijd zijn uitgekomen, niet zelf door deze teams gemaakt zijn. Aangezien op elk spel het logo van Sega staat weten velen dit niet, maar als je wat info opzoekt kom je al vlug tot die conclusie. Buiten Sonic Team en in mindere mate Amusement Vision is er al lange tijd geen nieuws geweest rond (nogmaals in oude Sega teams termen) AM2, Hitmaker, Sega Wow e.d. Dit wijst er dus voor mij ook op dat we nog heel wat dingen gaan zien dit jaar.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Evil_cloud » 17 Apr 2005, 20:01:39

Digital Rex en AM2 bestaan eigenlijk niet meer echt.

New Entertainment R&D division Dept. #2 = Digital Rex -> Yu Yuzuki
New Entertainment R&D division Dept. #1 = Amusement Vision + Smilebit -> Toshihiro Nagoshi

Amusement Software R&D Dept. #2 = AM2 -> Hiroshi Kataoka

AM2 en Digital Rex zijn erg gescheiden, geen idee waar Shenmue III nu precies zit... Digital Rex zou normaal op de E3 2004 beurs iets laten zien, maar daar is dan niets van in huis gekomen... Misschien iets te maken met die merger en kort daarna die buy-out?

Sega had niet meteen het kapitaal voor Shenmue III, maar met Sammy erbij wel...
Last edited by Evil_cloud on 17 Apr 2005, 20:04:24, edited 1 time in total.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby blackdragon » 17 Apr 2005, 20:04:05

Nee zoiets vernam ik ook al dat AM2 niet echt meer bestaat.

Hehe waar shenmue 3 ergens is?

In de startblokken maar wil er niet uitkomen :P
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Evil_cloud » 17 Apr 2005, 20:05:29

blackdragon wrote:Nee zoiets vernam ik ook al dat AM2 niet echt meer bestaat.

Hehe waar shenmue 3 ergens is?

In de startblokken maar wil er niet uitkomen :P


'niet bestaat', er staat nog altijd AM2 op de Virtua Fighter games hoor. ;)

Amusement Software R&D Dept. #2

Get my point? ;)

AM2 is naast Sonic Team één van de bekendere teams, die namen blijven ze gebruiken hoor. (Hoewel SOnic Team nu vooral Sonic Team in de USA is)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby blackdragon » 17 Apr 2005, 20:18:50

Zei ook niet dat het helemaal niet meer bestond ;)
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Thijs » 17 Apr 2005, 20:49:27

Ondanks dat Digital Rex niet meer bestaat, moeten ze toch ergens mee bezig zijn geweest. Het nieuwe team onder leiding van Suzuki zal hier toch mee door zijn gegaan of met iets nieuws zijn gestart. Tijd dat we bij de E3 hier iets van horen.
Thijs
 
Posts: 120
Joined: 01 Sep 2003, 16:32:16

Postby Evil_cloud » 17 Apr 2005, 21:49:34

Thijs wrote:Ondanks dat Digital Rex niet meer bestaat, moeten ze toch ergens mee bezig zijn geweest. Het nieuwe team onder leiding van Suzuki zal hier toch mee door zijn gegaan of met iets nieuws zijn gestart. Tijd dat we bij de E3 hier iets van horen.


Mjah echt nieuw zal dat team niet zijn, daar Digital Rex gewoon Dep #2 is geworden. Ze waren al even met iets bezig, dus je weet wel wat te verwachten.
Nog altijd niet gevonden hoeveel man er nu precies werkt...

Edit: blijkbaar 27 'hand-picked' employees. Shenmue III zal dat niet zijn me dunkt.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby ricepuppet » 29 Apr 2005, 10:29:17

Ik zou gewoon weer een nieuwe Sega console in m'n knuisten willen hebben. Het logoo'tje van Sega strelen. Het Arcadegevoel (dat ik nu moet hebben van de Xbox Sega games) al die games met 'timers' die aflopen, vrolijke kleuren, games gebaseerd op engines van Arcadekasten, al die rare Sega acceciores en gimmicks om je Sega console compleet te maken. Sega hoeft van mij niet 'king' te worden in de games wereld, maar wel dat ze weer terug komen en een plaatsje naast de rest kunnen hebben. Daarom hoop ik niet op remakes en Sega games op andere consoles; fuck dat, ik moet weer lekker in frisse en originele omgevingen kunnen springen, rennen & racen, i.p.v. de donkere grauwe inspiratieloze shit die ik nou in de meeste gevallen voorgeschoteld krijg.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby blackdragon » 29 Apr 2005, 10:56:19

Tsja denk dat vele dat zouden willen onder de Sega fans een nieuwe Sega console. Maar denk niet dat het ooit nog gaat gebeuren. Maar hoop moet er wezen :)
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby ricepuppet » 29 Apr 2005, 10:58:42

Maak er gewoon zelf 1 8)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby BDT » 29 Apr 2005, 11:04:40

ricepuppet wrote:Ik zou gewoon weer een nieuwe Sega console in m'n knuisten willen hebben. Het logoo'tje van Sega strelen. Het Arcadegevoel (dat ik nu moet hebben van de Xbox Sega games) al die games met 'timers' die aflopen, vrolijke kleuren, games gebaseerd op engines van Arcadekasten, al die rare Sega acceciores en gimmicks om je Sega console compleet te maken. Sega hoeft van mij niet 'king' te worden in de games wereld, maar wel dat ze weer terug komen en een plaatsje naast de rest kunnen hebben. Daarom hoop ik niet op remakes en Sega games op andere consoles; fuck dat, ik moet weer lekker in frisse en originele omgevingen kunnen springen, rennen & racen, i.p.v. de donkere grauwe inspiratieloze shit die ik nou in de meeste gevallen voorgeschoteld krijg.


Ik voel je :D

Damn, dat wil ik ook!
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby blackdragon » 29 Apr 2005, 11:11:53

Kom je dan helpen Ricepuppet :P
In je 1tje een console maken ben ik wel heel lang bezig hehe
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby ricepuppet » 29 Apr 2005, 11:14:56

Weet je dat ik dat eigenlijk fout had getikt? Er moest staan; 'Ik maak er gewoon zelf 1'. Gewoon een melkpak, een oude PC monitor en wat tomaten aan mekaar lijmen en gamen als nooit tevoren!
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

PreviousNext

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group