Sega

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Sega

Postby blackdragon » 17 Apr 2005, 12:52:47

Wat ik me afvraag waar blijft Sega met de spellen die altijd redelijk populair waren.

Zoals een vervolg op Daytona USA of Virtua Fighter 5 waar een tijdje terug een bericht opduikte dat die eraan kwam maar nu ineens heel stil rondom is. Ook Shenmue 3 wat ik bang ben dat die nooit zal verschijnen.
Zo is er natuurlijk ook nog Sega Rally maar daar komt wel een nieuwe van op de PS2 en zo zijn er nog meer game series die vroeger best belangrijk waren voor Sega maar haast niks meer van horen. Of een nieuwe Panzer Dragoon en dan bedoel ik zoiets als de Saturn versie niet de XBOX versie. Het is leuk dan Sega natuurlijk wat nieuwe games maakt maar dat blinkt nu niet echt uit van kwaliteit zoals Astro Boy, Children of the Nile ect. Komt dit nou een beetje door Sammy of wil Sega zelf niet meer met een nieuwe Daytona enz beginnen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby markdegeweldenaar » 17 Apr 2005, 13:21:01

Blaaaaaaah. Nog meer sega sequels is wel het laatste wat de wereld nodig heeft. Sega moet juist met nieuwe originele spellen komen.
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby ManoRevolver » 17 Apr 2005, 13:23:09

markdegeweldenaar wrote:Blaaaaaaah. Nog meer sega sequels is wel het laatste wat de wereld nodig heeft. Sega moet juist met nieuwe originele spellen komen.


Eens.
Alhoewel een nieuwe Daytona door mij best gewaardeerd zal worden:).
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby blackdragon » 17 Apr 2005, 13:25:59

Tsja wel leuk om te zeggen dat ze juist met orginele nieuwe spellen moeten komen. Maar dan moet het wel van een goed niveau wezen en niet wat jammer genoeg Sega de laatste tijd uitbrengt. Enkele daar gelaten.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby markdegeweldenaar » 17 Apr 2005, 13:43:39

Het is niet alsof de sequels van een hoger niveau zijn dan de nieuwe spellen.
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Thijs » 17 Apr 2005, 14:16:19

Ik zit anders wel altijd te wachten op een nieuwe Shenmue, Sonic, Sega Rally enz.

Nu hoeven ze dan wel niet maandelijks (zoals bij EA) en ook niet jaarlijks te worden uitgebracht. Maar eens in de 3 tot de 5 jaar verwacht ik wel een nieuw deel. Ik kan me niet voorstellen dat jullie dat allemaal anders zien. Uiteraard moeten ook originele games ontwikkeld blijven worden en de sequels dienen ook vernieuwend te zijn. Maar nooit meer een nieuw deel van je favoriete games? Ik moet er niet aan denken.
Thijs
 
Posts: 120
Joined: 01 Sep 2003, 16:32:16

Postby blackdragon » 17 Apr 2005, 14:33:22

markdegeweldenaar wrote:Het is niet alsof de sequels van een hoger niveau zijn dan de nieuwe spellen.


Nou kwa krachtsverschil van toen en nu vind ik de Daytona serie en shenmue serie enz beter dan de laatste spellen die Sega heeft uitgebracht. Otogi daar buiten gelaten dan.

En zeg niet dat alle nieuwe spellen van Sega niet geweldig zijn maar de nieuwe orginele spellen van Sega zijn nou niet van het niveau dat je zegt van wow die wil ik graag hebben.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby ManoRevolver » 17 Apr 2005, 14:45:00

De sequals maken mijn favoriete games kapot. Ik geniet bijvoorbeeld totaal niet van een Sonic die in 3-d rondwaggeld. Sonic moet zo plat als een duppie zijn die van links naar rechts loopt (GBA! waardeer), dat is mijn favoriete game.

Outrun 2 vond ik overigens wel erg cool, en ben ook erg benieuwd naar Sega Rally 2005. Hopelijk heeft deze dezelfde gameplay als op de Saturn, anders is het eigenlijk al een verloren zaak.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby blackdragon » 17 Apr 2005, 14:47:57

Tsja met Sonic ben ik het met je eens Mano die was in 2d gewoon beter. Ookal vond ik Sonic Adventure nog wel redelijk.

Outrun 2 kan ik niet over oordelen omdat ik die niet heb gespeeld.

Het is wel te hopen dat Sega Rally 2005 weer een goede gameplay heeft want dat zou zeker jammer wezen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Evil_cloud » 17 Apr 2005, 15:32:08

Daytona komt er niet, EA heeft de NASCAR licentie waaronder Daytona valt dacht ik.

Maar wees gerust, 2005 is het jaar van de nieuwe Sega. ;)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby blackdragon » 17 Apr 2005, 15:37:14

Evil_cloud wrote:Daytona komt er niet, EA heeft de NASCAR licentie waaronder Daytona valt dacht ik.

Maar wees gerust, 2005 is het jaar van de nieuwe Sega. ;)


Huh verklaar nader Daytona heeft toch geen officiele namen en dat soort dingen dus heeft Daytona toch niks mee te maken of heb ik wat gemist?
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Evil_cloud » 17 Apr 2005, 15:38:14

blackdragon wrote:
Evil_cloud wrote:Daytona komt er niet, EA heeft de NASCAR licentie waaronder Daytona valt dacht ik.

Maar wees gerust, 2005 is het jaar van de nieuwe Sega. ;)


Huh verklaar nader Daytona heeft toch geen officiele namen en dat soort dingen dus heeft Daytona toch niks mee te maken of heb ik wat gemist?


Daytona is ook een race event in de States. ;)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby blackdragon » 17 Apr 2005, 15:48:57

Hmm nou als dit zo is dan mogen ze van mij EA ook wel is *afschieten* ;)

Niet dat ik een hekel heb aan EA maar ze beperken de laatste tijd wel de rechten enzo van andere developers.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Fonzi » 17 Apr 2005, 16:16:12

Ik ben alvast blij om te horen dat er nog mensen zitten te wachten op de nieuwe Sega games op dit forum.

Ik weet ook niet wat Sega allemaal van plan is op de E3 maar voor mij mag Sega een mix uitbrengen van originele games, goede sequels en wat er uit te melken valt, uitmelken aangezien ze daar financieel beter van worden.

Ik heb al in een andere tread gezegd dat het momenteel wat stil is rond de interne ontwikkelingsteams van Sega en verwacht binnenkort (E3 hopelijk) terug wat meer nieuws. Wat weten we al zeker:

VF5 is absoluut in ontwikkeling voor het nieuwe Sega arcadeboard en ik verwacht voor de komende generatie consoles wel een conversie (één VF game per generatie, los van de updates zoals VF4 en VF4 evo, past perfect in de VF traditie).

Verder weten we dat Sega Rally 2005, Condemded, Sonic Jewel Collection, Shenmue Online, Super Monkey Ball3, Shadow the Hedgehog, PSU en Gunstar Super Heroes in ontwikkeling zijn. Verder zijn er nog een aantal patentaanvragen geweest zoals Carbondale en Wonderboy.

Wat ik vermoed is dat Amusement Vision (om nog maar eens in termen van de oude Sega Teams te spreken) bezig is met een nieuw racespel, verwacht ik een nieuwe House of the Death en het al lang aangekondigde Trigun Spel. Voor de rest is het me wat onduidelijk. Ik weet niet hoe groot Digital Rex is en kan dus ook niet inschatten of ze naast Shenmue Online nog met een ander project in de weer zijn. Ik weet ook niet wat Rieko Kodama en haar team uitvreten maar een vervolg op Skies of Arcadia zou leuk zijn. Sonic Team heeft alvast nog minstens één Sonic game in de maak.

Evil Cloud zal wel meer weten maar mag natuurlijk de beans niet 'spillen'.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Cyberbeast » 17 Apr 2005, 16:18:23

Wacht nog even op komende e3.Dan laat Sega wel wat zien.

Anyway, games als Daytona enzo zullen toch voor geen meter verkopen. Zie OutRun2.

De markt is verandert en Sega kan momenteel niet mee.
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Next

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group