Sega en negatieve pers

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Evil_cloud » 17 Sep 2004, 19:15:31

12 à 15 euro betalen is daarboven ook al gewoon uit de boze...
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Daikath » 17 Sep 2004, 20:55:09

30 fokkin guldens ja.

Sega zit nog steeds met een imago probleem, dat eigelijk alleen ontstaan is omdat de massa geen zin heeft om verder te kijken dan bekende namen en verder te kijken naar een spel en wat het werkelijk is en wat het kan bieden.

Ik had vroeger wel een Master System enzo, maar ik werd pas echt Sega fan met de Dreamcast (ik was te jong en ik volgde alles niet goed genoeg om te weten dat er een Saturn bestond). Maar ik weet wel dat de Dreamcast echt mijn ogen heeft geopend met wat spellen eigelijk leuk maakt, daarvoor vond ik alle post 16-bit spellen eigelijk niet leuk en speelde het enkel om de filmpjes te zien(met uitzondering van Metal Gear Solid), dat ze ook echt leuk kunnen zijn om te spelen heb ik aan Sega te danken.

Misschien heeft dat niet veel met het huidige onderwerp te maken, maar ze geven kritiek op het bedrijf dat me dat heeft laten voelen! Onterechte kritiek nog wel!
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby F-zero » 20 Sep 2004, 10:33:56

Je moet ook geen magazines kopen eigenlijk. Ten eerste zijn ze inderdaad gewoon te duur (voor 2 mags heb je al 1 game), ten tweede zie je vaak aan de screens dat er niet meer dan 10 minuten mee gespeeld is en ten derde kan je alles ook op het net lezen. Sinds SSM en CVG (toendertijd) heb ik ook geen goeie mag meer gelezen.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Donny K. » 20 Sep 2004, 17:40:53

Weet je...? Een videogame crash 2 zou d\'r wel ingaan. Wordt direct het kaf van het koren gescheiden. En alle wannabe gamertjes kunnen fijn een hobby gaan zoeken die wel bij ze past en de echte gamers kunnen na de crash weer uitkijken naar echte nieuwe, leuke en innovatieve games.

Voor de rest ben ik het met Stepz eens. Ik koop al heel lang geen tijdschriften meer (behalve af en toe een edgeje)Ik test ze zelf of vraag het aan vrienden en/of kennissen (echte gamers) die kunnen mij meestal wel een goede \"review\" geven.

Waarom wordt retro gamen de laatste tijd zo hot? Niet omdat mensen opeens zin hebben om oude zooi uit de kast te trekken. Ik ken in ieder geval geen enkele mainstream gamer die aan het retro gamen is geslagen. Alleen de \"veteranen\" grijpen weer naar hun oude consoles. Er komt maar weinigs vernieuwends uit (kwa gameplay) de laatste tijd...

Om nog even teug te komen op deze revieuws. Hetzelfde gebeurt met de N-Gage nu. De ene helft blijft het maar afkraken en de grond instampen ondaks het feit dat de N-Gage nu eindelijk een beetje goed loopt en de kwaliteit van de spellen explosief groeit. De ene reviewer geeft een spel een twee terwijl hij van de anderen een 8 krijgt. En maar flamen en bashen. Het fanbot gehalte onder de reviewers is hoog en groeit helaas nog steeds. [:(]
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Stepz » 21 Sep 2004, 10:14:33

tja... dat met die n-gage is net zoiets als met linux vs windows. d\'r zijn mensen die zogenaamd een hekel hebben aan de één en daarom het helemaal afkraken zonder ook maar goede argumenten te geven.
soms lees ik welles een nederlandse review over een fighting game en daar klopt dan echt nix van! zeggen ze dat de gameplay top is, maar elke die-hard weet gewoon dat het zuigt!
het lijkt soms wel of die bladen worden betaald door de publishers vd games ofzo om goeie reklame te maken! echt heel jammer... nou ja... je kan er nix tegen doen he...
we zouden een web-site kunnen beginnen waarbij we andere review sites kunnen vergelijken met elkaar en dan zelf dingen eraan toevoegen of zoiets.
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Donny K. » 21 Sep 2004, 10:20:18

Damn... Dat is nog eens een idee. Ik ben bijna afgestudeerd. Ik hoop daarna wat meer vrije tijd te hebben. Misschien kunnen wij ons daar aan wagen...
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Stepz » 21 Sep 2004, 10:31:02

lijkt me wel cool ja.

http://www.dailyplay.net is net zoiets.
daar staat zoveel nieuws van allerlei andere sites... zo zouden wij het ook kunnen doen, maar dan met reviews en dan ook onze eigen meningen geven.
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby BDT » 21 Sep 2004, 10:39:38

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Fonzi</i>
<br />Op het OXM forum hebben ze de tread over hun Headhunter debacle gewoon gewist. De tread vertoonde al meer dan 12000 hits. De link in m\'n eerste post werkt dus niet meer.


<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Trieste rukkers zijn het...

Ik koop ook nix meer. Af en toe de Edge, maar that\'s it. Vooral Sega specials. Ik weet wel wat hot en not is. [:)]
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Stepz » 21 Sep 2004, 12:44:25

precies BDT, wij weten gelukkig wel wat hot en not is... maar ja... de algemene mainstreamer weet dat niet. dus is het misschien toch wel een goed idee om zoiets te gaan maken waarbij we reviewers reviewen.
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby BDT » 22 Sep 2004, 13:23:50

Misschien een idee inderdaad om reviewmedia te reviewen [;)] Maar ook dat berust natuurlijk op smaak [;)]

Hehe
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Stepz » 22 Sep 2004, 19:34:40

dat word dan onze gouden regel... iedereen moet denken wat ze maar willen denken, maar wij geven onze meningen en als er dingen niet kloppen, dan gaan we even met heerlijke tegenspraken komen met ook weer heerlijke argumenten natuurlijk.
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Cyberbeast » 24 Sep 2004, 15:15:05

Dit heeft misschien niet met Sega te maken, maar wel met arcade.
Op een forum had iemand dit te zeggen:
\"Appreciëren heeft daar niets mee te maken, ik ken genoeg leuke arcade games die in feite niet thuishoren op een console. PGR2 of Burnout 3 zijn gewoon aangepast aan consoles en daarom geschikter, games als taxi driver en outrun daarintegen hadden een leercurve van 15 min en waren gemaakt om met kameraden in het lunapark te spelen voor 5/20 fr. Niet iets om thuis dagen aan een stuk te spelen, dan ben je het snel beu.

Neem nu bijvoorbeeld ikaruga. Die is ook wel tamelijk fun om te spelen maar dat is voor mij eerder uit nostalgie dan echt om te zeggen *wauw*. De meeste jonge gamers zien er gewoon het nut niet in en ik begrijp dat. Tegenover hedendaagse games is het eigenlijk niets omdat ikaruga qua gameplay ontzettend simpel in mekaar steekt.\"

Ik heb hem geantwoord of hetzelfde dan ook opgaat voor KoF of SF.
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Fonzi » 24 Sep 2004, 16:30:49

Lang geleden dat ik nog zoveel onzin in één reply gelezen heb:

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Cyberbeast</i>
<br />Dit heeft misschien niet met Sega te maken, maar wel met arcade.
Op een forum had iemand dit te zeggen:
\"Appreciëren heeft daar niets mee te maken, ik ken genoeg leuke arcade games die in feite niet thuishoren op een console.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Het heeft alles te maken met appreciatie. Eigenlijk zegt hij dat HIJ weet welke games thuishoren op een console en welke niet. Waarschijnlijk komt hij ook nooit in de arcade.


<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">PGR2 of Burnout 3 zijn gewoon aangepast aan consoles en daarom geschikter, games als taxi driver en outrun daarintegen hadden een leercurve van 15 min en waren gemaakt om met kameraden in het lunapark te spelen voor 5/20 fr. Niet iets om thuis dagen aan een stuk te spelen, dan ben je het snel beu.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

1. PGR2 is geen arcaderacer
2. De beste Sega games zijn easy to get into, hard to master. Maar het is net deze gameplay dat gebaseerd is op skill en toewijding waar de mainstream niks meer van snapt. Ja ik kan VF4 Evo ook \'uitspelen\' maar daar gaat het toch niet om ? Sega Rally op de Saturn had vier parcours. Wel ik heb het jaren in timetrail gespeeld. Ik wilde m\'n racing skills verbeteren. De meeste gamers van tegenwoordig willen useless crap unlocken en dan zijn ze pas tevreden want \'dan zijn we weer een stapje verder met het uitspelen van het spel\'
3. Crazy Taxi is perfect voor een console evenals Outrun2: nogmaals wie bepaalt wat op een console thuishoort en wat niet ?

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Neem nu bijvoorbeeld ikaruga. Die is ook wel tamelijk fun om te spelen maar dat is voor mij eerder uit nostalgie dan echt om te zeggen *wauw*. Tegenover hedendaagse games is het eigenlijk niets omdat ikaruga qua gameplay ontzettend simpel in mekaar steekt.\"
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

OMG ! Hij heeft echt niks begrepen van Ikaruga. Hij moet dringend eens een paar superplay video\'s zien of spelers die demonstreren hoe de het spel \"echt\" moet gespeeld worden. Lol, hij zit Ikaruga wss op oneindige credits te spelen, zonder besef te hebben van de zwart/wit chains. Ja zo kan ik\'m ook uitspelen, maar daar gaat het natuurlijk gewoon niet om.

Nee we zitten in een gamescultuur dat echt meer en meer op fastfood lijkt. Ik lees nog maar zelden op een forum de gezamelijk lofzang voor een spel waarbij taktieken besproken worden en hoe je echt alles uit een spel kan halen. Gebrek aan passie, dat is het ja !
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Stepz » 27 Sep 2004, 15:09:15

wat een wanker... ik kan er echt niet meer tegen!
zulke mensen moeten echt hun mond houden, want er komt toch alleen maar poep uit!
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Fonzi » 27 Sep 2004, 15:32:50

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Stepz</i>
<br />wat een wanker... ik kan er echt niet meer tegen!
zulke mensen moeten echt hun mond houden, want er komt toch alleen maar poep uit!
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Welja dat bedoelde ik eigenlijk ook alleen heb ik wat langere zinnen voor nodig[:p]
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

PreviousNext

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group