Sega en negatieve pers

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Sega en negatieve pers

Postby Fonzi » 13 Sep 2004, 19:03:52

Er wordt gezegd dat Sega vroeger beter was, dat ze creatiever waren en meer zin hadden voor experiment. Die discussie hebben we al in een ander topic gehad. Maar de gamepers heeft ook verantwoordelijkheden als het op correcte informatie aankomt. Ik heb het al eens aangeklaagd: Nightshade reviews waar de taté (= de ziel van het spel) niet eens besproken wordt, besprekingen van Outrun2 vs BO3, terwijl het twee verschillende games zijn. En dan nu weer de Headhunter Redemption review van OXM: het spel krijgt kritiek omdat de cutscènes niet overgeslagen kunnen worden en dat de motorsekties in het spel de aktie verbreken. WTF ? De cutscènes kan je overslaan door op start te drukken en er zitten helemaal geen motorsekties meer in het spel. Tegen zulke bullshit kan Sega het natuurlijk nooit halen (Mja, Sega heet natuurlijk niet EA). Erger nog is de reactie van de reviewer op de opmerking van één van Amuze medewerkers. Lees en ween !

http://forum.officialxboxmagazine.co.uk/viewtopic.php?t=17714&postdays=0&postorder=asc&start=0

of voordat de tread wordt gesloten:

Dear Official Xbox Magazine (UK),


As a fiercely independent games developer, we totally respect the right of
reviewers to make harsh but heartfelt criticism of games released to the
public. But like all rights, this comes with responsibilities.

Foremost of these must surely be factual accuracy. In your review of
Headhunter Redemption (Issue 34, October 2004), you claim that cut scenes
\"can\'t be skipped... Grrr!\" This is incorrect: all cut scenes in the game
are skippable. Grrr, indeed.

More mysteriously, you conclude your review by stating that \"the odd bike
chase succeeds in breaking up the on-foot action.\" There are no biking
sequences in Headhunter Redemption: a fact that would be apparent to anyone
who had actually played the game.

Naturally we would prefer everyone to appreciate our game as much as many
other reviewers have done, but we will always try to learn from
well-informed criticism. It is far harder to accept ill-informed,
unprofessional journalism.

Perhaps in future you could show us, other developers and your readers this
simple courtesy: if you can\'t be bothered to play a game, don\'t bother to
review it.

John Kroknes
Philip Lawrence

Amuze.

<b>Antwoord:</b>

I\'ll reply to this thread to set the record straight.

The review score HH: Redemption received was an honest reflection of the quality of the game.

As for factual inaccuracies, things seem to have been taken out of context.
I stated that cut-scenes couldn\'t be skipped becasuse, in the review code we were sent, no amount of Start / A / any button pushing could skip the cutscenes.

And as for mentioning the bike sections, again I was referring to the cutscenes.

Zielig gewoon !
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby smithers » 13 Sep 2004, 20:06:48

verschrikkelijk.... las het topic net en het is gewoon dikke kul! Er was ook een reactie van iemand (een goeie eindelijk) die aangaf dat je een spel niet op zijn cutscenes af kan rekenen..was een goeie slap in OXM\'s face! Er lopen ook goed veel zielige gastjes rond daar op dat forum trouwens!
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby Sen » 13 Sep 2004, 20:22:26

Dit gaat wel heel ver zeg, dat xbox magazine moeten we echt boycotten...
Ik vind reviews wel vaker verdacht(vaak heeft een reviewer een game volgens mij alleen maar eventjes geprobeerd), maar dit gaat wel heel ver. We zouden eigenlijk support aan Amuze moeten geven...
Misschien koop ik het spel toch maar wel!?

Ik vind trouwens de reactie op de site van Amuze echt goed, ze moeten er tegeningaan.

Al heb je trouwens de preview van Outrun 2 gelezen in de NL xbox mag; ze vinden de game al niet leuk en ouderwets voor ze een review exemplaar hebben. Ze vinden dat Sega niet gekeken heeft naar moderne spellen als PGR 2, ze willen dus in feite dat alle ontwikkelaars precies hetzelfde type spellen maken...
Ik ga al helemaal niet beginnen over de N-gamer want dat blad is BAR en BAR slecht...
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Evil_cloud » 13 Sep 2004, 21:05:50

On the graphics…

GamesMaster: “It’s a gritty future world, but damn, it looks lush. Great environments and lighting.”

Official Xbox Magazine: “Lacklustre, last-gen graphics aren’t helped by unimaginative, distinctly bland level design and repetitive environments.”



On the story…

Games™: “…the game is a decent example of the genre for all the right reasons. Perhaps the most tangible of these is the intricate story that Philip Lawrence has so lovingly crafted, a story that gently lures you in before sinking its teeth in and refusing to let you go.”

Xbox World: “…just low budget one-liners and irksome attitudes…”

CVG Magazine: “A great plot and well scripted.”



On the boss fights…

Edge: “Most boss encounters can be solved by using an adrenaline booster - effectively giving you temporary invincibility - and then charging at them with a whole clip of machine gun fire.”

Play: “Boss confrontations… are superbly orchestrated requiring weak points to be identified on both assailant and arena. Only the correct strategy combined with the correct weapon brings success.”



On the controls…

Games™: “The fact that aiming your gun is a precise art, with patience required to score those perfect shots rather than just being able to blast away, also increases the tension…”

Edge: “Headhunter’s control scheme is a giddy mess…”

XBM: “WHY WE’D BUY IT - Intelligent targeting system.”

-> Site Amuze

Lijkt me dat er meer magazines hun vak niet kennen dan OXM... Future Publishing is gewoon barslecht.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Sen » 13 Sep 2004, 21:21:15

Soms kun je ook gewoon van mening verschillen natuurlijk.... Maar ja de verschillen zijn hier ook wel erg groot.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby BDT » 14 Sep 2004, 07:29:19

bwahaha, vallen die magazines even door de mand.

Ik begrijp het wel op zich, maar triest dat OXM zo reagereerde...
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby SeGaFrEaK » 14 Sep 2004, 17:40:40

Tja dat is dat mag met dezelfde mensen als ODM niet? Zijn een stelletje zeikerds bij elkaar en erg vaak inaccurate informatie.
Prutsers.
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby Fonzi » 14 Sep 2004, 18:06:57

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Sen</i>
Al heb je trouwens de preview van Outrun 2 gelezen in de NL xbox mag; ze vinden de game al niet leuk en ouderwets voor ze een review exemplaar hebben. Ze vinden dat Sega niet gekeken heeft naar moderne spellen als PGR 2, ze willen dus in feite dat alle ontwikkelaars precies hetzelfde type spellen maken...
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Kijk, dat bedoel ik nu. De zogenaamde would-be gamesjounalisten kunnen geen games meer reviewen zonder ze met andere games te vergelijken. Ze kunnen geen spel - op zich - reviewen. Dat hebben ze nooit geleerd. PGR2 vs Outrun2 had ik nog niet gehoord, Burnout3 vs Outrun2 wel al herhaaldelijke malen. WTF, buiten het feit dat het 2 arcaderacers zijn, stopt toch elke vergelijking. Games van tegenwoordig zijn zo oppervlakkig geworden dat de zogenaamde gamesjournalisten (alleen het woord al!) geen idee meer hebben van gameplay dat gebaseerd is op finesse en skill. Je houdt het niet voor mogelijk.
Nee, eindeloze useless crap unlocken is blijkbaar beter dan bijvoorbeeld een spel met een sterke timetrail waar je uren voor je console zit om net die honderste van een seconde van je beste tijd te verbeteren. Games moeten tegenwoordig zo snel mogelijk uitgespeeld worden, zonder er al te veel van te genieten, om dan zo snel mogelijk naar het volgende spel te kunnen gaan en daar weer useless crap te unlocken. En zulke mensen moeten ons informeren welke games goed of slecht zijn.

Ik zal de eerste zijn om Sega te bekriteseren wanneer het slecht is maar ik geef ze wel een eerlijke kans. Misschien is Sega niet meer zo goed als ze vroeger waren maar met zulke mensen in de gamepers kan Sega nooit eens winnen.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Evil_cloud » 14 Sep 2004, 19:30:24

Goede gamesmagazines zijn héél moeilijk te vinden. De meeste zijn in handen van grote publishers, die in feite bepalen wat de inhoud is van het magazine (vorig jaar is er bijvoorbeeld toen de gehele Edge redactie opstapte uit ongenoegen, een hele nieuwe redactie aangeworven om de kwaliteit van het magazine van vroeger na te apen, zonder succes).

Misschien heeft het ook te maken met het feit dat die reviewers al hun games in overvloed gratis krijgen, en gewoonweg niet op dezelfde golflengte zitten met hun publiek dat onmogelijk tientallen games per aantal maanden kan kopen.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby LemmiWinks » 14 Sep 2004, 22:14:58

Jep,alle magazines hebben hun nadelen,Edge was vroeger het beste magazine ooit,kweetnie of CVG ook nog zo goed als vroeger doet maar dat was ook 1 van mn fav mags... de laatste tijden merk ik wel dat sommige reviewers van mags niet eerlijk zijn en
daarom beperk ik me al een tijdje tot de reviews op gamespot en ign,die zijn meestal wel te vertrouwen.

en OXM ligt hier vo 15 euro in de winkel,en tis het enigste xboxmag met demo [:p] ,dus als er nu een beter(goedkoper) Xboxmagazine komt met demo hebben ze niet veel meer
Kheb ier een OXM liggen met een BLINX review van 93 procent [:(!] gewoon belachelijk
User avatar
LemmiWinks
 
Posts: 600
Joined: 14 Feb 2004, 12:49:48
Location: Belgium

-

Postby RMW » 15 Sep 2004, 17:03:37

-
Last edited by RMW on 28 Sep 2014, 22:30:59, edited 1 time in total.
RMW
 
Posts: 2008
Joined: 02 May 2001, 20:38:36

Postby Evil_cloud » 15 Sep 2004, 20:44:33

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door RMW</i>
<br />Amuze zit al niet lekker (financieel) na een groot project als Redemption. Deze tegenstrijdige meningen van recensenten die blijkbaar nog geen avond met de game doorgebracht hebben is echt bedroevend. Al helemaal de gebrekkige informatie (understatement) van OXM.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Err, ze maken het in opdracht van Sega, dat het project financieerd. ;)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Stepz » 16 Sep 2004, 09:56:25

man... ik heb het allang opgegeven met die flut magazines tegenwoordig.
als ik wil weten hoe een game is, speel ik \'m zelf of vraag ik het aan vrienden waarvan ik weet hoe zij een game bekritiseren.
door dit soort onzin gaat sega idd ten onder... zonde...
maja, het komt ook een beetje doordat er tegenwoordig allemaal zo mainstream is enzo. er komen maandelijks zoveel spellen uit, terwijl het vroeger anders was en iedereen op dezelfde game zat te wachten.
nou ja... hopelijk vallen ze nog \'s echt door de mand.
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Fonzi » 16 Sep 2004, 21:01:50

Op het OXM forum hebben ze de tread over hun Headhunter debacle gewoon gewist. De tread vertoonde al meer dan 12000 hits. De link in m\'n eerste post werkt dus niet meer.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby smithers » 16 Sep 2004, 22:00:57

Pfffff... ben blij dat ik tenminste wel weet wat er heeft gestaan. OXM who..? OXM what? Mijn oordeel is bij deze al gevormd..Heb nog nooit een pagina aangeraakt maar goed..
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Next

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group