Bye bye SEGA

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Frankhulscher » 06 Oct 2004, 23:00:20

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door jdrijgas</i>
<br />ja sega maakt niet egt leuke games meer
maar misschien de nieuwe shenmues
mijn mening is dat de dreamcast de beste tijd was
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Naar mijn mening was de Megadrive-tijd het beste. Misschien komt dat ook omdat het een beetje nostalgie uit mijn tienerjaren is (en omdat ze nintendo een beetje van de troon hebben gestoten toen), maar toch... Vind sonic in 2d nog altijd het leukst. Niet dat ik de dreamcast slecht vind, absoluut niet. Heb nu ook een xbox en daar heb ik ook veel plezier van nu, ook met goede niet-sega spellen zoals ninja gaiden, HALO en rallisport challenge. Maar het is jammergenoeg geen SEGA
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Loempiavreter » 07 Oct 2004, 06:51:43

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door koekiemonster</i>
<br />sega is gewoon niet meer sega. De fun is eruit. Het stoere is eruit. Ik mis dat. Daarnaast was dit jaar gewoon extreeeeeeeeeeeem zwak.

de games de mij moeten overtuigen zijn of dik 1.5 jaar op de markt, of moeten nog komen. Ik weet niet, wat heeft sega het afgelopen 1.5 gepresteerd dan? VF4 evolution is inderdaad een bijschaving. Geen nieuw spel. De shinobi mislukkingen wil ik niet eens over praten en de rest heb ik al uit mijn geheugen gewist. Moet SEGA dan gedragen worden door een uiotbesteedde AstroBoy op de GBA?????

SEGA zuigt en flink ook! (in acht genomen het afgelopen jaar).


<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ik vond de nieuwe shinobi\'s echt niet slecht, het waren wel zeer leuke games, Verder vind ik sega vroeger ook op zn best, maar SEGA is het echt niet verleerd ze richten zich niet op de massa. Ze maken spellen voor mensen die van Sega aanhangen. Ik vind dit jaar ook wel magertjes qua spellen van sega, maar dan nog er zitten voor mij wel goede games tussen. De massa wil spellen als NFSU, SIMS, FIFA, GTA. En dat zijn nou net spellen wat mij geen reet intereseren, wat mij nu nog intereseerd is of Gungrave OD ook naar EU komt, Jammer genoeg niet meer uitgegeven door sega maar door MAstiff (daarom is ie wel lekker goedkoop). En wat sega betreft, volgend jaar beter.
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Sen » 07 Oct 2004, 10:52:46

Ik vond dit jaar ook wel erg mager(vooral qua aantal). Maar ik vind bijna alle Sega games nog steeds van goede kwaliteit. Ze spreken me vaak ook meer aan dan veel van de bekende populaire games.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Cyberbeast » 07 Oct 2004, 12:05:02

Boh, Sega heeft zijn tijd zo\'n beetje gehad. Het wordt tijd voor sommigen om zich daarbij neer te leggen.
Ik heb er persoonlijk weinig goede hoop op dat het ooit nog goedkomt. Buiten de fans, is Sega bij de gamers, (on)terecht, synoniem geworden voor slecht.
Als je even de ogen opent, kun je weldegelijk begrijpen waarom:
- Mega CD, 32X, Saturn en Dreamcast flopten allemaal. Kom nu niet met: DC had de beste games ooit op een console, dat is idd waar. Maar wat ben je ermee als je je zuurverdiende centjes na twee jaar al verspeeld?
- De paar goede games die we afgelopen jaren kregen waren formidabel maar sprak de grote massa dan weer geen bal aan. Er is altijd wel wat.

Ik blijf erbij: Sega had beter een tweede SNK geworden en hun DC een tweede NeoGeo laten worden. Met wat deftige side-products alla \"The Sims\" enzovoort konden ze dan gerust hun grote geld binnenhalen. Misschien zo simpel niet, maar iedereen is wel tevreden.
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Dreamboy » 26 Oct 2004, 10:41:47

Iedere keer dat er een SEGAgame uitkomt dan ben er ik al eerste bij om de titel te kopen/verdedigen.

Sega brengt te gehaast de titels uit en werken niet goed af...
Wat mij betreft blijft SEGA mijn lieveling maar EA is de grootste
en zal dat ook blijven.

Laten ze maar samen gaan met Microsoft dan is er geld genoeg en
hoeft SEGA geen langzame dood te ervaren...

MEGADRIVE the best en helaas is de rest gewoon nooit zo goed geworden...
Heb meer dan 100 titels voor de DC en het is ook gaaf maar
ik was de enige in heel mijn woonplaats met een DC[:(]
User avatar
Dreamboy
 
Posts: 1422
Joined: 21 Jun 2001, 09:11:29
Location: Delfzijl uh!

Postby WithAttitude » 26 Oct 2004, 11:03:33

Nou ik denk dat Cyberbeast wel een beetje overdrijft. Als Sega al synoniem is komen te staan als slecht, hoe zit het dan met 85% van de overige developpers, ik kan er zo 10 opnoemen die veel meer bagger uitbrengen.
Sega heeft idd. niet zoveel echte toppers meer, en commercieel zullen ze wel nooit meer worden maar gemiddeld blijven ze zeker nog wel de betere.
Sega superstars, Virtua Fighter 4/5, Otogi 2 dat zijn toch echt wel strakke spellen die niemand beter doet.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Cyberbeast » 26 Oct 2004, 13:11:35

Dat is wel volledig waar. Maar vertel eens aan de noob-gamers die enkel Sony kennen dat de geflopte 32x, mega cd, saturn en dreamcast goede consoles waren. Het enige wat ze horen is dat de consoles na 2 of 3 jaar al dood waren. Dat kun je hen ook moeilijk kwalijk nemen natuurlijk.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door WithAttitude</i>
<br />Nou ik denk dat Cyberbeast wel een beetje overdrijft. Als Sega al synoniem is komen te staan als slecht, hoe zit het dan met 85% van de overige developpers, ik kan er zo 10 opnoemen die veel meer bagger uitbrengen.
Sega heeft idd. niet zoveel echte toppers meer, en commercieel zullen ze wel nooit meer worden maar gemiddeld blijven ze zeker nog wel de betere.
Sega superstars, Virtua Fighter 4/5, Otogi 2 dat zijn toch echt wel strakke spellen die niemand beter doet.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby LemmiWinks » 27 Oct 2004, 20:26:06

de saturn blijft voor mij de beste console gameplayarcade wise dan bedoel ik

damn je kreeg een goed arcadegevoel bij de meeste saturngames
ik ben daarom vollop bezig met de saturn want ik heb hem gemist(in 1995 ) door een verkoper die liever een psx verkocht dan een saturn lol

daardoor is hij ook geflopt omdat de meeste verkopers bij mensen die aan het twijfelen waren welke te kopen,of degene die een saturn wouden kopen: de psx als beste aanduiden en zeiden ze dat de saturn ging sterven net zoals de vorige 2 [:(!]

dit word bevestigd door trouwe lezers van het official uk saturnmagazine
al die brieven dat ik er al over heb gelezen lol

de redactie ging dan normaal de lijst met winkelnamen opsturen naar sega zelf maar wat er dan gebeurt is ??

theeft nie mogen baten,moest sony nooit een console gemaakt hebben wat ging er dan gebeurt zijn vraag ik me altijd af [V]
User avatar
LemmiWinks
 
Posts: 600
Joined: 14 Feb 2004, 12:49:48
Location: Belgium

Postby music_maniac1965 » 27 Oct 2004, 23:23:03

tsja, achteraf is het altijd zonde dat sega geen hardware meer maakt, en het had ook leuker geweest als sega meer dan 3 toppertjes per jaar zou uitbrengen. maar zelf ben ik nogal snel tevreden. alleen zou sega (in mijn ogen dan) meer geld kunnen verdienen als ze hun games op alle consoles uitbrengt. net zoals EA dat doet. want ik weet zeker dat als bijvoorbeeld outrun 2 op de playstation 2 had uitgekomen, dat ie veel meer verkocht werd. want nu zie je op kai mensen met een review versie, die het niet waard vinden de game te kopen, maar blijven wel de preview versie spelen. ik vind dat zelf nogal lame. dat je niet kan wachten op zo\'n topper, en dat je dan alvast vooraf de review versie gaat spelen vind ik niet erg, maar houd dan wel de eer aan jezelf en KOOP de game zodra ie uit is. want anders loopt sega een hoop geld mis, die ze wel verdiend hebben.

zo zou ik op de xbox graag die moderne sega ages 2500 spellen willen zien. virtua racing wil ik nog wel eens spelen. ook outrun (die remake) lijkt me leuk. ze hadden echt meer kunnen verdienen bij het op meerdere platforms uitbrengen van games.

ach, het is jammer dat ze er niet \"echt\" meer zijn, maar ik blijf toch wel sega spelen.
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Previous

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group