Bye bye SEGA

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Bye bye SEGA

Postby koekiemonster » 03 Sep 2004, 13:18:09

Ik heb \'vroeger\' erg genoten van de mastersystem en megadrive. Zo erg zelfs dat ik nu nog mastersystem games verzamel. Helaas heb ik mij erop betrapt dat ik <b>geen enkele</b> segagame van de afgelopen jaren leuk vind. Ik spits me hier even alleen op consoles.

Monkeyball 1 was leuk, deeltje 2 ook. Virtua Fighter 4 was aardig, maar sinds niet helemaal niets meer! Sonic Heroes zuigde, megacollection heb ik in principe al. Phantasy star online III zuigt nog meer dan poep (kaartspel bah). Geen enkele topper. De SEGA ages zijn leuke collectors, maar verre van leuk om te spelen en te zien.
SEGA\'s GBA uittingen zijn om te huilen (Astroboy daargelaten, maar daar wordt weer geen aandacht aan besteed door SEGA); De shining series lijken te achterhaald en de E3 optreden was om je voor te schamen....

Waar is de sega liefde, waar is de sega schreeuw, waar zijn de toffe spellen, waar is de houding [fuck it all]??

Sega, je was een leuk maatje, maar je bent nu saai en oninteressant geworden. Het is geen wonder dat je niet bij de top developers / publishers hoort.
koekiemonster
 
Posts: 930
Joined: 09 May 2001, 15:10:32
Location: Mongolia

Postby WithAttitude » 03 Sep 2004, 13:34:42

Tsja het is idd. wat matigjes de laatste tijd. Al helemaal vervelend om te zien hoe ze sommige spellen gewoon rushen en gaar uitbrengen, zoals Sonic Heroes.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby P.J » 03 Sep 2004, 13:40:54

Ik vind Sonic Heroes dan toch echt beter dan de twee Adventure games....
P.J
 
Posts: 182
Joined: 20 Apr 2003, 16:03:12

Postby music_maniac1965 » 03 Sep 2004, 13:55:48

behalve dat ik sonic heroes ook niet slecht vond vind ik niet dat sega achteruit is gegaan. sterker nog: vroeger toen outrun uitkwam, duurde het 10 jaar voor er een arcade perfecte versie was. dit was op de sega saturn op het \"sega ages\" label.

vandaag aan de dag vind ik dit jaar de outrun 2 kast, en met october kunnen we met zijn alle genieten van een arcade perfecte poort die OOK nog eens bergen extra\'s met zich meebrengt. ik heb het bewijs al gezien dat die velden van scud race niet nep zijn, die extra zit er alvast in. en net zoals crazy taxi heb je met outrun ook van die grappige missies, zoals \"cone racer\", \"drift zone\", en net zoals in sommige races van need for speed underground heb je dus van die last man out sessies waarbij de laatste plaats geelimineerd word. zo zit er nog veel meer in, maar dat heb ik niet kunnen vinden op het internet.

trouwens, smaken verschillen sowieso al, want veel mensen vinden crazy taxi 3 op de xbox zuigen, maar ik heb er nu nog steeds lol in om lekker te scheuren door die stad.

over de GBA: die sonic\'s zijn net zo leuk als de megadrive versies. ik heb er niks op tegen om een ouderwets snel lekker platform spelletje te spelen op de camping of onderweg. ik ben blij dat ze niet geprobeerd hebben om er een 3D versie van te maken, want daar is de GBA niet zo goed in.

kort samengevat heb ik het idee dat jij een beetje in een \"sega dipje\" zit. want inderdaad, die \"stoere\" houding is omgeslagen in gave arcade conversies. de nadruk word nu meer gelegd in het afleveren van dat \"good feeling\" gevoel dat bijvoorbeeld outrun en turbo outrun ook gaven. ik heb daar niks op tegen. er zijn toch nog zat andere developpers die wel gaan voor gore en blood. ik hoef niet alleen maar wrede actie. die good feeling spellen speel ik op den lange duur toch vaker dan die adventure games zoals tomb raider of zo.
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

-

Postby RMW » 03 Sep 2004, 14:28:12

-
Last edited by RMW on 28 Sep 2014, 22:25:34, edited 1 time in total.
RMW
 
Posts: 2008
Joined: 02 May 2001, 20:38:36

Postby Daikath » 03 Sep 2004, 14:40:00

Toen de DC \'faalde\' kwam ik op een ander forumm met de stelling \'Nu Sega geen hardware moet verkopen, zullen ze dan nog wel zo hun best doen op hun spellen nu die geen machines meer hoeven te verkopen?\'. Mijn punt werd belachelijk verklaart, maar jammer genoeg had ik gelijk.

De vent van Sega Rally en Rez is weg vanwege het nieuwe beleid van Sega, dat is jammer genoeg geld verdienen op de makkelijke manier.

Ik heb enkel wel hoop op een nieuwe 3d Sonic die alles moet gaan verbeteren. Want je hebt geen nieuwe 3d Yuji Naka Sonic meer gehad sinds de DC, ook maakt Sonic Team ineens een stuk minder spellen dan tijdens de DC (PSO, SA1,SA1, Samba).

Nu zijn het allemaal poorts met enkel Billy Hatcher nu uit. Ik heb vooral het vermoeden dat terwijl de grote berg programeurs bezig waren met het poorten van de vorige Sonic spellen er een klein groepje creatievelingen met een klein groepje programeurs bezig zijn geweest om zonder al te veel haast een nieuwe Sonic te maken en die te perfectioneren.

Natuurlijk hoeft dit niet waar te wezen, maar ik denk wel dat het een mogelijkheid is.
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby P.J » 03 Sep 2004, 14:49:17

Sonic Heroes komt niet van Yuji Naka?
Misschien komt het daarom dat ik hem zo gaaf vond? Want ik vond Sonic CD ook geniaal, en die komt ook niet van Yuji Naka
P.J
 
Posts: 182
Joined: 20 Apr 2003, 16:03:12

Postby koekiemonster » 03 Sep 2004, 14:53:00

Check de freaking TGS line-up en dat te bedenken dat ik echt wel van RPG\'s hou, maar deze line-up is gewoon zielig te noemen. Hallo Japanse markt, leuk voor hun, maar de Amerikaanse en Europese markt hebben SEGA groot gemaakt...

Sega
- Shining Tears (PS2)
- Shining Force (PS2)
- Shining Force: Kuroki Ryuu no Fukkatsu (GBA, aka \'Resurrection of the Dark Dragon\')
- Altered Beast (PS2)
- Dororo (PS2)
- Sakura Taisen V Episode 0: Arano no Samurai Murasume (PS2)
- Sakura Taisen 5: Saraba Itoshiki Hito Yo (PS2)

Leuk hoor, acherhaalde RPG\'s Dororo, die door alle reveiws wordt afgekraakt en Sakura Taisen een serie die al enige jaren hetzelfde is en voornamelijk op de naam teert.

Sega........
koekiemonster
 
Posts: 930
Joined: 09 May 2001, 15:10:32
Location: Mongolia

Postby Sen » 03 Sep 2004, 15:59:43

Ik vind de spellen die Sega de afgelopen jaren maakt prima. Maaaaaar dit jaar was er zo weinig... Het hele jaar is er amper een Sega game uitgekomen, zijn ze daar nu allemaal uit hun neus aan het eten?
Sonic heroes was top!
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Fonzi » 03 Sep 2004, 19:18:23

Zoals ik al in een ander topic aanhaalde vind ik Sega heel ondermaats presteren dit jaar. Laten we het maar op een gebrek aan bezieling houden. Mss heeft heel de onzekerheid bij de fusie met Sammy hier mee te maken maar dat mag geen excuus zijn.

Ik wil wel ook even kort reageren op een paar dingen:

Wat Sonic Team en Yuji Naka betreft: Sonic Heroes is grotendeels gemaakt door Sonic Team USA, net zoals Sonic Adventure 2 eigenlijk. Sonic Adventure 1 komt van Sega Japan. Yuji Naka heeft de afgelopen 2 jaar met heel veel dingen in zijn hoofd moeten rondlopen, behalve met zijn Sonic Team games. Mss is dit een gedeeltelijke verklaring waarom de Sonic Team games de kwaliteit van vroeger niet meer halen. Ik kan er jammer genoeg verder niet dieper op ingaan.

Probleem is ook de negatieve berichtgeving rond Sega. Als ik denk aan heel de Sammy fusie of het verhaal van Mitzuguchi (die vent van Rez en Sega Rally[;)]) en de manier hoe de feiten worden weergegeven door de hele internetberichtgeving, kan je je vragen stellen.

Virtua Fighter 4 (evo) aardig ? Er zit zoveel diepgang in, dat de meeste ontwikkelaars daar alleen maar van kunnen dromen. Trouwens over AM2: president Hiroshi Kataoka is voor mij samen met Nagoshi het grootste talent binnen Sega. De man heeft het grootste aandeel in de AM2 successen de afgelopen jaren en niet Suzuki. De leerling overtreft de meester.

Sega bezit voor mij nog steeds over het meest individuele creatieve talent binnen de gamesindustry. Jammer komt het er voorlopig niet uit. Maar ik verwacht nog wel een aantal aangename verrassingen. Wss niet op de TGS, maar wel ergens in het eerste kwartaal van 2005.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

-

Postby RMW » 03 Sep 2004, 19:43:19

-
Last edited by RMW on 28 Sep 2014, 22:25:56, edited 1 time in total.
RMW
 
Posts: 2008
Joined: 02 May 2001, 20:38:36

Postby Fonzi » 03 Sep 2004, 20:07:09

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door RMW</i>
Wat is/zijn je bron(nen)?<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Can\'t tell.
Maar het is algemeen geweten (uit verschillende artikels op internet) dat Naka, Nagoshi en Suzuki verantwoordelijk waren voor de verdeling en toewijzen van de verschillende \'projecten\' binnen Sega Japan.
<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Misschien komt het slechte gevoel over SEGA wel puur door het matige jaar wat releases betreft en praten we volgend jaar omstreeks deze tijd wel heel anders.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Lijkt me ook, de andere jaren had ik dat gevoel ook niet. Mss is het feit dat de Sega fanbase verplicht wordt om alle drie de consoles en nog een handheld te kopen ook wel een factor. De fanbase is op die manier versnipperd geworden.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Xizor » 03 Sep 2004, 20:27:45

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">
Phantasy star online III zuigt nog meer dan poep (kaartspel bah).
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Heb je die al eens gespeeld? of is het gewoon \'je ding\' niet? Ik vind \'m geweldig en er zit meer diepgang in dan je kunt denken.
Omdat iets je smaak niet is, hoeft het nog niet meteen poep te zijn...
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby LemmiWinks » 03 Sep 2004, 23:25:48

wat er hier gezegd wordt dat sega geen goeie games meer maakt vind ik maar bullshit [:(!]

OK er komen veel mindere games uit de laatste dagen maar vergeet niet alle toppers die sega ons op de huidige generatie consoles afgelevert heeft zoals : Otogi,Panzer Dragoon ORTA,Shenmue II,JSRF,F-zero,Monkeyball,Virtua Fighter 4 evo,HouseOftheDead3(kort maar arcadeperfect)
(ik spreek enkel over de huidige generatie segagames,op dreamcast zijn er veel meer toppers [8D]

en dan nog eens al die games die algauw uitkomen: outrun2,VirtuaCop3,VirtuaFighter4 Final,sega superstars eyecam,shining force\'s,een gloednieuwe PSO,Otogi 2 ...

er zijn wellicht nog veel meer games die ik momenteel nie direct kan opkomen [:p] vul me aan plz

ik denk dat de reden dat je de oude games \'leuker vond\' gewoon is omdat alles nieuwer was vroeger,nu komen er geen nieuwe genres meer uit (kdacht dat shenmue het laatste nieuw genre was ? )
dus de \'nieuwefeel\' die je vroeger had bij bv eerste maal outrun te playen is er niet meer [}:)]

Originaliteit was veel vroeger,(kijk maar es in een heele oude PU daar stond er nog een puntenrubriek in voor originaliteit bij de reviews [:p] )

maar tegenwoordig maakt origineel zijn niets meer uit voor de meeste makers [:(!]
En daarom ben ik nog altijd voor Sega ! zij maken gewoon het meest originele games en kunnen de \'nieuwe feel\' van vroeger terug geven

(check shenmue voor een nieuwe game experience die bijna alle oude games van vroeger overtreft [8D] )

En ik begrijp echt nie hoe sommige mensen sonic heroes top vinden na het playen van sonic adventure 1... er zijn veel te weinig levels in sonic heroes (en de meeste zijn frustrerend) de gfx konden ook veel beter ! (dreamcast had het beter gekunt shame [:(] )

Edit: ik kan alleen spreken over de ps2versie gfx en die zien er gewoon niet uit [V]
User avatar
LemmiWinks
 
Posts: 600
Joined: 14 Feb 2004, 12:49:48
Location: Belgium

Postby P.J » 04 Sep 2004, 09:04:11

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door LemmiWinks</i>
<br />
ik begrijp echt nie hoe sommige mensen sonic heroes top vinden na het playen van sonic adventure 1... er zijn veel te weinig levels in sonic heroes (en de meeste zijn frustrerend) de gfx konden ook veel beter ! (dreamcast had het beter gekunt shame [:(] )


<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Sonic Adventure had teveel tussen de levels door, en zo hoort Sonic niet te zijn. En wat klets je nou over te weinig levels? Sonic Heroes had er 14, Sonic Adventure had er 11. 14 > 11, volgens mij ;)

Overigens vind ik de graphics in Sonic Heroes echt prachtig, maar daar zijn maar weinig mensen het met mij over eens denk ik.
P.J
 
Posts: 182
Joined: 20 Apr 2003, 16:03:12

Next

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group