Bye bye SEGA

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Evil_cloud » 04 Sep 2004, 11:16:49

Fout ligt volgens mij gewoon Renderware, ze hadden nooit de game mogen uitgeven op drie consoles... Gebrek aan optimalisatie. Yuji Naka gaf zelfs openlijk toe dat Sonic Team de moeite niet had genomen om de PlayStation 2 versie deftig af te werken. (\'it still looks better than most PlayStation 2 games!\' ;))
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby jdrijgas » 04 Sep 2004, 11:59:30

ja sega maakt niet egt leuke games meer
maar misschien de nieuwe shenmues
mijn mening is dat de dreamcast de beste tijd was
User avatar
jdrijgas
 
Posts: 1518
Joined: 08 Aug 2004, 11:21:23
Location: gorinchem

Postby LemmiWinks » 04 Sep 2004, 22:15:06

[/quote]

Sonic Adventure had teveel tussen de levels door, en zo hoort Sonic niet te zijn.

[/quote]

daar over ben ik het dan niet eens,dat tussen de levels door vond ik een aangename vernieuwing,daarom vind ik ook SA2 minder dan de eerste [V]

als er ooit weer een nieuwe komt hoop ik echt dat het adventure gedeelte er terug bij zit [:D]
en sonic adventure heeft wel degelijk meer levels dan 11,big the cat knuckles,Amy,E-102 hebben allemaal nog andere levels dan sonic,en sonic had toch al 10 levels ofzo,kzal het es opzoeken tis al te lang geleden,dat ik hem geplayd heb
User avatar
LemmiWinks
 
Posts: 600
Joined: 14 Feb 2004, 12:49:48
Location: Belgium

Postby P.J » 05 Sep 2004, 09:33:32

True, maar al die Big, Knuckles, Amy etc levels zijn gewoon dezelfde gebieden, en heel vaak ook stukken waar je met Sonic al geweest bent. Ik heb Sonic Adventure 1 tig keer opnieuw moeten spelen, omdat ik met mijn DC geen VMU erbij had, en ik heb Sonic Adventure DX pas nog uitgespeeld, dus ik denk dat ik het aantal levels wel weet.
Tuurlijk zijn er een paar stukken waar je met de andere personages wel kan komen, en met Sonic niet, maar over het algemeen zijn het gewoon dezelfde levels.

Overigens hoop ik niet dat het Adventure gedeelte weer terug komt. Het is gewoon NIET Sonic, vind ik. Sonic games horen gewoon levels achter elkaar te hebben, met een kleine cutscene er tussen om het ( slappe ) verhaal uit te leggen.
P.J
 
Posts: 182
Joined: 20 Apr 2003, 16:03:12

Postby Toejam » 05 Sep 2004, 17:00:00

Je gaat me niet horen vertellen dat Sega nog de zelfde kwaliteit maakt dan vroeger maar panzer dragoon orta vond ik best wel te pruimen en outrun 2 ziet er ook echt lekker uit, mss word het wel eens tijd voor zo\'n xdoos? (als je die nog niet hebt)
User avatar
Toejam
 
Posts: 423
Joined: 08 Oct 2003, 23:27:24
Location: Belgium

Postby koekiemonster » 05 Sep 2004, 18:24:10

sega is gewoon niet meer sega. De fun is eruit. Het stoere is eruit. Ik mis dat. Daarnaast was dit jaar gewoon extreeeeeeeeeeeem zwak.

de games de mij moeten overtuigen zijn of dik 1.5 jaar op de markt, of moeten nog komen. Ik weet niet, wat heeft sega het afgelopen 1.5 gepresteerd dan? VF4 evolution is inderdaad een bijschaving. Geen nieuw spel. De shinobi mislukkingen wil ik niet eens over praten en de rest heb ik al uit mijn geheugen gewist. Moet SEGA dan gedragen worden door een uiotbesteedde AstroBoy op de GBA?????

SEGA zuigt en flink ook! (in acht genomen het afgelopen jaar).
koekiemonster
 
Posts: 930
Joined: 09 May 2001, 15:10:32
Location: Mongolia

Postby music_maniac1965 » 05 Sep 2004, 20:56:56

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door P.J</i>Sonic Adventure had teveel tussen de levels door, en zo hoort Sonic niet te zijn. En wat klets je nou over te weinig levels? Sonic Heroes had er 14, Sonic Adventure had er 11. 14 > 11, volgens mij ;)

Overigens vind ik de graphics in Sonic Heroes echt prachtig, maar daar zijn maar weinig mensen het met mij over eens denk ik.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

je bent niet de enige die sonic heroes prachtig vind. ik heb zowel de ps2 versie gespeeld (had hem gehuurd) en bezit zelf de xbox versie. ik vind dat er helemaal niks mis is met die graphics. en als een game multiplatform is, en ze gaan uit van de krachtigste, dan krijg je zulk soort problemen. dat men de ps2 code dan niet gaat optimaliseeren is triest. maar als echte sega fan kocht ik toch de xbox versie.
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby Donny K. » 23 Sep 2004, 19:45:55

Ik heb nog hoop. Ik denk dat ze heel hard bezig zijn met games die het Sega gevoel weer helemaal teug laten komen. Te beginnen met pocket kingdom. Een portable massive multiplayer online strategy game. Ik denk dat Pocket kingdom een nieuw tijdperk gaat aanboren. Daarna (als ze de smaak te pakken hebben) zullen ze vast meer toppers uitbrengen. Sega moet sowiezo flink werken aan z\'n imago. Maar ik den kdat het wel goedkomt. Zo makkelijk geeft Sega niet op. het is SEGA. They will rule once more. En als in imago en in quality games op de rails zijn en iedereen is lekker gemaakt, komen ze met hun (R)evelution en schoppen daarmee de billen van alle andere consoles die dan uitzijn.

Aan de andere kant... Ik heb regelmatig gedacht dat ze beter de Dreamcast konden pushen tot de laatste cent (Hey het is ms ook gelukt met de xbox) en desnoods eervol ten onder gaan met de DC. Dan zou iedereen tenminste nog herinneren hoe stoer ze waren. Als ze nu niet boven deze klappen uitkomen, zullen ze herinnerd worden als een gaar bedrijf. Dilemma\'s dilemma\'s...
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Fonzi » 23 Sep 2004, 20:52:03

Ik had het daarstraks nog over dit onderwerp met MrTweak.

Ik zie Sega de komende tijd niet echt potten breken. President Oguchi zei laatst in een interview dat Sega opnieuw gaat putten uit hun games die we uit de goede oude Sega tijd kennen. Ik denk dus dat we wel heel leuke dingen gaan kunnen verwachten. Maar laten we ook eerlijk zijn: dit is fantastisch nieuws voor \'ons\', Sega fans (een nieuwe Daytona bijvoorbeeld [:p]) maar de mainstream markt zal er niet wakker van liggen. Neem nu bijvoorbeeld Outrun2 of Sega Rally 2005: de meeste onder ons kunnen niet wachten, maar de grote massa laat het koud. Sega moet zich terug kunnen onderscheiden van de andere developers, en dat lukt voorlopig niet. Hoeveel goede rallygames zijn er bijvoorbeeld intussen niet al uit ? Gaat Sega Rally 2005 zich echt kunnen onderscheiden ?

Om echt terug wat voet aan de grond te krijgen, zullen ze een paar echte kwaliteitgames op de markt moeten brengen met een goede marketing. Een beetje zoals Ubisoft het al een tijdje doet. Maar wij Sega fans zijn dan ook nog eens echte klagers: brengt Sega een sequel uit, dan willen we een origineel spel. Brengen ze een origineel spel uit, dan hadden we toch liever een sequel gezien van één van onze favoriete games. Ik heb het al gezegd: Sega can\'t win (tot nu toe toch).
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Cyberbeast » 24 Sep 2004, 13:03:33

Bij mij hebben ze het ook al een tijdje verbrod. Maar nu en dan komen ze met een game waarvan je denkt:\"he, dit is sega allright\". Zo\'n games waren Orta, OutRun2 en Virtua Cop 3. Maar die zijn er veel te weinig. zoals iemand al zei, zo weinig echte sega-game in anderhalf jaar. Ik heb er mijn bedenkingen bij. Volgens mij hadden ze met hun DC beter de NeoGeo kant opgeweest. Daarnaast konden ze ook wat projecten voor Xbox enzo gemaakt hebben om hun big bucks binnen te halen.
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby flea » 24 Sep 2004, 14:37:28

Het knelpunt is altijd de marketing geweest. Daaruit kwam weer (voor ons) slechte distributie voort.

Sega\'s hardware divisie had wat mij betreft de DC laten lopen en zo ongeveer nu weer een nieuwe console gemaakt. Het zouden financieel bijna onhaalbare jaren geweest zijn, maar het knelpunt heeft altijd al bij de marketing gelegen. Zelfs met een enorme lening hadden ze nog meer succes gehad waarschijnlijk (voor een big-ass marketing campagne).
User avatar
flea
Vlooienbunker
 
Posts: 997
Joined: 13 Jun 2001, 21:39:45
Location: Netherlands

-

Postby RMW » 24 Sep 2004, 14:38:27

-
Last edited by RMW on 28 Sep 2014, 22:33:59, edited 1 time in total.
RMW
 
Posts: 2008
Joined: 02 May 2001, 20:38:36

Postby Evil_cloud » 24 Sep 2004, 23:50:41

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door flea</i>
<br />Het knelpunt is altijd de marketing geweest. Daaruit kwam weer (voor ons) slechte distributie voort.

Sega\'s hardware divisie had wat mij betreft de DC laten lopen en zo ongeveer nu weer een nieuwe console gemaakt. Het zouden financieel bijna onhaalbare jaren geweest zijn, maar het knelpunt heeft altijd al bij de marketing gelegen. Zelfs met een enorme lening hadden ze nog meer succes gehad waarschijnlijk (voor een big-ass marketing campagne).
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Lening voor wat? CSK stond steeds financiëel borg voor Sega dus geld was niet meteen een probleem... Geeni dee hoeveel geld ze niet hebben gestoken in hun promotie van de Dreamcast? Honderden miljoenen dollars alleszins...
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

-

Postby RMW » 25 Sep 2004, 13:05:25

-
Last edited by RMW on 28 Sep 2014, 22:34:52, edited 1 time in total.
RMW
 
Posts: 2008
Joined: 02 May 2001, 20:38:36

Postby Roi » 06 Oct 2004, 19:50:45

User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

PreviousNext

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group