Segaworld

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Segaworld

Postby Geese Howard » 02 Aug 2004, 11:24:12

Hey mannen!

Ene Kris (Insidegamer) vertelde mij dat alleen de meest hardcore Segafans hier rondhangen, en omdat ik een moeilijke vraag heb omtrent Segaworld (Londen) dacht ik: Laat ik het hier eens proberen.

Sega America gaf me geen antwoord, en op internet kon ik niet erg veel vinden, maar het gaat me hierom:

Ik werk bij een Nederlands Gamestijdschrift en wil in de nbabije toekomst een retro stuk gaan schrijven met als inslag Segaworld en hoe het hier verder mee vergaan is. Want wat is er precies met Segaworld gebeurd? Is iemand van jullie er weleens geweest? Ik heb zo veel mogelijk sterke info nodig zodat ik in deze donkere consoledagen de naam Sega weereens in het zonnetje kan zetten! Help me out dudes.

Sven
Geese Howard
 
Posts: 15
Joined: 02 Aug 2004, 11:18:14
Location: Netherlands

Postby Robert » 02 Aug 2004, 11:33:25

Die naam valt hier niet vaak meer... \'kris boon\', (kris als je dit leest hop weer eens langs op het forum [:)]). Maargoed SoA geeft zowieso altijd slecht antwoord, snap niet dat je geen contact hebt opgenomen met SoE maargoed.

Ik meende dat er nog wel een segaworld in australië is die nog steeds draaiende is. De segaworld die in London zat is niet helemaal weg. Het gebouw staat er nog, en is nog steeds een uber speelhal.. alleen zijn alle sega bordjes, statues etc weg gehaald.

Meerdere malen ben ik naar segaworld geweest, dat waren nog eens de jaren [;)]. Het stond er vol met SEGA SEGA en niet te vergeten SEGA. Een inmens grote sonic statue was ook aanwezig. Verder ook unieke arcade machine\'s. Zoals bijvoorbeeld een soort van spookhuis waarmee op je ruit vijanden verschenen die je met een lighgun aan gort moest blasten. Of echte VR games.. ik heb er 2 gespeeld een met een grote machine gun. En een andere iets vreemds met een vliegende draak waarbij je zelf met een grote headset op in een vreemde stoel zat. Je moest dus ook echt je hoofd naar links/rechts/boven/beneden bewegen om om je heen te kijken in de game.

waarom segaworld weg gegaan is weet ik niet, al vermoed ik dat het door de financieele status van sega kwam. want het zal geen geheim zijn dat ze altijd in de rode cijfers stonden.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Geese Howard » 02 Aug 2004, 11:40:39

Kijk dit is info, thanx man! Ik hoorde dat het complex zo\'n 6 verdiepingen telde en dat er zelfs een soort space shot aan de buitenkant van het gebouw vastzat. Weet je of dat allemaal waar is, en wat betreft de verdwijning van Sega uit het complex weet je wanneer dat precies was?

MVG Sven
Geese Howard
 
Posts: 15
Joined: 02 Aug 2004, 11:18:14
Location: Netherlands

Postby Robert » 02 Aug 2004, 11:45:11

zelf heb ik nooit een spaceshot aan de buitenkant van het pand gezien, maargoed wie weet is dat er neergezet toen ik er niet was [:P] want ik was er natuurlijk niet 24/7... en 6 verdiepingen kan heel goed kloppen. Ik kan mij nog goed herinneren dat er echt gigantish veel roltrappen waren. Je moest eerst zelfs entree betalen om binnen te komen!!!! (geloof 5pond) toen ik later nog eens er was hoefde ik geen entree te betalen. Dus waarschijnlijk afhankelijk of het druk genoeg was moest je entree betalen.

tijdens het saturn era was er ook een hele afdeling met sega saturns waar je kostenloos op mocht spelen (goede promotie). Verder schiet me ook nog te binnen dat er botauto\'s waren met een soort tennisballen kanon erop. Dan zat je in een grote \'ring\' en moest je andere in botsauto\'s uitschakelen.

waneer sega world is opgeheven weet ik helaas niet. en als ik binnenkort een tijd heb ga ik eens op zoek naar de oude foto\'s van segaworld (die moet ik nog wel ergens in een doos hebben liggen, maar het is alweer zo lang geleden)
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Geese Howard » 02 Aug 2004, 11:55:00

Koel dat van die botsauto\'s! Moest je dan de bestuurders neerknallen, de auto, of was het puur voor de show? Die in Australie waar je het over had, schijnt (?) trouwens omgebouwd te zijn tot een enorme discotheek? Maarre dat van die foto\'s klinkt leuk!
Geese Howard
 
Posts: 15
Joined: 02 Aug 2004, 11:18:14
Location: Netherlands

Postby smithers » 02 Aug 2004, 12:01:56

Krijgen degene die goed geholpen hebben allen een gratis exemplaar van GamePro? [:P]
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby Geese Howard » 02 Aug 2004, 12:04:04

Nice try dude, laat je info maar eens horen dan kan ik het beter inschatten. Niet geschoten...
Geese Howard
 
Posts: 15
Joined: 02 Aug 2004, 11:18:14
Location: Netherlands

Postby Robert » 02 Aug 2004, 12:08:53

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Geese Howard</i>
<br />Koel dat van die botsauto\'s! Moest je dan de bestuurders neerknallen, de auto, of was het puur voor de show? Die in Australie waar je het over had, schijnt (?) trouwens omgebouwd te zijn tot een enorme discotheek? Maarre dat van die foto\'s klinkt leuk!
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
je moest zeg maar op de andere botauto\'s schieten met die soort tennisballen. de botauto\'s waren dus ook voorzien van een hekwerk. dus dat je wel goed veilig erin zat als al die projectielen op je afgevuurd werden. Dus je had een hele \'arena\' vol met botauto\'s die opelkaar aan het \'vuuren\' waren.

en oh dat wist ik niet van australië, ik kan mij nog herinneren dat ik (geen idee hoe lang geleden) op zoek ging naar segaworldén om de wereld. UK was toen al dicht, maar vond toen wel australië en dat die nog steeds bestond etc. Maar dat is nu dus ook al niet meer het geval erg jammer.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door smithers</i>
<br />Krijgen degene die goed geholpen hebben allen een gratis exemplaar van GamePro? [:P]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
ik hoef geen gratis gamepro, maar als me informatie goed van pas kom is een vermelding niet verkeerd (bijvoorbeeld me nieuwe domein naam *kuch*segaonline.nl*kuch*, al voldoet me naam ook [:)])
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby smithers » 02 Aug 2004, 12:08:58

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Geese Howard</i>
<br />Nice try dude, laat je info maar eens horen dan kan ik het beter inschatten. Niet geschoten...
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Begrijp me niet verkeerd... het was niet voor mezelf maar meer uit stimulans voor anderen [;)] Ben er nooit geweest en de eerste hits op de bekende zoekmachines brengen ook al niet veel op.. dus mijn schoten waren mis...
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby Geese Howard » 02 Aug 2004, 12:30:32

De stimulans is duidelijk, en in elk geval bedankt voor het proberen. Het is inderdaad lastig iets op internet te vinden, vandaar dat ik het geweldig vind als jullie met
dit soort info komen! ;-D
Geese Howard
 
Posts: 15
Joined: 02 Aug 2004, 11:18:14
Location: Netherlands

Postby Robert » 02 Aug 2004, 12:39:42

we zijn al een heel eind gekomen [:)]. en praktish elke sega kast die bestond kon je er wel terug vinden. wat dacht je van bijvoorbeeld deze:

Sega R360 - de (voor mij enige bekende) arcade\'kast\' waar je letterlijk 360graden kan draaien. super gaaf ik speelde m altijd alleen maar om loopings te maken lol.

Sonic the fighters - dit is de enige keer dat ik de game heb kunnen zien en spelen (emulatie buiten beschouwing laten).

Powersled? (weet niet of dat de exacte naam was). ongeveer 4 bobslee\'s naast elkaar waar je met 2 personen inkon met voor je een inmens groot scherm (geprojecteerd). erg gaaf [:)]

VR, de 2 VR titel\'s die aanwezig waren waar ik al eerder over vertelde. ook een uniekum.

verder natuurlijk nog meer unieke simulators, natuurlijk 8P (of meer?) daytona. Wave runner linkups (met die jetski\'s). Eigenlijk kan je uuren lang kasten opnoemen zo groot is het haha
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Geese Howard » 02 Aug 2004, 12:45:38

Damn man, you fo real! Hoe vaak ben je daar wel niet geweest!? ;-D
Geese Howard
 
Posts: 15
Joined: 02 Aug 2004, 11:18:14
Location: Netherlands

Postby Robert » 02 Aug 2004, 13:02:18

haha lol [:D] aardig wat keren. het scheelt als je familie ook niet vies is van een spelletje. succes met je artiekel, en ik hoop dat het weer een aantal mensen aan de sega helpt [:D]. als je meer info nodig hebt zie ik het wel in het topic.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby SeGaFrEaK » 02 Aug 2004, 13:45:31

Heb nog wel een tweetal features in magazines uit het verleden, kan ze evt inscannen.
Toevallig in Juni jullie blad gekregen..viel me op zich niet tegen.

Er was inderdaad een space shot trouwens. Die in Aussie is helaas ook weg, zo heb ik begrepen. Als je HEEL goed zoekt kom je nog klein details van Segaworld tegen daar in London. Zoals een stempelautomaat
waar je stempels uit kunt halen met het Segaworld logo.


BTW Hoeveel voor een plug naar mn site in Gamepro? [:D][:o)]
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby Cyberbeast » 02 Aug 2004, 13:45:37

Oja, mocht je foto\'s willen van die botsauto-attractie of van de R360 enzo, http://www.system16.com
Daar staan heel wat unieke arcade-machines op die praktisch alleen in Sega World te vinden waren.
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Next

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group