sega en sammy fuseren...

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Fonzi » 18 May 2004, 20:40:19

Mijn eerste reactie was \'Shit, nu dit ook nog\' maar na de eerste ontgoocheling wat te hebben laten bezinken kan ik wel wat genuanceerder reageren.

Natuurlijk heb ik ook niet graag dat ze aan de Sega naam komen maar let\'s face it: met heel hun herstructureringen zijn ze nog maar kleine stapjes vooruit gekomen. Een financiële injectie van Sammy kan zeker geen kwaad. Het bundelen van marketing en distrubutie onder één beleid is waarschijnlijk ook beter. En misschien wel het belangrijkste: Satomi weet hoe hij een bedrijf moet leiden. Dat heeft hij al met Sammy bewezen dat zoals SNKfever al zei een heel gezond bedrijf is. Dit in schril contrast met de apen die al geruime tijd bij Sega aan het roer zitten. Verder wil Sammy ook dat Sega meer focust op de arcade. Arcadegames zijn Sega\'s specialiteit. Al hun bekende franchises zijn haast allemaal arcadegames (buiten JSR, Shenmue etc...) Als we er ook nog eens consoleports van krijgen met hier en daar wat extra\'s ben ik al tevreden. Satomi heeft er ook alle belang bij dat de Sega kopstukken binnen het bedrijf blijven. Projecten zoals ShenmueIII kunnen er volgens mij nog zeker komen, mits de juiste omkadering. Satomi is volgens mij niet de duivel waarvoor hij dikwijls wordt bestempeld.

DarkM heeft ook gelijk als hij zegt dat herstructureringen weer tijd kosten. Ik denk dan ook dat deze generatie een stukje aan Sega zal voorbijgaan. Ook Cyberbeast haalde de Naomi3 vs Atomiswave kwestie aan. Dit baart me dan weer wel zorgen.

Over hun E3 line-up lees ik veel tegenstrijdige dingen. De ene vond ze uitstekend, de andere vond het triestig. Aangezien ik zelf nog niks gespeeld heb, kan ik er ook weinig over zeggen.
Ik hoop dat Sega nu wel gaat stoppen om zijn fanbase constant een fuck you te geven. Met Outrun2 hebben ze alvast weer een goede stap genomen.

Last but not least, Adam van kikizogames heeft een interessant artikel over deze zaak. Hij sprak op de E3 beurs met enkele Sega kopstukken. Volgens het artikel komt Monkey Ball 3 er zeker aan en zal Suzuki deze zomer ook iets van zich laten horen.

http://games.kikizo.com/news/200405/051.asp
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Evil_cloud » 19 May 2004, 14:07:56

Satomi is wel een soort dictator binnenin Sammy, dus ik weet wel niet hoe dat gaat aflopen (Gambling business, tricky business ;)).

Sammy koopt 95.5% van Sega over, en vormt het bedrijf om naar Sega Sammy Holding Inc (hoewel de naam Sega in de games behouden zal worden), er is dus weldegelijk sprake van een vijandige overname, die ik eigenlijk al lange tijd heb zien aankomen. Het is wel ergens ironisch... Eerst een fusie waarbij het leek alsof Sega Sammy overnam, nu een overname waarbij het meer dan duidelijk is wie overneemt en wie overgenomen wordt. Sammy zal later trouwens ongetwijfeld ook nog enkele (grote of kleine?) film -en muziekstudio\'s overnemen, dat is hun uiteindelijke doel.

Zolang er maar niet gegokt wordt met de reputatie van Sega... :/
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Fonzi » 19 May 2004, 14:14:18

Misschien wel eens hoog tijd dat er wat orde komt binnen Sega en vooral een degelijke leiding.

@Evil Cloud: Wat zegt Ali van deze situatie ?
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Evil_cloud » 19 May 2004, 20:46:30

Geen idee Fonzi, heb hem nog niet kunnen spreken.
Het erge aan deze deal is dat alle development studios nu blijkbaar ook samen worden gebracht. In het beste geval onder één naam, in het slechtste geval... Dit doet de reputatie van de verschillende teams natuurlijk geen goed.

Edit: Ali vond de overname niet echt slecht (eerder \'ok\'). Satomi zou ook verstand van zaken hebben en alles zou wel in orde komen met Sega.

Segaton is trouwens ook foutje van Sega zelf. Die \'explosieve pers release\' zou namelijk bedoeld zijn voor enkel de Amerikaanse pers op Sega\'s lijstje. Maar door een foutje werd dat verstuurd naar iedereen die geregged stond op de E3 site, met die hype als gevolg. De cap locks speelden natuurlijk ook een rol. ;)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Fonzi » 19 May 2004, 22:27:13

Bedankt Sam. Net zoals ik dacht is het belangrijk om de dingen wat in z\'n perspectief te zien.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Daikath » 20 May 2004, 07:34:55

Is het echt zo dat de studios zoals ze nu bestaan gaan verdwijnen? [V]
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby Evil_cloud » 20 May 2004, 13:06:05

Waarschijnlijk blijven de teams bestaan, maar worden ze uit één centraal orgaan bestuurd én gefinancieerd.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Cyberbeast » 20 May 2004, 14:11:54

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Evil_cloud</i>
<br />Waarschijnlijk blijven de teams bestaan, maar worden ze uit één centraal orgaan bestuurd én gefinancieerd.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Zoals vroeger de AM Teams.
Ach, we zien wel wat het wordt.
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby snkfever » 22 May 2004, 12:57:39

Vraagje was Sega niet ooit lang geleden overgenomen door Bandai ofzo? Zoiets vaags las ik in een oud computerspellenmagazine die ik laatst terugvond, kon me wel iets vaags herinneren maar weet niet zeker meer hoe dat zat.
snkfever
 
Posts: 78
Joined: 12 Feb 2004, 22:39:36

Postby Daikath » 22 May 2004, 18:03:16

Ik heb een nintendo fan als vriend, echt erg zoals die me nu zit te pesten met sammy fanboy, en als we bijv Mario Kart zitten te spelen zegt die \'Dat heeft Sammy niet\'.
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby Evil_cloud » 23 May 2004, 13:56:07

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door snkfever</i>
<br />Vraagje was Sega niet ooit lang geleden overgenomen door Bandai ofzo? Zoiets vaags las ik in een oud computerspellenmagazine die ik laatst terugvond, kon me wel iets vaags herinneren maar weet niet zeker meer hoe dat zat.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

CSK?
Nadien stapsgewijs terug doorverkocht. ;)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Wallo » 23 May 2004, 17:37:29

Ik hoop net als velen dat het geen stampfabriek wordt van alleen maar middelmatige publiekstrekkende games, maar dat er ook nog juweeltjes propvol originaliteit uit zullen komen.

Na het lezen van veel stukjes op internet lijkt het me dat Sammy pure winst wil maken en liever geen risico wil lopen door games met een raar/nieuw/origineel idee uit te brengen, waarbij eventueel succes twijfelachtig is.
User avatar
Wallo
Kwallo
 
Posts: 2061
Joined: 02 Jul 2001, 19:41:49
Location: Veldhoven

Postby Ryoni » 23 May 2004, 20:47:39

De nieuwe onderneming heeft een omzet van 3.86 miljard dollar ofzo iets. Dit is meer dan EA ($2.95 miljard) en Konami($2.2miljard). Ze willen een gezamenlijke winst van 1 miljard dollar voor het jaar 2005-2006.

Alle development teams van Sega worden waarschijnlijk zoals eerder gezegd gefuseerd tot 1. Dit heeft voor en nadelen. Een voordeel is dat ze nu al hun technology/resources verplicht moeten sharen aan andere. Hierdoor krijg je indien ze er gebruik van maken een minder groot verschil in graphics tussen de verschillende spellen.
Ryoni
 
Posts: 14
Joined: 02 Nov 2002, 14:28:27

Postby WithAttitude » 24 May 2004, 12:21:41

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door snkfever</i>
<br />Vraagje was Sega niet ooit lang geleden overgenomen door Bandai ofzo? Zoiets vaags las ik in een oud computerspellenmagazine die ik laatst terugvond, kon me wel iets vaags herinneren maar weet niet zeker meer hoe dat zat.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Samen waren ze toen gegaan. Segabandai zou het gaan heten en ze zouden de disney van het volwassen publiek worden.
Nooit meer wat van vernomen verder [B)].
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Ryoni » 24 May 2004, 13:27:45

Sega wilde Bandai overnemen via een stock trade om het vervolgens te fuseren tot Sega Bandai Ltd (gezamenlijke omzet van 5.1miljard dollar). Sega Bandai zou dan het op 1 na (Disney) grootste entertainment bedrijf ter wereld worden. Bandai haakte uiteindelijk af.
Ryoni
 
Posts: 14
Joined: 02 Nov 2002, 14:28:27

PreviousNext

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group