Het fanboy gevoel...

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Het fanboy gevoel...

Postby Daikath » 17 May 2004, 22:47:18

Ik heb het Sega gevoel weer... Na de Segaton (ookal bleek die niks te zijn) en het uitlekken van Propeller Arena begint het fanboy gevoel weer heel goed te borrelen nadat ik het lang gemist heb.

Ik ben enorm ontevreden met het Sega fan nu, ik weet niet echt waar het aan ligt. De spellen weten me niet meer zo te pakken, enkel Super Monkey Ball en Panzer Dragoon Orta(outrun 2 dan maar die telt nog niet mee).

Voor de rest.. Misschien zit het tussen me oren maar het feit blijft dat ik het fanboy gevoel een tijd lang niet meer gehad hebt en ondanks dat deze E3 schandelijk was voor Sega heb ik het weer..

Alhoewel de kans wel groot is dat als Sega niet snel weer een grote E3 of iets soortgelijks heeft het huidige Sega me weinig meer kan shelen en ik me beperk tot de Sega machines maar toch komt weer dat gevoel boven komen..

Het gevoel van de eerste keer Sonic zien op een skateboard op de straten van San Fransisco. Dat je enorm veel plezier hebt met je Dreamcast met al zijn heerlijke spellen terwijl je zo gefrustreerd raakt dat de PS2 wint dankzij marketing, leugens en Ridge Racer(en etc)...
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby TheWalrus » 17 May 2004, 23:30:51

Ik heb hetzelfde, meerdere redenen:

a.Je wordt ouder en minder eenzijdig.
b.Sonicteam maakt gewoon slechte games (onder hun standaard)
c.Virtua Fighter 5 is mijlenver weg.
d.Je raakte te verwend door de Dreamcast.

Inderdaad, dat sonicskateboard stuk in Sonic Adventure 2 was briljant als je het voor het eerst speeld (en die malle muziek, rolling aroudn at the speed of sounds....). maar goed Sonic Adventure 2 was al een stuk minder dan Sonic Adventure 1 (door die focus op die andere speelstijlen) en Sonic Heroes is gewoonweg beroerd. Jammer dat het zo moet gaan.
TheWalrus
 
Posts: 28
Joined: 20 Apr 2004, 23:19:38

Postby Knuckles » 18 May 2004, 07:46:38

Ik vind het best nog wel meevallen. Okee, de camera\'s doen ze nog niet goed, maar de rest is nog allemaal prima.
User avatar
Knuckles
Suckles
 
Posts: 460
Joined: 12 Jan 2004, 10:50:03
Location: Angel Island

Postby Sen » 18 May 2004, 08:40:52

Ik vind sonic Heroes echt een top spel!!!
Ik vind ook dat Sega nog steeds prima bezig is(op de E3 na), ik zie echt geen enkele reden waarom mensen de nieuwe Sega games van een veel lager niveau vinden dan de oudere.
IK moet wel zeggen dat er nu even een leeg stuk te zien is op de releaselist... even geen Sega op xbox en gamecube de komende maanden.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Sen » 18 May 2004, 10:36:55

Ik vind mezelf trouwens helemaal geen \'fanboy\'. ik denk dat dit woord er ook voor staat dat je gewoon harstikke bevooroordeeld ben. Ik probeer iig. echt neutraal te blijven.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Daikath » 18 May 2004, 14:28:40

Neutraal kan ook zijn dat een bepaald gevoel bij jou niet mist omdat Sega geen eigen mahcine heeft als je de spellen speelt.

Maar je moet toegeven, van het caliber Sonic Adventure of Shenmue is er geen Sega spel meer uitgekomen en ook geen spellen zoals Rez of Seaman. (de maker van Seaman is zelfs weggegaan bij Sega omdat ze zijn volgende spel niet wouden maken).
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby THE DON » 18 May 2004, 16:04:29

De \'TOP\' van mijn SEGA gevoel lag een paar weken voor de release van de Dreamcast.

Zo\'n spannende tijd was dat.........Ik herinner me het als de dag van gisteren [:)]

Toen die ook nog eens 3 weken werd uitgesteld, kookte ik zowat over van woede [:D] maar in die 3 weken heb ik elke dag de Dreamcast in mijn hoofd gehad. Ik stond ermee op en ging ermee naar bed (laat me vriendin het niet lezen [:I]

Dat SEGA gevoel is na deze teleurstellend verlopen E3 en de gapende releaselijst een stuk minder geworden, maar helemaal verdwijnen zal het NOOIT.
THE DON
 
Posts: 1776
Joined: 03 Sep 2001, 18:24:14
Location: in de Arcadehal

Postby snkfever » 19 May 2004, 09:48:18

sega was ownage op de megadrive, sinds saturn ging het bergafwaards..

Sonic 2.. damn wat een spel.

Ik zeg niet dat de spellen daarna slechter zijn, maar in mijn ogen was die periode hun hoogtepunt. Ik bedoel het floppen van consoles van \"jouw merk\" draagt niet echt bij aan een beter gevoel.
snkfever
 
Posts: 78
Joined: 12 Feb 2004, 22:39:36

Postby Evil_cloud » 19 May 2004, 14:09:43

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door snkfever</i>
<br />sega was ownage op de megadrive, sinds saturn ging het bergafwaards..

Sonic 2.. damn wat een spel.

Ik zeg niet dat de spellen daarna slechter zijn, maar in mijn ogen was die periode hun hoogtepunt. Ik bedoel het floppen van consoles van \"jouw merk\" draagt niet echt bij aan een beter gevoel.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Sinds het feit dat Sonic Team besefte dat Sonic X-Treme niet mogelijk was op Saturn zoals ze het voor ogen hadden, en sinds het feit dat Knuckles Chaotix geen Sonic bevatte op 32X. [:D]
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Donny K. » 20 May 2004, 14:52:52

Ik begin het juist steeds meer te verliezen. En dan heb ik het niet over Sega, maar over de huidige ontwikkelingen op gamesgebied zelf. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik echt superzwaar onder de indruk was van een bepaald spel of een bepaalde console. De ene na de andere fps wordt uitgebraakt en het \"gamen\" is echt een mainstream business geworden. Op zich is dat geen slecht iets, maar ik heb wel het gevoel dat daardoor de \"prioriteiten\" en \"standaarden\" anders zijn gaan liggen. Bijna alle spellen lijken op elkaar (enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk) en ze komen bijna allemaal op het zelfde neer. Niche, speciale en superoriginele spellen op het gebied van gameplay, worden afgekraakt en aan de kant geschoven nog voordat ze in de winkel liggen, mensen wachten liever op fifa [plaats hier je jaartal] of een andere tot op de bodem uitgemolken game. Het gaat voor mijn gevoel al lang niet meer om de game zelf, maar om de marketing eromheen.

Dat geldt ook voor de consoles zelf. We zijn nu wederom in het tijdperk beland dat ieder bedrijfje denkt dat ze een spelcomputer kunnen maken. Maar als zo\'n apparaat niet goed gepromoot wordt, is het al gauw afgelopen. Hierbij wordt dus absoluut niet gekeken wat voor potentie zo\'n apparaat heeft. Mensen wachten liever op zwaar gepromote vapourware en produkten die nog lang niet in de winkel liggen, dan produkten die op korte termijn uitkomen of er misschien zelfs al zijn. De N-gage, Nintendo DS en alle andere portable apparaten werden al flink afgekraakt voordat ze uitkwamen \"want de psp komt eraan\" Ondertussen is dat apparaat weer een jaartje uitgesteld. Iederaan praat elkaar maar na zonder zelf op onderzoek uit te gaan. Ik vind dat persoonlijk erg jammer. Ik wacht met smart op leuke nieuwe innovative spellen.

Nieuwe games hoeven niet altijd complexer te zijn. De leukste mario game die ik tot nu toe heb gespeeld is de minigame in super smash brothers waar je door een een \"super mario bros 1 level\" moet rennen en lekker goomba\'s mag pletten. Dat vind ik een stuk leuker dan Super mario sunshine. Of een Sonic, met oldschool levels en snelheid. Don\'t get me wrong, sonic adventure was leuk, maar die verhaaltjes hoeven van mij niet. Laat Sonic maar lekker rondrennen door grote levels met veel loopings en aan het eind van een \"zone\" een lekkere grote eindbaas die we mogen slopen.

Ik wil hier overginds niet mee zeggen dat ik niks meer speel. D\'r zijn wel wat leuke nieuwe spellen die ik nog graag speel, maar dat mainstream gedoe verpest het gevoel flink voor mij. Ik koop in ieder geval minder nieuwe spellen en een nieuwe console...? De enige die nog een beetje in de buurt komt wat diversiteit in spellen betreft is de Gamecube. Maar ook daar zit ik over te twijfelen om die te kopen, misschien dat de volgende generatie (256 bit?) mij wat meer te bieden heeft.

Ps ik weet uiteraard dat de meeste mensen op dit forum WEL verder kijken dan hun neus lang is, ik heb het ook echt over de gemiddelde persoon die ik op tv zie of aanspreek op straat.

Ben ik trouwens de enige die dit zo voel? of vinden jullie dat ik overdrijf?
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Drazic » 20 May 2004, 15:20:12

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Donny K.</i>
Ben ik trouwens de enige die dit zo voel? of vinden jullie dat ik overdrijf?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
beetje wel maar je heb wel gelijk [:)]
en daarom koop ik vooral retro games [:p] (er zijn zoveel sega toppers die ik nooit gedaan heb)
User avatar
Drazic
 
Posts: 898
Joined: 16 Aug 2003, 19:55:53

Postby Daikath » 20 May 2004, 16:36:50

Ja het gevoel begint ook bij mij stukken minder te worden over het huidige Sega...

Zoals Shenmue 3, wanneer word er nou eens gezegd of het nu wel of niet komt? Een paar dagen geleden was er het nieuws bericht dat Yu Suzuki de vraag kreeg of en wanneer Shenmue 3 eraankwam en hij lachde en zei \'You\'ll see.\'. Nu dan weer is Sega overgenomen en alle interne ontwikkelstudios hebben niks meer over zichzelf te zeggen. Dus ookal had Yu Suzuki zijn eigen studio hij moet eerst Shenmue 3 langens de Sammy baas weten te loodsen.
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby Evil_cloud » 20 May 2004, 17:03:55

Over Shenmue 3 zou ik je niet al teveel zorgen maken. ;)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Cyberbeast » 20 May 2004, 17:34:18

Idd, niet teveel zorgen maken over ShenMue3 ^^

Anyway, Donny verwoordt mijn gevoel ook volledig. Het \"hoef\" niet meer te spelen, vroeger had ik dat wel. Ieder vrij moment werd aan gamen besteedt, of toch bijna. Nu is dat al fel minder en speel ik nu en dan eens. Ik ga waarschijnlijk geen games meer kopen tot OutRun2 eraan komt, met uitzondering van Spike Out en Red Dead Revolver dan.

Het gaat hem al een tijdje niet meer om de games en daar stel ik Sony voor verantwoordelijk.
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Daikath » 20 May 2004, 17:56:10

Nogmaals, ik geloof niks totdat ik zelf een Shenmue 3 trailer zie of videobeelden van Yu Suzuki die het aankondigd (of natuurlijk het op een offciele release lijst en in de winkel).

Maar ik zie het nut en de logika er niet van in voor Am2 om Shenmue 3 te laten zien aan iemand buiten Am2, zelfs met NDA en goede contacten etc... Wat voor nut heeft het? Het brengt enkel een veiligheids risico met zich mee.
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Next

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group