Ik ben het voor 100% met Donny eens. Er zijn nog weinig games die me \'echt\' kunnen boeien. Outrun2 wordt bijvoorbeeld nu al afgekraakt omdat het spel vlug uit te spelen is. De meesten hebben blijkbaar nog nooit gehoord van time-attack etc. Score attack games kunnen me nog het meeste boeien. Verhaallijnen, cut-scènes en al die zooi zijn voor mij echt niet nodig.
Een genre dat perfect illustreert dat old school gameplay en nieuwe technologie mooi samengaan zijn nog steeds met shmups. Psyvariar2 is daar een goed voorbeeld van: old school gameplay, mooie grfx en een score mechanisme dat het genre op een origineel spoor zet.
Het toeval wil dat ik enkele weken geleden (met de E3 die eraan zat te komen) een artikel geschreven heb dat ongeveer hetzelfde zegt als wat Donny in z\'n post zei. Wie het wil lezen kan even klikken:
http://www.x-power.be/modules.php?name=Artikels&rop=showcontent&id=52
Ik ben er wel van overtuigd dat retro ook niet altijd beter is en ik ben er ook van overtuigd dat, indien je goed zoekt (vooral in het gamma van de japanse games), dat je wel nog heel wat hedendaagse games kunt vinden met een old school gevoel.