Een arcade hal in ALMERE met outrun 2 en meer

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Een arcade hal in ALMERE met outrun 2 en meer

Postby konijn1984 » 07 May 2004, 16:09:36

er is een arcade hal in almere yeahhhh baby.
weet nog niet alle spellen maar vriend van me zei wel outrun 2
konijn1984
 
Posts: 441
Joined: 28 Jul 2003, 18:42:19
Location: Netherlands

Postby TheWalrus » 07 May 2004, 16:23:07

Maar goed, dan heeft Almere eindelijk een gezicht gekregen.
TheWalrus
 
Posts: 28
Joined: 20 Apr 2004, 23:19:38

Postby konijn1984 » 07 May 2004, 16:59:59

hahaha
konijn1984
 
Posts: 441
Joined: 28 Jul 2003, 18:42:19
Location: Netherlands

Postby Sen » 07 May 2004, 19:34:00

OK ik wacht nog even op meer info, eerst weten wat er precies te vinden is...
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby music_maniac1965 » 23 May 2004, 20:00:34

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door konijn1984</i>
<br />er is een arcade hal in almere yeahhhh baby.
weet nog niet alle spellen maar vriend van me zei wel outrun 2
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

gaaf dat outrun 2 er staat. het zou voor de mensen die in de buurt van almere wonen, en er nog niet geweest zijn wel leuk zijn als iemand die weet welke games er staan hier in deze thread ff posten om welke games het gaat. eentje weten we alvast [:p][:D]
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby stee_lo » 24 May 2004, 07:11:27

mocht je in de buurt van Scheveningen wonen, daar staan juist 4 outrun 2 arcades! gisteren geraced met mijn vriendin..wel lachen!
Gameplay voelt hetzelfde aan als de eerste, alleen graphics zijn wat mooier.....
stee_lo
 
Posts: 23
Joined: 10 Dec 2003, 14:36:01
Location: Netherlands

Postby music_maniac1965 » 24 May 2004, 12:03:10

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door stee_lo</i>
<br />mocht je in de buurt van Scheveningen wonen, daar staan juist 4 outrun 2 arcades! gisteren geraced met mijn vriendin..wel lachen!<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

dat was mij al bekend. ik ben er 3 keer geweest, en heb alle stage\'s al uitgespeeld. de laatste keer dat ik er was, heb ik hem 10 keer gespeeld, maar zonder daarbij een keer NIET het einde te halen.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door stee_lo</i>
<br />Gameplay voelt hetzelfde aan als de eerste, alleen graphics zijn wat mooier.....
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

ik speel OutRun al zolang de kastversie uit is (ofwel 18 jaar), maar nog nooit is het mij gelukt om in de orgineele OutRun een drift toe te passen. wil jij mij dan eens uitleggen hoe dat moet ? want volgens mij zijn de onderstaande punten de ENIGE vergelijkbaare punten tussen OutRun en OutRun 2.

> aan het eind van iedere stages de keuze naar 2 verschillende stages. in totaal 15 stages. van begin naar einde van het spel brengt je door 5 stage\'s. er zijn 5 endings.

> er zit een (blonde) vrouw naast je in de wagen.

> de drie oude tunes (splash wave, magical sound shower, passing breeze) zijn weer kiesbaar, en als je in de hall of fame komt, dan heb je ook dat bekende deuntje wat je bij OutRun hoorde (last wave)

>je hebt een stuurtje (hehehehehe, logies voor een race game)

dan nu de verschillende dingen tussen OutRun en OutRun 2:

> Outrun gebruikte \"sprite scaler\" techniek om zo de spites zeer soepel en snel over het beeld te laten uitvergroten, wat het effect gaf van \"pseudo 3D\".

> OutRun 2 gebruikt polygonen, en niet zo wijnig ook [^] ofwel de wereld in OutRun IS 3D.

> OutRun heeft 3 muziekjes waar je uit kan kiezen.

> OutRun 2 heeft 7 muziekjes waar je uit kan kiezen.

> OutRun heeft manual transmission, en kon je niet kiezen. er zijn 2 versnellingen (HI gear en LO gear)

> OutRun 2 heeft OF manual OF automatic transmission. als je voor manual kiest, heb je 6 gears (versnellingen).

> OutRun is in 3 versies verkrijgbaar. de \"deluxe\" versie woord heen en weer bewogen bij het stuuren.

> OutRun 2 is tot nu toe alleen gezien in de 2 zitter cabinet versie waarvan er dus 2 naast elkaar staan in scheveningen.

> OutRun gameplay is behoorlijk simpel, bij scherpe bochten moet je remmen, bij wat minder scherpe bochten voldoet het gas los laten, en de rest gaat vol gas. je kan niet driften/sliden.

> OutRun 2 gameplay gaat dieper (had ik niet verwacht). bij haarspeld bochten en scherpe bochten moet je gas los, snel een tapje op de rem, en bijna tegelijk met je rempunt ff je stuur totaal met de bocht mee gooien (dus als de bocht naar links is, je stuur scherp nar links draaien). zodra de wagen in de slip zit, meteen beginnen met tegenstuuren (ofwel als de bocht naar links is, je stuur langzaam naar rechts draaien) totdat de wagen netjes de bocht blijft volgen. na de bocht je stuur weer rechtdraaien tot je gelijk aan het rechte stuk bent. als je al veel race spelletjes hebt gespeeld, heb je dit binnen een beurt wel door, en met je 2e of 3e beurt heb je het zo geperfectioneerd, dat je het spel makkelijk kan beeindigen.

zo, weer ff een lapje text over mijn favorite racers. retro gaming is leuk, maar vernieuwde versies zijn leuker [8D]
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby Cyberbeast » 24 May 2004, 12:14:45

Lul niet Music, OutRun2 lijkt erg op zijn voorganger qua gameplay. Natuurlijk zijn de grahpics enzo verandert.
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Robert » 24 May 2004, 12:30:56

phat binnenkort maar ff snel naar almere [:D] whoehoe.. hopelijk is die arcade goed groot.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby music_maniac1965 » 02 Jun 2004, 16:08:41

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Cyberbeast</i>
<br />Lul niet Music, OutRun2 lijkt erg op zijn voorganger qua gameplay. Natuurlijk zijn de grahpics enzo verandert.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

<sarcasme mode aan>ben jij altijd zo vriendelijk, of doe je dit speciaal voor mij ?<sarcasme mode uit>

voor je kritiek gaat leveren heb ik geleerd in mijn opvoeding dat je je kritiek moet onderbouwen. en \"OutRun2 lijkt erg op zijn voorganger qua gameplay. Natuurlijk zijn de grahpics enzo verandert\" vind ik niet onderbouwende kritiek.

sterker nog, ik vermoed dat je OF nog nooit OutRun gespeeld hebt, OF OutRun 2 nog nooit gespeeld hebt. want anders had je niet zo\'n domme, en niet met duidelijke uitleg WAAROM jij outrun en outrun 2 gelijk aan elkaar vind qua gameplay (ik heb never nooit gezegd dat de graphics hetzelfde of verschillend waren, maar dan moet je mijn post maar nog eens doornemen).

oh, en flamen doet mij niet zo veel, dat zegt meer over jouw intelegentie dan over mijn onkunde. nog een fijne dag gewenst verder. (ik blijf altijd vriendelijk)
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby Cyberbeast » 02 Jun 2004, 18:12:02

Lol, naast BDT ben ik zowat het meest geobsedeerd door OutRun.
Qua gameplay dan: je powerslide, je remt, je geeft gas. Alles is gewoon iets levendiger-->3D
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Loempiavreter » 03 Jun 2004, 15:59:24

Hebben ze daar ook planet harriers?
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Stepz » 10 Jun 2004, 15:41:14

hebben ze daar fighting games?
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Mike Cinerama » 10 Jun 2004, 19:26:59

ik moet zeggen dat music maniac wel duidelijk de discussie over de outrun gameplay heeft gewonnen
Mike Cinerama
Hard Pul
 
Posts: 1301
Joined: 04 Mar 2002, 18:37:07
Location: The House of God

Postby Cyberbeast » 11 Jun 2004, 14:54:08

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door music_maniac1965</i>
<br /><blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door stee_lo</i>
<br />mocht je in de buurt van Scheveningen wonen, daar staan juist 4 outrun 2 arcades! gisteren geraced met mijn vriendin..wel lachen!<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

dat was mij al bekend. ik ben er 3 keer geweest, en heb alle stage\'s al uitgespeeld. de laatste keer dat ik er was, heb ik hem 10 keer gespeeld, maar zonder daarbij een keer NIET het einde te halen.

[quote]<i>Als eerste geplaatst door stee_lo</i>
<br />Gameplay voelt hetzelfde aan als de eerste, alleen graphics zijn wat mooier.....
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

ik speel OutRun al zolang de kastversie uit is (ofwel 18 jaar), maar nog nooit is het mij gelukt om in de orgineele OutRun een drift toe te passen. wil jij mij dan eens uitleggen hoe dat moet ?
-->Als je al zolang speelt als je beweert, heb je dan nog nooit de rookwolkjes aan de achterkant van je wagen gezien wanneer je volle snelheid door een bocht rijd?

> aan het eind van iedere stages de keuze naar 2 verschillende stages. in totaal 15 stages. van begin naar einde van het spel brengt je door 5 stage\'s. er zijn 5 endings.

> er zit een (blonde) vrouw naast je in de wagen.

> de drie oude tunes (splash wave, magical sound shower, passing breeze) zijn weer kiesbaar, en als je in de hall of fame komt, dan heb je ook dat bekende deuntje wat je bij OutRun hoorde (last wave)

>je hebt een stuurtje (hehehehehe, logies voor een race game)

dan nu de verschillende dingen tussen OutRun en OutRun 2:

> Outrun gebruikte \"sprite scaler\" techniek om zo de spites zeer soepel en snel over het beeld te laten uitvergroten, wat het effect gaf van \"pseudo 3D\".

> OutRun 2 gebruikt polygonen, en niet zo wijnig ook [^] ofwel de wereld in OutRun IS 3D.

-->Ik zei toch dat OutRun2 3D is?

> OutRun heeft 3 muziekjes waar je uit kan kiezen.

> OutRun 2 heeft 7 muziekjes waar je uit kan kiezen.

-->Verschil? Je kiest ook muziek. 4 nieuwe muziekjes is geen verschil voor mij.

> OutRun heeft manual transmission, en kon je niet kiezen. er zijn 2 versnellingen (HI gear en LO gear)

> OutRun 2 heeft OF manual OF automatic transmission. als je voor manual kiest, heb je 6 gears (versnellingen).

--> Je kunt kiezen tussen versnellingen en geen versnellingen. Verschil met deel 1? Wat meer versnellingen is geen verschil.

> OutRun is in 3 versies verkrijgbaar. de \"deluxe\" versie woord heen en weer bewogen bij het stuuren.

> OutRun 2 is tot nu toe alleen gezien in de 2 zitter cabinet versie waarvan er dus 2 naast elkaar staan in scheveningen.

-->Zucht, we hebben het hier over gameplay.

> OutRun gameplay is behoorlijk simpel, bij scherpe bochten moet je remmen, bij wat minder scherpe bochten voldoet het gas los laten, en de rest gaat vol gas. je kan niet driften/sliden.

> OutRun 2 gameplay gaat dieper (had ik niet verwacht). bij haarspeld bochten en scherpe bochten moet je gas los, snel een tapje op de rem, en bijna tegelijk met je rempunt ff je stuur totaal met de bocht mee gooien (dus als de bocht naar links is, je stuur scherp nar links draaien). zodra de wagen in de slip zit, meteen beginnen met tegenstuuren (ofwel als de bocht naar links is, je stuur langzaam naar rechts draaien) totdat de wagen netjes de bocht blijft volgen. na de bocht je stuur weer rechtdraaien tot je gelijk aan het rechte stuk bent. als je al veel race spelletjes hebt gespeeld, heb je dit binnen een beurt wel door, en met je 2e of 3e beurt heb je het zo geperfectioneerd, dat je het spel makkelijk kan beeindigen.

-->Zoek het verschil.

De \"verschillen\" die jij opnoemt zijn niet wezenlijk maar slechts kleine toevoegingen aan het origineel.
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Next

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group