Sega games sparen

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Sega games sparen

Postby Sen » 20 Apr 2004, 18:40:15

Ik vraag me af of jullie hier nog games van Sega sparen voor de huidige generatie consoles. Is er iemand met alle Sega Xbox of Sega Gamecube games? Of vinden jullie deze spellen erg tegenvallen, niet meer de moeite waard?

Ik heb zelf namelijk nu 15 van de 19 Sega Xbox games, ik mis dan alleen nog de drie 2K4 games en NFL 2K3(\'t worden anders wel heel veel sport games). Ik heb nu Worms 3D en Otogi even niet als Sega games gerekend omdat die alleen published by Sega zijn...
Nog toe zijn bijna al deze games goed tot zeer goed bevallen. IK vind alleen JSRF en Sega Soccer Slam vrij matig.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby NiGHTS » 20 Apr 2004, 19:17:07

ik spaar ze eerlijk gezegt niet echt, maar koop natuurlijk wel de goede SEGA games. Sinds ze multiplatform zijn gegaan vind ik dat er twee SEGA console games echt bovenuit sprongen: F-Zero GX en Virtua Fighter 4 Evo.

De kwaliteit van de andere games vind ik wisselvallig. D\'r zitten zeker games bij waar veel lol aan te beleven valt (Beach Spikers, Super Monkey Ball 2), maar d\'r zitten ook best aardig wat zwakkere games tussen.

In de nabije toekomst verwacht ik veel SEGA toppers te kopen, SpikeOut, Outrun 2, Headhunter, AstroBoy... dat wordt dus gewoon weer smullen!
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Fonzi » 20 Apr 2004, 19:27:45

Ik \'spaar\' op zich geen Sega games, maar ik moet wel toegeven dat mijn PS2/Xbox/GC collectie 85% uit Sega games bestaat. Mijn GBA collectie zelfs 100%, maar ik heb er dan ook maar 3 games hiervoor.

Ik koop dus niet automatisch alle Sega games. Sega GT zegt me bijvoorbeeld niets, net zoals hun sportgames en die heb ik dan ook niet. Ik moet m\'n aankopen van nieuwe games altijd zeer goed plannen en meestal kijk ik gewoon uit naar een nieuw Sega game.

Over de kwaliteit: ik wil me nogal eens ergeren aan reviews met foute informatie en/of onvolledigheden. Ik heb bijvoorbeeld een aantal Nightshade reviews gelezen waarin het tatecombo systeem niet eens besproken wordt. Daar draait het spel ffs om !
Of als ik lees dat de controls van Gun Valkyrie te moeilijk zijn, dan kan ik echt niet meer volgen hoor.
Tja, als het mainstream publiek zulke reviews leest kan ik me voorstellen dat er een negatief beeld van Sega ontstaat.

Zelf vind ik de kwaliteit wisselend maar dat was vroeger tijdens hun MD/SS/DC dagen niet anders. Ze hebben tal van zeer goede titels uitgebracht met als hoogtepunten voor mij VF4Evo, PDO, SMB, JSRF, Beach Spikers, Virtua Striker V3, Gun Valkyrie. Matig vond ik Sega Soccer Slam en Sonic Heroes.

Sega brengt nog steeds betere games uit dan de meeste crapdevelopers.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Evil_cloud » 20 Apr 2004, 20:30:49

Je zal altijd pers hebben die games niet lang genoeg spelen of hun vooroordelen laten meetellen in review, met alle gevolgen van dien. Gun Valkyrie is gewoon wennen, daarna is het best een aangenaam spel, met genoeg uitdaging. ;)

Mij valt het ook op dat Sega\'s kwaliteit wat meer varieert nu dat ze multiplatform publisher zijn geworden. Ik vermoed dat dat te maken heeft met optimalisatie (één platform is nu eenmaal handiger om voor te ontwikkelen, kijk naar AM2, gezien ze zoveel met PlayStation 2 werken kunnen ze ook betere resultaten boeken)

En wat Sega games betreft, ik heb zowat de betere Sega games op iedere console, maar er moet nog een deel bijkomen (Sonic Heroes, Billy Hatcher, F-Zero GX voornamelijk)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby ManoRevolver » 20 Apr 2004, 20:36:01

Hmm, spaar ze niet zozeer.
Maar heb wel een Gamecube gekocht speciaal voor de Sonic Mega Collection.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Speedy » 20 Apr 2004, 20:56:57

Ik spaar ze niet, de beide Super Monkey Balls gekocht omdat het gewoon briljante spellen zijn. Als ze niet van Sega waren had ik ze ook gekocht.
Sonic Adventure 2 Battle gekocht omdat het cheap was en er Sonic op stond ... dat heb ik geweten, wat een boutgame.

Nee ik hou het liever bij de oude Sega spullen, dat heeft dan weer iets [:)]
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Knuckles » 21 Apr 2004, 07:39:34

Ik ga nog sparen voor een Gamecube. Speciaal voor Sonic Heroes en Sonic Adventure 2 als die er dan nog is.
User avatar
Knuckles
Suckles
 
Posts: 460
Joined: 12 Jan 2004, 10:50:03
Location: Angel Island

Postby BDT » 21 Apr 2004, 07:59:04

Ik spaar ze wel [:I]

Voor de PS2 heb ik bijna alleen Sega games, zelfde geld voor de Cube.
Voor de Xbox heb ik ook aardig wat andere games, maar ook bijna alle Sega games. Ik mis alleen nog de sportsgames geloof ik. De rest heb ik, met uitzondering vna Shenmue2

Ik heb nu bijna 500 games, waarvan 270 voor de DC.

JSRF was trouwens voor mij de reden om een Xbox te halen en Sega Soccer Slam vind ik een leuke game. Ik vind Worms 3D een beetje saai daarentegen.

Ik moet ook nog wel zeggen dat de kwaliteit van Sega games niet constant is, maar ik hou gewoon van de gameplay van Sega games. I\'m lovin it [:)]
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Robert » 21 Apr 2004, 08:23:56

tja ik spaar geen sega games voor de next-gen platformen, eigenlijk voor geen enkel platform. al koop ik meestal wel sega games omdat ze goed zijn (helaas gaat dat niet echt meer op tegenwoordig). En niels worms3D is door sega uitgegeven, niet gemaakt. mischien is ie daarom saai [:P]
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby BDT » 21 Apr 2004, 11:29:46

Jeah I know. Team 17 he. Maar net als Warhammer... Lijkt me ook niet echt spannend...
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Cyberbeast » 21 Apr 2004, 13:52:56

Ik spaar ze ook niet speciaal, maar als ik een goedkope Sega game tegenkom, ga ik zeker niet laten van die te kopen. De games die ik heb voor next gen zijn ongeveer 60%-40% in het voordeel van Sega. Ach, maar de games van Sega zijn de weinige waar ik nog echt naar uitkijk. Ze zijn anders op een manier. Na Red Dead Revolver weet ik niet welke game nog de moeite is om de leemte naar OutRun2 op te vullen (als die ooit op xbox komt natuurlijk). Dus koop ik nu en dan een Sega game.
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby BDT » 21 Apr 2004, 13:58:40

Grappig wel eigenlijk... Ik kijk ook amper uit naar games nu... Outrun2 wil ik het liefst, de rest kan me aardig gestolen worden...

Ik heb genoeg aan F355 en VS2 eigenlijk [;)], dat zijn echt mijn games. Maar ik koop idd ook de koopjes zoals Cyberbeast.

Vorige week nog PSO voor de Xbox gekocht, gewoon omdat ie midprice was geworden. Heel gek eigenlijk, want ik heb de game als in drie versies... Nu 4 dus.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby THE DON » 21 Apr 2004, 18:02:03

Ik spaar niet speciaal Sega games, maar mijn collectie bestaat wel uit ong 60% Sega games [:)]

Mijn aandacht gaat gewoon het eerste naar Sega als ik games koop. De genres die mij aanspreken is Sega heer en meester vind ik......en ja nu ook nog en dus niet alleen vroeger.

Met games als F-ZERO GX, PDO en SMB 1&2 heeft Sega ook de laatste tijd meesterwerkjes gemaakt.

Jammer dat sommige franchises uitgemolken worden (lees: Sonic) maar dat is helaas niet anders.

De games waar ik naar uitkijk zijn ook van Sega o.a. Outrun 2, Spike Out, Ollie King en Astro boy (gba)
THE DON
 
Posts: 1776
Joined: 03 Sep 2001, 18:24:14
Location: in de Arcadehal

Postby Sen » 21 Apr 2004, 21:05:02

Tja qua percentages kom ik maar aan iets van 33% Sega ofzo(Schatting) met de huidige generatie consoles...
Maarja, er zijn ook zoveel leuke games die niet van Sega zijn.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Evil_cloud » 23 Apr 2004, 16:55:29

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Astro boy (gba)
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Al gezegd dat de game de eerste week nog niet eens 1000 exemplaren verkocht? [:D]
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Next

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group