14 jarige mailt naar AM2 over Daytona

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

14 jarige mailt naar AM2 over Daytona

Postby Fonzi » 31 Mar 2004, 09:02:27

Zag dit op een andere forum en vond het echt hartverwarmend maar het maakte me ook gelijktijdig triestig. Deze 14 jarige jongen is een grote fan van Daytona (hoeveel 14 jarige kennen dit spel tegenwoordig nog?) en wacht vol ongeduld op een nieuwe Daytona. Hij post al 4 jaar lang op het gamefaqs board waar hij haast geen enkele replay krijgt buiten een paar flamers. Hij zit er dus zo\'n beetje tegen zichzelf te posten.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Greetings AM2 Team,

Hello, my name is Eric. I\'m 14 and I live in California in the United States. I feel priviledged to send you this e-mail, despite the language barrier.

I am here to tell you about Daytona USA. I\'m a very big fan of the work you\'ve put into it, especially Daytona USA 2. I will go as far as to say it\'s my most favorite game ever. However, I am also quite depressed about its current state. Around here, no one plays it anymore. Games such as Initial D, Mario Kart, F-Zero, and Project Gotham Racing (the list goes on) prevail over this excellent masterpiece you\'ve created. Though there is also Daytona USA on Dreamcast which I enjoyed (and has several innovative ideas I liked), it\'s not the same as the arcade Daytona. How could you turn Daytona USA over the AV team like that? You people know how to make a racing game.

The thing is, I\'ve been playing Daytona USA 2: Power Edition at my arcade for the last 3 years. It\'s been lots of fun, but now it\'s beginning to lose steam. After all, with only 4 cars & 3 tracks (Challenge course doesn\'t count), it doesn\'t take long for the replay value to run low, especially for less-enthusiastic racing fans which consists of most of the population. Also, I have never really enjoyed multiplayer races; not many people are playing Daytona USA anymore. But you already knew that. To this day I\'m still surprised the Daytona USA 2 cabinet is still there in the arcade; waiting for me to come around and set a new record every once in a while.

So after much thought in the past, I\'ve been thinking of a new Daytona USA game. It sounds crazy, but I\'d like that. In a nutshell, it could be a compilation of all the Daytona games. All the cars and all the tracks plus more. It could revive the Daytona series once and for all. That would be great.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

[:0]In tijden dat heel wat gamers 4 à 5 consoles op hun TV hebben aangesloten, heel wat games nauwelijks uit de verpakking worden gehaald heb je aan de andere kant een 14 jarige jongen die vol toewijding naar de arcadehal trekt om Daytona te spelen en zoals hij zegt nog één van de weinige is die er nog op speelt.

Ik hoop alvast dat AM2 zo beleefd is om deze jongen een replay op zijn e-mail te sturen.

http://cgi.gamefaqs.com/boards/gentopic.asp?board=22939
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby WithAttitude » 31 Mar 2004, 09:06:05

Hehe cool knapie. Ik zou zijn standpunt alleen meer begrijpen als hij om een console versie van Daytona 2 zou vragen. Daar weegt zo\'n compilatie mijninziens niet tegen op.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby THE DON » 31 Mar 2004, 11:10:09

He has my vote [:D] Leuk toch !!

En als hier in de buurt GVD nou ook een Arcadehal was, zou ik er ook elke dag zitten.
THE DON
 
Posts: 1776
Joined: 03 Sep 2001, 18:24:14
Location: in de Arcadehal

Postby Ms. NES » 31 Mar 2004, 11:51:22

*pinkt een traantje weg*
User avatar
Ms. NES
 
Posts: 5488
Joined: 31 Aug 2001, 07:02:32
Location: Pleasant SCREAMS!

Postby Drazic » 31 Mar 2004, 12:17:39

ik ben 13 en ik ken daytona [xx(] [;)]
User avatar
Drazic
 
Posts: 898
Joined: 16 Aug 2003, 19:55:53

Postby Speedy » 31 Mar 2004, 14:18:30

Staat hier nog een Daytona USA 2 duosetup (helaas de simpele versie en niet die met die bewegende bak) bij de bioscoop. Helaas kom ik er niet vaak, maar leuk is het wel dat er nog 1 staat (buiten Outrunners :)). Vette game, maar om dat nu 3 jaar achter elkaar te spelen nee. Begrijp zijn standpunt wel, de Saturn versie vond ik ook niet zoveel aan, dit soort games horen in de arcade gespeeld te worden op je console is er een stuk minder aan en vallen de gebreken (weinig tracks, auto\'s) sneller op.
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Stepz » 21 Apr 2004, 19:34:36

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Drazic</i>
<br />ik ben 13 en ik ken daytona [xx(] [;)]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Ben 22 en ken het spel ook.

Ff serieus, ik vind het echt geweldig dat zo\'n jochie van 14 zoiets schrijft, RESPECT!
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby snkfever » 21 Apr 2004, 21:15:59

Ik ben 26 en ik ben echt opgegroeit met sega arcade spellen (voor zover je van opgroeien kunt spreken aangezien je pas op je 18 speelhallen mag betreden en op je 15 ofzo pas stiekem naar binnen durfde te sneaken). mijn leven is echt niet meer hetzelfde sinds 98% van de arcadehallen vervangen zijn door ongure gokhalletjes vol verslaafden :\'(

Damn vroeger gewoon om geld voor kroket (bij de Febo die naast de speelhal zit) racen met mn beste maatje bij Sega Rally 2 en Daytona USA.. te ziek voor woorden gewoon en echt onvergetelijke herinneringen
snkfever
 
Posts: 78
Joined: 12 Feb 2004, 22:39:36

Postby TheWalrus » 21 Apr 2004, 23:01:03

Hey, die gast ownt. ben ik overigens de enige hier die Sega lastig valt met mailsmet daarin een schreeuw om een Xbox live versie van Daytona?
TheWalrus
 
Posts: 28
Joined: 20 Apr 2004, 23:19:38

Postby Cyberbeast » 22 Apr 2004, 16:22:21

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door TheWalrus</i>
<br />Hey, die gast ownt. ben ik overigens de enige hier die Sega lastig valt met mailsmet daarin een schreeuw om een Xbox live versie van Daytona?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Nee, dat ben je niet [:D]
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby TheWalrus » 22 Apr 2004, 16:40:11

lol, ik wil Daytona op live! Ik verkoop mijn vriendin er graag voor!
TheWalrus
 
Posts: 28
Joined: 20 Apr 2004, 23:19:38

Postby Dark|M » 22 Apr 2004, 16:55:28

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door TheWalrus</i>
<br />Hey, die gast ownt. ben ik overigens de enige hier die Sega lastig valt met mailsmet daarin een schreeuw om een Xbox live versie van Daytona?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Waarschijnlijk niet nee, maar als we dan toch bezig zijn dan gelijk maar een stapje verder en wel een nieuwe Daytona onder één voorwaarde en dat is dat die alleen gereleased wordt op Sega\'s eigen nieuwe console... [8)] of zou dat teveel gevraagd zijn?
User avatar
Dark|M
 
Posts: 808
Joined: 19 Jun 2002, 19:50:42
Location: Watnou woonplaats?

Postby Toejam » 22 Apr 2004, 17:45:23

Als 28 jarige ben ik zowat opgegroeid in lunaparken(kermis) en arcade hallen, maar in de lunaparken zijn de games zowat verdwenen en de dichtsbijzijnde arcade hal die ik weet zijn is aan de (Belgische) kust.
Consoles (hoewel ik er van hou) hebben toch heel wat kapotgemaakt :(

Respect voor dat gastje !
User avatar
Toejam
 
Posts: 423
Joined: 08 Oct 2003, 23:27:24
Location: Belgium

Postby TheWalrus » 23 Apr 2004, 12:24:17

Hahah, nou een geheel nieuwe Daytona hoeft voor mij niet, ik dacht meer aan de besturing van de eerste Daytona USA, die losgelaten wordt op alle daytona Tracks uit Daytona 1 en 2, en die DC baantjes erbij ;)

Het is trouwens wel waar dat arcadehallen in het laatste jaar steeds minder zijn gana lopen. Dat komt denk ik doordat de arcadekasten niet meer jaren vooruitlopen op de consoles en door de recessie. Mensen dumpen hun piekjes liever niet meer in zo\'n automaat. Ook de belachelijke prijzen voor een spelletje zijn denk ik mede schuldig aan de teloorgang van de arcade. Hier in groningen was ooit ene redelijke arcadehal, van de dertig kasten, is alleen een sega rally tweezitter over.
TheWalrus
 
Posts: 28
Joined: 20 Apr 2004, 23:19:38

Postby Evil_cloud » 23 Apr 2004, 16:53:58

Arades zijn hier en in de VS dood, in Japan nog niet helemaal (verre van, maar er is wel wat veranderd de laatste jaren). De enige landen waar arcades nu echt vollop aan het groeien zijn, is de rest van Azië. Daar doen de Japanse arcade fabrikanten dan hun duit in het zakje mee, die ze dan kunnen gebruiken om hun business in Japan in stand te houden.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Next

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group