Vraagje aan de échte Sega freaks

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Vraagje aan de échte Sega freaks

Postby Evil_cloud » 17 Mar 2004, 21:51:54

Ik zit al een tijdje met het idee om een heus chronologisch overzicht te maken van iedere Sega studio (zowel interne als externe) die ooit heeft bestaan (zal zoiets van 1975 - 2004 worden denk ik), mét beschrijving van de belangrijkste games die die studio heeft voortgebracht, een beschrijving van hoe de studio tijdens de loop der jaren is geëvolueerd, met dan nog iets rond de belangrijkste personen die te werk waren gesteld in deze studio\'s.

Het probleem is echter dat ik niet zo gemakkelijk aan AL deze informatie kan geraken (wel gedeelten, weet zelf ook een aantal zaken, vooral over de laatste jaren, maar het is allemaal zo omvangrijk en ook erg \'verspreid\' die informatie). Daarom probeer ik het met deze topic, om zoveel mogelijk informatie te vergaren. Iedere informatie is welkom! :)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby SeGaFrEaK » 17 Mar 2004, 23:52:19

De meeste developers hebben nog een redelijke database op hun site staan. (Sonicteam, Am2 etc).
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby Dreamboy » 18 Mar 2004, 00:14:34

Zo... respect!

Ben je wel even zoet gewoon eerst ff goed surfen op internet.
Je komt altijd dingen tegen waarvan je nog geen weet had.

[:D]
User avatar
Dreamboy
 
Posts: 1422
Joined: 21 Jun 2001, 09:11:29
Location: Delfzijl uh!

Postby Evil_cloud » 18 Mar 2004, 15:39:23

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door SeGaFrEaK</i>
<br />De meeste developers hebben nog een redelijke database op hun site staan. (Sonicteam, Am2 etc).
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ja, weet ik, de laatste jaren is geen probleem, maar het begin en midden lijkt me moeilijker. (daar heb ik amper informatie van)

Klopt het trouwens dat Red Entertainment een Sega studio is? Of hoe zit het daar precies mee? Thx.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Fonzi » 18 Mar 2004, 21:19:43

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Evil_cloud</i>
<br />[quote]
Klopt het trouwens dat Red Entertainment een Sega studio is? Of hoe zit het daar precies mee? Thx.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Nee, Red ent. is geen Sega Studio maar werken wel onder contract voor Sega.

Ik wil je eventueel wel helpen met dat artikel.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby koekiemonster » 19 Mar 2004, 07:34:10

Ik heb voroheen ooit een site bezocht met alle logo\'s van elk team, daaronder de beschrijving, de samenvoegingen en de ontwikkelde games.... weet echter de URL niet meer. Het bestaat dus wel.
koekiemonster
 
Posts: 930
Joined: 09 May 2001, 15:10:32
Location: Mongolia

Postby Evil_cloud » 20 Mar 2004, 15:44:23

Ok ik heb alle mogelijke informatie van na de naamsverandering van de AM# teams, maar hoe werkte alles daarvoor?
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium


Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group