MMORPG'en

Er zijn al flink wat verschillende online console games. Op dit forum kan je kijken of er nog andere mensen zijn die jou game spelen en afspraken maken om online te spelen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

MMORPG'en

Postby ricepuppet » 29 Mar 2005, 13:27:32

Aangezien ik in de zomer van 2004 heel wat MMORPG's via de PC heb gespeeld, vraag ik me af wat jullie ervaringen hiermee zijn geweest. Ik ben namelijk die zomerperiode flink op zoek geweest naar gratis MMORPG's, maar kwam er telkens nogal belazerd uit. Of de games waren van een bitter slechte kwaliteit, of de mensen in de wereld deden gewoon niet mee. Ik heb het hier dus over gratis MMORPG's, waar je uiteindelijk voor zou moeten betalen na een testperiode.

De leukte die ik de zomer heb gespeeld - eigenlijk niet een echte MMORPG - was toch wel 'There' (http://www.there.com) Gewoon omdat de graphics goed in orde zijn, en de mensen vriendelijk. Tevens is er een goed hacking prevention systeem aanwezig. Ik zat constant in de werelden van There te kloten door mensen flink te irriteren (overrijden, stunten over huizen heen, skydiven in een legeruniform vanuit de ruimte, heheeh) een echte aanrader eigenlijk, te vergelijken met een 3rd person adventure.

De slechtste vond ik toch wel MU Online. Groots geadverteerd als een geweldige MMORPG, maar een zware tegenvaller. De mensen zijn onvriendelijk, helpen je voor geen meter. Zo kwam ik in een dorp waar een gozer alleen maar werd aanbeden door andere spelers omdat hij een stoer zwaard had. Niemand had oog voor mij als ik een vraag stelde. De graphics en begindoelen van de game zijn echt triest (je moet ratten schoppen en hakken om telkens 1 fokking XP omhoog te gaan)

Als laatste middenmoter moet ik toch wel vermelden dat ik flink teleurgesteld was in Ragnarok Online. Na een irritante registreringsmethode kon in eindelijk beginnen; hoewel sommige gecharmeerd zijn van de graphics, ben ik dit absoluut niet! De 3D wereld is inspiratieloos en goedkoop in elkaar gezet. De 2D sprites vind ik ook maar mager. Daarbij kwam ik in het begin een een kerk terecht, waar ik met veel moeite uitkwam. Daarbuiten kwam ik wel in een aardige wereld terecht.

Al met al heb ik zoveel MMORPG's gespeeld vorig jaar, maar kan de helft niet eens meer herrinneren...
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Steven » 31 Mar 2005, 11:56:08

Van MU hoor ik veel goede dingen. Een vriend van me is er helemaal verslaafd aan. Net als Ragnarok online. Zelf houd ik niet zo van MMORPG's, geef mij maar gewoon een goeie RPG op een console. (Megadrive, PS2)
Steven
 
Posts: 551
Joined: 28 Sep 2004, 13:21:38
Location: Netherlands

Postby ricepuppet » 31 Mar 2005, 16:38:46

Geloof me, zodra je eenmaal een MMORPG hebt gespeeld, ga je twijfelen om ooit nog een offline RPG te spelen. Ik wil eigenlijk geen offline RPG meer spelen tenzij het een speciale is..
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Knuckles » 05 Apr 2005, 09:08:21

Je kunt best wel wat gratis MMORPGs vinden, alleen wel moeilijk. Wat ik tot nu toe het beste vind is RuneScape. Kun je onbeperkt gratis spelen, maar je kunt ook per maand betalen zodat je veel meer dingen erop kunt doen. Zeker leuk om te doen, alleen kan het af en toe 's avonds en in het weekend best druk zijn (In de Free Worlds dan). Ik ga vandaag of morgen member worden. Het is veel minder druk, de werelden daar zijn ruim drie keer zo groot, je hebt meer quests en Mini Games, en je hebt toegang tot andere Skills en duizenden voorwerpen die je als f2p niet kunt gebruiken. Ach, je moet het maar leuk vinden.
Image

Last edited by Knuckles while you were asleep, edited so many times in total, all servers crashed
User avatar
Knuckles
Suckles
 
Posts: 460
Joined: 12 Jan 2004, 10:50:03
Location: Angel Island

Postby twisted » 28 Oct 2005, 20:26:24

ik speel ragnarok. Heb verder Fairyland, risk your life en lineage 2 ook nog de beta van gespeeld. En zoals rice zegt het is fokking verslavend
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby shin_remy » 29 Oct 2005, 00:31:34

Rosen online egt een ubergame>>>>>>>>>>>>>>> GRRRRRRRR


Helaas moet je betalen na 31 october :cry:

egt een vete game :P
User avatar
shin_remy
 
Posts: 1067
Joined: 23 Aug 2005, 10:14:34
Location: Roosendaal

Postby ricepuppet » 29 Oct 2005, 14:11:07

Hoe bedoel je, oud topic.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby rrcplus » 29 Oct 2005, 14:25:08

shin_remy wrote:Rosen online egt een ubergame>>>>>>>>>>>>>>> GRRRRRRRR


Helaas moet je betalen na 31 october :cry:

egt een vete game :P

jeej! 2 dagen lekker gratis gamen? :|
ik houd het toch gewoon bij WoW, je moet er wel voor dokken maar je krijgt er ook wel wat voor vind ik. :D
Image
User avatar
rrcplus
Segaforum-B.A.B.E.
 
Posts: 898
Joined: 01 Jul 2004, 14:56:27
Location: Het Walhalla

Postby shin_remy » 29 Oct 2005, 15:41:26

rrcplus wrote:
shin_remy wrote:Rosen online egt een ubergame>>>>>>>>>>>>>>> GRRRRRRRR


Helaas moet je betalen na 31 october :cry:

egt een vete game :P

jeej! 2 dagen lekker gratis gamen? :|
ik houd het toch gewoon bij WoW, je moet er wel voor dokken maar je krijgt er ook wel wat voor vind ik. :D



ja tis wel jammer :( maarja hij is wel cool :wink:
User avatar
shin_remy
 
Posts: 1067
Joined: 23 Aug 2005, 10:14:34
Location: Roosendaal

Postby kevin » 01 Nov 2005, 21:58:03

Rose online, ik speelde al Irose vanaf het begin... geen beter spel dan dat toendertijd, damn... Irose was echt de SHIT !
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby ricepuppet » 30 Sep 2006, 10:56:34

ricepuppet wrote:Image

http://www.piratekingonline.com/

Tja, wat moet ik zeggen. Ben bezig met downloaden. Misschien is het wat, misschien niet.


Ook een handige site gevonden waar onwijs mooie en gruwelijke MMORPG's te vinden zijn in de trant van Square Enix.

http://freetoplay.org/

Uitstekers zijn toch wel.:

Image
GranaDoeSpada
http://www.granadoespada.sg/

Image
Cabal Online
http://www.cabalonline.net/Default.aspx?wbs=1.0

Image
Yulgang
http://yulgang.netgame.com/
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Xizor » 30 Sep 2006, 11:09:09

...ik houd het wel bij WoW (ja, betaald... :P)
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby ricepuppet » 30 Sep 2006, 11:12:00

Xizor wrote:...ik houd het wel bij WoW (ja, betaald... :P)


Sommige van deze games zien er toch wel een stuk beter uit dan WoW. Qua community weet ik het niet. Ik heb WoW ook nog nooit gespeeld (en ga het ook niet proberen als ik zo al die junkie achtige verhalen hoor) maar dit ziet er toch wel erg shnazzy uit.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Xizor » 30 Sep 2006, 11:21:31

ja als je eenmaal met WoW begint, is het moeilijk stoppen ;). Community bevalt ook prima. Iedereen helpt iedereen voornamelijk (hoewel je er ook mensen bij hebt die het proberen te verpesten,maar die worden vaak ge-report aan een officer ;)).

Grafisch weet ik niet of ze beter zijn; hangt ook van je videokaart af lijkt me. Ik vind persoonlijk de WoW stijl mij meer aanspreken dan de Anime-stijl. Ik heb zelf ook niks met Anime, zal daar wel mee te maken hebben, terwijl een hoop van jullie dat wel hebben. ik heb ook niks met Final Fantasy...

Ongetwijfeld zullen er wel goeden bji zijn,maar helemaal gratis...? nah, dat geloof ik niet...

PS ik heb nog wel een WoW trial account voor je :P
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby ricepuppet » 30 Sep 2006, 11:30:44

Xizor wrote:PS ik heb nog wel een WoW trial account voor je :P


Gracias, maar ik speel weinig games op de PC meer. Daarbij wil ik nog van de restjes zon genieten zolang het kan :)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Next

Return to 2. Online games

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group