Winkel gevonden met alle rerto consoles!!!

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby SeGaFrEaK » 21 Mar 2004, 09:35:23

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Ms. NES</i>
<br />Hmm...is het die jongen met die Atari tattoo op zijn binnenarm?

\'tis gewoon een leuke shop, die Platenkoning. Beetje museumpje. :)

Maar het is precies wat Vixion zegt: de vraagprijzen waren erg hoog (die keren dat ik er ben geweest een tijd terug). Zeker als je dan een topgame ter verkoop aanbiedt aan de Platenkoning en je krijgt een schijntje, denk ik: lekkere winstmarge! :P Die mag best wat naar beneden; hebben ze misschien ook meer kopers in de shop (ipv kijkers)...

En dat \'belastingverhaal\' aandragen als reden voor hoge verkoopprijzen is b*llsh*t. Iedereen in Nederland betaalt belasting, dus wat dat voor toegevoegde waarde heeft??
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Schijnt dat ze voor alles wat ze innemen ook belasting moeten betalen...dat ving ik op tenminste [:P]

Maar ja dan nog..
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby Evil_cloud » 21 Mar 2004, 10:28:04

Mmm moet ik toch eens tijdens schooluitstapje naar Amsterdam eens daar binnenspringen. :)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby total crash » 21 Mar 2004, 11:24:24

oi, Gradius

srry maar als ik voor een saturn met 35 spellen , photocd
een atari lynx met draagtas en 10 spellen en een atari 2600
+8 spellen(waren wel kopien) 100 euro krijg dan vind ik dat afzetterij

al helemaal als er bij word gezegd dat die atari kopies toch niet verkopen, wie wil dat nu en ik laat ze liggen om een keertje daarna de winkel binnen te stappen en ze aan 10 pleuro per stuk te zien liggen

als de saturn kompleet in orde is maar er word gezeurd over sogenaamd stof, vervolgens neem ik een ps2 mee en wat blijkt thuis de achterkant zit gewoon bomvol stof

oke je kan er alles vinden volledig mee akoord maar de vraagprijzen
zijn zoals hier opt forum gezegd te duur

hier opt forum krijg ik een megadrive arcadestick voor 15 daar voor 30 pleuro

anyway dit ligt me al alemaal een jaartje op de maag dus srry dat ik dit effe spug, moest er vroeg of laat uit
trouwes die gozer met atari logo tatoo vond ik persoonlijk het relaxed

grt
total crash
 
Posts: 556
Joined: 03 Jul 2003, 21:35:37
Location: Netherlands

Postby hoofdletterp » 21 Mar 2004, 11:42:12

@Segafreak, dat is altijd zo met BTW alleen dat maakt niet uit omdat je het weer terug krijgt wanneer je de verkoopprijs met 19% verhoogt (wat IEDEREEN in ELKE winkel dus doet). Dus het slaat gewoon nergens op.
De vraagprijzen zijn inderdaad heel hoog, maar ik heb bij de PK ook wel \'ns meegemaakt dat iets dat wel veel waard was voor heel weinig wegging. Of dat je voor iets dat geen moer waard is wel wat krijgt, dat hoort er denk ik gewoon bij omdat ze nog niet zolang in de bizniss zitten. En ja als mensen blijven kopen, waarom zou je dan de prijs verlagen?
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Speedy » 21 Mar 2004, 12:18:56

Snap niet dat mensen die er iets meer van weten dan de gemiddelde consument (denk iedereen hier wel), zich zo druk maakt over wat je weer krijgt voor spullen als je het inruilt bij een gameshop (platenkoning of een willekeurige andere), je weet dat het niks oplevert. Verkoop dat spul gewoon op een forum of eBay en je vangt er wel het reeele bedrag voor.
Ik zie dat soort winkels ook alleen maar als mooie aanvulling, domme consument levert leuke spulletjes in en de verzamelaar koopt die leuke spulletjes vervolgens weer. En als dat iets dan te duur is ... we leven in 2004, iedereen heeft internet en een creditcard is ook geen uitzondering meer, dan hop je gewoon langs eBay. Ik koop in gameshops ook alleen maar spul wat mij kwa prijs aan staat en waar ik op eBay niet (veel) goedkoper aan kan komen.
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Markam » 21 Mar 2004, 12:21:03

zat er net nog aan te denken vanmiddag effe langs te gaan!
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby hoofdletterp » 21 Mar 2004, 12:33:55

@speedy, precies... De mensen die voor een 2e hands Dreamcast 100 euro neer willen tellen terwijl hij nieuw bij futuremax nog goedkoper is [:)]. Maar zolang mensen dat niet weten, en sja als je daar in de buurt woont.. sommige mensen vinden het dan belangrijker dat ze \'ff snel\' een game kunnen halen ipv helemaal op internet moeilijk te doen. En ja als ik \'de grote baas ([:P])\' bij de PK was dan zou ik ook de prijzen zo laten [:D].
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Ms. NES » 21 Mar 2004, 13:09:49

Ik snap dat ze goedkoop inkopen om winst te maken, daar gaat het ten slotte om bij een zaak.
Ik kan me ook voorstellen dat het best een risico is, want je weet natuurlijk niet of je een game uit het jaar vuursteentje überhaupt nog een keer kunt slijten en dat je dan niet met een hoge inkoopprijs kunt zitten.
Maar woekerwinsten maken, dat vind ik gewoon gemeen. En dan heb ik het niet over winstmarges van 500%..nee, die lopen (liepen) wel verder uit.
Je krijgt het idee van een relaxed shopje, leuke lui, maar intussen proberen (probeerden) ze je een poot uit te draaien...

Ik kan me wel bij Speedy aansluiten: je moet deze shop zien als aanvulling, museumpje, een must-visit als je in A\'dam bent. En alleen wat kopen als het een goede prijs is. :)
User avatar
Ms. NES
 
Posts: 5488
Joined: 31 Aug 2001, 07:02:32
Location: Pleasant SCREAMS!

Postby Biohazard » 21 Mar 2004, 14:50:59

Hij is vandaag dicht toch? Kwam er toenstraks nog langs lol.

Oh en dit is Segafreak..zit bij Bio..
User avatar
Biohazard
 
Posts: 1998
Joined: 25 May 2001, 13:05:08

Postby Speedy » 21 Mar 2004, 16:44:27

@ Ms NES, vergeet niet dat ze midden in Amsterdam zitten, huur e.d. zal er \"wat\" hoger liggen dan Gameshop Lutjebroek® Dat zal ook meespelen (de lokale gameshop hier zal veel goedkoper zitten kwa vaste lasten dus dat scheelt al in de verkoopprijs zonder dat het in de winstmarge hoeft te schelen).

Maar goed, er zijn meer gameshops dan de PK, stap in de trein en tuf het land door, doe ik ook af en toe en je hebt mooi weer wat te doen en wie weet wat voor koopjes je altijd tegen komt. (Tip alleen geschikt voor hogeschool studenten met teveel vrije uren en een OV kaart ;))
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby gradius » 21 Mar 2004, 22:59:54

wat die btw betreft,wij kopen alleen van particulieren, alles wat ik van een particulier koop, krijg ik niet terug van de belasting, simpelweg omdat ik van een particulier geen btw bon krijg.
en helaas wel 19% moet afdragen over inkoop, en nog een keer over de verkoop.
en het kan zijn dat een atari cart, waar ik weinig voor geef later voor 10 euro in de toko ligt, maar dan moet ik hem nog wel verkopen.
waarom denk je dat ik er zo weinig voor geef?
omdat ik ze gewoon liever niet heb, ik kan het niet meer kwijt, en dat betekent dan niet automatisch dat we die zooi in de uitverkoop gooien, zo werkt het gewoon niet.
en wat de huur betreft, dat wil je echt niet weten...
User avatar
gradius
 
Posts: 64
Joined: 19 Mar 2004, 22:04:12
Location: Kyrgyzstan

Postby BOP » 22 Mar 2004, 01:11:04

Dat verhaal gaat volgens mij niet helemaal op Gradius. Bij handel in tweedehands goederen (kopen van en weer doorverkopen aan particulieren) kun je met een margeregeling werken. Zo draag je alleen BTW af over het verschil van de verkoopprijs met de inkoopprijs. Als je hier niet mee werkt worden je verkoopprijzen inderdaad een stuk hoger.
BOP
 
Posts: 618
Joined: 26 Aug 2003, 01:57:20
Location: Netherlands

Postby Vixion » 22 Mar 2004, 07:49:45

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door SeGaFrEaK</i>
<br /><blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Ms. NES</i>
<br />Hmm...is het die jongen met die Atari tattoo op zijn binnenarm?

\'tis gewoon een leuke shop, die Platenkoning. Beetje museumpje. :)

Maar het is precies wat Vixion zegt: de vraagprijzen waren erg hoog (die keren dat ik er ben geweest een tijd terug). Zeker als je dan een topgame ter verkoop aanbiedt aan de Platenkoning en je krijgt een schijntje, denk ik: lekkere winstmarge! :P Die mag best wat naar beneden; hebben ze misschien ook meer kopers in de shop (ipv kijkers)...

En dat \'belastingverhaal\' aandragen als reden voor hoge verkoopprijzen is b*llsh*t. Iedereen in Nederland betaalt belasting, dus wat dat voor toegevoegde waarde heeft??
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Schijnt dat ze voor alles wat ze innemen ook belasting moeten betalen...dat ving ik op tenminste [:P]

Maar ja dan nog..
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">


Klopt, je moet voor innemen van spul ook belasting betalen, gewoon inkoopbelasting, zoals er op elk product zit, zelfs de Pampers bij de AH hebben belasting. Maarja, deze is ook gewoon aftrekbaar, daarnaast... Als je op 2 euro belasing moet betalen, kost het je 20 cent :S te verwaarlozen, maar om dan het artikel voor 15+ euro te verkopen, dan ja... ben je gewoon een oplichter.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby KiWi » 22 Mar 2004, 11:07:28

Ik vind de PK altijd wel leuk om naar binnen te wandelen. Jammer van de staat van sommige games (incompleet of niet mint), anders zou ik inderdaad wel vaker iets aanschaffen. Sommige dingen hebben prijzen nagenoeg comform eBay.com prijzen maar vaak is het de staat van games die mij doen besluiten om het niet aan te schaffen. Voor de rest is het een leuke museum en blijft het leuk om alles af te lopen (ook al is hier en daar een copie terug te vinden. Ik vind dat dat gewoon niet hoort in een winkel).

Ik was aangenaam verrast met de virtrine met Neo Geo spul. Naast MVS hadden ze ook AES (niets noemenswaardig though qua rarity), maar ook hier was de staat van games niet van dat niveau dat ik verlang voor mijn games. Prijzen waren wel okay als je de 19% winstmarge eraf haalt dan waren het weer standaard eBay prijzen (alleen dan in een wat mindere staat). Ik kan zeker indenken dat er markt is voor Neo Geo en dat de prijzen nog wel enigzins te doen zijn. Althans met uitzondering van de Joystick, want een unboxed die tot twee keer zoveel wordt verkocht voor een CIB versie vind ik danwel weer aan de wat hogere kant.

Voor de rest, als het niet al te druk is, kan je nog best wel eens in de een bak rondneuzen en zo kan je wel een leuke game scoren.
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Previous

Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group