JAP 32x op Pal MD

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

JAP 32x op Pal MD

Postby Vixion » 16 Jun 2012, 13:39:32

Hey mannen,

Dat is even lang geleden dat ik hier geweest ben :roll: maar ben terug met een simpele duidelijke vraag.

Deze zomer zit ik voor 4 weken in Tokyo (verblijf zowat midden in Akihabara) en zal mogelijk 't een en ander aanschaffen.
Nu is er maar één ding dat op mijn lijstje staat; een 32x om mijn Megadrive/MegaCD combo compleet te maken. Aangezien die dingen hier in Europa schaarser en duurder worden wilde ik er eventueel eentje meenemen vanuit Japan als ik hem daar goedkoper kan krijgen. Enige vraag die dan overblijft: werkt hij op mijn PAL MD? Iemand die mij die vraag kan beantwoorden?
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Re: JAP 32x op Pal MD

Postby blackdragon » 19 Jun 2012, 21:56:32

Volgens mij niet je zit met de region lock en volgens mij als je een game erin doet kijkt hij eerst naar de region van de 32x en daarna van de Megadrive en als dat niet beide hetzelfde is zal de game niet opstarten. En je zit uiteraard ook met de 50/60hz dus volgens mij is de enige manier om dit te kunnen dat je het moet modden.

Maar ik weet het niet helemaal zeker meer er staat me ook wat bij dat de games uit de VS bijvoorbeeld wel paste in een PAL megadrive maar een JAP game niet geloof dat die sleuven breder waren. En de 32X gaat in de plek waar je normaal een game instopt.

Maar ik durf het niet meer voor 100% te zeggen het is alweer zolang geleden. Ik zal mijn broer wel even vragen die weet het wel en die heeft ook alles in de JAP versie en PAL versie.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: JAP 32x op Pal MD

Postby ManoRevolver » 22 Jul 2015, 09:45:25

Is het nog gelukt Vixion?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam


Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group