Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Re: Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Postby Loempiavreter » 28 Feb 2008, 13:18:22

Naast die daarboven genoemde zijn deze Hong Kong Bootleg Brawlers er ook:

SHUI HU FENG YUN ZHUAN
http://www.illusionware.it/megadrive/HK ... 0ZHUAN.htm
Yang Jia Jiang
http://www.illusionware.it/megadrive/HK ... -jiang.htm


Je kan ze emuleren dus als je ff goed op het net zoekt.

SHUI HU FENG YUN ZHUAN is trouwens wel erg goed, niet beter dan Bare Knuckle/Streets of Rage 2 & 3 maar wel beter dan de andere Beat'em ups en Brawlers op de MD
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Postby Stepz » 28 Feb 2008, 17:22:35

Hey, die zien er best wel cool uit!
Maarja, waar koop je die dingen :?
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Postby Loempiavreter » 28 Feb 2008, 21:25:09

Japanse Yahoo auctions verschijnen die 2 heeeel soms gaan ook voor heel veel geld weg. Ben Yang Jia Jiang ook op ebay tegen gekomen 1-2 maandjes terug, maar die verscheepte alleen binnen Taiwan en was alleen cartridge.

En anders doe je wat ik doe, Emulatie :P (met 2 japanse/model 1 saturn controllers op zo'n convertor op je pc aangesloten is dat goed te doen)
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Postby Stepz » 29 Feb 2008, 13:30:03

Tja, ik heb geen MD emulator en ik heb geen convertors voor controllers op m'n pc. Tevens hangt m'n pc best vaak, is m'n andere pc een Linuxbak en op m'n laptop wil ik dat soort dingen liever niet doen... :?
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Postby mayu-kun » 29 Feb 2008, 14:14:06

Stepz wrote: en op m'n laptop wil ik dat soort dingen liever niet doen... :?


wrom niet?? zo n emulator verbruikt haast niks
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Postby Stepz » 29 Feb 2008, 14:58:14

Tja, ik gebruik m'n laptop voornamelijk voor school en dergelijken.
Enige game die ik hier op heb is Halo Zero.
Verder heb ik ook geen emu's meer (de laatste die ik had was in de tijd dat je ze nog gewoon het net kon halen zonder enige moeite) en ik heb ook geen convertors voor m'n controllers.
Daarnaast zit ik met m'n laptop meestal op schoot op m'n bed... gamed niet echt lekker ;)
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Postby Frankhulscher » 29 Feb 2008, 23:40:17

Stepz wrote:Verder heb ik ook geen emu's meer (de laatste die ik had was in de tijd dat je ze nog gewoon het net kon halen zonder enige moeite)


Kan dat niet meer dan? Heb nog ergens op m'n pc Kgen98 staan en een aantal roms. Jaren niet meer gebruikt, speel als ik dat al doe gewoon op de echte MD. Emu's werkten wel prima overigens.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Re: Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Postby ManoRevolver » 02 Mar 2008, 18:40:07

User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Postby Donny K. » 06 Mar 2008, 22:44:18

En anders download je gewoon een emulator voor je Linuxbak. Die zijn er ook genoeg.

Trouwens... Die Super mario world voor de MD heb ik thuis liggen. Maar het is gewoon een gehackte wonderboy game. Als je maar lang genoeg doorspeelt, kom je gewoon in wonderboy levels + muziek terecht.

Het game over scherm van die zelda, a link to the past is het begin scherm van micky & donald world of illusion van de Megadrive :lol:

Verder heb ik ook nog een donkey kong country 1 en 2 voor de Nes (die zien er verbazingwekkend goed uit) Een super mario world voor de Nes. Ook die ziet er verassend goed uit. En een super mario allstars voor de nes (inclusief baby mario, super mario 4 :P , dokter mario en mario bros)

Die had ik ook echt in het zelfde tijdperk als dat de snes versie uitkwam. Het grappige is dat de japanse versies van Super mario bros en the lost levels er mooier uitzien (famicom versies) dan de europese en amerikaanse versies. (Wel meer slowdown en 15% vertraging)

Verder had ik ook nog: Street fighter 12 :lol: :roll: en Mortal kombat 3 (ze zien er allebei niet uit en lopen/besturen voor geen meter)
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Re: Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Postby zendar » 01 Sep 2008, 16:22:18

Nou, de pre-order is vandaag gestart!
De game gaat 24 December uitgebracht worden, en om er zeker van te zijn dat je er 1 in handen krijgt, kan je vanaf nu bestellen.
voor de prijs hoef je het niet te laten, want voor de "standaard versie" betaal je nog geen €25 inclusief verzenden.

Het speciale van deze game is dat hij een soort Mega CD uitbreiding heeft.
Voor mensen die alleen de Megadrive hebben, is het spel gewoon speelbaar met de soundtrack die vanaf de cartrigde wordt afgespeeld.
Maar heb je een Mega CD, dan kan je de meegeleverde cd erin stoppen, en wordt de game soundtrack vanaf de cd afgespeeld (wat dus betekend dat je hoger kwaliteit geluid hebt.)
En er wordt ook een poster bijgeleverd.

Er is ook de mogelijkheid om een speciale versie aan te schaffen.
Je betaald dan €35, en dan wordt je vermeld in de eindcredits van het spel, en komt je naam in de gebruiksaanwijzing te staan.
En het is misschien mogelijk dat een personage in de game jou naam krijgt.

Daarbij komt ook dat de game regiovrij is, dus wat voor systeem je ook hebt (PAL/NTSC), hij is op allemaal speelbaar.
Je kan daarbij ook kiezen uit verschillende covers, zoals de Europeese blauwe, de Amerikaanse rode, of een cover met het Japanse uiterlijk.
Eventueele verdere informatie kan je vinden op http://www.piersolar.com , waar je de game ook kan bestellen.
(Ik heb hem natuurlijk al besteld :D )

greetz Sander.
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Postby Stepz » 01 Sep 2008, 23:23:04

Donny K. wrote:En anders download je gewoon een emulator voor je Linuxbak. Die zijn er ook genoeg.

Trouwens... Die Super mario world voor de MD heb ik thuis liggen. Maar het is gewoon een gehackte wonderboy game. Als je maar lang genoeg doorspeelt, kom je gewoon in wonderboy levels + muziek terecht.

Het game over scherm van die zelda, a link to the past is het begin scherm van micky & donald world of illusion van de Megadrive :lol:

Verder heb ik ook nog een donkey kong country 1 en 2 voor de Nes (die zien er verbazingwekkend goed uit) Een super mario world voor de Nes. Ook die ziet er verassend goed uit. En een super mario allstars voor de nes (inclusief baby mario, super mario 4 :P , dokter mario en mario bros)

Die had ik ook echt in het zelfde tijdperk als dat de snes versie uitkwam. Het grappige is dat de japanse versies van Super mario bros en the lost levels er mooier uitzien (famicom versies) dan de europese en amerikaanse versies. (Wel meer slowdown en 15% vertraging)

Verder had ik ook nog: Street fighter 12 :lol: :roll: en Mortal kombat 3 (ze zien er allebei niet uit en lopen/besturen voor geen meter)


Die Super Mario 4 heb ik weleens bij jou gespeeld ja! 't Was een soort Mario Bros. 3 clone, maar dan met hele rare... tja... omgevingen enzo. Allemaal dingetjes die volgens mij uit andere games waren geript. En de Japanse versie van The Lost Levels is eigenlijk Mario 2. De Europese/Amerikaanse Mario Bros. 2 is natuurlijk gewoon Doki Doki Panic.

"wel een leuk filmpje erover"

http://screwattack.com/Europe/GLRC/DokiDoki
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Postby zendar » 02 Sep 2008, 16:18:29

C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Postby humanoid » 12 Sep 2008, 20:25:39

Yes, heb de Posterity Pack besteld. Kan niet wachten om na al die jaren weer eens een nieuwe game op m'n Meggie te spelen! :D

Zal er vet uitzien op mn S-video gemodde Megadrive :twisted:
User avatar
humanoid
 
Posts: 42
Joined: 02 Aug 2006, 08:49:46

Re: Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Postby Stepz » 15 Sep 2008, 11:14:47

Ziet er best geinig uit. Hoop dat de muziek ook daadwerkelijk zo goed klinkt als in dit filmpje... Daar staat de Megadrive toch wel bekend om :s
Maar is het al zeker dat ie op een cartridge komt? Wordt het geen Mega CD game?
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Wie had dat ooit gedacht . . . ?

Postby zendar » 15 Sep 2008, 16:21:59

Als je mijn stukje goed had gelezen, had je al antwoord op je vraag ;)

Het speciale van deze game is dat hij een soort Mega CD uitbreiding heeft.
Voor mensen die alleen de Megadrive hebben, is het spel gewoon speelbaar met de soundtrack die vanaf de cartrigde wordt afgespeeld.
Maar heb je een Mega CD, dan kan je de meegeleverde cd erin stoppen, en wordt de game soundtrack vanaf de cd afgespeeld (wat dus betekend dat je hoger kwaliteit geluid hebt.)


Je speelt de game hoe dan ook vanaf cartridge, maar je kan de soundtrack vanaf de mega cd laten afspelen.
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

PreviousNext

Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group