Megadrive import (convertor)

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Megadrive import (convertor)

Postby Loempiavreter » 30 Sep 2007, 16:01:03

Ik gebruik Mega Key 2 voor Import en die heeft het altijd gedaan. Nu had ik dus geen Japanse spellen meer, maar heb net dus Bare Knuckle III Binnen gekregen. Maar als ik die erin schuif zegt dat ding iets van "This is only compatible with NTSC, PAL or French Megadrive's' Terwijl ik gewoon een PAL console heb.

Iemand die ook een Mega Key 2 heeft en Bare Knuckle III?
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby mayu-kun » 30 Sep 2007, 16:55:58

er staat mij iets van voor dat ik ooit eens iets heb gelezen over latere megadrive games met regioprotection

weet nie meer waar though...
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby Frankhulscher » 30 Sep 2007, 22:54:29

Heb ik al eens ergens gepost. Er zijn spellen met een regio lock. Met name de latere spellen. Dat is een chip in de cart. Die moet je dus laten denken dat je een console uit een andere regio hebt. Dat kan op 2 manieren: Je kunt switches voor de regio in de MD inbouwen, is mogelijk voor regio en 50/60hz, vereist wat soldeerwerk en aanschaf van knopjes. Je kunt ook een wat duurdere import converter kopen. Die heet ook mega key (zijn er ook die anders heten), waar het om gaat is dat er switches op zitten om de regio in te stellen. Dan moet het werken.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Loempiavreter » 01 Oct 2007, 07:25:45

Frankhulscher wrote:Heb ik al eens ergens gepost. Er zijn spellen met een regio lock. Met name de latere spellen. Dat is een chip in de cart. Die moet je dus laten denken dat je een console uit een andere regio hebt. Dat kan op 2 manieren: Je kunt switches voor de regio in de MD inbouwen, is mogelijk voor regio en 50/60hz, vereist wat soldeerwerk en aanschaf van knopjes. Je kunt ook een wat duurdere import converter kopen. Die heet ook mega key (zijn er ook die anders heten), waar het om gaat is dat er switches op zitten om de regio in te stellen. Dan moet het werken.


Misschien heb je er overheen gelezen maar ik heb een Mega Key (2). en ik krijg 1 of ander vaag bericht van Mega key dat mijn megadrive geen NTSC PAL of frans megadrive is terwijl het toch gewoon een PAL console is. Hij heeft het ook altijd gedaan bij japanse spellen.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13


Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group