[Waardeer topic] Darkstalkers / Vampire serie

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Beste game in de serie?

Darkstalkers / Vampire
0
No votes
Nightwarriors / Vampire Hunter
1
50%
Darkstalkers 3 / Vampire Savior
1
50%
Vampire Chronicle
0
No votes
Vampire Chaos Tower
0
No votes
 
Total votes : 2

[Waardeer topic] Darkstalkers / Vampire serie

Postby F-zero » 05 Nov 2006, 00:33:32

Image

Waardeer topics rule! Maar Vampire didn't get some love yet, and Morrigan's dying for some..

Deze is dus voor de Vampire / Darkstalkers reeks. Imo een goede 2e achter capcom's Streetfighter series. Vampire (DS1) was op de PSX, Vampire Hunter (Nightwarriors) op de saturn en Vampire Savior (DS3) op beide consoles. Ook zijn er nog wat arcade upgrades als Vampire Hunter 2 en Savior 2 maar die zitten ook allemaal in de console versie van Savior verwerkt. Ik vind de serie masterlijk, ieder deel speelt ook echt compleet anders. Vampire/DS1 is eigenlijk vrij mager (niet alleen door de slechte PSX port, maar ook de arcade rom is niet zo bijzonder), Vampire Hunter is nog steeds briljant en Vampire Savior is ook fucking goed, maar speelt heel anders. De Saturn port van Vampire Savior is _beter_ dan de arcade, en ook beter dan Vampire Chronicle en Savior PSP. In feite is geen enkel character in deze series een palette swap (zelfs Lilith en Morrigan niet) en de moves zijn enorm uiteenlopend. En wie kent nog de freaky Fetus of God achtergrond met de grote zuigeling? Mijn favoriete personages zijn Lilith, Donovan en Victor. Ik zou Vampire Hunter en Savior sterk aanraden op de Saturn (ze kosten ook geen drol), en die eerste.. tja die moet je wel op de PSX halen.

Zijn er meer mensen liefhebber van deze ietwat ondergewaardeerde serie?

Blatant ripoff topic i know, its a dirty job but someone's gotta do it! :lol:
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Xizor » 05 Nov 2006, 01:17:23

ik heb laatst darkstalker chronicles chaos tower op de PSP gekocht voor 9,99 euro (Mediamarkt Middelburg) en ik meot zeggen dat ik zeer onder de indruk ben.

Speelt lekker (ikzelf heb weinig moeite met de D-pad), graphics zijn goed en geluid ook. het voelt allemaal echt een beetje capcom-achtig aan en dat vind ik goed.

Een vergelijking met de andere versies kan ik niet maken,maar deze heeft mij positief verrast.
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby ManoRevolver » 05 Nov 2006, 08:04:32

Vette games! Ik kreeg altijd een harde plasser toen ik die shit vroeger in de EGM / PU zag!
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Fonzi » 05 Nov 2006, 09:59:37

Alhoewel de fighting engine op zich niet echt super geballanceerd is, is dit de fighter met de meest indrukwekkende artwork. Toen ik Vampire Saviour op de Saturn ontving, samen met de 4MB Ram card, kon ik mijn ogen niet geloven. Ik heb het dan ook kapot gespeeld.

Ik weet niet waarom, maar de Saturn versie staat nog steeds in mijn top 10 van beste games ooit. Een absolute waardeer topic waard dus.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby F-zero » 05 Nov 2006, 10:54:31

Ja Savior op de Saturn is in principe ook de beste arcade to saturn translation. Er zijn geen loadtimes, geen kwaliteitsverlies in sound (het is alleen wat zacht over stereo) en er is geen slowdown. Dat kwam ook omdat Savior de 2e 4MB release was, en die was dus nog net ff beter dan XvsSF.

Je kunt de game ook in het Engels spelen via een makkelijke cheat, klonk leuk maar deze mode bracht ook een censuur met zich mee (wit bloed). Ik laat hem dus altijd op Japans staan.

Je kunt in Nightwarriors ook de settings op 'Darkstalkers 1' zetten en dan krijgen de personages hun moves uit die game, en de intro en de muziek zijn dan ook van die game. Dan heb je eigenlijk het eerste deel dus ook op de Saturn.. maar dan met een paar nieuwe personages.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Donny K. » 05 Nov 2006, 12:01:03

Ik heb de oudere games zelf niet gespeeld. Ik heb er alleen veel over gelezen en gezien (filmpjes, screenshots etc.) Ik heb Vampire Chronicles voor de Dreamcast en ik vind het echt een GENIALE game. Hij speelt inderdaad heerlijk en als ik het goed begrijp zitten alle characters en alle modi uit de voorgaande games verwerkt in Chronicle. En inderdaad. The fetus of God level is Fantastisch. Ik vind Jedah trouwens een van de vetste bad guys ooit gezien. De muziek past ook erg goed bij 'm.

Ik vind de intro en de muziek in de game ook echt ONTZETTEND goed passen bij deze game. Het hele thema en concept vind ik sowiezo super.

Is het overginds ook mogelijk om die engelse cheat uit te voeren bij Vampire Chronicles? De menus zijn wel engels, maar de commentaren van de characters zijn japans. Ik zou graag willen weten wat ze zeggen na elk gevecht.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby F-zero » 05 Nov 2006, 13:16:04

Dan zou de engelse mode hier tussen moeten staan:

EX Options Highlight Options, hold L + R, press A (standard controller), press Z + C simultaneously (arcade stick)


Op saturn is deze cheat namelijk identiek.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands


Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 32 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group