[Waardeer topic] Street Fighter Alpha / Zero serie

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Wat is jullie favoriete Alpha game?

Street Fighter Alpha
2
13%
Street Fighter Alpha 2
4
25%
Street Fighter Alpha 2 Gold
1
6%
Street Fighter Alpha 3
9
56%
Street Fighter Alpha 3 Max
0
No votes
 
Total votes : 16

[Waardeer topic] Street Fighter Alpha / Zero serie

Postby ManoRevolver » 15 Oct 2006, 17:40:17

Image

Fuck it! Waardeer topics rule, dus ik ga er rustig mee door.
Nu één voor de Street Fighter Alpha / Zero reeks, imo de beste Street Fighter reeks die er bestaat.
Sure Street Fighter II, Street Fighter II Turbo / C.H.E., Super Street Fighter II is de old school, en mag zeker niet vergeten worden, en ook de Street Fighter III serie begin ik steeds meer te waarderen, maar de Alpha serie is where it's at voor mij.
Ik keek mijn ogen vroeger uit als ik de EGM of de EGM2 oppikte en er stond weer eens een special in over deze serie, ik wist niet wat ik zag!
Dit zag er ZO-VEEL vetter uit dan Street Fighter II... maar helaas had ik in die tijd niet veel geld te besteden, dus geen games en al helemaal geen Sega Saturn of PSX consoles, oh fuckin' well!
Times have changed, maar de Street Fighter Alpha serie blijft tijdloos, check het roster van deeltje 3! SIKED!
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Muzzle » 15 Oct 2006, 19:45:21

Ik ben ook fan van de Alpha series en heb ze op verschillende consoles.

Het begon bij mij met Alpha 1 voor de Playstation 1. Die heb ik echt vaak gespeeld toen tegen een vriend van me, toen was ik 10 ofzo. Deel 2 ook vaak gespeeld. Deel 3 minder vaak dus die wekt bij mij ook minder 'gevoel' op. De muziekjes en stages van Alpha 1 en 2 wekken wel veel 'gevoel' op dus ik heb automatisch iets meer met die 2 delen.

Zelf vind ik Streetfighter 3: Third Strike wel wat dieper gaan qua gameplay en het is daarom ook een uitdagender spel voor mij. Deze speel ik nu ook elke dag, want ik wil hier net zo goed in worden als in de Alpha serie. Bovendien vind ik Streetfighter 3 echt zo vet geanimeerd, niet alleen de tekeningen maar ook gewoon de bewegingen van de karakters.

Maar ik speel ook de Alpha serie nog heel regelmatig en deze serie heeft ook erg gave karakters (al vind ik de meeste nieuwe karakters in Alpha 3 wat minder interessant), zeker een echte topserie.

Dus om het samen te vatten, ik heb veel gevoel bij Alpha 1 en 2 en speel deze nog vaak. Ook Alpha 3 speel ik wel redelijk vaak, maar wel met minder gevoel. Maar Streetfighter 3: Third Strike heeft voor mij persoonlijk wel meer diepgang en uitdaging en daar probeer ik nu goed in te worden.
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Postby blackdragon » 15 Oct 2006, 22:23:21

Ja ikzelf vond Alpha 3 het minst leuke van deze allemaal, misschiem omdat ik die nooit echt aandachtig heb gespeeld. Mij is dan ook Street Fighter Alpha 2 het beste bevallen uit de Alpha serie.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby ManoRevolver » 15 Oct 2006, 22:25:35

blackdragon wrote:Ja ikzelf vond Alpha 3 het minst leuke van deze allemaal, misschiem omdat ik die nooit echt aandachtig heb gespeeld. Mij is dan ook Street Fighter Alpha 2 het beste bevallen uit de Alpha serie.


Voor mij ook deel 2 (heb wel op 'gold' gestemd), simpelweg omdat ik die bont en blauw heb gespeeld.
Alpha 3 speel ik wel vaak op de GBA of PSP, en heeft wel de meest indrukwekkende character selectie, alle helden zijn aanwezig.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Gouki » 16 Oct 2006, 14:37:44

Saturn en Dreamcast, Street fighter ZERO (ik haat Pal en US spellen!!!)
dus eigenlijk allemaal kut, want ik wil ZEROOOOOOO! ;)

Zero 3

gouki
Image
Sega Rally 2 arcade master! 3:58:88 - PAU
Le Mans24 & Daytona USA arcade master!
User avatar
Gouki
wil 'patser' zijn
 
Posts: 1609
Joined: 30 May 2001, 17:10:25
Location: Netherlands

Postby Loempiavreter » 16 Oct 2006, 17:26:46

In mijn ogen is Zero (samen met 1) nog altijd het mislukte Street Fighter kindje. Het spel gaat gewoon niet zo diep als de andere Street Fighter series, het heeft misschien wel de meeste characters maar daar is alles ook mee gezegd.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Muzzle » 16 Oct 2006, 19:13:16

Loempiavreter wrote:In mijn ogen is Zero (samen met 1) nog altijd het mislukte Street Fighter kindje. Het spel gaat gewoon niet zo diep als de andere Street Fighter series, het heeft misschien wel de meeste characters maar daar is alles ook mee gezegd.


Ik vind Streetfighter 3 ook een heel stuk dieper inderdaad. En de SF2 serie (en alle varianten) zijn ook vrij diep.

Voor mij is Streetfighter 3 wel echt de beste en interessantste qua gameplay eigenlijk.

Maar toch vind ik de Alpha serie een gave sfeer hebben en leuk om te spelen. Maar dat komt misschien gewoon omdat ik het vroeger zo vaak gespeeld heb.

Nu verkies ik Streetfighter 3: Third Strike wel boven de Alpha/Zero reeks. Maar toch kan ik soms nog wel genieten van een potje Streetfighter Alpha/Zero.

Ook de tekenstijl van Alpha/Zero vind ik wel zijn charme hebben. Persoonlijk vind ik Streetfighter 3 nog beter geanimeerd maar die is ook nieuwer natuurlijk. Maar Alpha/Zero heeft best een uitgesproken sfeer en die spreekt mij ook wel aan.
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Postby F-zero » 16 Oct 2006, 20:07:02

Street fighter alpha 3 is voor mij de beste 2d fighter ooit gemaakt, SF3 TS vlak daar achter. Het mooie is, die 2 kunnen broederlijk naast elkaar staan. SFA3 is mijn meest gespeelde saturn game en ik speel de game wanneer alleen al jaren steevast op de hoogste difficulty. Het is dan cool om hem met Cody uit te spelen, zonder continuen terwijl ik dat niet met scrubs als Ken kan halen.

Over SFA1 kan ik kort zijn: het is een unfinished beta en SFA2 is de volledige versie van dit spel. Zelfde shit als met SF3 New Generations, 2nd Impact was daar ook de complete versie van. De story van SFA1 word ook niet gezien als canon maar is overgeheveld naar SFA2. SFA2 Gold vind ik trouwens kutter dan SFA2. Ze hebben gemessed met de damage en alpha counters. De Arcade Zero 2 alpha (in principe Gold) had dan wel dramatic battle.. Op de consoles zat dit er niet in maar was Cammy verborgen, die was alleen voor vs mode en suckte. Dramatic battle in SFA3 is toch superior! ;D

De sfeer van Alpha is geweldig, al is die minder geworden in SFA3. Alpha 2 had namelijk een heel toffe sfeer dankzij de coolere achtergronden en de betere muziek. Maar in A3 krijg je daar een godsgruwelijk grote game voor terug, met een hele teringzooi aan characters waarvan bijna niemand waardeloos is. Dan nog de 3 ISM's, classic mode en je word gek... SIKED!

A3 heeft ook zijn voorgangers op brute wijze geliquideerd, want op toernooien word vrijwel uitsluitend dit deel nog gespeeld.. naast.. jawel, SF3TS.

Mijn favoriete personages?

V-Cody: infinite mastered, damage is wel reduced op saturn.. vijand is pas dood na 60 hit combo ofzo ;D
V-Ryu: infinite mastered, ditto ;D
X-Balrog (JP, dus de matador): ;D

Ik heb ze alle 3 Japans origineel op de saturn en deel 3 ook op de DC.

van wiki (komt niet van mij :D):

The Sega Saturn port (released only in Japan, as one of the last games for the system) is notoriously hard to find but is often considered to be superior, surpassing even the Sega Dreamcast version. The Sega Saturn version of Street Fighter Zero 3 remains the best version available graphically, even when compared to much later releases such as the PSP version (Street Fighter Alpha 3 MAX) and the version in Street Fighter Alpha 3 on Street Fighter Alpha Anthology for PS2.

^_^
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby ManoRevolver » 16 Oct 2006, 20:36:43

Ik heb SFA3 voor de GBA, PSX, PSP en PS2, maar wil 'em stiekem ook nog voor de Saturn.
Wat is de gangbare prijs voor een complete SFA3 op de Saturn?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Muzzle » 16 Oct 2006, 20:57:47

@ F-Zero:

Ik speel SFA3 en SF3:3s in mijn eentje ook op de hoogste difficulty. Maar ik vraag me af in welk opzicht je SFA3 net iets beter vindt? Is dat puur gevoelsmatig of vind je bepaalde gameplay elementen beter?

Ik vind dat juist bij SF3:3s beter namelijk. Daarbij heb ik meer het idee dat je uit elke situatie kan 'ontsnappen' door goed spel en dat je gevarieerder moet spelen om te winnen. Ook vind ik 'parry' echt een ijzersterk iets wat de gameplay heel erg verdiept.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Alpha/Zero reeks geweldig en ik speel deze nog vaak, maar SF3:3s vind ik gewoon interessanter en beter spelen.

Ik ben wel benieuwd wat jij er precies van vindt :).

EDIT:
Ik heb net SFA3 weer is uitgespeeld (de PS2 versie van SFA Anthology)... en ik heb verder vandaag en de afgelopen weken redelijk wat SF3:3s gespeeld. En ik vind toch wel echt 100% dat SF3:3s veel betere gameplay heeft. Gewoon meer diepgang enzo :). Het is lastig om het precies uit te leggen.

Maar ik ga morgen maar weer eens Street Fighter Alpha 2 (vind ik denk ik de beste, door de sfeer enzo) uitspelen, want daar heb ik door dit topic toch wel zin in gekregen.
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Postby ManoRevolver » 16 Oct 2006, 22:19:44

Iemand een keer down om deze game(s) online via MAME (jaja, gay) tegen elkaar te spelen?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby killik » 16 Oct 2006, 22:38:35

Alpha 2 geniet ook mijn voorkeur, met name omdat ik die op de Saturn helemaal kapot heb gespeeld. De hele presentatie en vooral de muziek maakte het tot een mooi geheel. Verder vond ik de tekenstijl veel toffer dan SF2

Alpha 3 heb ik nooit echt gespeeld door de DC controller. Al na een paar sessies hield ik het gezien en dat was ook einde verhaal voor Alpha 3. Nu heb ik hem weer maar ik wacht met spelen tot ik een Saturn controller convertertje heb. Wat ik wel meekreeg was de muziek die minder nostalgisch klonk dan alpha2. Is er niet een code of optie voor de originele tunes?

SF3 3d strike heb ik ook nooit mn tanden ingezet, wederom door de DC controller. Nu begreep ik uit een ander topic zelfs dat deze game niet te spelen is met een Saturn controller converter, omdat de game de hard punch en kick aan L en R toewijst. Als dit echt zo is koop ik hem nog wel eens op de PS2 met zo'n capcom controllertje. De tekenstijl en animaties zijn wel megavet, zo rauw. Elke punch en kick lijkt veel harder aan te komen dan in Alpha, alles is groffer.

Maar al met al Alpha2, puur omdat ik de rest door de DC controller niet heb willen/kunnen spelen. Ik bedenk me nu trouwens wel dat ik vaak op safe speel door met dezelfde, wat toegankelijkere characters te spelen. Ruy, Ken, Guy, Fei Long, dat soort werk. Sagat gaat me ook nog goed af omdat zijn moves bijna hetzelfde zijn, maar je zult mij nooit bezig zien met een Sodom, Birdie of Dhalsim. Lijkt me leuk om me ook daarin wat te verdiepen om wat van de balans mee te krijgen. Nu vind ik het onmogelijk om goed met iemand te worden die van die 2 sec. laadmoves heeft. Wat is daar het voordeel van t.o.v. een kwartslag move? (hadoken) Ik vind het maar een handicap, dat soort characters :)
.....
killik
 
Posts: 1693
Joined: 03 May 2001, 12:20:52

Postby F-zero » 17 Oct 2006, 16:31:19

Muzzle: SFA3 is gewoon een grotere game met meer variatie in characters (32 characters + 3 ism's is in feite 100 characters). De game is ook heel fast paced, door de rolls en air recoveries. SF3TS is technisch beter, maar SFA3 heb ik gewoon veel meer gespeeld, en ligt me beter.

Mano: stand alone zo'n 50-60 euro, box zo'n 70-80.

http://www.youtube.com/watch?v=17Ch3G4xg_g Dramatic battle in action.

kilik: chargers zijn defensief fantastische characters, Guile was toptier in de oude SF2's. Je kunt namelijk vanuit een block de Sonic boom doen, of bijv. down inhouden tijdens een move om meteen daarna een Somersault kick te doen. Vega/Balrog is 1 van mijn sterkste A3 personages, ook een charger.

Waar blijft de Vampire waardeer topic btw ;D
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Ophyr » 17 Oct 2006, 21:16:14

SF Alpha 2 heb ik helemaal grijs gespeeld op de SNES... Tevens 't enige cart spel dat ik ooit gezien heb met laadtijden (ofzoiets... in ieder geval bleef ie ff hangen na de 'FIGHT!')
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Stepz » 28 Oct 2006, 19:47:48

Ik had Alpha op de pc, Alpha 2 heb ik op de SNES en toevallig heb ik het eergisternacht nog gespeeld :D , ook heb ik Upper op de GBA (vind ik het minst, tja... 't speelt gewoon niet op een kleine handheld) en Alpha 3 op de DC.

Zelf hou ik net iets meer van 3rd Strike, maar ik snap psies wat Mano bedoeld!
Dus dees is speciaal voor jou Mano:
SF Alpha!!!! High Five!!!!

Ik kies voor Alpha 3 (of eigenlijk Zero 3 en het liefst op de Saturn 8)).

ps: deze topic ownzzzz!

*edit*
Thnx Mano, ik zat al te prakkeseren wat ik nu wilde gaan spelen!
SF Alpha 3 it is ;)
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Next

Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group