[Waardeer topic] Streets Of Rage serie

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Jou favoriete STREETS OF RAGE?

Deel 1
4
20%
Deel 2
14
70%
Deel 3
1
5%
Final Fight FTW
1
5%
 
Total votes : 20

[Waardeer topic] Streets Of Rage serie

Postby ManoRevolver » 11 Oct 2006, 23:23:38

ImageImageImage

Damn damn damn!
Vandaag na JAREN weer Streets Of Rage 2 in me Megadrive mogen drukken.
Ooit 'kwijtgeraakt' tijdens een verhuizing (zit wsl nog ergens in een doos... hoop ik), en nu na serieus na jaren sinds vanmiddag eindelijk weer in mijn bezit.
Net weer even flink over de streets lopen ragen en damn, nu nog steeds vind ik SoR 2 één van de beste beat 'em ups ooit gemaakt.
Misschien komt het uit jeugdsentiment en 'emotionele waarde' die ik aan de game hecht, maar deze shit raakt me, Axel is mijn held.
SoR 1 en 3 heb ik duidelijk een minder gevoel bij, deel 1 omdat ik die pas speelde na deel 2, en beduidend minder is, en deel 3 omdat ik deze nog nooit op de legale manier heb mogen spelen, one day...
Maar tot die tijd: STREETS OF RAGE 2 FTW!


EDIT
Poll toegevoegd
Last edited by ManoRevolver on 15 Oct 2006, 17:41:56, edited 3 times in total.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby blackdragon » 11 Oct 2006, 23:54:05

SoR 2 is inderdaad een geweldige game, hoewel ik me met alle 3 goed vermaakt heb is deel 2 toch wel heer en meester. Tijdje terug heb ik SoR 2 nog heel veel gespeeld btw.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby twisted » 12 Oct 2006, 08:09:24

ik heb juist alleen 3 gespeeld 8) Maar ik vond em wel cool toen
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Loempiavreter » 12 Oct 2006, 10:09:58

Ik had vroeger alleen deel 1 en 3, maar nu ook 2.

Ik moet zeggen dat deel 1 in alle opzichten inferieur is aan deel 2, maar het was 1 van mn eerste spellen en in onze buurt kwam iedereen altijd streets of rage spelen tot we er bij neervallen (zeker 5 mensen met een Megadrive :D woonden in de buurt). Maar op 1 ding blinkte deel 1 uit boven de anderen; Het had een beter verhaal.

Deel 2 is erg vet maar misschien omdat ik hem later speelde dan 3, dat ie minder impact op mij had gemaakt dan het zou kunnen doen. Toch is het wel 1 van mn Fav. games, maar ik had liever Dr. Zan ipv Max, maar Zamza is wel m'n fav. baas uit de serie.

Wat ik vet vond uit deel 3 is dat je van die characters kon unlocken. Zo had je Roo geloof ik en kon je Shiva later ook unlocken (en in de japanse versie kon je ook zo'n stereotype gay unlocken). Ik vond dit wel de moeilijkste SOR.

---

Heeft iemand de video's voor Streets of Rage 4 op de DC gezien? (het gaat hier wel om zogn. Test Footages, en dus alleen omte laten zien hoe het zou spelen, en bestaat alleen maar uit Concept Renders en hoe het theoretisch gezien gaat spelen)

1/5
http://youtube.com/watch?v=T19ede-_Jo8
2/5
http://youtube.com/watch?v=8cDR4khBr-g
3/5
http://youtube.com/watch?v=Qi3TRIvvOpE
4/5
http://youtube.com/watch?v=OE3c-icXC64
5/5
http://youtube.com/watch?v=fICY7QY6m-g
Last edited by Loempiavreter on 12 Oct 2006, 10:17:17, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Gameholic81 » 12 Oct 2006, 10:15:13

Leuke topic Mano!

Ik ben in bezit van alle drie de delen. SoR 1 is zeker leuk, alleen voelt deze een stuk primitiever aan dan SoR 2 en 3 (logisch). SoR 2 is voor mij de beste uit de reeks. Ook de muziek in deze game is gewoon heel erg vet.

En zoals je zelf aan algeeft; het geeft gewoon een heel tof gevoel om deze shit te spelen. De 16-bit graphics vind ik tijdloos en op een normale tv / breedbeeld ziet het er strak lekker uit (ik gebruik een RGB met mijn MD).

SoR 2 speel ik zo nu en dan nog wel eens met maten. Beetje bier drinken en samen huishouden op die straten ;)

Kortom, een van mijn meest favo games voor de MD

SoR 3 heb ik pas sinds een half jaar in mijn bezit (best toch nog wat eurootjes voor betaald) en deze heb ik simpelweg nog niet veel gespeeld. Dus ook nog niet uitgespeeld :o Ik vind de visuele stijl van SoR 3 wel mooier dan SoR 2 maar de gameplay voelt toch anders aan. Minder gebalanceerd als je het mij vraagt.

Dus de beste uit de reeks is voor mij SoR 2!

Hier mijn feature over de SoR reeks:

http://www.mozlapunk.net/homepage/?p=383
Image
User avatar
Gameholic81
 
Posts: 879
Joined: 25 May 2005, 07:41:22
Location: Antwerpen

Postby ManoRevolver » 12 Oct 2006, 11:07:52

Gameholic81 wrote:Hier mijn feature over de SoR reeks:

http://www.mozlapunk.net/homepage/?p=383


Cool stukje!
Ik ben echter blij dat SOR4 voor de DC is afgekeurd als ik die filmpjes van Loempia zo zie, zou toch een flinke domper zijn geweest.
Hopelijk komt er ooit nog een 2d SOR4 voor de DS of PSP, een console versie kunnen we sowieso wel vergeten.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Gameholic81 » 12 Oct 2006, 11:19:56

ManoRevolver wrote:
Gameholic81 wrote:Hier mijn feature over de SoR reeks:

http://www.mozlapunk.net/homepage/?p=383


Cool stukje!
Ik ben echter blij dat SOR4 voor de DC is afgekeurd als ik die filmpjes van Loempia zo zie, zou toch een flinke domper zijn geweest.
Hopelijk komt er ooit nog een 2d SOR4 voor de DS of PSP, een console versie kunnen we sowieso wel vergeten.


Thanks Mano.

Ja jammer genoeg zullen we nooit een console versie zien. Denk overigens dat ook voor de handhelds de kans erg klein is. Maar Sega is hier en daar bezig met het heruitbrengen van klassieke franchises (Afterburner, Golden Axe) dus wie weet!

Zoland het maar een 2D versie blijft. SOR4 voor de DC zag er idd erg belabberd uit (afgezien van het blureffect als je dashes/sidesteps maakte).
Image
User avatar
Gameholic81
 
Posts: 879
Joined: 25 May 2005, 07:41:22
Location: Antwerpen

Postby RinusMaximus » 12 Oct 2006, 11:25:44

Ook voor mij was SOR2 de absolute topper uit de reeks. De muziek van dit spel was ook geweldig.

Geinig dat er 100% voor SOR2 gestemd is.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby ManoRevolver » 12 Oct 2006, 11:28:38

RinusMaximus wrote:Geinig dat er 100% voor SOR2 gestemd is.


De poll is nog jong!
Voor de grappenmakers die op Final Fight gaan stemmen moeten we even op grappenmakers als Remy en Kevin wachten.
Die liggen nog te slapen.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Neverstop » 12 Oct 2006, 13:55:12

SoR2 is het spel dat ik het meest gespeeld heb, van alle consoles die ik bezit. Laatste keer dat ik 'm nog uitgespeeld heb is een maandje terug.

Samen met m'n broertje heb ik het spel ik denk wel 1000 keer uitgespeeld. We deden altijd eerst de extra opties cheat, zodat we de difficulty op Mania konden zetten, 9 levens erbij en je bent weer een middagje bezig.
De "speel met hetzelfde mannetje" cheat was ook een reden om het spel weer 100en keren te spelen.

De soundtrack van het spel heb ik op m'n PC staan, blijft fantastisch (vooral het eindliedje ;)).

Hierna is SoR3 favoriet, de vershillende routes en minder lineare storyline zijn erg leuk, toch speelt hij minder lekker. Vooral door de minder toffe soundtrack.

SoR1 heb ik ook niet weinig gespeeld, maar vrij snel nadat we die gekocht hadden hebben we ook SoR2 aangeschaft. Dan is het niet moeilijk om te bepalen welke je gaat spelen.

SoR2 heb ik ook op de GameGear, bijna net zo tof als op de MD. Ik blijf hopen op een vervolg op 1 van de recentere consoles, maar dan niet in de stijl van Fighting Force of Dynamite Cop. Doe mij maar gewoon sidescrolling 2D/3D (Guilty Gear X stijl) en dan zo ongelofelijk veel en lange levels dat je een half jaar bezig bent voor je het einde een keer bereikt hebt, liefst ook non-linear zodat je het helemaal tot in het einde ter tijden kan spelen.

---

Boeiende SoR site
Neverstop
 
Posts: 66
Joined: 11 Aug 2006, 22:40:50

Postby Flashback » 12 Oct 2006, 14:21:19

Ik heb op SOR1 gestemd.

Deel 2 is voor mij de minste versie en overgewaardeerd. Als je in een bepaald ritme op de stompknop drukt dan kun je in 1x een tegenstander verslaan. Tegenstanders blijven staan als je in een bepaald ritme stompt. In deel 1 en 3 kunnen tegenstanders hieraan ontsnappen waardoor het spel een meer onvoorspelbaar karakter krijgt.

Ik vind de sfeer in deel 1 mooi, muziek is ook geweldig en het verhaal de beste van de drie.

Deel 3 is qua moeilijkheidsgraad misschien het uitdagendste maar na de eerste twee delen gespeeld te hebben iets te repentatief.
Flashback
 
Posts: 610
Joined: 12 Aug 2004, 15:35:10

Postby kevin » 12 Oct 2006, 14:23:20

ManoRevolver wrote:
RinusMaximus wrote:Geinig dat er 100% voor SOR2 gestemd is.


De poll is nog jong!
Voor de grappenmakers die op Final Fight gaan stemmen moeten we even op grappenmakers als Remy en Kevin wachten.
Die liggen nog te slapen.


KEVIN ???
KEVIN HEEFT TOEVALLIG AL OP SOR2 GESTEMD, bitch...


edit: ik denk dat er geen dag zal zijn dat jij vroeger opstaat dan mij ;)
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby ManoRevolver » 12 Oct 2006, 14:24:11

kevin wrote:
ManoRevolver wrote:
RinusMaximus wrote:Geinig dat er 100% voor SOR2 gestemd is.


De poll is nog jong!
Voor de grappenmakers die op Final Fight gaan stemmen moeten we even op grappenmakers als Remy en Kevin wachten.
Die liggen nog te slapen.


KEVIN ???
KEVIN HEEFT TOEVALLIG AL OP SOR2 GESTEMD, bitch...


Good call, bitch.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby kevin » 12 Oct 2006, 14:24:35

lees ook mn edit
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Loempiavreter » 12 Oct 2006, 20:57:19

ManoRevolver wrote:Ik ben echter blij dat SOR4 voor de DC is afgekeurd als ik die filmpjes van Loempia zo zie, zou toch een flinke domper zijn geweest.
Hopelijk komt er ooit nog een 2d SOR4 voor de DS of PSP, een console versie kunnen we sowieso wel vergeten.


Hey hallo ik zeg Test footages dat waren geen graphics XD Dit was gewoon een simpel filmpje met ideeen hoe het spel ging spelen, (Zo had je er ook 2 First person, en zelfs een deathmatch idee), zoals die combo die je kon doen met z'n 2en leek me een erg vet idee :P
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Next

Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group