de werkelijke kracht van de 32x, onvoorstelbaar

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

de werkelijke kracht van de 32x, onvoorstelbaar

Postby gerrit jan » 02 Jul 2006, 10:28:42

gerrit jan
 
Posts: 193
Joined: 08 Nov 2005, 19:31:21
Location: staphorst

Postby ManoRevolver » 02 Jul 2006, 10:50:16

Zal wel aan mij liggen, maar ik zie niet wat hier zo bijzonder aan is.
Een filmpje is nog altijd anders dan in-game.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Roi » 02 Jul 2006, 10:55:32

tech demo
User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

Postby markdegeweldenaar » 02 Jul 2006, 12:39:42

Ik vind het ook niet zo indrukwekkend. Het ziet er gelikter uit dan de spellen op de 32X, maar je kunt nog geen 20 meter ver kijken en de framerate is belabberd. Op zich wel leuk om te zien natuurlijk.
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby RinusMaximus » 02 Jul 2006, 12:56:26

Het gaat hier wel over een apparaat van 10 jaar oud natuurlijk, dat ding was zijn tijd vooruit. 10 jaar geleden wist je nog niet eens wat framerate betekende...
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby ManoRevolver » 02 Jul 2006, 12:58:06

10 jaar geleden?
De 32X kwam net voor de Saturn en PSX uit die veel meer konden presteren.
Dus om nou te zeggen dat de 32X zijn tijd ver vooruit was... nee.
Hoogstens een maand.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Droomkast » 02 Jul 2006, 16:31:29

'onvoorstelbaar' is toch wat overdreven gesteld :)
Droomkast
 
Posts: 803
Joined: 28 Apr 2004, 00:42:54

Postby gerrit jan » 02 Jul 2006, 21:57:23

RinusMaximus wrote:Het gaat hier wel over een apparaat van 10 jaar oud natuurlijk, dat ding was zijn tijd vooruit. 10 jaar geleden wist je nog niet eens wat framerate betekende...


12 jaar geleden ;)
gerrit jan
 
Posts: 193
Joined: 08 Nov 2005, 19:31:21
Location: staphorst

Postby gerrit jan » 02 Jul 2006, 21:58:30

ManoRevolver wrote:10 jaar geleden?
De 32X kwam net voor de Saturn en PSX uit die veel meer konden presteren.
Dus om nou te zeggen dat de 32X zijn tijd ver vooruit was... nee.
Hoogstens een maand.


de 32x was wel gewoon een add on he op de megadrive
gerrit jan
 
Posts: 193
Joined: 08 Nov 2005, 19:31:21
Location: staphorst

Postby ManoRevolver » 02 Jul 2006, 22:11:19

gerrit jan wrote:
ManoRevolver wrote:10 jaar geleden?
De 32X kwam net voor de Saturn en PSX uit die veel meer konden presteren.
Dus om nou te zeggen dat de 32X zijn tijd ver vooruit was... nee.
Hoogstens een maand.


de 32x was wel gewoon een add on he op de megadrive


Uhu... dus?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby gerrit jan » 02 Jul 2006, 22:18:36

dan kun je er uiteraard minder van verwachten dan een stand alone console
gerrit jan
 
Posts: 193
Joined: 08 Nov 2005, 19:31:21
Location: staphorst

Postby ManoRevolver » 02 Jul 2006, 22:19:37

Niet mee eens.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Razelim » 09 Aug 2006, 06:27:03

Kwam de 32X niet uit te tijde van de Jaguar en 3DO? dat si toch een jaartje of 2 eerder dan de PS1 en Saturn.
Ik vind het zelf erg indrukwekkend om het in geemuleerd 32-Bit te zien. Helemaal als je dacht dat Virtua Fighter en Kolibri zo'n beetje het toppunt waren voor het ding. Ik zie dingen (zoals die hal) die er (in een klein flash schermpje, okay) beter uit zagen dan House of the Dead op de saturn
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby ManoRevolver » 09 Aug 2006, 08:29:23

Razelim wrote:Kwam de 32X niet uit te tijde van de Jaguar en 3DO? dat si toch een jaartje of 2 eerder dan de PS1 en Saturn.
Ik vind het zelf erg indrukwekkend om het in geemuleerd 32-Bit te zien. Helemaal als je dacht dat Virtua Fighter en Kolibri zo'n beetje het toppunt waren voor het ding. Ik zie dingen (zoals die hal) die er (in een klein flash schermpje, okay) beter uit zagen dan House of the Dead op de saturn


Nee, ik heb de releasedata van de 32X en de Saturn en Megadrive opgezocht, en deze kwamen allen in hetzelfde jaar uit (wat niet wil zeggen dat dit in NL ook het geval was).
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby SErvice GAmer » 03 Sep 2006, 13:02:09

De Zyrinx- demo... ik las destijds een heel artikel hierover in het Sega Magazine en ben altijd al benieuwd geweest hoe het er "bewegend" uit zag. Over de demo: die lighting effects en die lensflares zijn natuurlijk wel erg indrukwekkend, maar de draw-distance.... Jammer dat de 32x te laat op de markt is gekomen, want de 3rd party bedrijven gingen allemaal voor psx en saturn ontwikkelen.
Toch, bedankt voor de link!
Megadrive, Megagoed!
User avatar
SErvice GAmer
 
Posts: 119
Joined: 20 Nov 2001, 11:05:38
Location: Franeker

Next

Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group