X-Men Vs. Street Fighter: Holy Crap!

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

X-Men Vs. Street Fighter: Holy Crap!

Postby General Wong » 01 Jun 2006, 20:08:05

Image

Lag al tijden in de kast, zojuist voor het eerst gespeeld, X-Men vs. Street Fighter. Voor iedereen die dit spel nog niet heeft gespeeld heb ik slechts 1 tip en dat is zo snel mogelijk in huis halen. Zelfs de 2D beat 'em ups die heden ten dage door Sammy, SNK en Capcom op de PS2 en Xbox worden uitgebracht halen het grafisch niet bij dit spel en ook alle 2D beat 'em ups die ik op de Dreamcast heb mogen proeven verbleken bij de pracht die dit spel bied. Dit is echt 2D zoals 2D bedoeld is. Mijn advies mag duidelijk zijn, pluk dit spel zsm van ebay/marktplaats/yahoo Japan, want dit mag je echt niet missen....


Een aantal foto'tjes (van mijn exemplaar, waar ik zojuist de ebay veiling van heb beeindigt, ookal heb ik hem dubbel (de RAM kaart editie en de normale versie) gaat dit spel echt nooit meer de deur uit):


Image

Image

Image

Image
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby SeGaFrEaK » 01 Jun 2006, 20:11:32

Tja kan ik het alleen maar mee eens zijn. Heerlijke game :D
<SeGaFrEaK>

"Like I told you, Im the REGULAR''
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby Lan Di » 02 Jun 2006, 08:51:54

lijkt ie op marvel vs capcom 1 voor de dreamcast?
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Fonzi » 02 Jun 2006, 09:10:22

Al die 2D games die zijn uitgebracht en de 4MB cartridge ondersteunen zagen en zien er prachtig uit, arcade perfect ! Vampire Saviour is nog zo'n spel en staat zeker in de top 5 van mijn Saturn lijstje.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby ManoRevolver » 02 Jun 2006, 09:52:00

Xmen Vs. Street Fighter is zeker een loeihard spel.
Heb 'em nog niet superlang op de Saturn, maar wel helemaal grijs gespeeld in arcade en op mame ( :roll: ).
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby F-zero » 02 Jun 2006, 15:28:02

Lan Di wrote:lijkt ie op marvel vs capcom 1 voor de dreamcast?


Grafisch is Xmen vs SF beter. Komt door de Saturn resoluties.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Stepz » 07 Jun 2006, 22:12:39

F-zero wrote:
Lan Di wrote:lijkt ie op marvel vs capcom 1 voor de dreamcast?


Grafisch is Xmen vs SF beter. Komt door de Saturn resoluties.


En het speelt toch ff anders vind ik. Ik vind MvC een beetje chaotisch. Deel 2 is nog chaotischer...
Maar X-Men vs SF is echt heeeeeeeel vet! Ik heb 'm alleen op de arcade gespeeld... Maar hij is idd errug mooi! Ben benieuwd hoe ie op de Saturn speelt!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Mier » 07 Jun 2006, 22:44:43

op de psx is ie eventueel ook.

ff ter informatie.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby F-zero » 09 Jun 2006, 15:46:13

Ja MvC1 is chaotischer door de variable cross en assistants. Maar op de Saturn speelt XvsSF als een droom. Loading free, slowdown free en natuurlijk 6 button controller.

Er is geen PSX versie van dit spel, laat je niets wijsmaken. Want voor mij is er maar 1 XvsSF, en dat is een spel waarin je tagteam gameplay hebt, en dus gewoon kunt switchen van characters. De fokking essentie van de serie.. zo eruit geript bij die PS.. ehh niet bestaande versie ;)

XvsSF is dus alleen te spelen op de Saturn en in de Arcade... Mame en PS sucks :)
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Stepz » 12 Jun 2006, 01:08:26

F-zero wrote:Ja MvC1 is chaotischer door de variable cross en assistants. Maar op de Saturn speelt XvsSF als een droom. Loading free, slowdown free en natuurlijk 6 button controller.

Er is geen PSX versie van dit spel, laat je niets wijsmaken. Want voor mij is er maar 1 XvsSF, en dat is een spel waarin je tagteam gameplay hebt, en dus gewoon kunt switchen van characters. De fokking essentie van de serie.. zo eruit geript bij die PS.. ehh niet bestaande versie ;)

XvsSF is dus alleen te spelen op de Saturn en in de Arcade... Mame en PS sucks :)


Duidelijk! 8)
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby ManoRevolver » 12 Jun 2006, 05:28:07

Eergister me ram cart weten te fixen en gelijk deze game er weer even ingeworpen.
Hoe indrukwekkend (groot) is het niet als je in het winkelcentrum moet knokken tegen bijvoorbeeld een Juggernaut en Zangief, ziet er echt loeivet uit.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby F-zero » 12 Jun 2006, 10:26:03

Toch is het spel vooral boeiend voor de korte termijn. Uiteindelijk speel ik veel meer SFA3 en Vampire Savior. Daarbij komt ook nog dat XvsSF te makkelijk is tegen de CPU.

Maar het is een vette showcase titel, want de graphics zijn nu nog steeds wel mooi. Eigenlijk niet te geloven dat dit al in 1997 verkrijgbaar was.

Er zijn meer van die titels waarover ik zo denk. Zoals Cyberbots, dat ziet er echt fantastisch uit.. vooral die achtergronden die kapot gaan.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Gouki » 28 Jun 2006, 07:39:17

F-zero wrote:Ja MvC1 is chaotischer door de variable cross en assistants. Maar op de Saturn speelt XvsSF als een droom. Loading free, slowdown free en natuurlijk 6 button controller.

Er is geen PSX versie van dit spel, laat je niets wijsmaken. Want voor mij is er maar 1 XvsSF, en dat is een spel waarin je tagteam gameplay hebt, en dus gewoon kunt switchen van characters. De fokking essentie van de serie.. zo eruit geript bij die PS.. ehh niet bestaande versie ;)

XvsSF is dus alleen te spelen op de Saturn en in de Arcade... Mame en PS sucks :)


Beetje late reply, maar goed...

Xmen vs SF is inderdaad SUPER!!!
Ik heb hem al vanaf net dat het spel uit is in Japan. Ik heb het toevallig dit weekend nog gespeeld op mn Saturn.

Zowel Xmen vs SF en MSH vs SF zijn ook gemaakt op de Playstation, maar zoals al eerder gezegd, heel slecht, want het is idd de bedoeling dat je kunt switchen van character met een druk op de knop. De PSX had te weinig geheugen om dit waar te maken, dus helaas, zijn die versies heel slecht! (daarom was de Saturn DE 2d fighter console!)

Iets anders voor Capcom fans, wat de meesten misschien al weten:
Voor dreamcast zijn ook Ascii FT pads te koop, dat zijn, ongeveer Saturn controllers, maar zonder shoulder buttons. Deze controllers zijn PERFECT voor 2d fighters, de knoppen voelen dan ook als de saturn knoppen.
Zie voor een image: http://www.consolesandgadgets.co.uk/catalog/ascii-special-version-p-36.html

Als je iets anders wilt, dan Xmen vs SF, maar met meer computertegenstand en toch hetzelfde spel: Marvel Super Heroes vs SF. Daar is de computer veel beter! Ik vind Xmen vs SF beter en cooler spel, omdat MSH vs SF gewoon een kopie is, maar toch ook weer cool en niet te ontbreken voor de verzamelaar!

Gouki
Image
Sega Rally 2 arcade master! 3:58:88 - PAU
Le Mans24 & Daytona USA arcade master!
User avatar
Gouki
wil 'patser' zijn
 
Posts: 1609
Joined: 30 May 2001, 17:10:25
Location: Netherlands

Postby Muzzle » 31 Jul 2006, 13:59:03

Is dit spel er alleen JAP of ook PAL? En wat heb je nodig om JAP games op een PAL Saturn te laten draaien?

Ik wil namelijk ook een Saturn gaan kopen voor de 2d fighters, maar ik weet niet precies hoe of wat. Ik ben niet zo bekend met de Saturn.
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Postby SeGaFrEaK » 31 Jul 2006, 15:04:31

Alleen JAP. En als je een Saturn wilt gaan kopen; koop meteen een JAP console. Scheelt een hoop gedoe. Natuurlijk kun je wel een action replay gaan kopen enzo maar het is toch echt allemaal een stuk toffer met een Japanse saturn.
<SeGaFrEaK>

"Like I told you, Im the REGULAR''
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Next

Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group