Sega Nomad

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Sega Nomad

Postby Coencordia » 23 Apr 2006, 16:41:47

In mijn speurtocht naar 16bit spullen van sega ben ik uiteraard op de Sega Nomad gestuit. Ik heb deze altijd links laten liggen maar het begint me toch enorm te kriebelen om een exemplaar aan te schaffen.

Ik zit alleen met een ding....en dat is de compatabiliteit.
Omdat het van oorsprong een amerikaans apparaat is ga ik er van uit dat de Nomad ook enkel NTSC compatibel is. Nu vroeg ik me toch af of het apparaat ook de normale PAL games ondersteund zonder tussenkomen van een converter of door de Nomad te modden.

Alvast bedankt
Met sega moet je knokken

All your base are belong to us!!!
Coencordia
 
Posts: 145
Joined: 10 Apr 2003, 11:47:19
Location: Jamaica

Postby Donny K. » 23 Apr 2006, 17:05:07

Yep It does. Er zijn enkele uitzonderingen maar dat moet geen probleem zijn.

Hier een leuk voorbeeld:

Image

Sonic 3d: Flicky's Island. Werkt gewoon in de Nomad. Hij geeft echter wel de Amerikaanse titel weer. Sonic 3d BLAST.

Alleen het aansluiten op een europese tv wordt lastig.

Ook ik ben een trotse bezitter van een Nomad. 8)
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Frankhulscher » 23 Apr 2006, 21:54:04

Het is toch niet zo rooskleurig als Donny beschrijft naar mijn mening... Ik heb ook een Nomad maar er zijn toch best veel spellen die niet werken. Met name de spellen uit de latere periode van de MD hebben een regio lock. Veel van deze spellen zijn echte toppers naar mijn mening. Bijvoorbeeld sonic 3, Virtua Racing, Earthworm Jim, Flashback, Prince of persia werken niet. Sonic 1 en 2 werken wel en de meeste spellen uit de beginperiode van de MD ook.

De spellen met regio lock zijn wel te spelen met een converter die schakelaartjes heeft om de regio om te zetten. Die zijn redelijk moeilijk te vinden.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Droomkast » 24 Apr 2006, 06:34:34

Wat Frank zegt..

Alleen de oudere MD games kun je er zonder meer op spelen. Vrijwel alle latere games kun je vergeten zonder 'gedoe'
Het slimst is om van die games de ntsc versie cart only te kopen. Die zijn (vanwege de veel grotere oplage) vaak voor een prikkie te scoren.

Aansluiten op een europese tv is juist weer wel makkelijk aangezien vrijwel alle moderne tv's ook ntsc ondersteunen. :)

Ik heb uiteraard ook een Nomad (boxed en door eerste eigenaar 2 keer gebruikt dus krasloos).
Droomkast
 
Posts: 803
Joined: 28 Apr 2004, 00:42:54

Postby F-zero » 24 Apr 2006, 23:08:17

Omgebouwde nomads (switched) zijn wel te krijgen, en anders zelf wel vrij makkelijk te modden. Als je overigens wilt weten welke games regiovrij zijn --> emulator site opzoeken (don't panic). Roms met JUE oid erachter werken zoals aangegeven op alle 3 de regio's. Zo zocht ik vaak uit welke game ik PAL kon kopen en welke niet. Er zijn nog best wat latere games die regionfree zijn zoals Sonic & knuckles en dus Sonic 3D.

Ik vond de Nomad een leuk idee maar best wel een onding. Die batterypacks zijn geloof ik moeilijk te krijgen en dan ben je toch veroordeeld om het via een snoer te spelen, verders is ie ook veel te lomp. Games zien er door het kleine scerm wel beter uit.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Frankhulscher » 25 Apr 2006, 07:41:16

In die tijd was er op handheld gebied niets dat zich kon meten met de Nomad. SEGA had er veel meer uit kunnen halen, ook bij een release in Europa. Grote voordeel was dat alle spellen er gewoon al waren! Het enige minpunt was inderdaad de accu's. Ik speel altijd met de batterijenhouder. Daarvoor heb je 6 AA batterijen nodig. Ik heb nu oplaadbare 2300 mah batterijen, waarmee je uren kunt spelen. Maar die waren er toen de nomad uitkwam nog niet...
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby ManoRevolver » 25 Apr 2006, 08:21:07

Frankhulscher wrote:In die tijd was er op handheld gebied niets dat zich kon meten met de Nomad.


Qua grootte bedoel je? :wink: :lol:
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Droomkast » 25 Apr 2006, 08:47:33

ManoRevolver wrote:
Frankhulscher wrote:In die tijd was er op handheld gebied niets dat zich kon meten met de Nomad.


Qua grootte bedoel je? :wink: :lol:


Ik vind die nog best meevallen. Niet zo idioot veel groter dan een Game Gear maar wel veel mooiere games. (al waren sommige daarvan wat minder geschikt voor een klein schermpje)

Hij is in elk geval goed vast te houden voor mij. Ik kan me overigens wel voorstellen dat een meisje/vrouw of meisjesachtige jongen/man met kleine handjes er problemen mee zou hebben. ;)
Droomkast
 
Posts: 803
Joined: 28 Apr 2004, 00:42:54

Postby eYe-Ball » 25 Apr 2006, 13:56:15

Droomkast wrote: ...meisjesachtige jongen/man met kleine handjes...


:lol:
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby Frankhulscher » 25 Apr 2006, 15:25:22

Ik vind ook dat het qua grootte best meevalt. Ik heb echt geen grote handen maar kan er prima op spelen. En jullie vergeten dat dat ding meer dan 10 jar oud is...
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby sparky » 30 Apr 2006, 14:57:20

In die tijd was er op handheld gebied niets dat zich kon meten met de Nomad.


:shock: De pc engine gt!!! Die vond ik persoonlijk toch wel wat vetter om mee te spelen. Nec gebruikte toen ook al de games van het thuissysteem. Helaas zijn al die systemen geflopt vanwege de hanteerbaarheid... Daarom ruled Nintendo al zoveel jaar de handheldmarkt.
Rock on!
sparky
 
Posts: 176
Joined: 13 Mar 2002, 20:27:52

Postby F-zero » 01 May 2006, 15:40:18

Tja het zegt wel iets; de GBC komt in 1999 uit en is een mega succes terwijl het gewoon simpele 8 bit graphics zijn. Er was al de mooiere Game Gear, NGPC, Nomad en what not.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby LemmiWinks » 01 May 2006, 21:35:51

ik wou die ook altijd al kopen totdat ik een psp had,want dat ding maakt een nomad overbodig imo (door de genesis emu :p )
Image
User avatar
LemmiWinks
 
Posts: 600
Joined: 14 Feb 2004, 12:49:48
Location: Belgium

Postby Droomkast » 02 May 2006, 06:30:06

LemmiWinks wrote:ik wou die ook altijd al kopen totdat ik een psp had,want dat ding maakt een nomad overbodig imo (door de genesis emu :p )


Je hebt ook van die mensen die graag verzamelen.... :)
Droomkast
 
Posts: 803
Joined: 28 Apr 2004, 00:42:54


Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group