Another World is back!!!

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Another World is back!!!

Postby Flashback » 14 Apr 2006, 16:51:21

Another World. Het zal velen niets zeggen, maar voor anderen is het de beste game ooit gemaakt. Another World is een DOS-game uit 1991, ontwikkeld door de Franse programmeur Eric Chahi. De game onderscheidde zich van zijn tijdgenoten door het gebruik van vector graphics, welke het geheel een uniek uiterlijk gaf. Ook de stijl, het verhaal en de filmische setting van de game maakten dat het een klassieker werd.

Oud <-> Nieuw

In een interview met een Franse site heeft Chahi bekend gemaakt een opgepoetste versie van Another World te gaan uitgeven. Het zal echter geen remake zijn, want een groot deel van de oorspronkelijke scripting is nog gewoon aanwezig in deze nieuwe versie. Wel zijn de achtergronden vernieuwd en kan de game in hedendaagse beeldresoluties worden weergegeven. Ook kun je ervoor kiezen voor de 320x200 resolutie.

Volgens Chahi zal vanaf morgen de demo en de volledige versie van de game zijn te downloaden vanaf anotherworld.fr, de site die is opgezet als eerbetoon aan de game.
Flashback
 
Posts: 610
Joined: 12 Aug 2004, 15:35:10

Postby blackdragon » 14 Apr 2006, 17:34:56

Had ik paar dagen terug ook gezien op een site, moet het nog steeds even binnen halen de demo aangezien ik vroeger dit spel echt heel erg leuk vond.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Donny K. » 15 Apr 2006, 15:10:32

Another world met veel plezier uitgespeeld op m'n pc, later ook op de Megadrive en nu de N-Gage versie.

Overginds wil ik nog steeds een keer deel 2 spelen (NEE DAT IS GEEN FLASHBACK) Deze is echter alleen uitgebracht op de Sega Mega CD en die heb ik dus niet :/
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby KiWi » 21 Apr 2006, 08:38:34

Volgens mij heet de sequel "Heart of the Alien".

In the old days vond ik vooral dat ik met heel veel trial and error (en daarmee dat je soms complete delen over en over moest doen om de volgende trial uit te proberen) dat het tegen de irritatie/ frustratie level zat.

Wel een hele mooie graphisch uitgebrachte game.
Image
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby Morgu » 18 May 2006, 15:27:38

Donny K. wrote:Overginds wil ik nog steeds een keer deel 2 spelen (NEE DAT IS GEEN FLASHBACK) Deze is echter alleen uitgebracht op de Sega Mega CD en die heb ik dus niet :/


Ik dacht altijd dat Flashback het vervolg was op Another World. Speelt iig wel hetzelfde. Ik heb Flashback met een emulator op de pc gespeeld, zodat ik op elk moment kon saven, anders is dat spel echt fkin onmogelijk.
"In the shadows, we are legion"
User avatar
Morgu
 
Posts: 29
Joined: 13 May 2006, 08:50:16

Postby ricepuppet » 18 May 2006, 18:01:28

Fade to Black op de PSX was echt een kutgame, misschien is dit een stuk beter..
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Mirg » 22 May 2006, 10:59:55

Donny K. wrote:Overginds wil ik nog steeds een keer deel 2 spelen (NEE DAT IS GEEN FLASHBACK) Deze is echter alleen uitgebracht op de Sega Mega CD en die heb ik dus niet :/


Volgens mij is dat wel Flashback. Die is overigens ook voor Sega CD uitgebracht. Misschien zit je met de titel "Fade to black" in je hoofd? Dat is deel drie.

Was Another World oorspronkelijk niet een Amiga-titel? Volgens mij is de PC-versie een port.
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Donny K. » 22 May 2006, 13:04:59

Nope, Kiwi heeft gelijk. Another world 2 is Heart of the Alien en begint precies waar deel 1 eindigt. Fade to flack is weer wat anders. Flashback staat hier helemaal los van. Veel mensen dachten dat dat deel 2 was omdat de graphics en de stijl praktisch hetzelfde waren. Als je echter heart of the alien ziet, weet je meteen dat dat de echte deel twee is.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Stepz » 24 May 2006, 22:00:30

Weet ff niet meer welke ik altijd speelde...
D'r zat op gegeven moment zo'n zwart schaduwachtig beest achter je aan... soort wolf ofzo...
Was dat Flashback?
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Mirg » 25 May 2006, 07:44:04

Stepz wrote:Weet ff niet meer welke ik altijd speelde...
D'r zat op gegeven moment zo'n zwart schaduwachtig beest achter je aan... soort wolf ofzo...
Was dat Flashback?


Nee, dat is Another World, de eerste. Je begon in het water, met allemaal tentakels achter je aan. En vlak daarna zie je dat beest al een keer op een berg staan in het maanlicht.

Ik had trouwens de geschiedenis van het spel even opgezocht, want van Heart of the Alien had ik nog nooit gehoord, en die MOET ik natuurlijk gespeeld hebben. Het is inderdaad de directe opvolger van Another World, maar de oorspronkelijke maker van Another World was niet blij met de plannen van de uitgever om Heart of the Alien te maken.

Hij vond het open einde van Another World de perfecte afsluiter van het spel, en heeft niet meegewerkt aan Heart of the Alien. Ook niet aan Flashback en Fade to Black, die alleen de sfeer, setting en bepaalde gameplay elementen gemeen hadden.

De maker heeft later met een ander bedrijf Heart of Darkness gemaakt.

KiWi en Donny K. kennen dus hun klassiekers als geen ander. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Morgu » 26 May 2006, 12:44:27

Stepz wrote:Weet ff niet meer welke ik altijd speelde...
D'r zat op gegeven moment zo'n zwart schaduwachtig beest achter je aan... soort wolf ofzo...
Was dat Flashback?


Ja dat stukje heerste, vet creepy :D Vanaf dat stuk zat ik er echt helemaal in.
"In the shadows, we are legion"
User avatar
Morgu
 
Posts: 29
Joined: 13 May 2006, 08:50:16

Postby Donny K. » 26 May 2006, 14:59:56

Overginds kan Mirg, wat het kennen van klassiekers betreft, er ook wat van. Another world is inderdaad van origine een Amiga game en is later gepoort naar PC, Megadrive, Snes etc. Ik heb de Pc versie met veel plezier uitgespeeld en ik ben behoorlijk ver gekomen met flashback. Heart of the Alien heb ik nooit gespeeld omdat ik geen Mega CD had en ik niemand kende met een Mega cd( Ik heb alleen filmpjes en screenshots gezien). Maar daar komt verandering in. Ik heb een prachtige Sega Mega cd 1 (!!!!) op de kop getikt en de eerste game die ik ga kopen voor deze console is Heart of the Alien. \o/
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Frankhulscher » 26 May 2006, 15:58:30

Donny K. wrote:Overginds kan Mirg, wat het kennen van klassiekers betreft, er ook wat van. Another world is inderdaad van origine een Amiga game en is later gepoort naar PC, Megadrive, Snes etc. Ik heb de Pc versie met veel plezier uitgespeeld en ik ben behoorlijk ver gekomen met flashback. Heart of the Alien heb ik nooit gespeeld omdat ik geen Mega CD had en ik niemand kende met een Mega cd( Ik heb alleen filmpjes en screenshots gezien). Maar daar komt verandering in. Ik heb een prachtige Sega Mega cd 1 (!!!!) op de kop getikt en de eerste game die ik ga kopen voor deze console is Heart of the Alien. \o/


Succes met het vinden daarvan dan! Pal heb ik er nog nooit een gezien...
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf


Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group