childhoold memories

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

childhoold memories

Postby rrcplus » 02 Oct 2005, 09:18:57

aan welke sega spellen heb je nou mooie herinneringen?
ik kan me herinneren toen ik mijn megadrive kreeg met Sonic 2, man wat was dat verslavend zeg!
je kon ook niet opslaan dus deed ik erweer 1,5 uur over om bij het eindlevel te komen..
(wat me trouwens nogsteeds niet gelukt is om te halen.. :oops: stomme Death Egg..-_-*)
en natuurlijk Golden Axe, dat spel vond ik dus echt nergens opslaan ik deed meestal maar wat, en het was cool!
natuurlijk Ourun en euhm..dat motorspel.. :oops:
en Frogger! ja toen ie nog van sega was ie zo vet :D
maargoed toen kocht Konami 'm over en kregen we "Frogger's adventures' bah.

maargoed wat zijn jullie herinneringen? (geen nintendo please, it's a Sega forum.)
Image
User avatar
rrcplus
Segaforum-B.A.B.E.
 
Posts: 898
Joined: 01 Jul 2004, 14:56:27
Location: Het Walhalla

Postby markdegeweldenaar » 02 Oct 2005, 09:27:10

Childhood? MAAR JIJ BENT NOG EEN KIND! (toch?)

Mijn herinnering is toen de master system 2 net uit was telkens Alex Kidd spelen bij een vriendje van me. En toen spaarde ik zelf (volgens mij) 150 gulden bijeen om ook een master system 2 te kopen. Wat een geweldig apparaat!

Datzelfde vriendje had trouwens ook The ninja. Wat hij uitsprak as Tee Ninja. Hihi.
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby rrcplus » 02 Oct 2005, 09:32:53

markdegeweldenaar wrote:Childhood? MAAR JIJ BENT NOG EEN KIND! (toch?)

ja eigenlijk wel, ik ben 17, maar mijn chilhoodmemories zijn van toen ik 8 was en toen was ik een kind...nou je moest eens weten :P
Image
User avatar
rrcplus
Segaforum-B.A.B.E.
 
Posts: 898
Joined: 01 Jul 2004, 14:56:27
Location: Het Walhalla

Postby blackdragon » 02 Oct 2005, 09:51:13

Alex Kidd
Street of Rage Serie
En natuurlijk Sonic heb ik hele mooie herinneringen aan.
En ja Outrun heb ik natuurlijk ook vele malen gespeeld wat echt lekker op te pakken was en verslavend. Overigens was ik speel het nu soms nog wel ;)
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Sen » 02 Oct 2005, 10:06:06

Ik heb al zo lang ik me kan herinneren computers te staan. Dat komt ook wel een beetje doordat ik 2 ruim oudere broers heb.
Eerst heb ik veel op een commodore 64 gespeeld met allerlei leuke games waar ik goede herinneringen aan heb zoals Street surfer, who dares wins 1&2, outrun, international karate en nog veel, veel meer.

Toen kocht mijn broer een Mastersystem II, eindelijk lekker Sonic 1&2 spelen en bijv. populous, Myracle warriors en dragon crystal waar we erg veel lol mee hadden. Na een paar jaar kocht hij een Megadrive, ik kocht toen zijn mastersystem over en kocht daar nog wat games voor zoals Shinobi en golden axe.

Na een paar jaar kocht ik ook maar de Megadrive over, ik bleek in huis toch de grootste gamer van allemaal te zijn. In deze tijd kwam ik pas echt op stoom, ik had wat meer geld om uit te geven en ging lekker lang door met megadrive games kopen. Vooral Landstalker en Streets of Rage 2 waren in mijn ogen mega toppers.

De Mega CD kon ik wel bewonderen destijds, maar had daar echt het geld niet voor, de Megadrive bleef dus de main console voor mij tot ik naar de brugklas ging. In begin 1998 kocht ik maar een Playstation, de Saturn was me immers grotendeels voorbij gegaan. Ik kende niemand met een Saturn en internet had ik nog niet, toen was het een beetje einde verhaal Saturn...
De playstation was leuk en ik kocht er zo'n 40 games voor, maar ik vond er toch iets ontbreken.

Toen de Dreamcast uitkwam kocht mijn beste vriend er 1, ik vond het geweldig, was helemaal verbaasd. Ik had ook toch al een zwak voor Sega, dus ik dacht, ik ga ervoor. Ik kocht snel ook een Dreamcast en toen begon ik echt een Sega fan te worden. Ik kocht ineens echt veel spellen, veel meer dan veel mensen normaal achten. Maarja, het beviel me ook enorm die DC. Ik was daarom ook echt helemaal verward toen ik hoorde dat de DC niet meer door zou gaan, nog 1 schamel jaartje. Ik besloot maar gewoon te genieten zolang het nog kon. Dat heeft er in geresulteerd dat ik nu meer dan 200 DC titels heb.

Nog een jaar na het stoppen van de nieuwe games op de DC is het mijn main console geweest, de console waar ik het meest op speelde. Daarna is hij zeker niet weg gegaan, maar hij kreeg er broertjes bij. Eerst een Xbox, dan een GC dan nog een PS2. Van die 3 is alleen de GC me echt tegen gevallen, maar de anderen heb ik toch wel erg veel lol mee, ook al evenaren ze wat mij betreft de DC niet. En Sega dan? Die is meer dan evenredig aanwezig, ik heb de overgrote meerderheid van alle Sega games op de huidige generatie consoles (vooral Xbox).
Ik vermaak me nog steeds prima en game nog steeds zoveel als ooit (ben nu 21 jaar oud en student).
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby arjen » 02 Oct 2005, 10:51:31

de amiga. hierop hadden wij al enekle sega games. zoals golden axe. die speelde mijn broer (toen nog broetje :P) en ik echt non stop ahterelkaar. haha. ik weet nog dat we helemaal onder de indruk waren van het bloed dat uit de eindbaas spoot wanneer die golden axe in zijn lichaam zwaaide.

later kregen wij ook een megadrive. eigenlijk deed deze onder voor de amiga zowel de graphics als geluid. maar veel hingen wij er wel achter ^___^

fovorite spelen toen: sonic 2, micky mania, quack shot, ja vooral eigenlijk die disney spellen :P

je bedoelt hang-on rrcplus?

een vriend van mij zijn broer won later een saturn op een radio show. die saturn koste toen 1200 gulden O.o virtua fighter en sega rally speelde wij stiekem nog meer dan zijn broer :P
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby japancollector » 02 Oct 2005, 13:21:02

Ik begong met gamen toen ik 2/3 jaar was.Eerste 1/2 jaar ervan waren op de c64 computer. Remakes van spellen spelen(gaina sisters,mario,ghost n gobelins,bubble bobbelen )

Ik kwam een keer bij een vriendje spelen ik 4 was.En hij had zon nep nes met ingebouwd 400 games.Hij had ook spelen erop zoals baby mario(bio mirical upa).Dit spel vond ik inmens cool toen .Contra speelde ik ook bij hem .En was eerste nes spel ik uitgespeeld had.Hij had ook platform spel met mickey mouse. Maar dit waren allebei famicom games(bio mirical upa,mickey mouse)


Ik kreeg voor mijn 4de verjaardag een nes.Eerst was nog mario en duckhunt.En later met: (castelvania 2,mario 2,3.tiny toons,kirby). En ik begong daarna megaman games te sparen en te uitespelen.Was ongeveer 5 toen dit begong.Mijn hele muzikale smaak die ik nu heb is volgens mij berust op megaman games.Damn wat waren deze games cool toen .

Ik was toen ik 4 was met mijn ouders naar frankrijk gegaan.Ik zag hier voor eerst arcade kasten. En die waren stuk mooier dan wat ik thuis had.Ik keek mijn ogen uit toen iemand toki speelde weet ik nog .Ik had alter beast op camping gespeeld enigst wat ik me nog heringerd was dat ik het eng spel toen vond XD.

Op mijn 5 de verjaardag lieten mijn ouders mijn nes ombouwen voor een kado.Ik kreeg een 200 in 1 bootleg.Ik weet dat dit verkeerd is maar toen wist ik niet beter.Me ouders leken het toen beter want was 200 games voor 200 gulden.In de winkel kon daar 2 nes games van kopen.

Op deze cardgridge stonden veel famicom games op hier nooit uitgegeven.Zoals legendary,city connection,ninja,front line,nuts & milk macross,donkey kong 3,bomberman,formation z,adventure island,

Het was wel lol ik toen macross speelde en ik voor het eerst anime zag 13/14. Ik muziek ervan herkon uit dat spel. Ik muziek ervan herkon uit dat spel

Ik had ook mijn eerste game in arcade uitgespeeld toen 5 was !! simpsons te arcade game in arcade hal van beekse bergen :P

Maar daarna kwam snes tijdperk.Ik kreeg een snes toen ik 7 was. Wat was deze console toen mooi eerst mario world bijgekregen .Mickey mouse magical quest,Tiny toons waren vooral spelen ik toen speelt.Ik speelde zelda met hulp vriend broer omdat ik toen nog geen engels kon XD.Gelukkig ben ik groot deel vergeten en kan zelda een keer seriues uitspelen.jammer werd dit onderbroken 3 jaar ik uit huis wegmoest.Hier wil ik niet veel over kwijt vegeten.Maar dit is reden snes tijdperk stopte.Duinerel eerste keer op megadrive gespeeld sonic 1 was gelijk verkocht.Maar was toen nog niet finacieel mogelijk tot aanschaf van megadrive.Wou wel graag hebben toen

Maar toen brak gameboy en gamegear tijdperk aan.Ik had eerst een gameboy .Hier had ik ook een 62 in 1. Met ook veel games die hier niet uitgekomen zijn. Zoals kunio wat een cool spel was dat.beste beat m up voor gameboy.Vijanden in spel waren jakuza die hoofdpersoon vriedin steelden.
Ook tiny toons zat erop.En veel meer.Ook nog wat orginele gameboy software gekocht.Had ook nog biocommando aangeschaft bij kruidvat

Ik kwam ook in aanraking met de gamegear voor het eerst.Ik speelde er sonic op. en speelde het uit en donald duck lucky dime.Half jaar later kreeg ik mijn eigen gamegear. En kreeg iedere 2 weken nieuwe gamegear game van ouders.Daardoor heb ik aardige grote gamegear collectie.Heb alle sonic games uitgespeeld op gamegear.

toen ik 11 was kreeg ik een pc .Ik had al eerder op pc gespeeld bij andere mensen vooral fps .Spelen zoals doom en hexen vond toen grafies gebied mooi.Ik was toen fanatiek aan het pc gamen vooral fps duke3d.In die tijd perk deed ik altijd deathmatch bij een vriend met duke 3d.Hij had 4 pc's.Ok 2 van zijn zusjes.1 van ouders maar vond wel cool toen 0_o;;.Ik beneden zat en hij opzolder en ik hem zag lopen op scherm beneden.Nu is het niet echt bijzonder meer .Ik ging na deze pc gekte weer verder met console en vond pc games niet meer leuk.Dit kwam omdat ik de spelen met cheats speelden .En niet serieus.Ïk vind pc games weer leuk naar 2de keer japan.Ik return to wolfestein speelde serieus zonder cheats

Hij had ook megadrive en hij had rocket knight adventures op de megadrive.Dit spel heb bij mij gezorgt ik fanatiek ben gaan gamen en colecteren.En iedere keer ik dit spel weer speelt moet traantje wegpikken.Beste spel voor mij ooit gemaakt.Verder speelde alle sonic games hij had.Sonic 2 was ook enorm cool.Ik kreeg half jaar later een
megadrive van zijn moeder we naar games r fun in uterecht gingen zomaar.Kosten 45 gulden en nog 15 gulden voor sonic 1 .Toen begong ik op de megadrive te spelen en sparen .Dit is beging van collecteer tijdperk.Ik kocht vooral spelen van konami en sega ook andere merken.Beste van megadrive vind ik nog alle sonic games en rocketknight en sparkster.En contra hardcorpsen castlevana next generation.Ik had 20 -25 megadrive games gespaard

Ik begong tegelijk weer snes games te sparen vooral konami en japanse merken ik had 30-40 games.Ik ging ook alle videotheken langs om te zoeken

Ook begong ik met nes games te sparen. 45 ervan waren konami games.Ik had er 80 volgens mij.Marioland videotheek kocht ik vooral

Begong ook msx games te sparen.Waren ook eerste games waar japanse versie tussen zaten. snatchers in nieuwstaat 700 gulden gekocht op ebay. ik werd toen ook fanatieker.

13 jaar was kreeg n64 speelde hier vooral op en koopte veel games ervoor.Ik tussen 13-16 oud was.Speelde eerst op dreamcast bij steve games.Winkel in gravenzande moest 3 euro betalen kon half uur op dreamcast spelen.Hij verkocht ook megacd.

16 kreeg speelautomaat.Heb ook aardige grote collectie opgebouwd

17 =eerste keer naar japan had pc-enginge fx en japanse saturn gekocht.Heel veel dreamcast games 8 stuks voor 3 euro factory sealed.Gba tijdperk begong had ook gba toen
18 =2 maanden okinawa geleeft japanse gamecube famicom games gekocht
18-19 jaar lang pc games gespeeld
19 import gekte begongen wil mijn droom waar maken wil alle games ooit uitgekomen zijn bijelkaar sparen en alles uit spelen.Wil alles japans hebben.Behalve pc fps , en games niet in japan uitgekomen zijn maar wel japans zijn(voorbeeld metal gear 2 nes,contra force,turtles laaste delen).

19-20 Ik heb dit jaar bijna mijn hele europese console collectie verkocht .Inplaats heb ik nu .superfamicom,megadrive,gamecube,ps2,saturn,pc-fx,famicom,famicom disksystem,gamegear,x68000,playdia,cassetevion jr.cd i :P .
bijna alles weer terug maar dan japans.Wil nog msx 2 en pc engine duo en supergun en japanse arcade kast en jaren 80 consoles japan ^^ .
.ik heb al weer aardige japanse gamecollectie ^^Maar nu alles nieuw en super mint staat ^^.Maar moet verder groeien.Ik ben hier jaar mee bezig ^^.Gelukkig heb ik nog wat items dubbel ^^.




speling controlen post alvast
Last edited by japancollector on 02 Oct 2005, 14:33:44, edited 3 times in total.
facebook winkel pagina SparksterGames
op marktplaats ben ik : click
op play.com : jceugamesale
op amazon.co.uk sparkstergames
op ebay ebay
User avatar
japancollector
 
Posts: 318
Joined: 05 Apr 2003, 14:29:49
Location: Netherlands

Postby 3style » 02 Oct 2005, 13:58:54

japancollector wrote: 19 import gekte begongen wil mijn droom waar maken wil alle games ooit uitgekomen zijn bijelkaar sparen en alles uit spelen.Wil alles japans hebben.Behalve pc fps , en games niet in japan uitgekomen zijn maar wel japans zijn(voorbeeld metal gear 2 nes,contra force,turtles laaste delen).

speling controlen post alvast


Ik kan je nu al vertellen dat het waarschijnlijkniet gaat lukken :D

Je hebt wel heel veel gekregen van je ouders zie ik aan je verhaal.

Midden/eind jaren tachtig kwam ik in aanraking met games. Ik was toen 6/7 jaar. het begon met Leisure Suit Larry en een atari 2600 waar ik super trots op was.
Ik verhuisde eind jaren tachtig naar Duitsland (seedorf) en daar waren veel kasten waar ik op kon spelen. Ik heb nog mario op de kast gespeeld! Ik wist echt niet wat ik toen zag, die animatie, graphics! Daarnaast was er ook die helicopter game van Sega (ben ff de naam kwijt) en kwam wat later Gauntlet.
Veel vriendjes hadden een C64, het coole daarvan was dat iedereen een bak met bandjes had en dat het altijd weer een verassing was welke games je weer kon spelen.
Rond 1990 kwam kreeg ik met een gelukje een NES. Dit was toen echt de console. Hij was ook vrij duur in die tijd. Ik kende iemand die de nes robot had, nog altijd een vreemd ding.
In deze tijd kwam ik ook in aanraking met de MSX/MSX II. Sommige games waren echt te cool.
In deze tijd was het vooral in de consolewereld een gepraat over de bits. Kun je nu eigenlijk niet meer voorstellen. Van 8 bit werd mijn wereld weer groter naar 16 bit. Ik zag Sonic voor het eerst in Deventer in een winkel. Ik had maar weinig tijd nodig om mijn NES bij de lokale speelgoedwinkel in te ruilen voor een Megadrive met Sonic.
En zo heb ik al ruilend met iets geld erbij een SNES, PS1, N64 gekocht. De PS1 was touwens de enige die ik direct bij de start heb gekocht. Ik heb toen nog getwijfeld aan een Saturn, maar als je de bladen las was je beter af bij een Sony console.
De Dreamcast had een vriend van mij later gekocht. In London hadden we de demostands (en toen nog in Segaworld :o ) veel gespeeld. Dit was
weer een (halve) revolutie. De PS2 heb ik geskipped en zelf heb ik de DC pas in 2002 gekocht, door de Sega arcady style/ uitstraling en phatte games spreekt die mij nog steeds het meest aan. De Gamecube en Xbox hebben mij eigenlijk nooit echt meer qua gevoel kunnen aantrekken. Ik heb ze trouwens wel.

Ow ja, PC gaming loopt hier eigenlijk doorheen. Speel nu Eve Online en Half Live 2.

Eigenlijk is gaming nu minder magisch geworden dan vroeger. Uit nostalgie heb ik laatst weer een NES gekocht met de origine Zelda (met originele map).

Dit is misschien ook te wijten aan de massa consoles / games die nu uitkomen en de snelheid hiervan. Daarnaast heb ik nu ook meer geld om games/ consoles te kopen. Vroeger moest ik met de kerst/verjaardag wachten om een game te krijgen. Die speelde je dan zeker uit, wat nu niet meer zoveel voorkomt bij mij....
User avatar
3style
 
Posts: 572
Joined: 17 Jul 2002, 12:42:38
Location: Arnhem

Postby eYe-Ball » 02 Oct 2005, 15:05:09

arjen wrote:
je bedoelt hang-on rrcplus?



Super Hang-on? :twisted:

Image

of anders Kawasaki
Image

Vast geen Road Rash ^__^
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby rrcplus » 02 Oct 2005, 18:28:33

bedankt jongens..Super Hang-On inderdaad. :D
Image
User avatar
rrcplus
Segaforum-B.A.B.E.
 
Posts: 898
Joined: 01 Jul 2004, 14:56:27
Location: Het Walhalla

Postby Markam » 02 Oct 2005, 20:58:48

@ japan collector: ik begrijp hier uit dat je je hele leven al in nl woont? waarom is je nederlands dan echt zo belabberd slecht?!


begonnen met een C64 toen ik denk ik een jaar of acht of zo was. Iedereen copierde spelletjes van elkaar, dus het was toen de gewoonste zaak van de wereld. Wat later kreeg ik een gameboy met zo'n 160 in één card. Dei werd op vakantie gestolen en toen kwam er één met 200 in één. Ik en me ouders hadden hier totaal geen verstand van en aangezien we het hadden gekocht bij een gerenomeerde speelgoedwinkel, namen we aan dat het wel snor zat.
ik ben toen helemaal door gegaan met de pc en heb niet meer naar consoles om gekeken tot de dreamcast verscheen, of eigenlijk een jaar voordat Sega stopte met de DC. 2 vrienden van mij hadden zo'n ding, en het was toch wel erg relaxt dat het er zo mooi uitzag en de games gewoon gratis te verkrijgen waren! Dus een DC gekocht en me helemaal suf zitten copieren (ah C64 tijd). Toen ik de copie van shenmue had uitgespeeld en bleek dat ik dingen had gemist omdat ze weg gelaten waren, begon ik met het kopen van games omdat je dan toch the real deal had.
sinds de laatste twee jaar struin ik rommelmarkten af om de oude consoles te kopen, misschien omdat ik die vroeger allemaal gemist heb (speelde af en toe wel eens bij vriendjes). Nou da wast wel
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby twisted » 03 Oct 2005, 23:48:16

natuurlijk sonic. De streets of rage serie heb ik ook veel gespeeld. verder nog wonderboy, james bond (moelijk spel),terminator, addams family heb ik ook lang gespeeld. ik heb niet zo heel veel spellen gespeeld op de megadrive maar wel allemaal met plezier, behalve mortal kombat die moest op de snes omdat het met met de 3 knopjes voor geen meter speelde.
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby WithAttitude » 04 Oct 2005, 02:18:43

twisted wrote:natuurlijk sonic. De streets of rage serie heb ik ook veel gespeeld. verder nog wonderboy, james bond (moelijk spel),terminator, addams family heb ik ook lang gespeeld. ik heb niet zo heel veel spellen gespeeld op de megadrive maar wel allemaal met plezier, behalve mortal kombat die moest op de snes omdat het met met de 3 knopjes voor geen meter speelde.

Een beetje megadrive gamer heeft gewoon de echte 6 knoppen pad. En dan nog is de 3 knoppen pad pad beter met Mortal kombat dan de snes pad met zijn neppe schouder knoppen en 4 knoppen indeling. Omdat A low kick is en A+B= high kick. B=blocken en C= low kick, C+B=weer high kick en als je het eenmaal gewend bent is het echt veel intuitiever dan de snes pad omdat de 3 knoppen gewoon naast elkaar liggen wat het heel lekker laat spelen ook de combinaties. Veel beter dan 4 knoppen en schouder knoppen.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby twisted » 04 Oct 2005, 08:40:08

ik vind van niet
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby blackdragon » 04 Oct 2005, 10:17:10

Het is maar net wat je gewend bent, vind persoonlijk allebei de systemen de bediening goed. Maar vind de Snes controller voor Mortal Kombat net wat beter, behalve als je de 6 knoppen pad hebt van de Megadrive.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Next

Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group