childhoold memories

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby blackdragon » 05 Oct 2005, 23:07:59

Wat ik overigens ook veel speelde op de Amiga was Cannon Fodder, ook zo'n machtig spel. En dan die heuvel met al die graven hehe.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby arjen » 06 Oct 2005, 07:01:44

ja bionic commando was echt super!!! en de amiga is eigenlijk de (hybride)console waar mijn grootste herrineringen ook naar wijzen. rodland, agony, leander, walker, super frog, heimdall, lemings, populos... wow

maaruhhh het zal toch een sega topic zijn? :P
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby blackdragon » 06 Oct 2005, 08:46:07

Ja klopt haha, we dwalen een beetje af de vraag ging over Sega spellen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Flashback » 07 Oct 2005, 06:42:29

Waarom wordt er niet meer (uitzondering daargelaten) ontwikkeld voor de megadrive?

Overigens vind ik Ecco de meest betoverende game ooit. Dat spel was zo uniek, vooral de sound was zeer sfeervol.

Daarnaast vond ik Flashback een spel dat voor die tijd vernieuwend was. Uitstekende gameplay.

Streetfighter 2 SCE was ook een spel dat liet zien dat de megadrive in staat was om de ondergrond mee te laten scrollen, dat was voor megadrive fans erg prettig om te weten in de strijd tegen de snes fans.
Flashback
 
Posts: 610
Joined: 12 Aug 2004, 15:35:10

Postby arjen » 07 Oct 2005, 06:59:15

Flashback wrote:Waarom wordt er niet meer (uitzondering daargelaten) ontwikkeld voor de megadrive?

Overigens vind ik Ecco de meest betoverende game ooit. Dat spel was zo uniek, vooral de sound was zeer sfeervol.

Daarnaast vond ik Flashback een spel dat voor die tijd vernieuwend was. Uitstekende gameplay.

Streetfighter 2 SCE was ook een spel dat liet zien dat de megadrive in staat was om de ondergrond mee te laten scrollen, dat was voor megadrive fans erg prettig om te weten in de strijd tegen de snes fans.


flashback is niet bepaalde ene megadrive game. is later geport naar de md. flashback is zo'n typische amiga game net als another world. iniedergeval niet echt een game die je zou moeten gebruiken om een md te presenteren. op de amiga was deze game velen malen indrukwekkender door veel betere graphics en velen malen betere geluiden en muziek.
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby Donny K. » 07 Oct 2005, 07:34:58

Toch waren het in den beginne allemaal pc spellen geweest. Later gepoort naar Megadrive, Amiga, CDI etc. Het waren inderdaad zeer indrukwekkende spellen. Ik heb ze ook allemaal gespeeld.

Overginds is het echte vervolg op Another world (waarvan vele denken dat dat Flashback is) Alleen Op de Sega Mega CD uitgebracht. Die wil ik nog steeds een keer spelen (Hij heet gewoon another world 2)
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby 3style » 07 Oct 2005, 07:45:57

arjen wrote:
Flashback wrote:Waarom wordt er niet meer (uitzondering daargelaten) ontwikkeld voor de megadrive?

Overigens vind ik Ecco de meest betoverende game ooit. Dat spel was zo uniek, vooral de sound was zeer sfeervol.

Daarnaast vond ik Flashback een spel dat voor die tijd vernieuwend was. Uitstekende gameplay.

Streetfighter 2 SCE was ook een spel dat liet zien dat de megadrive in staat was om de ondergrond mee te laten scrollen, dat was voor megadrive fans erg prettig om te weten in de strijd tegen de snes fans.


flashback is niet bepaalde ene megadrive game. is later geport naar de md. flashback is zo'n typische amiga game net als another world. iniedergeval niet echt een game die je zou moeten gebruiken om een md te presenteren. op de amiga was deze game velen malen indrukwekkender door veel betere graphics en velen malen betere geluiden en muziek.


Was een mooie game. Ik heb hem nog gespeeld op de snes. Ik had wel een vrij gevoel in die wereld.
User avatar
3style
 
Posts: 572
Joined: 17 Jul 2002, 12:42:38
Location: Arnhem

Postby arjen » 07 Oct 2005, 10:01:55

Donny K. wrote:Toch waren het in den beginne allemaal pc spellen geweest. Later gepoort naar Megadrive, Amiga, CDI etc. Het waren inderdaad zeer indrukwekkende spellen. Ik heb ze ook allemaal gespeeld.

Overginds is het echte vervolg op Another world (waarvan vele denken dat dat Flashback is) Alleen Op de Sega Mega CD uitgebracht. Die wil ik nog steeds een keer spelen (Hij heet gewoon another world 2)


ha ja dat wordt vaak gedacht maar is niet alteid waar. flashback kwam in 1992 naar de amiga en in 1993 verscheen een pc port. net als bijvoorbeeld popolous van molyneux. toen nog van bullfrog dit is orgineel een amiga game en geen pc game. en zo zijn er nog 20 van die grote games te noemen waarvan wordt gedacht dat zij van de pc komen maar eigenlijk op de amiga hun intrden dede..
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby Flashback » 07 Oct 2005, 17:03:58

arjen wrote:
Donny K. wrote:Toch waren het in den beginne allemaal pc spellen geweest. Later gepoort naar Megadrive, Amiga, CDI etc. Het waren inderdaad zeer indrukwekkende spellen. Ik heb ze ook allemaal gespeeld.

Overginds is het echte vervolg op Another world (waarvan vele denken dat dat Flashback is) Alleen Op de Sega Mega CD uitgebracht. Die wil ik nog steeds een keer spelen (Hij heet gewoon another world 2)


ha ja dat wordt vaak gedacht maar is niet alteid waar. flashback kwam in 1992 naar de amiga en in 1993 verscheen een pc port. net als bijvoorbeeld popolous van molyneux. toen nog van bullfrog dit is orgineel een amiga game en geen pc game. en zo zijn er nog 20 van die grote games te noemen waarvan wordt gedacht dat zij van de pc komen maar eigenlijk op de amiga hun intrden dede..


Klopt je hebt gelijk. Weet je misschien nog hoe lang de periode was tussen release van amiga versie en megadrive versie?

Later kwamen snes, pc, cd32 en jaguar en weet nog nog meer voor versies uit.

Het was wel een hele mooie periode met de games. Elke maand gezellig de mean machines kopen (engels vakblad) en kijken naar wat er op de markt verscheen.

De charme van toen was ook dat er geen internet was. Ineens konden er toptitels in de speelgoedzaak liggen zonder dat je er ooit van op de hoogte was dat dat spel ontwikkeld werd.
Flashback
 
Posts: 610
Joined: 12 Aug 2004, 15:35:10

Postby arjen » 07 Oct 2005, 17:11:34

nee lol dat soort dingen weet ik echt niet (en wist ik toen ook niet). ik was toen net 12 ofzo en was meer buiten dan een gamer :P maar het had wel zijn charmes ja geen internet en tijdschiften die zelfs vaak nog in zwart wit waren toen de tijd :P maar de amiga was toen een prachtige (hybride) console. rodland toch wel als 1 van mijn favorite games en dit is het nu nog. en games als agony, heimdal, walker en leander ook zeker lemings en settlers allemaal op de amiga.

Image

ach misschien is rodland gewoon wel de beste game ooit :P de zelfde cute factor als twinkle star sprites. met 2 personen enorm verslavend. het spel concept is opzich niet nieuw maar hoe de gameplay is opgebouwd is behoorlijk uniek. ik denk dat ik die amiga maar weer aan sluit.

http://amigos.amiga.hu/ancientoys/scree ... agony4.jpg

http://amigos.amiga.hu/ancientoys/scree ... rfrog2.jpg

http://amigos.amiga.hu/ancientoys/scree ... ngine2.jpg

http://amigos.amiga.hu/ancientoys/scree ... tlers4.jpg

http://amigos.amiga.hu/ancientoys/scree ... oonk_2.jpg

http://amigos.amiga.hu/ancientoys/scree ... odder3.jpg

sorry dat het niet meer over sega gaat ariëlla >_< ....
Last edited by arjen on 07 Oct 2005, 21:23:47, edited 1 time in total.
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby rrcplus » 07 Oct 2005, 17:27:34

arjen wrote:sorry dat het niet meer over sega gaar ariëlla >_< ....


het heet toch ook Sega Retro hier? :P over PC spellen praat je maar lekker ergens anders..XD
Image
User avatar
rrcplus
Segaforum-B.A.B.E.
 
Posts: 898
Joined: 01 Jul 2004, 14:56:27
Location: Het Walhalla

Postby Frankhulscher » 10 Oct 2005, 21:28:22

Donny K. wrote:Toch waren het in den beginne allemaal pc spellen geweest. Later gepoort naar Megadrive, Amiga, CDI etc. Het waren inderdaad zeer indrukwekkende spellen. Ik heb ze ook allemaal gespeeld.

Overginds is het echte vervolg op Another world (waarvan vele denken dat dat Flashback is) Alleen Op de Sega Mega CD uitgebracht. Die wil ik nog steeds een keer spelen (Hij heet gewoon another world 2)


Ik heb another world en flashback op de PC gespeeld, maar nu wel voor de MD gekocht. Ik wist niet dat another world 2 voor de MCD bestond, is die ook in europa uitgebracht? Moet ik hebben!
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Markam » 11 Oct 2005, 04:55:12

ik kan ook echt niets vinden over die game op internet....

dit zie ik net op een site staan over delphine
Another World / Out of this world / Heart of the alien (three names for the same game !) (1992) for PC, Amiga, Atari ST, Genesis, SNES, Sega CD


http://ramal.free.fr/dsi_uk.htm


maar op wikipeda staat weer dat het wel een los deel is....

[img]
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... _Cover.jpg[/img]
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Frankhulscher » 11 Oct 2005, 09:33:52

Die link naar wikipedia werkt niet... Maar weet jij wat meer Donny?
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Donny K. » 11 Oct 2005, 09:51:25

Nou en of:

Maare Inmiddels staat de info ook op Mobygames.

Check deze link. http://www.mobygames.com/game/sega-cd/h ... creenshots

Ik weet in ieder geval 1 ding. Ik ga nu nog harder op zoek naar een Mega CD. Ik wil deze game ook spelen. Hij begint precies waar deeltje 1 eindigt.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

PreviousNext

Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group