32X PAL Asia

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

32X PAL Asia

Postby sai » 11 Jun 2005, 16:44:30

Hoi,

Lang geleden heb ik eens een stapeltje PAL Asia 32X games kunnen bemachtigen. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar meer titels in 'de befaamde paarse dozen'. Echter kom ik ze helemaal nooit meer tegen. Iemand enig idee waar ze zijn gebleven ( en dus ook waar ik ze kan vinden ) ?

Enkele foto's voor degenen die er niet bekend mee zijn. De talen op de dozen en in de manuals zijn Engels, en volgens mij Mandarijn en Maleis. Please correct me if i am wrong.

ImageImage
Image

K
sai
 
Posts: 151
Joined: 10 Sep 2001, 22:13:35
Location: Sweden

Postby Biohazard » 11 Jun 2005, 18:40:23

Hey, zo een heb ik er ook. Ik vroeg me af af welke talen het waren :)
User avatar
Biohazard
 
Posts: 1998
Joined: 25 May 2001, 13:05:08

Postby SeGaFrEaK » 11 Jun 2005, 19:06:36

Hmm ik weet dat iig ook Space Harrier is uitgekomen in die versie.

Maar ja wat moet je ermee? Kun je net zo goed de PAL ,de JAP of USA versies halen.
<SeGaFrEaK>

"Like I told you, Im the REGULAR''
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby sai » 12 Jun 2005, 01:50:37

Hej SF,

Klopt 8) Maar voor de collector zit er toch ook wel wat verschil tussen Panzer Dragoon Saga JAP en PAL, of omgekeerd tussen Alien Soldier PAL en JAP. Nu heb ik persoonlijk wel een zwak voor goede niet-japanse aziatische doch officiele releases, maar deze 32X games zijn hierin best een unicum.

In het verleden werd namelijk voor officiele niet-japanse aziatische releases vaak gewoon een sticker op de japanse doos geplakt, of het label en de insert verwisseld. Ook werden veel games ( weliswaar gelicenceerd, dus geen bootlegs ) vervaardigd door externe bedrijven die de gelokaliseerde games dan naar het desbetreffende land distribueerden. Een goed voorbeeld hiervan is Samsung die zijn eigen megadrive had in Korea.

In het geval van de 32X Asia releases ( waarbij het wat lastig 'super 32X' afplakken was ) heeft Sega opvallend genoeg dus gekozen om de games onder het Sega merk te lokaliseren, met de paarse Mega Drive 32X dozen tot gevolg. En daarmee zijn deze releases een vrij zeldzame gebeurtenis voor de mid 90s, toen de rest van Azie buiten Japan nog niet zo in de lift zat als nu.

Dus was ik benieuwd of iemand met wat meer informatie op de proppen zou komen. Release lijsten van de PAL Asia versies lijken ook onvindbaar.

Maar idd en nogmaals :) Klopt, als het je om de game zelf gaat kun je net zo goed de PAL, JAP of USA versie halen.

K
sai
 
Posts: 151
Joined: 10 Sep 2001, 22:13:35
Location: Sweden


Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group