Sega Saturn. Hoe en wat?

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby gerrit jan » 08 Nov 2005, 19:53:50

Steven wrote:Dadelijk inderdaad eens uitproberen. Mocht ie niet werken, dan gaat ie terug naar de verkoper en krijg ik mijn geld terug :)

Update: Ik heb een audio cd erin gestopt, en hij speelt track 1 wel af (Weliswaar met veel gekraak), maar als ik track 3 ofzo kies, dan gaat ie eerst heel lang inlezen (Is dat normaal? Dat ie ongeveer een halve minuut of nog langer nodig heeft om de cd in te lezen?), om vervolgens weer te melden dat de cd 18 tracks heeft (Klopt :wink: ) en dat ie 40 min, duurt.

Wat denken jullie? De laser is dus niet helemaal kapot. Misschien goed schoonmaken ofzo? Iemand tips of ideeën?


ik hoop dat je hem nog niet hebt teruggebracht, je moet het volgende doen, met alcohol de laser voorzichtig schoonmaken en dan siliconenspray op de tracker van de lens doen(dat ding waarop de lans beweget, een soort rails)
gerrit jan
 
Posts: 193
Joined: 08 Nov 2005, 19:31:21
Location: staphorst

Postby gerrit jan » 08 Nov 2005, 19:55:02

bobracing wrote:
DAY wrote:
bobracing wrote:had ik ook van die batterij maar in het boekje stond al uitgelegt hoe dat moest ;) en die cd's zou je eens kunnen schoonmaken met witte tandpasta !!! heb daar 2 cd's mee gered :D en idd de laser eens schoonmaken. met dit alles zou het weer moeten werken verwacht ik.. zoniet is je laser op...


Hoe werkt dat met tandpasta?


Nou dat werkt als volgt

Je pakt je cd, je pakt een tube witte tandpasta. doe een beetje op de onderkant van de cd. niet te veel!. Daarna met een katoenen doek polijsten zeg maar gewoon even doen. Kan per cd wat verschillen hoe lang etc. Daarna afdoen met doekje enof beetje water. als de cd weer droog is in de saturn doen en starten maar. Zo heb ik een paar games gered :) echter 1 cd lukt niet dit omdat er aan de bovenkant een gaat zit. Echter kon er wel een backup van maken maar kan je niet afspelen met een import player...... achja een keer die game opnieuw kopen dan maar.

suc6 er mee !


leuk om te horen dat iemand anders dit ook doet, zo heb ik mijn toukon retsuden 4 gered :D
gerrit jan
 
Posts: 193
Joined: 08 Nov 2005, 19:31:21
Location: staphorst

Previous

Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group