NEO GEO AES vragen hulp nodig!!

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby deepbeats » 27 Nov 2004, 12:17:31

Weten jullie al dat er in Leiden een nieuwe gameswinkel is? ze hebben daar heel veel retro,
dus ook de neo geo aes en mvs! ze hebben nog niet echt veel titels voor neo geo, maar de eigenaar vertelde me dat ze daar in de toekomst veel meer van zouden krijgen! ze hebben wel
de japanse metal slug 1 op aes en deel 2 op mvs! je kan de mvs spellen gratis spelen op de neo geo arcadekast die in de winkel staat! echt vet! oja! de winkel heet backgames. check http://www.backgames .nl!
deepbeats
 
Posts: 12
Joined: 27 Nov 2004, 11:26:31
Location: Netherlands

Postby AntiPasta » 27 Nov 2004, 12:44:03

Ik ben daar gisteren geweest, is wel een coole winkel inderdaad :D
AntiPasta
 
Posts: 277
Joined: 14 Jun 2003, 22:11:22
Location: Netherlands

Postby Frankhulscher » 10 Dec 2004, 14:23:00

Ik weet eigenlijk heel weinig van Neo Geo\'s (behalve dat ze zeldzaam en duur zijn) maar waarmee kan ik zo\'n ding nou vergelijken? Generatie 32 bit (saturn/playstation)?
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby F-zero » 10 Dec 2004, 15:18:31

Nee hij is zelfs 16 bits en komt uit de SNES en MD generatie (begin 90\'s) maar is in 2d paardekracht zelfs vele malen sterker dan de Saturn en PSX.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby KiWi » 10 Dec 2004, 15:20:37

Je kan het denk ik het beste vergelijken met \"SNes/ MegaDrive/ 2D Saturn\" on heavy drugs.

Verschillende fighters zijn ook uitgekomen op deze systemen, denk aan bijvoorbeeld Samurai Spirits (Shodown), Fatal Fury, Art of Fighting games. Deze games hebben natuurlijk aardig moeten inboeten qua aantal MEGS wanneer het op de SNes of MegaDrive uitkwamen of moesten aardig in laadtijden inboeten toen deze uitkwamen op de Saturn.

Het mooie van het systeem is dat het gewoon grote cartridges gebruikt (zowel in fysisch afmetingen als grote MEG inhoud). Animatie is gewoon super en je zal dan ook 2D heaven zijn als je de Neo Geo aansluit.

Van de Neo Geo heb je in wezen 4 verschillende formaten. Je hebt de arcadespellen op de AES, MVS, CD. Daarnaast heb je nog de Neo Geo Pocket (Color) games, ofwel de handheld games.

AES houdt het home gebeuren in. Je hebt een echte console en je hebt cartridges met mooie labels, boekjes, clamshells om alles in te bergen. De console sluit je aan op je TV en je kan gewoonweg beginnen met spelen.

MVS houdt het arcade gebeuren in. De cartridges die men gebruikt voor de arcade worden nu ook thuis gebruikt. Veelal zijn deze minder mooi om te verzamelen, ze komen origineel uit in een complete MVS kit, met een kartonnen doos eromheen, met wat stickers, marquees. De MVS cartridges doe je dan in je MVS board en die kun je dan aansluiten in je eigen arcadekast of je kan alles aansluiten op een supergun die je dan weer op een TV kan aansluiten.

CD is dat alle games op CD formaat zijn uitgebracht en deze hebben natuurlijk last van laadtijden.

De games die uitgekomen zijn op AES / MVS zijn vaak dezelfde titels, ofschoon je wel een aantal exclusives hebt voor AES danwel MVS. Je kan op http://www.neo-geo.com de volledige lijsten zien compleet met een pricguide.

Verder is er voor de AES nog de region kwestie. Ofschoon alle AES games op alle regios AES consoles gespeeld kunnen worden, is het van de regio console afhankelijk wat je te zien krijgt qua bloed, boob animaties, etc. Om alles eruit te halen, is het beste om een JP Neo Geo te halen, dit is dan 1 keer een investering in het shippen van zo\'n console. Doorgaans kun je tegenwoordig een boxed AES halen tegen US$200 vanaf eBay. Echter omdat het zo een mooi apparaatje is, wil je het wel verzekerd opsturen en dan komen er vaak nog zo\'n US$80 bovenop evenals evt. invoerrechten.

MVS boards en CD consoles kun je ook van eBay plukken.
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby Frankhulscher » 10 Dec 2004, 16:08:02

Thnx voor de info! Nu weet ik tenminste iets. Leuk om nog eens aan te schaffen maar geen prioriteit voor mij.
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby F-zero » 12 Dec 2004, 20:20:38

Ik heb straks ook een japanse AES. Ik heb wel op neo-geo.com gekeken maar niet echt iets gevonden over dit issue, anyway; Hoe zit het precies met beeld output. Ik kan wel goedkoop aan een RGB scart cable komen maar geven die mooier beeld zoals bij PSX enzo en zijn die gewoon compatible met alle TV\'s (ik speel al jaren met import consoles)?

Ik heb gelezen dat sommige NeoGeo types crap RGB support hebben en sommigen weer betere dus dat lijkt me een beetje russisch roulette..?
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby KiWi » 13 Dec 2004, 12:28:53

^^
Cool, al games erbij gehaald? Of games die je op het oog hebt?

Bij mijn AES zat een standaard yellow/mono white audio plug. Niet je beste methode om het op de TV aan te sluiten dus. De RGB kabel die op een Megadrive past, past ook op de AES (zelfde aansluiting). Ik weet niet echt of het de qualiteit haalt bij bijvoorbeeld een PSX, ook omdat JP consoles in wezen niet met RGB werken, maar het wordt er iig wel wat beter op.

Doorgaans zie je modded AES aangeboden waarbij de uitgangen zijn gemodificeerd. Ik kan helaas niet becommentarieren of dit een hele grote stap vooruit is (en dus of het waard is om zo eentje aan te schaffen).
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby F-zero » 13 Dec 2004, 15:56:52

Ik moet nog een paar weekjes wachten voordat ik hem heb, waarschijnlijk zit Fatal Fury special erbij. Welke games ik absoluut wil aanschaffen zijn de beide last blades en ook Fatal Fury 3 (goedkoop en beter dan RB1 imo), die 2 Last Blades zie ik wel eens voor rond de 150 euro aangeboden worden. Natuurlijk wil ik ook wel MOTW en Real bout 2 maar dang die zijn wel ff prijzig :)

Megadrive RGB scarts werken dus ook? Dat scheelt ook wel wat aangezien ik daar direct wel aan kan komen denk ik. Is trouwens die Pro Stick (ovale vorm en rode knoppen) ook goed? hij is wel 1st party zover ik zie.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby KiWi » 13 Dec 2004, 17:16:16

De oval controller werd gebruikt bij Neo Geo CD consoles (bij mijn weten dan) en die zijn gewoon verwisselbaar. Als tweede controller zou je die kunnen maken, je eerste controller moet natuurlijk wel de bas-ass stick zijn.

Last Blade 1 gaat vaak tussen 140-160 US dollar en komt best vaak voor. Deeltje 2 is al wat minder vaak op eBay en gaat meestal voor 100 meer weg. Wil ik ook nog wel eens aanschaffen (ofschoon veel mensen zeggen dat deel 1 beter is dan deel 2).

MOTW wordt de beste 2D fighter genoemd, ook deze wil ik nog wel eens aanschaffen. Deze gaat meestal voor US$450 weg.

Probleem met de AES cartsis dat ze qua massa 700 gram per stuk zijn, wat aardig aantikt op de portokosten. Zelf doe ik met dit duur spul toch de verzekerde verzending wat aardig op kan lopen.
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby trebbor666 » 21 Dec 2004, 05:32:10

hey kiwi heb jij nog leuke neo geo aes games teruil? [8D]
trebbor666
 
Posts: 606
Joined: 30 Sep 2004, 04:46:07
Location: Groningen

Postby trebbor666 » 21 Dec 2004, 05:47:19

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door deepbeats</i>
<br />Weten jullie al dat er in Leiden een nieuwe gameswinkel is? ze hebben daar heel veel retro,
dus ook de neo geo aes en mvs! ze hebben nog niet echt veel titels voor neo geo, maar de eigenaar vertelde me dat ze daar in de toekomst veel meer van zouden krijgen! ze hebben wel
de japanse metal slug 1 op aes en deel 2 op mvs! je kan de mvs spellen gratis spelen op de neo geo arcadekast die in de winkel staat! echt vet! oja! de winkel heet backgames. check http://www.backgames .nl!
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">


je ziet jammer genoeg geen prijzen van spellen [:(]
trebbor666
 
Posts: 606
Joined: 30 Sep 2004, 04:46:07
Location: Groningen

Postby KiWi » 21 Dec 2004, 12:11:24

Ik heb een aantal wat oudere AES games waarvan ik de staat niet helemaal top vind. Zal eerst moeten zorgen voor vervanging voordat ik die ga verkopen though.

Betreft dan, King of Fighters \'94, Samurai Spirits I in een Samurai Spirits II case, Art of Fighting 2. Misschien dat die dan ooit weg kunnen.
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby trebbor666 » 24 Dec 2004, 16:09:21

Hmm ben zelf eerst nog opzoek naar sengoku 2 en 3 :P en bowling haha
en metal slugs

en net vandaag MOTW binnen gekregen [8D]
trebbor666
 
Posts: 606
Joined: 30 Sep 2004, 04:46:07
Location: Groningen

Postby ManoRevolver » 30 Jan 2005, 19:14:08

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door F-zero</i>
<br />Nee hij is zelfs 16 bits en komt uit de SNES en MD generatie (begin 90\'s) maar is in 2d paardekracht zelfs vele malen sterker dan de Saturn en PSX.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ik dacht 24 bit?
[?]
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

PreviousNext

Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group